Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WinOLS i mapy pamięci. Tuning.

20 May 2008 11:57 1101815 5390
  • Level 18  
    Witam, właśnie zaczynam zabawę z tuningiem i oto wsad z mojego eepomu w passacie AVB
    WinOLS i mapy pamięci. Tuning.
    pytanie czy dobrze to zrobiłem i jak czytać takie mapy?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 22  
    źle to jest teoretycznie mapa całego softu :) mapy powinny wyglądać tak i jeśli winols je wynajdzie to po lewej stronie masz adresy map i właśnie to się otwiera w 3D załączam przykładowy obraz mapy
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Level 18  
    Hmm, włąśnie a jak wyszukać i czym poszczególnych map w dumpie eepromu?
    ponieważ zgrałem ze swojego cały dump i efektem jest taka mapa jak na poaczatku watku...
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 22  
    no tak jak na poniższych przykładach:
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Level 18  
    Bastl wrote:
    polecam winolsa1500 z kalkami dll i damosami wszysko opisane

    A skąd można go zassać?
  • Level 12  
    tak poprostu zasac to raczej niemozliwe ale kupic mozna, tylko nie wiem czy sie oplaca jezeli ktos chce go kupic tylko na swoje potrzeby
  • Level 12  
    wyslij mape to ci ja zmodyfikuje
  • Level 22  
    Bastl wrote:
    wyslij mape to ci ja zmodyfikuje


    Hi hi.... którą mapę, dawki paliwa, powietrza, kątu, wtrysku, inkrementacji, ograniczenia dymienia ? :D
  • Level 22  
    Więc jeśli można to zobacz na ten wsad
    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • Level 10  
    Witam widze ze tu poważny i zarazem ciekawy temat został rozgrzebany..Sam chciałbym opanować kwestie zmiany softu w aucie ..udziela ktoś korepetycji ? :)
    Bastl jesteś fachura w tej dziedzinie silniki po Twoich modyfikacjach nie wybuchaja ? :)
    Pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    a programik niechlubnie powiem ze mam ja :) działa ale brakuje mi jeszcze interfejsu by wyciagnać zawartość pamięci
  • Level 20  
    Bastl a robisz edc16 przez internet? :)
  • Level 22  
    Dee Jay Gucio wrote:
    Bastl a robisz edc16 przez internet? :)

    Hi... przestańcie się nabijać
    lakatus raczej pytaj, na korepetycje to nie zawsze się ma czas czyli 90% to wkład własny a 10% odpowiedzi (podpowiedzi) :)
  • Level 12  
    Witam!w końcu poważny temat sam jestem zainteresowany mapami i zacząłem działać w winolsie.moje pytanko to:która część zawartosci epromu to mapa wtrysku dokładnie bawie sie w fiat punto1 75 iaw8f5t eprom 27c512
  • Level 22  
    gawo666 wrote:
    Witam!w końcu poważny temat sam jestem zainteresowany mapami i zacząłem działać w winolsie.moje pytanko to:która część zawartosci epromu to mapa wtrysku dokładnie bawie sie w fiat punto1 75 iaw8f5t eprom 27c512

    No więc pytanie jest trochę źle sformułowane bo: według mnie (ale mogę się mylić) WinOls odczytuje mapy bo łamie kod źródłowy jakim posługuje się procesor sterownika, i tak na przykład w sterownikach stosowanych przez koncern VW z lat 93-98, są starsze typy np. 0 281 001 021 C w których WinOls nie jest w stanie odczytać żadnej mapy a sterowały silnikami 1Z i mimo tego że WinOls nie czyta wsadu (binarek) można było diagnozować silnik za pomocą VagComa.
    Wracając do tematu to jak widzisz w moim poście z 26 maja jest przykład mapy ograniczenia dymienia w sterowniki TDI jak byś patrzył na binarkę tego wsadu (np. WinHEX'sie) to wartości i parametry tworzące tą mapę są rozrzucone w kilku miejscach (pod różnymi adresami kodu maszynowego), tak więc większość chip tunerów zna na pamięć kształt map i przeglądając wsad szukając ich, z tym że podobieństwo (map) występuje w grupach konkretnych sterowników np. EDC15 (przynajmniej takie mam wrażenie przeglądając wsady).
  • Level 12  
    hm,mam winolsa demo ,on odczytuje zawartość komórek ale to jeden wielki bałagan podejrzewam że trzeba mieć winolsa full zeby to on sobie odczytał i przetworzył faktycznie z tych puzli mapy.ma ktoś linka do full??z góry dziekuje!
  • Level 22  
    Po pierwsze demo działa tak samo jak ful tylko nie możesz zapisywać po drugie na elektrodzie jest full w wersji 1226 tylko trzeba poszukać, jeśli masz bałagan taki jak na pierwszym obrazku to może robisz mapę 3D dla całego softu a nie konkretnej mapy, napisz jaki to sterownik numer Boscha WinOls tych pierwszych nie obsługuje :|
  • Level 12  
    to jest punto1 75 1.2 sterownik magnetti marelli IAW8F5T,ja to biorę pod kątem dydaktycznym bardziej a nie w celu żeby z niego wyciągnąć nie wiadomo co,z góry dzieki.
  • Level 12  
    ok zainstalowane ,daje new file ,w okienku wpisuje jakie auto ,wrzucam moja kosc 27c512 i pokazuje mi cała zawartosc ,pytanie :co mam zrobić zeby pokazał mi w 3d mapa wtrysku albo co robie źle???z góry dzieki
  • Level 24  
    Jak wywalicie jeden lub dwa sterowniki to Wam sie odechce zabawy , albo co gorsza jak wywalicie mechanicznie caly silnik ! :) Jakby to bylo takie proste jak Wam sie wydaje to nie kosztowaloby to tyle ile kosztuje. Zycze wszystkim milej zabawy :)
  • Level 10  
    ok zainstalowane ,daje new file ,w okienku wpisuje jakie auto ,wrzucam moja kosc 27c512 i pokazuje mi cała zawartosc ,pytanie :co mam zrobić zeby pokazał mi w 3d mapa wtrysku albo co robie źle???z góry dzieki

    jak już otworzysz zawartość pamięci naciskasz na klawiaturze przycisk f i winols zaznaczy pierwszą mape wtedy klikasz 2 razy na pierwszej cyfrze tej mapki lewym przyciskiem myszy i pokazuje się okienko , na tym okienku naciskasz 3d i pokazuje się mapka w 3d. Ból jest taki że osie tej mapki nie są opisane. Ja zczytuje zawartości sterowników programem galetto 1250 i zawsze pokazują się jakieś mapki. Do przerabiania map potrzebne są jeszcze sumy kontrolne (checksum) i w winols'ie na górnym pasku zadań jest ikonka z literką V ,po naciśnięciu winols pokaże ci sumę kontrolną wsadu, po przeróbce softu ta suma kontrolna musi się zgadzać , a z sumami kontrolnymi jest tak że jeśli do softu coś gdzieś dodasz to tyle samo trzeba odiąć. Żeby winols działał w pełni potrzebne są jeszcze pliki dll. a to raczej nieosiągalna rzecz trzeba sobie kupić. Jeśli ktoś chce się nauczyć tanimi kosztami to proponuję zczytać soft , dać przerobić komuś kto się na tym zna następnie otworzyć obydwa softy w winols'ie porównać zmniany a kolejny soft na podstawie tych zmina przerobić w winhex'ie. Oczywiście po wgraniu trzeba sprawdzić jak ten soft się zachowuje , jaka jest narma spalin i najlepiej podjechać na chamownie żeby sprawdzić ile nasza praca przyniosła efektu.

    Tak to wygląda z mojego punktu widzenia , ale jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
  • Level 24  
    Chetnie Cie poprawie :)
    1. Hamownia piszemy samo h a nie ch
    2. Odjąć piszem j nie i
    3. Cytuje : "... podjechać na chamownie żeby sprawdzić ile nasza praca przyniosła efektu ... " - w ten sposob sprawdzisz ile przyniosla efektu praca osoby ktorej zlecisz napisanie softu a nie efekt swojej pracy .
    4. Winols o ktorym piszesz to program platny i nie tani , jego producent EVC dobrze zabezpieczyl soft , kazda wersja laczy sie przez internet z siedziba firmy i informuje o IP uzytkownika celem weryfikacji legalnosci wersji .
  • Level 10  
    autosuper pisownie potrafisz poprawić i nic więcej. Ja staram się napisać coś sensownego i skupiam się nad terścią ,a nie nad tym przez jakie h pisze się hamownia.
    Powinieneś wiedzieć że ta sama firma udostępnia winolsa demo na swojej stronie a z tego programu to nikt mi nie zabroni kożystać. Prawda jest taka ,że nie jest to czarna magia. Tacy jak ty (jeśli jesteś tunerem) trzymają to w tajemnicy bo tak naprawde nie do końca wiedzą wszystko o tuningu elektronicznym. Mając pełną wersję winols'a nawet szympans potrafi przerobić soft. Ale są zdolniejsi którym do przerobienia softu wystarczy zwykły hexedit, a tu trzeba wykazać się wiedzą.
  • Level 22  
    No nie mogę, zawsze jak coś się napisze o hobbistycznym chip tuningu to najwięcej "rad" jest co zepsuję, a wracają do tematu to jednak proponował bym:
    1. zaopatrzyć się w interfejs diagnostyczny zalogować najważniejsze parametry typu ilość paliwa ciśnienie doładowania (właściwie wszystko co się da)
    2. WinOls'ie (oczywiście demo) odszukać mapy paliwa turbo bo np. w sterownikach VW osie co prawda nie są opisane ale wartość doładowania jest podawana w wartości bezwzględnej czyli ori ma 1.95 (u mnie silnik AHU).
    3. zmienić te parametry, zapisać, zalogować, porównać :)
  • Level 20  
    Quote:
    ..Tacy jak ty (jeśli jesteś tunerem) trzymają to w tajemnicy


    Hmm tacy jak on nie dzielą się tym bo wiedza za dużo ich kosztowała żeby się nią dzielić za darmo, to nie jest układanie płytek na ścianie.

    Quote:
    ...bo tak naprawde nie do końca wiedzą wszystko o tuningu elektronicznym....


    Zazdrość.... nikt nie urodził się z tą wiedzą, zanim ją ogarniesz będziesz parę lat starszy, ale powiedz po co ma się dzielić skoro nie wie wszystkiego. Z takim podejściem napewno nie dowiesz się więcej niż wiesz.


    Quote:
    Mając pełną wersję winols'a nawet szympans potrafi przerobić soft....


    No comment :D Sorry Winetou ale w pełnej wersji programu też nie ma opcji ''zmodyfikuj mapy +20%, +30%, +40%'' chociaż może i są ale ja nie znalazłem :)
  • Level 12  
    Witam,właśnie jestem na etapie zrozumienia mapy w winols-ie i moje pytanie to czy winols w swoich .dll jak wczesniej czytając poprzedników ma info o moim epromie
    które komórki pobrać i wygenerowac zeby w 3d zobaczyc jak to wygląda,chodzi o fiat punto1 75 IAW 8F5t eprom 27c512.Panowie nie róbmy z tego tematu przekomarzania tylko pomagajmy sobie,pozdro
    aha mam winols demo 1.712
  • Level 24  
    Niech sobie robia co sobie chca :) Jak cos zepsuja czego oczywiscie nie zycze a napewno tak bedzie , to wtedy faktycznie naucza sie ile kosztuje nauka . Jak narazie poziom dyskusji na ten temat jest tak niski ze nie potraficie nawet prawidlowo oczytac numeru sterownika , a plik ktory omawiacie jest wywalony , wiec jestem naprawde pelen obaw co do wyniku testow Waszych modyfikacji. Panowie gdyby to bylo takie proste jak piszecie to nie kosztowaloby to tyle ile kosztuje . Bo tak jak napisal Dee Jay Gucio niema magicznych suwakow wiecej - mniej w zadnym programie modyfikujacym . Pozdrawiam serdecznie
  • Level 22  
    autosuper wrote:
    Jak narazie poziom dyskusji na ten temat jest tak niski ze nie potraficie nawet prawidlowo oczytac numeru sterownika , a plik ktory omawiacie jest wywalony , wiec jestem naprawde pelen obaw co do wyniku testow Waszych modyfikacji.

    Aż mi szczena opadła :D ,plik który umieściłem jest z mojego autka i na 100% nie jest uwalony, numer sterownika mogę sobie nazwać d... a działać też będzie (jak to mówią nie szata zdobi człowieka).
    Co do pytania o bibliotek dll, to mają za zadanie odszukanie checksum i przy zapisie zmodyfikowanego wsadu automatycznie je skorygować (na owe czasy było (jest) to zabezpieczenie przed modyfikacją softu sterownika komputera), razem z damos'ami tak jak napisał Dee Jay Gucio robią komplet do obróbki przez tunerów wsadów z sugestią typu: zmodyfikuj mapę o wartość % itp..
    Ps.
    I jeszcze jedna uwaga co do poziomu tego wątku to: nie dyskutuj z głupcem bo otoczenie może nie rozróżnić kto jest kto :scrambleup:
  • Level 20  
    Quote:
    Co do pytania o bibliotek dll, to mają za zadanie odszukanie checksum i przy zapisie zmodyfikowanego wsadu automatycznie je skorygować (na owe czasy było (jest) to zabezpieczenie przed modyfikacją softu sterownika komputera), razem z damos'ami tak jak napisał Dee Jay Gucio robią komplet do obróbki przez tunerów wsadów

    Sumy można liczyć ręcznie, nie potrzebne są do tego dll'ki ale jednak ułatwiają życie. A damosy?? też nie potrzebne (jak już posiedzisz w komputerach jakiś czas to będziesz wiedział jak się z programami obchodzić poradzisz sobie i bez damosów).