Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 15 Aug 2011 00:27 1145087 5390
Tespol
  • #931
    mikica46
    Level 1  
    Jak o tych folderach jest zrobić dobrze?
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Tespol
  • #933
    tdi-vag
    Level 21  
    mikica46 wrote:
    Jak o tych folderach jest zrobić dobrze?


    tzn ?
  • #934
    serwer20082009
    Level 14  
    tdi-vag wrote:
    mikica46 wrote:
    Jak o tych folderach jest zrobić dobrze?


    tzn ?


    To kolega, co wpisuje sobie w tlanslatora po angielsku(w swoim języku), i tłumaczy na polski i wychodzą takie głupoty.
  • Tespol
  • #935
    motowiec
    Level 10  
    Tak, przepraszam mój błąd, posiadałem 2 wersje, i akurat modyfikowałem poprzez wersję demo.
    Mam jeszcze jedną prośbę, czy posiada ktoś może juz gotowy, zmodyfikowany plik, do golfa IV ARL 150KM, zrobiony według poradnika EDC15_rev1.3.pdf?? Lub potrafiłby ktoś wg tego poradnika to przerobić?
  • #936
    tdi-vag
    Level 21  
    motowiec wrote:
    Tak, przepraszam mój błąd, posiadałem 2 wersje, i akurat modyfikowałem poprzez wersję demo.
    Mam jeszcze jedną prośbę, czy posiada ktoś może juz gotowy, zmodyfikowany plik, do golfa IV ARL 150KM, zrobiony według poradnika EDC15_rev1.3.pdf?? Lub potrafiłby ktoś wg tego poradnika to przerobić?


    moge zrobic taki remap pod auto ...
  • #937
    darkneess
    Level 10  
    Witam, pozwolę sobie zadać jeszcze jedno czysto teoretyczne pytanie do znawców na temat planowanego wirusowania :)

    Ile mogę bezpiecznie/ekonomicznie wykrzesać z citroena C5 mk1 z motorkiem (DW10ATED) 2.0 Hdi 107KM, chyba 300NM, 2002 rok, przebieg 120kkm (prawdziwy), ogólnie motorek nie zarzynany chodzi równiutko, cichutko, wydaje się być dobrym egzemplarzem na delikatną modyfikację softu.

    107KM to trochę mało jak na takiego wieloryba chociaż i tak na drodze źle nie jest ;) szaleć też nie mam zamiaru, a raczej skłaniałbym bym się ku dodatkowej mocy podczas wyprzedzania i zmniejszeniu lub chociaż nie podwyższeniu spalania przy zmianie stylu jazdy na zalecany przy dieslach i wirusowaniu.

    Czy zakładane przeze mnie +20KM i trochę więcej NM jest rozsądne??

    Z góry dziękuje,
    Pozdrawiam.
  • #939
    mchojnacki
    Level 1  
    Witam

    Pytanko do Was.. czy jest możliwe wyłączenie w mapie silnika benzynowego galant 2.5 v6 2 sond lambda?? Czy przy tym silniku możliwe są jakieś mody??
  • #940
    ecu-prog
    Level 1  
    Ja też mam pytanko ale z wyższej lady:). Czy ktoś mógłby pomóc w ręczym znalezieniu map do tego softu. Renault Kangoo 1.5 DCi 65km.
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #941
    siewcu
    Level 34  
    Odkopię lekko temat - mógłby mi ktoś wyjaśnić co to są damosy? Są to pliki które zawierają informacje która mapa za co odpowiada czy jestem w błędzie? Jak się tym posługiwać?
  • #942
    serwer20082009
    Level 14  
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #943
    pawel1403
    Level 11  
    Witam serdecznie wszystkich na forum. Sledze ten temat od jakiegoś czasu i mam jedno pytanie: mam zrobione mapy do e46 330d. Czy ktoś mógłby zerknąć czy są w miarę poprawne bo mam wrażenie że chyba trochę za dużo koksu ktoś dodał.
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #944
    gregorianin
    Level 27  
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    Ja do prawdy nie rozumiem jak można "minąć" ogranicznik momentu obrotowego, całą resztę wywalić w kosmos i spodziewać się jeszcze pozytywnych opinii.
  • #945
    tdi-vag
    Level 21  
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    pozostaje wspolczuc klientowni ,ktoremu wgrasz ta swoja wydumke ....

    Dodano po 2 [minuty]:

    ainal wrote:
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    Ja do prawdy nie rozumiem jak można "minąć" ogranicznik momentu obrotowego, całą resztę wywalić w kosmos i spodziewać się jeszcze pozytywnych opinii.


    dzieki bogu ze nie znalazl ogranicznika momentu .... :D
  • #946
    serwer20082009
    Level 14  
    Fura pracuje malinowo, więc nie wiem co wam nie pasuje :).

    Już ktoś mi kiedyś pisał że tuner wszystko krytykuje. Kiedyś robiłem mapy u dobrego kolesia i niedawno podesłałem mu jego własny mod który on sam przerabiał. I się go pytam czy dobrze obrobione, odpowiada że totalna lipa żebym nawet do fury nie wrzucał. Jak mu powiedziałem że to jego mod to sie nie odezwał:)
    Tak więc nie warto na forum zamnieszczać wsadów do oceny bo i tak będzie oceniony negatywnie. pozdr.
  • #947
    tdi-vag
    Level 21  
    serwer20082009 wrote:

    Tak więc nie warto na forum zamnieszczać wsadów do oceny bo i tak będzie oceniony negatywnie. pozdr.


    trudno zeby podniesienie map o 80% !!! ocenic pozytywnie ....
  • #948
    serwer20082009
    Level 14  
    Jeszcze żadne soft nie został oceniny np tak: "jest dobrze ale mały błąd", wszystkie programy to lipa! Najlepiej żeby zrobić to u was, i jak dodam na forum to też bedzie że soft do kitu :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    tdi-vag wrote:
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    pozostaje wspolczuc klientowni ,ktoremu wgrasz ta swoja wydumke ....

    Dodano po 2 [minuty]:

    ainal wrote:
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    Ja do prawdy nie rozumiem jak można "minąć" ogranicznik momentu obrotowego, całą resztę wywalić w kosmos i spodziewać się jeszcze pozytywnych opinii.


    dzieki bogu ze nie znalazl ogranicznika momentu .... :D


    Niestety znalazłem ogranicznik momentu :) :) Klient chciał na swoją odpowiedzilność zrobić z fury diabła. No to ma fura ciągnie do obrotów 4600.:)
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #949
    tdi-vag
    Level 21  
    serwer20082009 wrote:
    Jeszcze żadne soft nie został oceniny np tak: "jest dobrze ale mały błąd", wszystkie programy to lipa! Najlepiej żeby zrobić to u was, i jak dodam na forum to też bedzie że soft do kitu :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    tdi-vag wrote:
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    pozostaje wspolczuc klientowni ,ktoremu wgrasz ta swoja wydumke ....

    Dodano po 2 [minuty]:

    ainal wrote:
    serwer20082009 wrote:
    Co powiecie na temat tego moda. Spodziewam się pozytywnych opini. Peugeot 307


    Ja do prawdy nie rozumiem jak można "minąć" ogranicznik momentu obrotowego, całą resztę wywalić w kosmos i spodziewać się jeszcze pozytywnych opinii.


    dzieki bogu ze nie znalazl ogranicznika momentu .... :D


    Niestety znalazłem ogranicznik momentu :) :) Klient chciał na swoją odpowiedzilność zrobić z fury diabła. No to ma fura ciągnie do obrotów 4600.:)


    dlaczego moment tylko o 40 % podniesiony ... ?
    podnies o 50% , moze fura zacznie latac ...

    niech ktos zamknie ten temat, bo jeszcze nieswiadomi ludzie zaczna wgrywac do swoich aut te wynalazki
  • #950
    serwer20082009
    Level 14  
    Więcej nie potrzeba, fura i klient już woła dość mocy :)
  • #951
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    serwer20082009 wrote:
    Fura pracuje malinowo, więc nie wiem co wam nie pasuje :).

    Już ktoś mi kiedyś pisał że tuner wszystko krytykuje. Kiedyś robiłem mapy u dobrego kolesia i niedawno podesłałem mu jego własny mod który on sam przerabiał. I się go pytam czy dobrze obrobione, odpowiada że totalna lipa żebym nawet do fury nie wrzucał. Jak mu powiedziałem że to jego mod to sie nie odezwał:)
    Tak więc nie warto na forum zamnieszczać wsadów do oceny bo i tak będzie oceniony negatywnie. pozdr.



    Każdy tuner uczy się w trakcie swojej kariery i widzę na swoim przykładzie ,że średnio co 6 miesiecy wprowadzam zmiany w sposobie modyfikacji , więc jest rzeczą naturalną ,że tuner może mieć spore zastrzeżenia do dawnej swojej modyfikacji .
    Z drugiej strony nie rozumiem jak tuner może nie poznać własnego moda , nawet bardzo starego , to jest jak podpis , są tysiące sposobów na udaną modyfikacje i każdy może być inny , więc różnice będą widoczne od razu ,a swoją prace pamięta się nawet po 10latach.
    Równie dobrze z tego powodu każda modyfikacja będzie negatywnie opisywana na forach , jest to zrozumiałe, bo każdy robi inaczej i dla każdego inny sposób jest zły ,ale są pewne bezpieczne granice , nie można tak jak w Twoim modzie podnosić w zakresie całej temp. ogranicznika paliwa bo silnik się stopi ,a tak właśnie zrobiłeś , po za tym opuściłeś podstawową mape tunera ogranicznik momentu obr , mniejsze błedy to ruszenie mapy doładowania , widać nie znasz silnika który modzisz bo 90tki nie mają sterowanego turbo z poziomu ECU.

    Ogólnie widać że modzisz po omacku i jeszcze nie wiesz co i jak ,a wystarczy poznać budowe silnika i osie map i diagnozować , modzić i diagnozować , zapewniam że wystarczy 6 godzin zabawy w modzenie i diagnozowanie i znajduje się wszystkie ograniczniki i najważniejsze mapy bez podnoszenia w kosmos.
  • #952
    pawel1403
    Level 11  
    Panowie mam prośbę, zerkniecie na moje mapy do E46 330d. Będę wdzięczny.
  • #953
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    pawel1403 wrote:
    Panowie mam prośbę, zerkniecie na moje mapy do E46 330d. Będę wdzięczny.


    Nie mam oryginału na porównanie ,ale z tego co szybko sprawdziłem to nie jest źle.
    Ciśnienie doładowania odpowiednio zwiększone , limiter też , ciśnienie CR nie ruszone i bardzo dobrze te silniki mają słabe pompy , ograniczniki momentu może troche za mocno ale dopuki napęd wytrzymuje to ok.

    Kilka ograniczników nie podniesiono ,ale to nie jest błąd , poprostu mały przyrost.
  • #954
    RafRoo
    Level 10  
    Ludzie czytam ten wątek i włos mi się na głowie jeży!! piszą tu dzieci i nastolatkowie, którzy o silnikach wiedzą tyle, że potrzeba paliwa aby jeździł.....
    Od kilku miesięcy siedzę w dokumentacji tech. VW i na kilku zagranicznych forach o chip- tuningu.... i narazie mam świadomosć tego, jak można spieprz..... program i wiele takich speir.... programów jeździ w naszych dieslach. (jadzą tylk dlatego, że niemiecki inz. tak dobrze zaprojektował 1,9 TDI-ka, że a ECU sam koryguje te głupoty (poprzez wybranie bezpiecznych dla silnika wartości) lub TDI-ki są na tyle twarde ze nawet na tak zmodyfikowanym shicie jeszcze trochę pochodzą, zanim wyzioną ducha, przegrzane w górskich przełęczach, (a może właściciel będzie jeździł nad morze i nic się nie stanie - a tu nad morzem 40st. celcjusza i korek, i wyjedzie z korka i but, a zamiast buta swizd, pizd, bum i dym ;))

    Ludzie jak już chcecie wgrywać sami "coś" do swojego auta, to przynajmniej przekalkulujcie..... ile oszczędzicie na tanim chipie, a ile będzie was kosztować większe zużycie paliwa, (w najlepszym przypadku) a w gorszych, sprzęgło, dwumas, głowica, a może nawet cały silnik....

    No dobra dobra sorry za krytykę nie wszystkim tu się ona należy ale i tak jestem zdania, że koncert życzeń który tu się odbywa jest żałosny.....

    Mogę dopisać, a co tam wgrywajcie psujcie, mechanicy będą mieli co naprawiać ;)
  • #955
    erju
    Level 11  
    Witam, czytając w necie o chipach natrafiłem tu na dosyc ciekawy temat, na mechanice sie znam i diagnostyce ale co do wgrywania softów to już raczej nie na moje kompetencje, musze jednak przyznac ze przeczytanie całosci tego tematu sporo czasu zajmuje, ale do rzeczy od pewnego czasu tez chciał bym miec troche więcej kucy do jazdy, choc raczej interesuje Mnie większy moment obrotowy, autem jezdze w długie trasy, byłem u dwóch tunerów w mojej okolicy i wszyscy twierdza ze nie ma problemu i z 131kucy (opel omega 2.5td) zrobi 170KM, lecz ja nie chce aby silnik mi sie rozpadł po pierwszych kilometrach lecz chce dodac mu w granicach rozsądku troche pary, nawet 150KM by w zupełności wystarczyło (chocby nawet dlatego że BMW 2.5tds w seri ma 143konie a omega ma 12koni mniej) ale oni twierdzą że czy bede chciał 10 czy 40koni więcej to zapłace tyle samo i to że Mnie interesuje moment obrotowy to ich dziwiło bo każdy pyta o konie i nie potrafili okreslic ew. wzrost Nm. czy ktoś mógłby się wypowiedziec kto ma wiedze a widze że takich ludzi tu nie brakuje jaka jest granica dla tego silnika? dodam że skrzynia jest automatyczna i czy ona ten ew wzrost Nm wniesie? z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi
  • #956
    pawel1403
    Level 11  
    Dzięki "ECU-Chiptuning". Ogólnie mod miał być lajtowy, nastawiony na moment obrotowy. Autko smiga aż miło tylko więcej Nm sprzęgło nie zniesie. Zastanawiam się nad podniesieniem samej mocy i tu jest pytanie: więcej paliwa, ogranicznik dymienia, ciśnienie na turbinie co ruszyć? Czy taki wsad nożna wgrać jako gotowca do takiej samej BMW z tym samym silnikiem?
    Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.
  • #957
    tdi-vag
    Level 21  
    erju wrote:
    Witam, czytając w necie o chipach natrafiłem tu na dosyc ciekawy temat, na mechanice sie znam i diagnostyce ale co do wgrywania softów to już raczej nie na moje kompetencje, musze jednak przyznac ze przeczytanie całosci tego tematu sporo czasu zajmuje, ale do rzeczy od pewnego czasu tez chciał bym miec troche więcej kucy do jazdy, choc raczej interesuje Mnie większy moment obrotowy, autem jezdze w długie trasy, byłem u dwóch tunerów w mojej okolicy i wszyscy twierdza ze nie ma problemu i z 131kucy (opel omega 2.5td) zrobi 170KM, lecz ja nie chce aby silnik mi sie rozpadł po pierwszych kilometrach lecz chce dodac mu w granicach rozsądku troche pary, nawet 150KM by w zupełności wystarczyło (chocby nawet dlatego że BMW 2.5tds w seri ma 143konie a omega ma 12koni mniej) ale oni twierdzą że czy bede chciał 10 czy 40koni więcej to zapłace tyle samo i to że Mnie interesuje moment obrotowy to ich dziwiło bo każdy pyta o konie i nie potrafili okreslic ew. wzrost Nm. czy ktoś mógłby się wypowiedziec kto ma wiedze a widze że takich ludzi tu nie brakuje jaka jest granica dla tego silnika? dodam że skrzynia jest automatyczna i czy ona ten ew wzrost Nm wniesie? z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi


    osobiscie zostawilbym ten motor z ta skrzynia w serii .... niech to sobie jezdzi spokojnie do konca swoich dni ... ;)

    pawel1403 wrote:
    Dzięki "ECU-Chiptuning". Ogólnie mod miał być lajtowy, nastawiony na moment obrotowy. Autko smiga aż miło tylko więcej Nm sprzęgło nie zniesie. Zastanawiam się nad podniesieniem samej mocy i tu jest pytanie: więcej paliwa, ogranicznik dymienia, ciśnienie na turbinie co ruszyć? Czy taki wsad nożna wgrać jako gotowca do takiej samej BMW z tym samym silnikiem?
    Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.


    ten soft znowu taki lekki z dolu nie jest ... , gore mozna by poprawic ...
  • #958
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    erju wrote:
    Witam, czytając w necie o chipach natrafiłem tu na dosyc ciekawy temat, na mechanice sie znam i diagnostyce ale co do wgrywania softów to już raczej nie na moje kompetencje, musze jednak przyznac ze przeczytanie całosci tego tematu sporo czasu zajmuje, ale do rzeczy od pewnego czasu tez chciał bym miec troche więcej kucy do jazdy, choc raczej interesuje Mnie większy moment obrotowy, autem jezdze w długie trasy, byłem u dwóch tunerów w mojej okolicy i wszyscy twierdza ze nie ma problemu i z 131kucy (opel omega 2.5td) zrobi 170KM, lecz ja nie chce aby silnik mi sie rozpadł po pierwszych kilometrach lecz chce dodac mu w granicach rozsądku troche pary, nawet 150KM by w zupełności wystarczyło (chocby nawet dlatego że BMW 2.5tds w seri ma 143konie a omega ma 12koni mniej) ale oni twierdzą że czy bede chciał 10 czy 40koni więcej to zapłace tyle samo i to że Mnie interesuje moment obrotowy to ich dziwiło bo każdy pyta o konie i nie potrafili okreslic ew. wzrost Nm. czy ktoś mógłby się wypowiedziec kto ma wiedze a widze że takich ludzi tu nie brakuje jaka jest granica dla tego silnika? dodam że skrzynia jest automatyczna i czy ona ten ew wzrost Nm wniesie? z góry dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi


    Problemem nie jest +30-40KM więcej w 2,5TD z automatem , robiłem kiedyś takich dziesiątki na 180KM i wytrzymywały ,ale problemem jest to że nie ma już ani jednej sprawnej nadającej się do tuningu sztuki 2,5TD jeszcze do tego na automacie , który pewnie też wymaga remontu . Jak na tak wiekowe auto polecam max 15-20KM więcej i to przy dobrym stanie auta bez gwarancji na skrzynie.

    To jest tak proste auto do tuningu ,że każdy tuner czy tjuner sobie poradzi ,aby tylko nie przesadził ,albo nie spalił płyty bo pewnie trzeba będzie wlutować podstawke.
  • #959
    erju
    Level 11  
    jesli jest to takie proste auto do modyfikacji to mógłbym sam sobie z tym poradzic? czy lepiej skorzystac z gotowych wsadów, oczywiscie musiałbym nabyc interfejs np.S-MPPS?
  • #960
    ECU-Chiptuning
    Level 14  
    erju wrote:
    jesli jest to takie proste auto do modyfikacji to mógłbym sam sobie z tym poradzic? czy lepiej skorzystac z gotowych wsadów, oczywiscie musiałbym nabyc interfejs np.S-MPPS?


    A czy sprawdzałeś przed zakupem Syf Multi Pirat Power System czy to auto jest w spisie.

    Jak chcesz się zabrać za to skoro nie znasz podstaw elektroniki , w tym ECU jest EEPROM 27C256 kasowana UV więc jak chcesz ją skasować i zaprogramować przez OBD?

    Podaj Mi na priva numer z naklejki z układu ten niższy i adres do wysyłki to wyślę gotową kość odpłatnie , jak masz podstawke to będziesz mógł sobie sam włożyć , albo wyślij Mi ECU. Nie wiem po co se komplikować życie.