Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat punto 2000r problem z wentylatorem chłodnicy.

hoffi5 20 May 2008 15:40 11550 18
Relpol
  • #1
    hoffi5
    Level 9  
    Witam posiadam fiata punto 2000r. 1,2 benzyna pełen wtrysk, klimatyzacja. Mianowicie gdy odpale autko wentylator chłodnicy natychmiast wchodzi na 2 bieg- najszybsze obroty i wciąż chodzi... Co moze mu dolegac? prosze o pomoc:D Pozdrawiam
  • Relpol
  • #2
    jarecki04
    Level 26  
    Klimę masz włączoną ?
  • #3
    hoffi5
    Level 9  
    Klima jest wyłączona
  • Relpol
  • #4
    dastin1
    Level 12  
    Odepnij po kolei kabelki od czujników na silniku i sprawdź może któryś padł
  • #5
    hoffi5
    Level 9  
    Ja tam widze jeden czujnik. Od temperatury 2 pinowy ale to jest od wskazówki temp
  • #6
    miniu1
    Level 23  
    Może przekaźnik wentylatora się "skleił" - spotkałem się z tym w Bravie - też z klimą. Może być też uszkodzony presostat lub jego obwód (kabelki, wtyczka...) i centralka wtrysku "myśli", że trzeba włączyć drugi bieg wentylatora.
  • #7
    hoffi5
    Level 9  
    Przekazniki sa oki.
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Wentylatorem steruje Ci tam chyba ECU, więc podjedź na diagnostykę i zobaczysz co go boli... czy klima w ogóle działa? Jeśli nie to na 90% padł Ci presostat...

    P.S.
    W Punto II 1.2 (czy to 8V czy 16V) jedynym układem zasilania był wielopunktowy, pośredni, sekwencyjny wtrysk benzyny... poza tym co to za określenie "pełny wtrysk", albo jest na wtrysku albo na gaźniku. Wtrysk, może być jednopunktowy lub wielopunktowy, a z kolei wielopunkt może być zbiorczy (full-grupowy) lub sekwencyjny (grupowy bądź niezależny).
  • #9
    5150
    Level 17  
    dastin1 wrote:
    Odepnij po kolei kabelki od czujników na silniku i sprawdź może któryś padł

    Za takie rady powinni banować.
    I później jeden z drugim przyjeżdża na diagnostykę, a tam tyle błędów, że aż papieru w drukarce brak aby zapisać wszystkie.
  • #10
    miniu1
    Level 23  
    Przychylam się do opinii kolegów Tzok i 5150 - podjedź gdzieś żeby odczytać błędy (no i parametry - może komputer czyta zbyt wysoką temperaturę?) - to może ułatwić szukanie. Przypomniało mi się jeszcze, że wentylatory włączają się również wtedy, gdy jest odłączony lub popsuty czujnik temperatury płynu - w 1,2 jest chyba w okolicach kolektora ssącego. Jeżeli komputer "nie widzi" czujnika, to włącza wentylator na wszelki wypadek. Kontrolka wtrysku czasem się nie świeci?
  • #11
    adam.k
    Level 15  
    Masz uszkodzony włącznik termiczny wentylatora, zamontowany jest na chłodnicy w okolicy bocznych krawędzi
    bardziej ku dołowi , wyjmij wtyczkę i zapal samochód jeśli
    wentylator nie będzie się kręcił to będzie oznaczać że włącznik termiczny jest walnięty. Powodzenia.
  • #12
    miniu1
    Level 23  
    adam k. - w którym Punto II (rocznik 2000) jest włącznik termiczny w chłodnicy?!
  • #13
    piotr2802
    Level 11  
    Trochę odświeżę ten temat.
    Ja mam fiat Punto II GO z 2001 roku , silnik 1,2 8V. Jeszcze kilka dni temu wentylator chłodnicy chodził bardzo głośno, szczególnie gdy stałem w korku lub dużo jechałem na niskich biegach.
    Dzisiaj zauważyłem na kontrolce temperatury że wskazówka odchyliła się w czasie jazdy bardzo w górę wskazując wyższą temperaturę silnika. Wskażówka powracała do normy gdy jechałem z większą prędkością. Pewnie silnik był chłodzony pędem powietrza.
    Podejrzewam że wiatrak wentylatora nie rusza się i zauważyłem że gdy pchnę go ręką wyczuwalny jest lekki opór na silniku.

    Czy uszkodził się silnik wentylatora (wcześniej głośno pracował) lub może jakieś inne uszkodzenie ???

    Prosze o wskazówki co mam robić dalej.

    Pozdr.
  • #14
    Michu10
    Level 32  
    Do wymiany wentylator chłodnicy i oczywiście bezpiecznik bo pewnie spalony
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Michu10
    Level 32  
    Motronic zgadza się, ale skoro ciężko się obraca to zatarty tak musi wymienić a reszta pozostaje do diagnostyki jak najbardziej
  • #17
    piotr2802
    Level 11  
    Czy jeżeli na obudowie wentylatora pisze Magnetti Marelli to muszę dokładnie tego producenta szukać ??? Widziałem też identyczne wentylatory produkcji Valeo.
  • #18
    Michu10
    Level 32  
    Tam siedzi Valeo, Marelli, Denso nie pamiętam ale chyba była jakaś nie znaczna różnica
  • #19
    User removed account
    User removed account