Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 01 Gru 2010 23:06 934364 4305
  • #631 01 Gru 2010 23:06
    tdi-vag
    Poziom 21  

    ani mapy paliwowe ani doładowania nie są prawidłowe :D
    co do N75 i EGR to wszystko zależy od auta i tego co chesz osiągnąć [oczywiscie dotyczy to wszystkich map]

  • Texa Poland
  • #632 01 Gru 2010 23:51
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    s_wierz napisał:
    ECU-chiptuning ja rozumiem ze cała usługa to nie tylko modyfikacja programu ale u nas przeciez za kompleksopowy tiuning tyle biora a jak piszecie robota często jest zrabana.
    Przypominam o moje prosbe o wzorcowy zmodyfikowany soft


    Ceny i zarobki u Nas a w innych krajach są dosyć poróżnione , u Nas obróbka softu kosztuje 200-500zł , a w zamożniekszych krajach 100-500euro.

    Co do programu poprawnie wykonanego , to nie ma szans , akurat 1,8TSI to nowy silnik i jest dosyć mocno poszukiwaną modyfikacją na naszym rynku . W RARze jest org i mod z tuningfiles można ich wprowadzone wartości podnieść o mniej/więcej 400% i będzie widać różnice jak przynajmniej w tych mapach powinno być.

  • Texa Poland
  • #633 02 Gru 2010 15:12
    macxlulu
    Poziom 11  

    wojtek-scheol napisał:
    Do znakomitości tego forum;)) prośba o ocenę mojego wsadu, robiłem sam, liczę na konstruktywną krytykę. VW golf 3 1.9TDI AFN 110HP 028906021GH 0281001652 358905


    po pierwsze nawet jak to wlutujesz do sterownika nie bedzie zadnego rezultatu ,problem lezy tu ze nie ta czesc softu obrobiles.po 2 wszystko w ,mamach musi byc plynne a gorki i goreczki bo rozwalisz osprzet silnika.zameczysz turbo,to nie odkurzacz ze wlaczysz start a ono dmucha,tu sie liczy stosunek paliwa do powietrza,a nie wszedzie tak samo na ,kolejna sprawa poczytaj na jakiejj zaszdie dziala turbina,aha wiesz dawno dawno temu zapytalem kolegi na jakiej zasadzie zwieksza sie kat wtrysku i wiesz odpowiedzial :mi popatrz na offset :) wiesz najpierw powiem ci tak wydrukuj sobie te mapy powies na scianie i uwaznie sie im przyjzyj a zobaczysz co gdzie i o ile.w sterowniku jest wszystko zapisane .nic nie jest na chybil trafil,kazdy z tunerow wie do jakiej MAKSYMALEJ wartosci mozna cos zwiekszyc bo inne miejsce pokzuje gdzie jest limit ,wszyskie mapy maja powiazanie jak znajdziesz ich wspolne zaleznosci to zrobidsz moda :) pozdro

  • #634 04 Gru 2010 16:25
    gregorianin
    Poziom 27  

    tdi-vag napisał:


    co do poprawy , dla mnie wszystko wymaga poprawy i to gruntownej ...

    Pozdrawiam.


    Takich rzeczy się nie powinno poprawiać tylko eliminować. Za chwile ktoś nastepny dopadnie scrackowanego Winolsa i zacznie sprzedawać podobne wypociny na allegro chwaląc sie profesjonalizmem i rzucając mądre hasła.
    Ludzie którzy dadzą się nabrać i kupią taką minę (bo inaczej tego programu nie można nazwać) będą rozsiewać opinię że po chipach to auta się psują, źle jeżdzą, kopcą itd a przeciez kupili u kogoś kto sie zna!


    macxlulu napisał:


    po pierwsze nawet jak to wlutujesz do sterownika nie bedzie zadnego rezultatu ,problem lezy tu ze nie ta czesc softu obrobiles


    Skąd wiesz, może ma AT lub np. przekodowany sterownik przez jakiegoś "mądrale" bo kiepsko palił na ciepłym?

  • #635 05 Gru 2010 20:47
    pivvo
    Poziom 22  

    Witam mam do szanownych forumowiczów pytanie, czy ta mapa to ograniczenie momentu z sterownika 028906021BF ? i czy jest poprawna ?
    Z góry dzięki.
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

  • #636 06 Gru 2010 11:31
    tdi-vag
    Poziom 21  

    napewno nie jest to oryginalny ogranicznik momentu [czyt.jest zmodyfikowany], a to czy poprawnie to juz inna para kaloszy ...

  • #637 06 Gru 2010 11:54
    gregorianin
    Poziom 27  

    Nie wiem czym kierowała się osoba nadając tak "starannie" kształt ogranicznikowi w zakresie mniej więcej 2k do 4k RPM :))) ale nie były to z pewnością ani dane z logowania pojazdu ani tym bardziej doświadczenie.

    P.S. Jeśli ktoś popełnia taki błąd (nie wie nawet jaka jest wartość graniczna) to szczerze wątpie aby reszta wsadu była poprawna. Program raczej będzie popełniony na chybił-trafił

  • #638 06 Gru 2010 12:47
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    028906021BF czyli 1Z 90KM , więc ogranicznik powinien być do 49mgr max ,a jest sporo wyżej , przebieg też jest nieprawidłowy, powinien być bardziej wygładzony.

  • #639 06 Gru 2010 13:22
    macxlulu
    Poziom 11  

    pivvo napisał:
    Witam mam do szanownych forumowiczów pytanie, czy ta mapa to ograniczenie momentu z sterownika 028906021BF ? i czy jest poprawna ?
    Z góry dzięki.
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.


    jak dla mnie gdy autko ma juz z 300 tys i pewnie zuzyta pompe ,to byloby nawet ok gdyby nie fakt ze troche mocny. na 51 tez by wystarczylo to pewnie realnego bylo by z 49,jak na moje ktos chcial mocno oszczędzic sprzegło

    wydaje mi sie ze taki przebieg momentu tez nie bylby taki zly
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

  • #640 06 Gru 2010 14:08
    gregorianin
    Poziom 27  

    ECU-Chiptuning napisał:
    028906021BF czyli 1Z 90KM , więc ogranicznik powinien być do 49mgr max ,a jest sporo wyżej , przebieg też jest nieprawidłowy, powinien być bardziej wygładzony.


    Miałem na myśli przekroczenie LOGICZNEGO limitu dla VP więc to skrupulatne wyginanie ogranicznika można o kant kuli rozbić :) Jeśli modyfikujący tego nie wie (a nie wie) to na prawdę bidnie widzę resztę softu.

    "chybił-trafił"

    macxlulu napisał:

    jak dla mnie gdy autko ma juz z 300 tys i pewnie zuzyta pompe ,to byloby nawet ok gdyby nie fakt ze troche mocny. na 51 tez by wystarczylo to pewnie realnego bylo by z 49,jak na moje ktos chcial mocno oszczędzic sprzegło


    Jak to "też by wystarczyło" ??? Przecież tam jest 51

    macxlulu napisał:

    wydaje mi sie ze taki przebieg momentu tez nie bylby taki zly
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.


    Taką radosną twórczość graficzną radzę przenieść co najwyżej do paint, nie ECU. Bez urazy ale naprawdę...

  • #641 06 Gru 2010 14:25
    macxlulu
    Poziom 11  

    tam jest 54 ,po 2 jakbys np.skomentowal taki przebieg momentu ???? aha 90 agr

    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

    kolego a dlaczego uwazass ze moja poprawka momentu jest zla.bardzo delikatny dol 48 mg przy 3000 ,bez naglych szarpniec,bardzo delikatny program

  • #642 06 Gru 2010 14:27
    gregorianin
    Poziom 27  

    macxlulu napisał:
    tam jest 54..."


    tyle to tam masz tylko "narysowane"

  • #643 06 Gru 2010 14:36
    macxlulu
    Poziom 11  

    no wiem ale np. 38906018P 0281001720 358385 ? ma do 60... wiem realne koncza sie na 51,zreszta nie wazne bo juz na forum ta edc15 jest jak na tacy wytlumaczona

  • #644 06 Gru 2010 14:56
    gregorianin
    Poziom 27  

    nie realne, tylko logiczne kończą się na...

    Na tej "tacy" macie trochę byków :)

  • #645 07 Gru 2010 11:54
    toffic-k
    Poziom 16  

    Przecież chyba każdy wie, że w MSA15, 12 czy innym podobnie cudzie techniki max wartość na "mapach" to X (przykładowo dla omawianego tutaj 1Z X=51mg/hub), jeśli ktoś chce dać więcej niż to X wynosi to trzeba.... wiadomo co. Bez ruszania mapy nastawnika!!!
    P.S. Gdzie to EDC15?? Poczytam chętnie:)

  • #646 07 Gru 2010 18:12
    pivvo
    Poziom 22  

    ainal napisał:
    Nie wiem czym kierowała się osoba nadając tak "starannie" kształt ogranicznikowi w zakresie mniej więcej 2k do 4k RPM :))) ale nie były to z pewnością ani dane z logowania pojazdu ani tym bardziej doświadczenie.

    P.S. Jeśli ktoś popełnia taki błąd (nie wie nawet jaka jest wartość graniczna) to szczerze wątpie aby reszta wsadu była poprawna. Program raczej będzie popełniony na chybił-trafił

    Dzięki za ocenę jest to wsad z firmy SKN z błędów znalazłem też brak podniesienia limitera turbo było na1980 a mapa miała 2020 (dmuchało tylko do 1980 wyszło po logach).
    Mam kolejne pytanie przy tej mapie ile powinien wynosić limiter? zakładając że turbo jest po regeneracji.

  • #647 07 Gru 2010 19:24
    gregorianin
    Poziom 27  

    toffic-k napisał:
    Przecież chyba każdy wie, że w MSA15, 12 czy innym podobnie cudzie techniki max wartość na "mapach" to X (przykładowo dla omawianego tutaj 1Z X=51mg/hub), jeśli ktoś chce dać więcej niż to X wynosi to trzeba....


    No właśnie, co trzeba? Jeśli sądzisz że przeskalowanie osi tej mapy da Ci większe pole manewru to jesteś w błędzie. To wcale nie jest takie proste :)

    pivvo
    masz na myśli turbo limiter?

  • #648 07 Gru 2010 20:30
    toffic-k
    Poziom 16  

    Trzeba ruszyć programem procka, ale tego w żadnym Damosie nie ma

  • #649 08 Gru 2010 01:24
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    toffic-k napisał:
    Trzeba ruszyć programem procka, ale tego w żadnym Damosie nie ma


    Nie wiem co masz na myśli pisząc - programem procka- , bo zmiany wprowadza się w mapach przeliczeniowych i ograniczających , tak samo jak zmieniasz w MSA15 MAP 2,5bar na 3,0bar , też trzeba zmienić mapy przeliczeniowe V/mBar i ograniczające mBar .

    Zawsze prościej i szybciej jest ruszyć napiecię nastawnika , ograniczników dawki na 50-51mgr masz kilkadziesiąt , wystarczy poszukać . Więc albo przeskalowujesz tak jak piszesz bezpośrednio dane operacyjne ,albo w elemencie wykonawczym , czyli napiecie nastawnika , efekt ten sam , bo aby podać większą dawke niż ta z mapy nastawnika 51mgr , to trzeba zwiększyć napiecie zastawnika poza wartości z mapy napięcia .

    Można zmieniać wartości w kanałach pomiarowych VAGa do woli , może być nawet 60mgr ,ale dopuki nie zwiększy to faktycznej dawki/napięcia na nastawniku niż maksymalne 51gr to jest to zwykłe mydlenie oczu.

  • #650 09 Gru 2010 17:02
    la-monika
    Poziom 2  

    ECU-Chiptuning napisał:
    toffic-k napisał:
    Trzeba ruszyć programem procka, ale tego w żadnym Damosie nie ma


    Nie wiem co masz na myśli pisząc - programem procka- , bo zmiany wprowadza się w mapach przeliczeniowych i ograniczających , tak samo jak zmieniasz w MSA15 MAP 2,5bar na 3,0bar , też trzeba zmienić mapy przeliczeniowe V/mBar i ograniczające mBar .

    Zawsze prościej i szybciej jest ruszyć napiecię nastawnika , ograniczników dawki na 50-51mgr masz kilkadziesiąt , wystarczy poszukać . Więc albo przeskalowujesz tak jak piszesz bezpośrednio dane operacyjne ,albo w elemencie wykonawczym , czyli napiecie nastawnika , efekt ten sam , bo aby podać większą dawke niż ta z mapy nastawnika 51mgr , to trzeba zwiększyć napiecie zastawnika poza wartości z mapy napięcia .

    Można zmieniać wartości w kanałach pomiarowych VAGa do woli , może być nawet 60mgr ,ale dopuki nie zwiększy to faktycznej dawki/napięcia na nastawniku niż maksymalne 51gr to jest to zwykłe mydlenie oczu.


    w takim razie jak to wyglada w rzeczywistości? 0,1V = ? Mgr? mowa o VP37.

    co do zmian w procku, jestem rowniez zainteresowany w jaki sposob.

  • #651 09 Gru 2010 19:53
    pivvo
    Poziom 22  

    ainal napisał:


    pivvo
    masz na myśli turbo limiter?

    Tak
    Widzę że temat idzie w dobrym kierunku (przeskalowanie map) pytanie do czego można wykorzystać ?. No na pewno do 1/4 mili & demo, a zwykły user jaką może mieć korzyść?

  • #653 09 Gru 2010 20:44
    tdi-vag
    Poziom 21  

    jedna i druga jest odpowiedzialna za dawkowanie paliwa :wink:

    o jakości modyfikacji tych map wypowiadać się nie będę. :lol:

  • #654 09 Gru 2010 20:52
    660461
    Użytkownik usunął konto  
  • #655 11 Gru 2010 15:45
    s_wierz
    Poziom 10  

    chciałem zapytac fachowców w tym temacie jak w sterownikach Diesli z układem CR zapisuje sie rozdział dawki paliwa na kilka części, czyli np. wtrysk pilotujacy, dawka główna, powtrysk, albo podział na jeszcze wiecej małych dawek. Nie zajmuje się chiptiuningiem pytam z czystej ciekawości - jak taka infomacja jest zapisywana?

  • #656 11 Gru 2010 23:50
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    s_wierz napisał:
    chciałem zapytac fachowców w tym temacie jak w sterownikach Diesli z układem CR zapisuje sie rozdział dawki paliwa na kilka części, czyli np. wtrysk pilotujacy, dawka główna, powtrysk, albo podział na jeszcze wiecej małych dawek. Nie zajmuje się chiptiuningiem pytam z czystej ciekawości - jak taka infomacja jest zapisywana?


    Każda część ma swoją mape dawki , mape początku wtrysku i kilka - kilkanaście ograniczników .Do tego wtrysk główny może być podzielony np. na 7 części i każdy może mieć odzielną mape , lub może być jedna wspólna .
    Takie szybkości wtrysku dają wtryskiwacze piezoelektryczne , znakomitym przykładem jest silnik 3,0tdi Vag , gdzie jest jedna mapa czasu wtrysku głównego ,ale dawka ta wtryskiwana jest wielokrotnie podczas cyklu.

    Dodano po 19 [minuty]:

    la-monika napisał:


    w takim razie jak to wyglada w rzeczywistości? 0,1V = ? Mgr? mowa o VP37.

    co do zmian w procku, jestem rowniez zainteresowany w jaki sposob.


    Nie wiem jakie jest odniesienie V do mgr , łatwo to obliczyć z mapy napięcia nastawnika , to już chyba każdy potrafi.

    Co do zmian napięcia poprzez dane operacyjne procesora to wystarczy LOGIN 12233 i ADAPTACJA kanał 01 i korygujemy dawke końcową poprzez dane zapisane w eepromie , czyli wartość o którą procesor kalibruje dawke paliwa z mapy napięcia nastawnika . Ot cała filozofia , jest jeszcze lepszy sposób i w szerszym zakresie , wystarczy duży młotek .

  • #657 12 Gru 2010 00:22
    wojtkuju
    Poziom 13  

    Kolega ma Skode Octavie, silnik AXR 101KM, chcielismy mu troszkę zwiększyć moc, moje pytanie brzmi:
    dlaczego na oryginale ciągnie lepiej od dołu niż na tym sofcie w załączniku??dodamze soft z załącznika ciągnąl od dolu w golfie 4 z tym samym silnikiem. w zalaczniku oryginalny soft skody i mod golfa, prosze o jakies sugestie.

    Załączniki:
  • #659 12 Gru 2010 15:09
    s_wierz
    Poziom 10  

    Dziekuje kolego ECU-Chiptuning za odpowiedź, zapewne to złożone zagadnienie wtrysk kilku dawek stąd nie dziwi mnie to że każda dawka ma swoje mapy i ograniczniki. Czytałem o tym że dawka głowna moze być rozdzielona nawet na 7 małych dawek (oczywiscie przy piezo bo elektromagnetyczne sa za wolne), czy w przypadku gdy na dawke głowną jest jedna mapa to poszczególne składowe tej dawki sa dzielone na równe częsci i sa wtryskiwane cyklicznie czy jest tu jakis inny algorytm podziału?

  • #660 12 Gru 2010 19:11
    tdi-vag
    Poziom 21  

    wojtkuju napisał:
    Kolega ma Skode Octavie, silnik AXR 101KM, chcielismy mu troszkę zwiększyć moc, moje pytanie brzmi:
    dlaczego na oryginale ciągnie lepiej od dołu niż na tym sofcie w załączniku??dodamze soft z załącznika ciągnąl od dolu w golfie 4 z tym samym silnikiem. w zalaczniku oryginalny soft skody i mod golfa, prosze o jakies sugestie.


    nie od dzis wiadomo ze chiptuning metoda kopiuj/wklej przyniosi wiecej zlego niz dobrego :D
    także diagnoza auta i popracowanie nad wlasna modyfikacja to jedyne rozwiazanie na Twoje prolemy ...

    p.s poza tym modyfikacja tego golfa pozostawia wiele do zyczenia... :twisted: