Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228

moogio 09 Mar 2011 08:12 138793 157
  • #121
    hollow
    Poziom 20  
    Właśnie, które? Sama wymiana nic nie da, trzeba jeszcze ustawić czujnik na specjalnym stole, ale to jest nic bo sam stół to nie wszystko trzeba jeszcze mieć pojęcie jak to zrobić i nie słyszałem o dobrej regeneracji tej pompy w Polsce.
  • #122
    jones86
    Poziom 9  
    powie moze mi ktos czym sie rozni dlugi kabel od krotkiego i dlaczego sa d rozne typy montowane ??
  • #123
    tomek70
    Poziom 20  
    Są inne wartości czujników , inny napęd vacum , inny sposób montowania napędu. Dlaczego różne typy - nie mam pojęcia. Psują się równo.
  • #126
    tomek70
    Poziom 20  
    Jak masz rozwiązane gaszenie? Sprawdż czy masz mały filterek paliwa przed pompą paliwa , jak nie to zamontuj.
  • #127
    kradynaj
    Poziom 11  
    Sygnał elektryczny ze stacyjki podawany jest na dodatkowo zamontowany elektrozawór włączony w obwód podciśnienia. Filterka nie mam ale dobra uwaga -zamontuję .Dzięki
  • #128
    tomek70
    Poziom 20  
    Możesz napisać jaki to elektrozawór?
  • #129
    kradynaj
    Poziom 11  
    zawór jaki stosuja montujący instalacje gazowe w samochodach. Bardzo podobny do zaworu wodnego w pralkach tylko z cewka 12V
  • #130
    tomek70
    Poziom 20  
    Taki właśnie mam tylko nie wiedziałem jak go podłączyć , a nie przyszło mi do głowy żeby spróbować ze stacyjką.
  • #131
    Wojto15
    Poziom 2  
    Mam wielką prośbę do moogio!!!!!!!!!!Posiadam mercedesa c220 kombi, rok 97, pompa lucas krótki kabel Juz 2 razy kupywałem tą pompę i płaciłem za to fortunę. Ostatnio po raz trzeci się zepsuła. Jestem załamany. Objawy dokładnie takie same jak u większosci. Nie wchodzi na obroty, klekocze no i oczywiście kontrolka EPC, której już nienawidze. Bardzo ckię prosze a raczej błagam powiedz jak sobie z tym poradziłes a będę dozgonnie wdzięczny. Oto mój mail: saxwojt15(malpa)interia.eu
  • #132
    hollow
    Poziom 20  
    Jeżeli wymieniałeś już dwie pompy znaczy że problem nie jest w pompie tylko gdzieś dalej. Jeżeli ktoś tego dobrze nie zbada to oszukiwanie czujników z pompy nic nie da. Trzeba przeszukać instalację i zasilanie paliwem.
  • #133
    Wojto15
    Poziom 2  
    Tak, tylko że byłem juz w wilu warsztatach i badałem to na kilku komputerach i wychodziła ewidentna wada pompy. Pierwszym razem świeciło Epc,był bardzo słaby , nie wchodził na obroty i klekotał jak traktor. Za drugim razem były troche inne wady: paliem go na 2 ray , bardzo mocno kopcił i raz szedł fajnie a raz źle. Potem już zaczął kopcić i tak mu zostało.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Aha . I nie było tak ze wymieniłem nagle 2 pompy. Była wada pompy wiec zmieniłem. Jeździłem na niej rok czsu bez zażutów no i dopiero po roku zaczął sie nowy problem. Jest to więc raczej pompa
  • #134
    jones86
    Poziom 9  
    a ktos cos wie ciekawego na temat tego mechanika ??http://trojmiasto.szerlok.pl/oferta/pompa-lucasmercedeswymiana-naprawa-pompa-22dlukastaniow210202-ID3lJC.html
  • #135
    gin
    Poziom 9  
    Moogio mam ten sam problem z lucasem co Ty 2,2d 97r.Blad na kompie to1622 a objawy takie same.Zimno wszystko ok jak na dworze cieplej powyzej 15st zaczyna swiecic EPC.Wiem ze to juz nudny temat dla Ciebie ale radzisz wszystkim prywatnie to prosze Cie o pomoc.:cry:
  • #136
    gin
    Poziom 9  
    Jutro ostatnie pomiary i kombinacje z pompa lucas w moim mercedesie w210 2,2 d z 97r.Zdecydowalem sie na wymiane na boscha chyba ze moogio sie jeszcze odezwie.Inwestycja i rachunek jest prosty zaoszczedzone pieniadze w przyszlosci!!!Poinformuje o wynikach.
  • #139
    tomek70
    Poziom 20  
    To nie będzie problemu. Sam będziesz wymieniał?
  • #140
    gin
    Poziom 9  
    Naprawa pompy koszt 600zl.Narazie wstrzymuje sie z przerobka lucasa na boscha.Fachowiec z Jankowic pan Janosz opanowal temat perfekcyjnie.Autko chodzi jak lala.Moogio sie odezwal dzieki mu za to ale zostawiam se jego wiadomosci na czarna godzine mojego lucasa.:D:D:D
  • #141
    enej
    Poziom 2  
    Witam Moogio ratuj Proszę!!!

    Posiadam mercedesa C220 2,2Dizel 94r. pompa lucasa:( włacza sie kontrolka EPC pompa zregenerowana w gdansku i problem nie zniknoł reklamacja uznali ponownie sprawdzili pompe okazało sie ze jest uszkodzona wizka elektryczna pociagneli jakis kabel od pompy do komputere. Pomogło lecz nie zawsze: ziwnie odpala tak jak by sie przydławiał zdaza mu sie zaswiecac ta kontrolka EPC wtedy klekocze jak Beczka kopci i brak mocy kompletnie zero. Przed ta usterka tez był mocniejszy niz po renowacji. Co to nadal moze byc. Błedow nie powiem bo nie mam w tej chwili na to funduszy. Błagam Pomóżcie!!!!
  • #142
    gin
    Poziom 9  
    Enej mysle ze jak skasowali w Gdansku za naprawe to obowiazuje jakas gwarancja. Moge Ci poradzic tak albo odezwie sie moogio a jak nie to niewiem gdzie bedziesz mial blizej do Sztumskiej wsi albo do Katowic zeby przerobic swojego wstretnego lucasa na boscha i problem z glowy. Niestety bedziesz musial zainwestowac troche kasy ktora napewno sie zwroci.
  • #143
    enej
    Poziom 2  
    Ale skoro nie jest to pompa to moze jakies podzespoły tej pampy jakis czujnik albo jakies podłaczenie tej pampy. Może tam tkwi jakis problem?
  • #144
    kokos_bp
    Poziom 17  
    Witam
    Mam problem: mercedes w210 2.2d, była wymieniana pompa z długim kablem na pompę z krótkim. Samochód odpala na chwilę (zaskakuje) i gaśnie. Coś trzeba przerabiać?
  • #146
    mimo42
    Poziom 1  
    Witam
    Dopiero co dołączyłem do forum i sytuacja mnie zmusiła do przejścia od razu do rzeczy i piszę co następuje:
    Witaj moogio mam podobny problem z pompą lukasa.przy uruchomieniu nie gasnie lampka epc blad 1227.Przy ponownym uruchomieniu silnika lampka gasnie i silnik pracuje bez zarzutu.Podobno znasz sposób na zlikwidowanie tego problemu Proszę o rade i pomoc.Mercedes E 220 D 96r.
    Ps. Jeśli można to na pw
    Pozdrawiam
  • #147
    moogio
    Poziom 10  
    do wszystkich piszących do mnie na prv.

    Opisać jakie auto oraz rocznik , jaka pompa (krótki czy długi kabel) czy wcześniej coś było przy niej grzebane

    Następnie :

    1. skasować wszystkie błędy,
    2. jazda próbna – wywołanie usterki – ponowny odczyt błędów - ten błąd/y który/e zostanie/ą jest wiążący
    3. podać dane ze sterownika pompy ( najlepiej foto tabliczki znamionowej)

    błędy odczytać czymś typu - tester Gutmann Messetechnik

    moja metoda pomaga na 1228
  • #148
    75max
    Poziom 8  
    ten sam problem odpala bez problemów ale nie zawsze gaśnie kontrolka błąd 1228 jak zgaśnie nie zapala się podczas jazdy 2.2D pompa Lukas jakaś rada jak to zrobić bez rozbierania pompy
  • #149
    mil69
    Poziom 2  
    mam mb 220 i tez zalozony jest innny silnik odpala i gasnie po instalacji wyglada ze ktos przedluzal kable widocznie tamta pompa musiala byc z dlugimi kablami a ta jest z krodkimi . co trzeba zrobic zeby to dzialalo

    Dodano po 3 [minuty]:

    uzupelniajac moj powysze zapytanie zczytywalem bledy kts i wykazzal blad 1223 czyli czujnik polozenia w pompie wtryskowej zaklucenia dzialania czy ktos cos mi podpowie

    Dodano po 36 [minuty]:

    uzupelniajac moj powysze zapytanie zczytywalem bledy kts i wykazzal blad 1223 czyli czujnik polozenia w pompie wtryskowej zaklucenia dzialania czy ktos cos mi podpowie
  • #150
    emilio11
    Poziom 9  
    Witam.
    Chciałbym odgrzać trochę temat pompy Lucas. Chodzi mi o sposób moogio, który pomagał na błąd 1228. Moja C klasa niestety niedomaga i strasznie mi to przeszkadza. Podobno sposób moogio jest skuteczny. Czy ktoś może coś podpowiedzieć jak z tym sobie poradzić. Nie mam pieniędzy na nową pompę niestety.
    Mój mail: oledzkiemil(malpa)gmail.com
    Z góry dziękuje za pomoc