Witam,
Dawno temu miałem awarię pompy Lucasa w moim W202 C220 Diesel 93r., nie było czasu, musiałem kupować nową pompę. Samochód sprzedałem i teraz zabrałem się za tą starą. Pompa była u pompiarza i stwierdził, że mechanicznie sprawna.
Znalazłem dane o opornościach czujników (mierzone w wiązce przewodów przy komputerze) w tej pompie w autodacie. Zdjąłem ten plastik z pompy i odkręciłem osłonkę tej płytki, gdzie są lutowane wszystkie przewody. Tak jak pisałem nie mam już samochodu więc oporności mierzę, na płytce przy przykręconej do pompy. Oporności zaworków zawierają się w normie.
Ale nie wiem, co z oporami czujników położenia wirnika i czujnikiem położenia krzywki. Z czujnika tego z tyłu pompy wychodzą trzy kable do pinów 14,15,16 i opór mam pomiędzy 14-15 235 ohm, a z pin 15 nieskończoność. Autodata podaje 47-57Ohm (ale przy komputerze, więc nie wiem czy te przewody idą bezpośrednie do kompa).
Ten z tyłu to jest od położenia wirnika ? A ten z boku od położenia pierścienia krzywki ?
Jakie powinny być opory tych czujników na płytce przy pompie, pomiędzy poszczególnymi pinami. Dla pinów 11-12 opór wynosi 47Ohm, dla 11-13 to samo (12 jest zwarty z 13).
Tutaj
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8791480#8791480 opisałem jakie były objawy.
Aha i dodam, że ten czujnik z tyłu pompy ciekł.
Co do programowania tego czujnika, to jak napisze mi ktoś jakie powinny być opory i okaże się, że faktyczne nie zgadzają się z nimi, to oczywiście, że rozpruję ten czujnik i zobaczę co w nim siedzi (oczywiście chciałbym się też dowiedzieć gdzie można by kupić nowy). Oby było prawdą że dla fazy 1 nie trzeba programować (wydaje mi się, że mam fazę 1 bo przecież 93 rok produkcji W202 to pierwsze egzemplarze)... Tutaj zdjęcie tego czujnika
http://zapodaj.net/8c49d31cbb3e.jpg.html
Bardzo proszę o pomoc.