Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228

moogio 04 Paź 2009 12:33 134350 157
  • #31 04 Paź 2009 12:33
    tomik74
    Poziom 2  

    Witam, Panowie mam podobny problem z kontrolką EPC przy uruchamianiu silnika, czasami a ostatnio coraz częściej po uruchomieniu zapla się kontrolka, silnik pracuje nierówno po wyłączeniu i ponownym uruchemieniu silnik odpala normalnie bywa czasami tak ze za drugim razem ponownie EPC i tak kilka krotnie ale w końcu odpala normalnie,w trakcie jazdy nie mam problemu jak już odpali dobrze to jadę i się ciesze z jazdy. Proszę o pomoc jeśli ktoś zna rozwiązanie problemu bez wydawania grubej kasy to proszę o informację na mojego maila: trzonsik(malpa)o2.pl.
    Z góry dziękuje.
    PS W210 2,2 D 1997r

  • Arrow Multisolution Day
  • #32 18 Lis 2009 12:44
    aga_96
    Poziom 1  

    Witam !

    Wielka prośba do moogio, pomóż !

    Błąd z wydruków to: 1227, czujnik tłoczka rozdzielającego pompy wtryskowej.

    Niedawno kupiłam Mercedesa C-Klasse 1996 2,2 Diesel zwykły(pompa Lucasa).

    Przy odpalaniu auta zapala mi się kontrolka EPC i trzepie mi autem. Teraz gdy jest zimniej muszę go na tym błędzie trochę potrzymać na gazie i zagrzać do ok. 70 stopnie , gaszę go i jeszcze raz odpalam i jest ok. Ale prawie za każdym razem auto muszę odpalać dwukrotnie - no chyba, że silnik jest gorący i wtedy zapalam od pierwszego strzała.

    Była już u niejednego machera i w serwisie i jak widzą kobietę w dodatku blądynkę to myślą, że głupia i zapłaci kilka tysięcy za wymianę pompy.

    Ostatnio usłyszałam, że trzeba wymienić czujnik wirnika a to koszt 2500 - 3500 zł.

    Jeśli możesz to proszę o pomoc, może wystarczy zrobić to co ty.

    Oto mój mail: agnieszka.debska(malpa)interia.pl

    pozdrawiam
    aga_96

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do tomik74.

    Czy masz wydruki z błędem?
    Jeśli tak to napisz jaki błąd u ciebie występuje, bo ja mam ten sam problem.
    pozdrawiam

  • #33 30 Gru 2009 14:51
    pa-sta
    Poziom 1  

    Ja mamten sam problm co MOOGIO, i jestem ciekaw jak on sobie z tym poradził.

  • Arrow Multisolution Day
  • #35 13 Lut 2010 14:58
    pawulo05
    Poziom 1  

    Witam!
    Mam podobny problem w W210 2,2 diesel, pompa lucas, długi kabel, rok produkcji 1996. Silnik na zimnym pali na dotyk, jak się nagrzewa do normalnej temperatury 90 stopni zamiesza lekko obrotami po czym zapala sie kontrolka EDC, silnik pracuje równo ale głośno i nie ma mocy. Wydałem wcześniej na uszczelnienie 1500 zł, a teraz za regeneracje pompy chcą 3000 zł i w zwyż. Na komputerze pokazał błąd czujnik początku wtrysku. Jeżeli może ktoś pomóc i wie jak rozwiązać "taniej" ten problem będę wdzięczny. Pozdrawiam! Mój email to kate72(malpa)op.pl

  • #36 14 Lut 2010 20:36
    moogio
    Poziom 10  

    .....poszło na priv......

  • #37 18 Mar 2010 20:14
    tomik74
    Poziom 2  

    Witam,
    moogio czy możesz pomóc odczytałem błędy oryginalnym mercedesowskim oprogramowaniem Distribute shaft błąd Y23/2/2 Position sensor, mechanik śpiewa 3000zł za naprawę nie wiem co robić. Help.

  • #38 29 Mar 2010 18:17
    YAD31
    Poziom 11  

    Witam
    też nie potrafię uruchomić swojego E220 2.2D 97r pompa lucas krótki kabel - objaw mam taki że nie podaje paliwa na wtryski podczas kręcenia rozrusznikiem, natomiast w wężykach nie ma powietrza i paliwo bez problemu płynie przez powrót do baku.
    Auto długo stało, czy te pompy się jakoś odpowietrza? Jak mogę zdiagnozować problem? Moogio jeśli możesz proszę o jakieś wskazówki.

  • #39 03 Kwi 2010 16:29
    MSWOLA
    Poziom 18  

    YAD31 poluzuj przewody na wtryskach i kręć aż pokaże się paliwo. Dokręć przewody i odpal. Czasami może być tak że elektronika wyczuwa błąd i nie poda paliwa, wtedy trzeba przekręcać kluczyk na rozruch, nie czekając aż zgaśnie lampka świec.

    Ja mam też problem w c220 z 1997 roku, pompa oczywiście Lucas, przebieg 400 tyś. km. Auto zawsze musiało być zapalane na dwa razy (wskazówka poprzedniego właściciela) bo inaczej zapalało się EPC i auto potrafiło zgasnąć.
    Wczoraj całkowicie odmówiło posłuszeństwa, silnik zapala ale kulawo chodzi i strasznie kopci na wolnych obrotach i w czasie jazdy, w wężyku do pompy czasami pokaże się jakiś pęcherzyk powietrza (tylko na wysokich obrotach) Pompa bez wycieków. Na filtrze paliwa przejechane 8 tyś. km.

    Komputer CDIF/2 pokazuje błąd P1482 (obwód wyjściowy sterownika świec żarowych), spalone są dwie świece. Myślę że to raczej nie powinno mieć wpływu na te dymienie i szarpanie silnika.
    Kolejny błąd to P1226
    Obserwowałem położenie nastawnika wyprzedzenia wtrysku i pokazuje on wartość:

    rzeczywista żądana
    4,93mm 12,29mm
    4,06 9,01
    przy zwiększonych obrotach te wartości się zmniejszają.
    Widać jakby zapłon był zbyt późny i dlatego też chyba kopci i jest słaby.
    Przestawiłem pompę do końca w przeciwnym kierunku jej obrotu i silnik zaczął pracować równiej i przestał kopcić.
    Wartości:
    rzeczywista żądana
    6,19mm 10,63mm
    Na wyższych obrotach wartości się zmniejszają i znowu kopci.
    Niestety niema już możliwości dalszej regulacji pompą.
    Czy mogło się coś samo przestawić lub wyrobić że elektronika nie może bardziej przyśpieszyć zapłonu ?
    Myślę o sprawdzeniu i ewentualnie prawidłowym ustawieniu pompy.
    Na kole pasowym silnika jest podziałka, na korpusie silnika dokładnie pod napinaczem paska jest blaszka , ale czy to na niej powinno się ustawiać pompę ?
    W pompie po odkręceniu dwóch śrubek (torx) i wyjęci korka (jest w nim wkręcona jeszcze śrubka chyba m6) widać nacięcie na jakimś kole w pompie ale nie pokrywa to się absolutnie ze skalą na kole pasowym (źle założone koło ???).
    Element pod którym jest znak w pompie (uszczelki 793, 795, 790), schemat pompy w załączniku.

    Może ktoś ma zdjęcie i opis jak powinien być ustawiony rozrząd i zapłon w tym silniku, zwłaszcza gdzie jest punk odniesienia na korpusie silnika. Na wałkach są dwa otwory i gdy one się pokrywają to krzywki pierwszego cylindra są w górze a ostatniego na dole (na mijance) czyli chyba dobrze.

  • #40 03 Kwi 2010 16:46
    YAD31
    Poziom 11  

    @MSWOLA właśnie w taki sposób dowiedziałem się że nie podaje paliwa na wtryski, i nie wypłynęła ani kropla

    Oto błędy zczytane przez carsoft:

    P0105 Pressure sensor - Verify also the electrical and pressure leads and the control unit
    P1622 Injection pump switch off valve - Verify the wiring and the connections

    narazie nie mam jeszcze tego czujnika który powinien być podłączony do kolektora ssącego ( stąd chyba błąd P0105 jeśli dobrze kombinuję ) i nie podłączyłem jeszcze elektrozaworów od egr i od sterowania przepustnicą ( bo narazie nie wiem jak ) ale wydaje mi się że bez tego i tak powinien zapalić ( gdyby nie problem P1622 ) - poprawcie mnie jeśli się mylę, no i co dokładnie oznaczają te błędy, jak sprawidzić i naprawić element który wynika z błędu 1622?

  • #41 03 Kwi 2010 21:44
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Ja mam zdjęty cały kolektor i auto odpala.
    P1622 to chyba uszkodzenie zaworu stopu, a bez niego nie poda paliwa na wtryski. Na pompie są 4 zawory (2 x po 2) odepnij wtyczkę od pompy i sprawdź rezystancję cewek. Jeśli wszystkie będą takie same to szukaj gdzieś przerwy w instalacji, może w jakiejś kostce.

  • #42 03 Kwi 2010 22:38
    YAD31
    Poziom 11  

    No właśnie, tylko że ja mam niepodłączoną wiązkę z tych zaworów:
    Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228
    nie wiem gdzie to podłączyć, poza tym nie mam pojęcia jak i gdzie popodłączać wężyki
    Gdzie dokładnie na pompie znajduje się ten zawór stop i czy istnieje jakaś rozpiska pinów?

  • #43 06 Kwi 2010 14:36
    YAD31
    Poziom 11  

    Dobra, zawory już opanowałem, czujnik ciśnienia też.
    Pozostaje tylko problem z błędem 1622
    Wynika z niego że zawór stop w pompie jest uszkodzony tylko niewiem czy elektrycznie lub mechanicznie. Zanim go zdemontuję żeby sprawdzić czy jest mechaniczne uszkodzenie chciałbym go przemierzyć. W związku z tym mam do was pytanie - na których pinach w kostce od kabla z pompy jest ten zawór żeby go zmierzyć i gdzie dokładnie znajduje się ten zawór na pompie. Dodam że jest to pompa z krótkim kablem, a sterownik lucas posiada cztery gniazda

  • #44 06 Kwi 2010 21:26
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Patrząc na schemat pompy przypuszczam że "STOP" jest to zawór poziomy, ten dalej od silnika. Uszczelki 607 i 690, widać tam tłoczek i to jest chyba to. Jak zdejmiesz plastikową pokrywkę z pompy to masz przewody na wierzchu, być może te same kolory dochodzą do kostki. Ewentualnie możesz nakłuć przewody i sprawdzisz cewkę elektrozaworu.

    Ja odkręciłem śrubę na klucz 11, wkręcona była ona w śrubę na klucz 32 , na schemacie uszczelki 629, 627 i 628. Silnik pracuje na wolnych obrotach, zawór znajdujący się po przeciwnej stronie pompy lub tłoczek trochę brzęczy, na wyższych zaczyna dymić i szarpać tak jak wcześniej. Przez otwór po tej śrubce naciskam na tłoczek i silnik pracuje również równo na wysokich obrotach. Z otworu cieknie troszkę ropka. Czyżby usterka tkwiła właśnie w tym zaworze :?:.
    Tak na moje oko to nie jest to zawór tylko jakiś czujnik położenia tłoczka kąta wtrysku. Wie ktoś może co steruje kontem wtrysku, a dokładnie tym tłoczkiem :?:
    Może ciśnienie w pompie jest zbyt małe :?:

    YAD31tak jak przypuszczałem to tern zawór Stop z czerwoną uszczelką
    Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228 Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228

    A ja właśnie przez tą dziurkę naciskałem tłoczek przyśpieszacza.
    Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228 Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228

  • #45 09 Kwi 2010 13:22
    YAD31
    Poziom 11  

    Dobra, zidentyfikowałem cewkę od zaworu stop, i krok po kroku przemierzyłem połączenia aż do kostki w sterowniku. Przejście było, więc rozebrałem sterownik i okazało się że była przepalona ścieżka idąca od 11- pinu do złącza obok. Na 11 pinie jest właśnie jeden odczep cewki stop - czyli wszystko było jasne. Połączyłem punkty na płycie sterownika i teraz objaw mam taki że kręcąc rozrusznikiem silnik zaczyna zapalać ale nie potrafi wejść na obroty, a po stronie ssącej z otworów strzela trochę spalinami (ale może to akurat normalne), świece sprawdzone. Na carsofcie wyskakuje już teraz tylko jeden błąd P0703 - stop lamp switch, ale akurat to wiem bo przełącznik na pedale jest uszkodzony dlatego wcześniej o tym nie pisałem (oczywiście tylko diagnoza samego sterownika DFI reszty narazie nie sprawdzałem).
    Co może być teraz przyczyną że silnik nie startuje?

    MSWOLA pisałeś wcześniej że w pewnych okolicznościach zapala ci się kontrolka EPC
    - pytam bo u mnie po przekręceniu stacyjki świecą się prawie wszystkie kontrolki łącznie z EPC i żółtym trójkątem na środku, czy to normalne przed odpaleniem silnika?
    Wiesz, to mój pierwszy merc i w dodatku kupiony nie na chodzie dlatego pytam.

  • #46 10 Kwi 2010 00:31
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Nie w pewnych okolicznościach zapala się kontrolka EPC tylko pali sie ciągle, aż w oczy razi, czasami nie chce zapalić. Jedyne wyjście to podgrzać świece, kluczyk z powrotem w lewo i zapalać bez podgrzewania świec.

    Wygląda na to że masz jeszcze układ zapowietrzony. Jeśli dobrze poszło paliwo z poluzowanych przewodów wtrysków i nie chce zapalić "kluczykiem na dwa razy" to sprawdź rozrząd i ustawienie pompy.Trochę to dziwne że puszcza dymek zaworami ssącymi.

  • #47 10 Kwi 2010 07:43
    YAD31
    Poziom 11  

    no właśnie, auto jak go kupiłem miało nadpaloną komorę silnika a kolektor ssący był całkowicie spalony (większość elementów jednak ocalała - sterowniki, bezpieczniki, pompa wtryskowa itp.). Czy jest taka możliwość że podczas jazdy przestawił się rozrząd tak, że ogień poszedł z zaworów ssących i zapalił się kolektor? To by wyjaśniało pożar.
    Muszę teraz zdobyć informacje na temat ustawiania rozrządu w tym aucie.

    P.s
    poprzedni właściciel samochodu twierdził że auto zostało podpalone podczas postoju na parkingu ale szybko ugaszone.

    Jak sprawdzić zgodność ustawienia rozrządu?

  • #48 11 Kwi 2010 13:00
    wn_k-k
    Poziom 1  

    W mojej E-klasie W210 2,2 diesel, 1998 te objawy t.j. kontrolka EPC, silnik w trybie awaryjnym, bląd P1228, występują tylko przy temperaturze zewnętrznej powyżej 15-17 st C i przy rozgrzanym silniku po kilkudziesięciu kilometrach jazdy. Zimą objawy nie występowały. Czytałem kiedyś o pękniętym plastiku i jego klejeniu - niestety nie mogę tego znaleźć. Sądzę, że jest to typowa dla tej pompy usterka, która nie wymaga 2000 zł. Za podpowiedzi z góry dziękuję.

  • #49 13 Kwi 2010 13:01
    YAD31
    Poziom 11  

    Auto odpaliło na hol, okazało się że jednak tylko pompa wtryskowa była zapowietrzona - po 300m zapalił i do teraz nie ma problemu z odpalaniem na rozrusznik
    pozdrawiam
    i dzięki za pomoc

  • #50 24 Kwi 2010 16:49
    bynio1991
    Poziom 12  

    Panowie mam następujący problem z Lucasem. Pompa ciekła na śrubie zaznaczonej na żółto na zdjęciu Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228 , samochód ładnie palił. Postanowiłem, że rozkręcę pompę i spróbuję uszczelnić, rozkręciłem i zobaczyłem, że tam nie ma czego uszczelnić, więc nałożyłem tylko silikony na tą śrubę i wkręciłem ją z powrotem. Ustawiłem kąt wtrysku tak jak przewiduje serwisówka 14 stopni po OT, i próbuję odpalić (wczesniej oczywiście pompę zalałem ropą i nowy filtr paliwa też zalany) i nic. Dopiero na drugi dzień silnik zaczął się odzywać, tzn. kręcę dosyć długo i pod koniec zapali, tzn, wkręci się na wysoki obroty i od razy gaśnie. na hol też nie zapalił. W przewodach paliwowych nie ma powietrza. Odkręciłem przewód przy wtryskiwaczu pierwszego cylindra (od czoła samochodu) i rzeczywiście kropla wylatuje przy 14 stopniach po OT. Czyli pompa daje paliwo. Co z tym fantem teraz zrobić ?

  • #51 02 Maj 2010 14:37
    YAD31
    Poziom 11  

    Nowy problem, teraz jeszcze bardziej związany z tematem:
    Okazało się że pompa cieknie z otworu pod spodem i to dość mocno więc zdecydowałem się ją uszczelnić
    Wykonałem wszystko zgodnie z opisem na "W202". Po uszczelnieniu do pompy strzykawką nalałem ropy i po chwili kręcenia auto odpaliło. Po ok 20 sekundach wyłączyłem silnik. Poskręcałem resztę gratów na silniku i ponownie odpaliłem auto. Po dodaniu gazu silnik zgasł i już nie chce zapalić. Sterownik generuje błąd 1227 (czujnik położenia wałka w pompie). Czy jest możliwe że pompa mogła być niedokładnie zalana i teraz jest nadal zapowietrzona? Mam jeszcze jedno pytanie - czy teoretycznie istnieje ryzyko przeskoczenia rozrządu podczas kręcenia wałem głównym kiedy pompa wtryskowa nie jest jeszcze zamontowana? Pytam bo jakoś mam wrażenie że gdy chciałem dokładnie wycentrować 14 stopni po OT kręcąc wałem w ostatnim momencie zauważyłem że chyba łańcuch stał w miejscu, ale czy wtedy auto by odpaliło? No i w sumie nawet fajnie pracował na wolnych obrotach, ale tak jakby zawory były chyba trochę głośniejsze, chociaż może to złudzenie.

    Ps.
    Próbowałem na hol ale nic to nie daje. po ponownej diagnozie dodatkowo pojawiły się błędy P1231 P1228

  • #52 04 Maj 2010 19:09
    alett444
    Poziom 9  

    Witam mam problem z mercedesem e210 2.2D 1996r. w którym po przekręceniu zapłonu na desce rozdzielczej nie zapala się kontrolka EDC. Próbując go odpalić na lusterku wewnątrz auta migają na przemian kontrolki (zielona-czerwona). EDC cały czas nie zapala się. Jeżeli ktoś mógłby coś doradzić podpowiedzieć gdzie tkwi problem proszę odpowiedzieć na forum lub e-maila (mtsjanicki(małpa)gmail.com) lub gadu-gadu (10685782) proszę pisać nawet gdy jestem niedostępny z góry dziękuję.

  • #53 05 Maj 2010 09:33
    YAD31
    Poziom 11  

    @alett444 - ja na twoim miejscu najpierw sprawdził bym jakie błędy generuje sterownik silnika

    jeśli zaś chodzi o mój problem, okazało się że miałem delikatny zadzior w prowadnicy rozdzielacza w pompie, i dlatego auto zapaliło normalnie lecz gdy dodałem gazu, rozdzielacz się przesunął ale już nie wrócił do poprzedniego położenia, stąd od razu błąd P1227. Po usunięciu problemu auto śmiga. Pozdrawiam

  • #54 27 Maj 2010 08:21
    andgor2
    Poziom 1  

    Witam wszystkich

    No i mam pytanie do moogio.
    Mam ten sam problem co Ty. W moim W210 2.2D przy dojściu do temp. ok 90 stopni przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu jest normalnie. W ostatnim czasie problem stał sie coraz częstszy.

    Moogio proszę o pomoc na priv bo nie stać mnie na wydatek 3500 , szczególnie że juz raz naprawiałem ta pompę w Krotoszynie.

    Pzdr

  • #56 06 Cze 2010 15:08
    arekemachine
    Poziom 2  

    moogio pomocy....mam ten sam problem co ty i inni uzytkownicy mercedesa z lucasem, przy temperaturze ok 90° zalacza się tryb awaryjny i wiadomo co dalej.zima gdy nie osiagal takiej temp. bylo wszystko ok.

  • #57 06 Cze 2010 20:23
    moogio
    Poziom 10  

    .....opisz szczegóły - jakie auto - rocznik itd co sie dzieje i kiedy i jakie błedy , im więcej info tym lepiej

  • #58 07 Cze 2010 20:07
    arekemachine
    Poziom 2  

    c klassa z 1997r lucas, na komputer wjade dopiero w przyszlym tygodniu, gdyż robi mi to kumpel a jest w trasie, poprzednie błędy to czujnik powietrza przelotowego(wymieniłem), potencjometr gazu(jedni mowia ze to to gdzie podłącza się linkę przy silniku(to wymieniłem), inni że gdzieś przy pedale gazu i czujnik temp.paliwa(doradzono mi ominąc termostat paliwa) gdy termometr wskazuje powyzej 15°a silnik osiagnie temp. ok. 90° to włącza się błąd krytyczny(epc). zimą myślałem że sie naprawiło, bo nigdy się nie pojawił i na mrozie 26°palił i pracował pieknie.

  • #59 10 Cze 2010 12:02
    moogio
    Poziom 10  

    .....ważna jest przyczyna - bez sensu wymieniac pół samochodu, te błędy mogą wynikać z innego błędu, więc skasuj wszystkie błędy i jedz wywołać EPC (tryb awaryjny) , potem znów na tester (najlepiej Gutmann Messetechnik) i masz konkretny błąd - napisz jaki i możemy rozmawiać.......

  • #60 10 Cze 2010 22:31
    arekemachine
    Poziom 2  

    mam błędy, tzn, ich numery i szukam tlumaczenia bo właśnie wróciłem z komputera:Module info - DFI
    p0180
    p1470
    p1224
    p1227
    i jeden błąd w Inst. Cluster B1470