Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

shel82 20 Maj 2008 11:57 976523 4547
  • #1
    shel82
    Poziom 18  
    Witam, właśnie zaczynam zabawę z tuningiem i oto wsad z mojego eepomu w passacie AVB
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
    pytanie czy dobrze to zrobiłem i jak czytać takie mapy?
  • Relpol przekaźniki
  • #3
    shel82
    Poziom 18  
    Hmm, włąśnie a jak wyszukać i czym poszczególnych map w dumpie eepromu?
    ponieważ zgrałem ze swojego cały dump i efektem jest taka mapa jak na poaczatku watku...
  • #6
    shel82
    Poziom 18  
    Bastl napisał:
    polecam winolsa1500 z kalkami dll i damosami wszysko opisane

    A skąd można go zassać?
  • #7
    Bastl
    Poziom 12  
    tak poprostu zasac to raczej niemozliwe ale kupic mozna, tylko nie wiem czy sie oplaca jezeli ktos chce go kupic tylko na swoje potrzeby
  • Relpol przekaźniki
  • #9
    Bastl
    Poziom 12  
    wyslij mape to ci ja zmodyfikuje
  • #10
    pivvo
    Poziom 22  
    Bastl napisał:
    wyslij mape to ci ja zmodyfikuje


    Hi hi.... którą mapę, dawki paliwa, powietrza, kątu, wtrysku, inkrementacji, ograniczenia dymienia ? :D
  • #13
    lakatus
    Poziom 10  
    Witam widze ze tu poważny i zarazem ciekawy temat został rozgrzebany..Sam chciałbym opanować kwestie zmiany softu w aucie ..udziela ktoś korepetycji ? :)
    Bastl jesteś fachura w tej dziedzinie silniki po Twoich modyfikacjach nie wybuchaja ? :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    a programik niechlubnie powiem ze mam ja :) działa ale brakuje mi jeszcze interfejsu by wyciagnać zawartość pamięci
  • #14
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Bastl a robisz edc16 przez internet? :)
  • #15
    pivvo
    Poziom 22  
    Dee Jay Gucio napisał:
    Bastl a robisz edc16 przez internet? :)

    Hi... przestańcie się nabijać
    lakatus raczej pytaj, na korepetycje to nie zawsze się ma czas czyli 90% to wkład własny a 10% odpowiedzi (podpowiedzi) :)
  • #16
    gawo666
    Poziom 11  
    Witam!w końcu poważny temat sam jestem zainteresowany mapami i zacząłem działać w winolsie.moje pytanko to:która część zawartosci epromu to mapa wtrysku dokładnie bawie sie w fiat punto1 75 iaw8f5t eprom 27c512
  • #17
    pivvo
    Poziom 22  
    gawo666 napisał:
    Witam!w końcu poważny temat sam jestem zainteresowany mapami i zacząłem działać w winolsie.moje pytanko to:która część zawartosci epromu to mapa wtrysku dokładnie bawie sie w fiat punto1 75 iaw8f5t eprom 27c512

    No więc pytanie jest trochę źle sformułowane bo: według mnie (ale mogę się mylić) WinOls odczytuje mapy bo łamie kod źródłowy jakim posługuje się procesor sterownika, i tak na przykład w sterownikach stosowanych przez koncern VW z lat 93-98, są starsze typy np. 0 281 001 021 C w których WinOls nie jest w stanie odczytać żadnej mapy a sterowały silnikami 1Z i mimo tego że WinOls nie czyta wsadu (binarek) można było diagnozować silnik za pomocą VagComa.
    Wracając do tematu to jak widzisz w moim poście z 26 maja jest przykład mapy ograniczenia dymienia w sterowniki TDI jak byś patrzył na binarkę tego wsadu (np. WinHEX'sie) to wartości i parametry tworzące tą mapę są rozrzucone w kilku miejscach (pod różnymi adresami kodu maszynowego), tak więc większość chip tunerów zna na pamięć kształt map i przeglądając wsad szukając ich, z tym że podobieństwo (map) występuje w grupach konkretnych sterowników np. EDC15 (przynajmniej takie mam wrażenie przeglądając wsady).
  • #18
    gawo666
    Poziom 11  
    hm,mam winolsa demo ,on odczytuje zawartość komórek ale to jeden wielki bałagan podejrzewam że trzeba mieć winolsa full zeby to on sobie odczytał i przetworzył faktycznie z tych puzli mapy.ma ktoś linka do full??z góry dziekuje!
  • #19
    pivvo
    Poziom 22  
    Po pierwsze demo działa tak samo jak ful tylko nie możesz zapisywać po drugie na elektrodzie jest full w wersji 1226 tylko trzeba poszukać, jeśli masz bałagan taki jak na pierwszym obrazku to może robisz mapę 3D dla całego softu a nie konkretnej mapy, napisz jaki to sterownik numer Boscha WinOls tych pierwszych nie obsługuje :|
  • #20
    gawo666
    Poziom 11  
    to jest punto1 75 1.2 sterownik magnetti marelli IAW8F5T,ja to biorę pod kątem dydaktycznym bardziej a nie w celu żeby z niego wyciągnąć nie wiadomo co,z góry dzieki.
  • #21
    gawo666
    Poziom 11  
    ok zainstalowane ,daje new file ,w okienku wpisuje jakie auto ,wrzucam moja kosc 27c512 i pokazuje mi cała zawartosc ,pytanie :co mam zrobić zeby pokazał mi w 3d mapa wtrysku albo co robie źle???z góry dzieki
  • #22
    autosuper
    Poziom 24  
    Jak wywalicie jeden lub dwa sterowniki to Wam sie odechce zabawy , albo co gorsza jak wywalicie mechanicznie caly silnik ! :) Jakby to bylo takie proste jak Wam sie wydaje to nie kosztowaloby to tyle ile kosztuje. Zycze wszystkim milej zabawy :)
  • #23
    gre11
    Poziom 10  
    ok zainstalowane ,daje new file ,w okienku wpisuje jakie auto ,wrzucam moja kosc 27c512 i pokazuje mi cała zawartosc ,pytanie :co mam zrobić zeby pokazał mi w 3d mapa wtrysku albo co robie źle???z góry dzieki

    jak już otworzysz zawartość pamięci naciskasz na klawiaturze przycisk f i winols zaznaczy pierwszą mape wtedy klikasz 2 razy na pierwszej cyfrze tej mapki lewym przyciskiem myszy i pokazuje się okienko , na tym okienku naciskasz 3d i pokazuje się mapka w 3d. Ból jest taki że osie tej mapki nie są opisane. Ja zczytuje zawartości sterowników programem galetto 1250 i zawsze pokazują się jakieś mapki. Do przerabiania map potrzebne są jeszcze sumy kontrolne (checksum) i w winols'ie na górnym pasku zadań jest ikonka z literką V ,po naciśnięciu winols pokaże ci sumę kontrolną wsadu, po przeróbce softu ta suma kontrolna musi się zgadzać , a z sumami kontrolnymi jest tak że jeśli do softu coś gdzieś dodasz to tyle samo trzeba odiąć. Żeby winols działał w pełni potrzebne są jeszcze pliki dll. a to raczej nieosiągalna rzecz trzeba sobie kupić. Jeśli ktoś chce się nauczyć tanimi kosztami to proponuję zczytać soft , dać przerobić komuś kto się na tym zna następnie otworzyć obydwa softy w winols'ie porównać zmniany a kolejny soft na podstawie tych zmina przerobić w winhex'ie. Oczywiście po wgraniu trzeba sprawdzić jak ten soft się zachowuje , jaka jest narma spalin i najlepiej podjechać na chamownie żeby sprawdzić ile nasza praca przyniosła efektu.

    Tak to wygląda z mojego punktu widzenia , ale jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
  • #24
    autosuper
    Poziom 24  
    Chetnie Cie poprawie :)
    1. Hamownia piszemy samo h a nie ch
    2. Odjąć piszem j nie i
    3. Cytuje : "... podjechać na chamownie żeby sprawdzić ile nasza praca przyniosła efektu ... " - w ten sposob sprawdzisz ile przyniosla efektu praca osoby ktorej zlecisz napisanie softu a nie efekt swojej pracy .
    4. Winols o ktorym piszesz to program platny i nie tani , jego producent EVC dobrze zabezpieczyl soft , kazda wersja laczy sie przez internet z siedziba firmy i informuje o IP uzytkownika celem weryfikacji legalnosci wersji .
  • #25
    gre11
    Poziom 10  
    autosuper pisownie potrafisz poprawić i nic więcej. Ja staram się napisać coś sensownego i skupiam się nad terścią ,a nie nad tym przez jakie h pisze się hamownia.
    Powinieneś wiedzieć że ta sama firma udostępnia winolsa demo na swojej stronie a z tego programu to nikt mi nie zabroni kożystać. Prawda jest taka ,że nie jest to czarna magia. Tacy jak ty (jeśli jesteś tunerem) trzymają to w tajemnicy bo tak naprawde nie do końca wiedzą wszystko o tuningu elektronicznym. Mając pełną wersję winols'a nawet szympans potrafi przerobić soft. Ale są zdolniejsi którym do przerobienia softu wystarczy zwykły hexedit, a tu trzeba wykazać się wiedzą.
  • #26
    pivvo
    Poziom 22  
    No nie mogę, zawsze jak coś się napisze o hobbistycznym chip tuningu to najwięcej "rad" jest co zepsuję, a wracają do tematu to jednak proponował bym:
    1. zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny zalogować najważniejsze parametry typu ilość paliwa ciśnienie doładowania (właściwie wszystko co się da)
    2. WinOls'ie (oczywiście demo) odszukać mapy paliwa turbo bo np. w sterownikach VW osie co prawda nie są opisane ale wartość doładowania jest podawana w wartości bezwzględnej czyli ori ma 1.95 (u mnie silnik AHU).
    3. zmienić te parametry, zapisać, zalogować, porównać :)
  • #27
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  
    Cytat:
    ..Tacy jak ty (jeśli jesteś tunerem) trzymają to w tajemnicy


    Hmm tacy jak on nie dzielą się tym bo wiedza za dużo ich kosztowała żeby się nią dzielić za darmo, to nie jest układanie płytek na ścianie.

    Cytat:
    ...bo tak naprawde nie do końca wiedzą wszystko o tuningu elektronicznym....


    Zazdrość.... nikt nie urodził się z tą wiedzą, zanim ją ogarniesz będziesz parę lat starszy, ale powiedz po co ma się dzielić skoro nie wie wszystkiego. Z takim podejściem napewno nie dowiesz się więcej niż wiesz.


    Cytat:
    Mając pełną wersję winols'a nawet szympans potrafi przerobić soft....


    No comment :D Sorry Winetou ale w pełnej wersji programu też nie ma opcji ''zmodyfikuj mapy +20%, +30%, +40%'' chociaż może i są ale ja nie znalazłem :)
  • #28
    gawo666
    Poziom 11  
    Witam,właśnie jestem na etapie zrozumienia mapy w winols-ie i moje pytanie to czy winols w swoich .dll jak wczesniej czytając poprzedników ma info o moim epromie
    które komórki pobrać i wygenerowac zeby w 3d zobaczyc jak to wygląda,chodzi o fiat punto1 75 IAW 8F5t eprom 27c512.Panowie nie róbmy z tego tematu przekomarzania tylko pomagajmy sobie,pozdro
    aha mam winols demo 1.712
  • #29
    autosuper
    Poziom 24  
    Niech sobie robia co sobie chca :) Jak cos zepsuja czego oczywiscie nie zycze a napewno tak bedzie , to wtedy faktycznie naucza sie ile kosztuje nauka . Jak narazie poziom dyskusji na ten temat jest tak niski ze nie potraficie nawet prawidlowo oczytac numeru sterownika , a plik ktory omawiacie jest wywalony , wiec jestem naprawde pelen obaw co do wyniku testow Waszych modyfikacji. Panowie gdyby to bylo takie proste jak piszecie to nie kosztowaloby to tyle ile kosztuje . Bo tak jak napisal Dee Jay Gucio niema magicznych suwakow wiecej - mniej w zadnym programie modyfikujacym . Pozdrawiam serdecznie
  • #30
    pivvo
    Poziom 22  
    autosuper napisał:
    Jak narazie poziom dyskusji na ten temat jest tak niski ze nie potraficie nawet prawidlowo oczytac numeru sterownika , a plik ktory omawiacie jest wywalony , wiec jestem naprawde pelen obaw co do wyniku testow Waszych modyfikacji.

    Aż mi szczena opadła :D ,plik który umieściłem jest z mojego autka i na 100% nie jest uwalony, numer sterownika mogę sobie nazwać d... a działać też będzie (jak to mówią nie szata zdobi człowieka).
    Co do pytania o bibliotek dll, to mają za zadanie odszukanie checksum i przy zapisie zmodyfikowanego wsadu automatycznie je skorygować (na owe czasy było (jest) to zabezpieczenie przed modyfikacją softu sterownika komputera), razem z damos'ami tak jak napisał Dee Jay Gucio robią komplet do obróbki przez tunerów wsadów z sugestią typu: zmodyfikuj mapę o wartość % itp..
    Ps.
    I jeszcze jedna uwaga co do poziomu tego wątku to: nie dyskutuj z głupcem bo otoczenie może nie rozróżnić kto jest kto :scrambleup: