Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 15 Wrz 2011 20:02 934811 4311
  • #961 15 Wrz 2011 20:02
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    erju napisał:
    jesli jest to takie proste auto do modyfikacji to mógłbym sam sobie z tym poradzic? czy lepiej skorzystac z gotowych wsadów, oczywiscie musiałbym nabyc interfejs np.S-MPPS?


    A czy sprawdzałeś przed zakupem Syf Multi Pirat Power System czy to auto jest w spisie.

    Jak chcesz się zabrać za to skoro nie znasz podstaw elektroniki , w tym ECU jest EEPROM 27C256 kasowana UV więc jak chcesz ją skasować i zaprogramować przez OBD?

    Podaj Mi na priva numer z naklejki z układu ten niższy i adres do wysyłki to wyślę gotową kość odpłatnie , jak masz podstawke to będziesz mógł sobie sam włożyć , albo wyślij Mi ECU. Nie wiem po co se komplikować życie.

  • Texa Poland
  • #962 16 Wrz 2011 00:05
    erju
    Poziom 10  

    ECU-Chiptuning napisał:
    erju napisał:
    jesli jest to takie proste auto do modyfikacji to mógłbym sam sobie z tym poradzic? czy lepiej skorzystac z gotowych wsadów, oczywiscie musiałbym nabyc interfejs np.S-MPPS?


    A czy sprawdzałeś przed zakupem Syf Multi Pirat Power System czy to auto jest w spisie.

    Jak chcesz się zabrać za to skoro nie znasz podstaw elektroniki , w tym ECU jest EEPROM 27C256 kasowana UV więc jak chcesz ją skasować i zaprogramować przez OBD?

    Podaj Mi na priva numer z naklejki z układu ten niższy i adres do wysyłki to wyślę gotową kość odpłatnie , jak masz podstawke to będziesz mógł sobie sam włożyć , albo wyślij Mi ECU. Nie wiem po co se komplikować życie.

    poszło na pw

  • #963 17 Wrz 2011 11:26
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    Ostatnio poproszono mnie o opinie na temat softu zrobionego przez znaną firme europejską R... specjalizującą się w VOLVO i z przykrością muszę stwierdzić ,że mimo prawidłowo znalezionych ogranicznikach i mapach jakość i wielkość modyfikacji pozostawia wiele do życzenia .
    -Ciśnienie doładowania +320mbar
    -Czas otwarcia wtryskiwaczy +30%

    Dodatkowo próbowano podnieść ciśnienie na szynie CR o 128bar , ale próbowano bo jeden limiter nie był ruszony.

    Soft miał oscylować w granicach + 40km i 60nm ,a w rzeczywistości był grubo ponad +70km i 120NM i konsekwencją tego było wysranie silnika.

    Nie podważam tutaj wiedzy takiej firmy jak R... ,ale podważam ich uczciwość i odpowiedzialnosć , bo wiedzieli co modzą i jak i mieli głęboko to czy silnik wytrzyma czy nie. Oczywiście soft był robiony on-line .

  • Texa Poland
  • #964 18 Wrz 2011 10:04
    erju
    Poziom 10  

    na pewnym forum ktos robił moda do omegi 2.5td i w manualnej skrzyni wszystko grało niby 160KM i 305Nm, ktos założył do automata i przy większym dodaniu pedału gazu automat mieszał biegami ze dalsza kontynuacja jazdy nie miała najwiekszego sensu, dla potwierdzenia próbowano w paru autach z automatem i wszystkie tak samo wariowały. Jak to zrozumiec?

  • #965 19 Wrz 2011 20:09
    tdi-vag
    Poziom 21  

    powodem byl soft , automat to nie manual, inaczej trzeba soft zrobic

  • #966 19 Wrz 2011 21:15
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    erju napisał:
    na pewnym forum ktos robił moda do omegi 2.5td i w manualnej skrzyni wszystko grało niby 160KM i 305Nm, ktos założył do automata i przy większym dodaniu pedału gazu automat mieszał biegami ze dalsza kontynuacja jazdy nie miała najwiekszego sensu, dla potwierdzenia próbowano w paru autach z automatem i wszystkie tak samo wariowały. Jak to zrozumiec?


    Bo automat ma inny soft , mimo że może być ten sam numer ECU np. 0281001215 to będzie inny numer softu i manual i automat mają inne numery ponieważ budowa softu jest inna . Modyfikacje robię identyczną dla manuala i automatu i nie było nigdy takiego problemu ze skrzynią , no ale jak ktoś bezmyślnie kopiuje kość z innym numerem softu to nie ma czego oczekiwać.

  • #967 23 Wrz 2011 12:00
    pawel1403
    Poziom 10  

    Panowie mam dwa pytania:
    WV Lupo 3l 1,2tdi, podpinam mpps-a, idecu jest, czytam wyskakuje komunikat o wyjęciu bezpiecznika nr11, wyjmuje i znika napięcie na obd. Ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Jak sobie poradzić?
    Druga prośba moja jest o sprawdzenie wsadu do WV Bora 1.9tdi czy poprawnie zmodyfikowany.
    Pozdrawiam serdecznie.

  • #968 23 Wrz 2011 14:18
    660461
    Użytkownik usunął konto  
  • #969 23 Wrz 2011 18:02
    pawel1403
    Poziom 10  

    Próbowałem ale bez efektu. Najdziwniejsze jest to, że po wyjęciu bezpiecznika nr 11 zanika napięcie napinie 16 obd. Jakieś inne sugestie?

  • #970 24 Wrz 2011 19:35
    serwer20082009
    Poziom 14  

    pawel1403 napisał:
    Próbowałem ale bez efektu. Najdziwniejsze jest to, że po wyjęciu bezpiecznika nr 11 zanika napięcie napinie 16 obd. Jakieś inne sugestie?

    Najprościej będzie tak: dobierz się do sterownika znajdź pin 16, odetnij go od instalacji i bezpośrednio do niego podłącz mpps pin 7. Zasilanie mpps to nie problem znaleźć :). W mpps 16 pin +12v i 4pin masa.

  • #971 24 Wrz 2011 20:00
    anderllh
    Poziom 10  

    pawel1403, jest koks -> jest impreza...ale jak długo :)

  • #972 25 Wrz 2011 11:16
    pawel1403
    Poziom 10  

    anderllh, wiem że momentu za dużo, program był robiony na próbę, czyli zmiana w progranie i sprawdzenie jaka reakcja. Brakuje jednak mocy. Prędkość maksymalna jest taka jak była. Pytanie brzmi czy zmieniać mapy "czas trwania wtrysku" i w jaki sposób żeby nie przesadzić? W żadnym wotku wałkowanym na forach nie znalazłem (jak narazie) sposobu obróbki tych map. Pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    serwer20082009 napisał:
    pawel1403 napisał:
    Próbowałem ale bez efektu. Najdziwniejsze jest to, że po wyjęciu bezpiecznika nr 11 zanika napięcie napinie 16 obd. Jakieś inne sugestie?

    Najprościej będzie tak: dobierz się do sterownika znajdź pin 16, odetnij go od instalacji i bezpośrednio do niego podłącz mpps pin 7. Zasilanie mpps to nie problem znaleźć :). W mpps 16 pin +12v i 4pin masa.


    Ok spróbuje i dam znać czy pomogło. Dzięki

  • #973 25 Wrz 2011 11:29
    anderllh
    Poziom 10  

    nie ma potrzeby modyfikacji map czasu wtrysku dla seryjnej 101KM, ori są zupełnie wystarczające.
    zloguj odpowiednie grupy, to podstawa do zrobienia dobrej modyfikacji.

  • #974 25 Wrz 2011 12:18
    pawel1403
    Poziom 10  

    no tak logi to podstawa. Mam wrażenie, że dawka paliwa jest mała ale po logach będę widział. Oprócz mapy dymu jest jeszcze jakiś limiter ograniczający dawkę?

  • #975 25 Wrz 2011 13:25
    anderllh
    Poziom 10  

    pawel1403 napisał:
    Oprócz mapy dymu jest jeszcze jakiś limiter ograniczający dawkę?

    W logach wszystko zobaczysz...czarno na białym :)

  • #976 05 Paź 2011 17:54
    daffi08
    Poziom 10  

    Posiada ktoś z was oryginalny soft ECU do audi 2.5 V6 oznaczenie silnika AYM?
    I moglibyście mi go podesłać

  • #978 05 Paź 2011 20:54
    daffi08
    Poziom 10  

    Numer sterownika: 0281010492
    Nr. softu: 1039500277 lub inny ponieważ potrzebuje wgrać do samochodu po przeróbce z automatycznej na manualną skrzynią, a mój stary soft pochodzi z sterownika przystosowanego do automata.

  • #979 07 Paź 2011 13:01
    daffi08
    Poziom 10  

    daffi08 napisał:
    Numer sterownika: 0281010492
    Nr. softu: 1039500277 lub inny ponieważ potrzebuje wgrać do samochodu po przeróbce z automatycznej na manualną skrzynią, a mój stary soft pochodzi z sterownika przystosowanego do automata.


    POMOŻE KTOŚ Z FORUMOWICZÓW :?::?::?:

  • #980 08 Paź 2011 19:41
    pawel1403
    Poziom 10  

    anderllh napisał:
    pawel1403 napisał:
    Oprócz mapy dymu jest jeszcze jakiś limiter ograniczający dawkę?

    W logach wszystko zobaczysz...czarno na białym :)

    Dzięki kolego za pomoc. Logi pomogły w wyjaśnieniu gdzie ucieka moc. Wiszę piwo.

  • #981 09 Paź 2011 14:27
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    daffi08 napisał:
    daffi08 napisał:
    Numer sterownika: 0281010492
    Nr. softu: 1039500277 lub inny ponieważ potrzebuje wgrać do samochodu po przeróbce z automatycznej na manualną skrzynią, a mój stary soft pochodzi z sterownika przystosowanego do automata.


    POMOŻE KTOŚ Z FORUMOWICZÓW :?::?::?:


    W necie masz pełno softów org na forach wystarczy wbić numer 0281010492 w google i od razu na pierwszym miejscu masz forum z org , rejestrujesz się i masz .

    Z tego co pamiętam przy przeróbce 2,5V6 TDI z aut na maual niewystracza zmienić soft , jak ograniesz to softowo i będzie brak mocy to wal na priva.

  • #982 14 Paź 2011 13:16
    serwer20082009
    Poziom 14  

    Podrzuci ktoś ORY plik do VW Passat 2.0l 03G 906 018 ER 5WP45516 AA? Pilne najlepiej na dziś. Dzięki

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    A ma ktoś do tego paska pełen odczyt BDM?

  • #983 23 Paź 2011 11:12
    toledo12
    Poziom 9  

    witam
    przeczytalem caly temat bo doszedlem do wniosku ze w tym moim konkretnym przypadku musze sie uczyc jeszcze raz uczyc i zdobyc wiedze w dziedzinie modyfikacji map silnika .
    zaznacze na poczatku ze uwazam iz kazdy ma swoje miejsce w swiecie pracy trudni sie tym i jest z roku na rok wiekszym profesjonalista zarabiajacym na chleb.
    Nie chce nikomu tego odbierac mam swoje zajecia lecz w tym konkretnym przypadku bez tej wiedzy niewiele moge.
    z drugiej zas strony w zadnej dziedzinie nie ma wylacznosci i jak jest mozliwosc powinno sie z niej korzystac.
    Tak czy inaczej czytajac to forum jestem przekonany ze chec i zamilowanie do wlasnej modyfikacji ma garstka ludzi ktora i tak nie wplynie na ilosc prac wyspecjalizowanych tunerow z uwagi na potrzeby coraz bardziej rosnace.
    to tyle co do ogolnego podejscia do tematu .
    Ja na dzien dzisiejszy stanalem w miejscu z ktorego musze sie wyrawac do wiony mianowicie zbudowalem jacht i zmarynizowalem silnik mb 3.0 v6 224kM
    sam zrobilem do tego silnika instalacje polaczenia itp .
    na dzien dzisiejszy to wszystko juz pracuje lecz nie tak jak to powinno.
    oczywiscie jak wiadomo na lodzi sprawdzenie silnika jaka moc oddaje jest praktycznie nie mozliwe dlatego zaczalem budowac hamownie silnikowa odpowiadajaca przeciazenia na wodzie z tym ze to zajmie mi conajmiej jeszcze pare dobrych miesiecy.
    chce sie w tej dziedzinie specjalizowac hobbistycznie a co z tego wyniknie to czas pokaze .
    Niestety bez wiedzy modyfikacji ecu oraz dopasowania pracy silnika do warunkow dodatkowo umiejetnosci czytania map limiterow i ich "eleminowaniu" to tylko zostanie pobozne zyczenie.dlatego postanowilem na jakis czas odstapic od prac mechanicznych i zapoznac sie ze sterowaniem tych jednostek.
    wiadomo ze na lodzi niemam skrzyni automatycznej wiec podalem komputerowi tylko syglal z modulu zmiany biegow do odpalenia oraz po malych oszustwach uzyskalem pelen zakres obrotow z tym ze od momentu doladowania czyli w granicach 1800obr silnik pracuje jakby byl niedoladowany po przez jak mysle blad ktory otrzymuje z braku skrzyni oraz pompki paliwa .
    jak sie domyslam jezeli wystepuje blad brak poprawnego sygnalu ze skrzyni biegow wlacza limitery z map odpowiadajacych skrzynie i moje pytanie jak znalesc limitery skrzyni i pompki paliwa? czy musze szukac programu z manuala bo w tym wypadku nic nie da sie zrobic .??
    takze zaczalem troche modyfikowac mapy ktore mozecie podac ocenie
    pozdr

  • #985 24 Paź 2011 22:38
    ECU-Chiptuning
    Poziom 14  

    toledo12 napisał:
    widze ze temat umarl


    Jest to bardzo trudny temat , nawet Ja bym się nie podjął zestrojenia tego na odległość . Jak chcesz studiować budowe softu i ECU to ok dobry plan ,ale nie przy tym ECU. Zajmie Ci to 2 lata teorii i rok na silniku , a do znalezienia rozwiązania jeszcze kolejne 2 lata bo limitery i mapy to jedno a bity i przełączniki do rozwiązania problemu braku mocy przy 0 prędkości to drugie.

    Najlepszym rozwiązaniem jest włożenie silnika 3,2CDI z lat 2000 na ECU EDC15 , prosta mapa ograniesz ją w 1 rok z testami , ma tylko kilka limiterów i jeden od trybu awaryjnego , kilka przełączników . Znowu z drugiej strony są tunerzy z kilkuletnim stażem którzy bardzo marnie radzą sobie z CDI EDC15 .

  • #987 25 Paź 2011 20:00
    spanky
    Poziom 16  

    PainKiller83 napisał:
    Siema
    Sprawdzi ktoś mojego moda, krytyka konstruktywna (ale konkretna) mile widziana
    038 906 012 BN 1,9l R4 EDC
    http://www.megaupload.com/?d=VGEOGZ0W


    hmm, pod podanym linkiem jest oryginalny soft : 038906012AT 0281010062 350161

  • #990 25 Paź 2011 20:34
    PainKiller83
    Poziom 11  

    to musiałem coś namieszać sry