Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lucas Epic Mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D błąd 1228

moogio 20 Maj 2008 20:36 137959 157
  • #1 20 Maj 2008 20:36
    moogio
    Poziom 10  

    Witam wszystkich.

    Mam problem z pompą lucasa epic mercedes c klasse 1998 rok silnik 220D zwykły nie CDI


    Właśnie wróciłem z diagnozą
    został po zapaleniu EPC jeden błąd

    POMPA WTRYSKOWA
    1228 - ogranicznik dawki
    bylo to odczytywane testerem Gutmann Messetechnik - mega macs

    objawy są takie :
    zapala się kontrolka EPC ja silnik ma temp ok 90 C , tylko jak jest mocno gorący - wchodzi w tryb awaryjny - gasze odpalam i jest OK do następnego razu

    własnie wrociełm do domu przejechałem 20 km i nic - wszystko było OK, postał 20 min i odpaliłem gorącego wszystko Ok , ujechałem ze 100 m i znów kontrolka EPC i tryb awaryjny (silnik chodzi jak traktor) zgasiłem odpaliłem i znów OK, potem tak ze 2 razy na odcinku 2 km.

    Prosze o wskazówki czy jest szansa naprawy tego we włąsnym zakresie czy tylko zostaje magia lucasa i .....

    pozdrawiam

    1 29
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Maj 2008 21:59
    grzegorzpiotrowski77
    Poziom 13  

    pompa do wymiany , lucas w mercedesie to porażka

    1
  • #3 20 Maj 2008 22:29
    moogio
    Poziom 10  

    ... no właśnie a może coś więcej w temacie bo zabrzmiało to tak , padł mi czujnik w silniku - co z tym zrobic - wymienic silnik.

    Może troche konstruktywniej.
    Lukas to porażka - to fakt.
    To auto teścia sam przez 2 lata miałem mercedesa z lucasem i 2 razy były błędy pompy - kontrolka EPC i diagnoza pompa do wymiany - za pierwszym razem wystarczyło usunąc powietrze ( oringi, przewody itd) w drugim rozłącznie elektryki i konserwacja styków .
    Pozatym pompa to tylko urządzenie i jak sie psuje to sie naprawia a nie wymienia - chociaż to tez metoda.
    Powoli pada mit lukasów - i na dzień dobry 1500 zł. ...
    np tu jest coś o tym

    http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5232


    na forach głównie niemieckich też są szczegóły napraw

    Moje pytanie jest jak sobie z tym poradzć - myśląc.
    Pytałem tez dlatego ze dostałem oferte - oszukania sterownika pompy (komputera) który po zmianie części ustawień radzi sobei z tym błędem - koszt 500zł.

    Poprostu szukam rozwiązania.
    pozdrawiam

    1
  • #4 21 Maj 2008 09:52
    L9637D
    Poziom 13  

    Przykro stwierdzić ale problem jest czysto mechaniczny i wątpię aby jakiekolwiek nawet najlepsze oprogramowanie z tym typem usterki sobie poradziło. Ciężko o dobry warsztat regenerujący te pompy . Ja w 70% miałem negatywne doświadczenia w tym temacie. Najtaniej jest kupić używaną sprawną pompę i czekać na następny problem

    0
  • #5 21 Maj 2008 14:39
    moogio
    Poziom 10  

    ... kiedyś znalazłem w necie taka informację - niestety brak kontaktu z autorem, ale cytuję :

    dnia 2007-06-06 17:31:02
    [Przeglądarka]
    --------------------------------------------------------------------------------
    Marka: Mercedes C klasa 220 D
    Rok produkcji: 14.10.1997
    nr nadwozia: WDB2021211A562202
    Kod błędu: P1228
    OPIS PROBLEMU:
    Przy równomiernym dodawaniu i puszczeniu gazu jest ok, natomiast przy gwałtownym "puszczeniu" gazu zapala się kontrolka EPC
    zostały wymienione 3 pompy,
    naprawiony sterownik,
    układ dolotowy paliwa jest sprawny,
    instalacja sterownik-pompa OK
    potencjometr gazu sprawdzony - OK



    ..... no i nie chciałbym 3 razy pompy zmieniac więc dalej szukam rozwiązania

    1
  • TermoPasty.pl
  • #6 21 Maj 2008 18:16
    L9637D
    Poziom 13  

    Błąd 1228 - regulator dawki Y23/2 , na próbę odłącz układ ARF i zobacz czy błąd nadal będzie się pojawiał . Przy zbyt dużej ilości zasysanych spalin pojawia się bardzo podobny objaw dławienia silnika . Mam nadzieję że układ paliwowy został sprawdzony , żadnych zapowietrzeń itp..

    0
  • #7 21 Maj 2008 21:23
    moogio
    Poziom 10  

    dziękuje za odpowiedź i podpowiedź, po moich ostatnich zabiegach -styki , oringi - sprawdzenie , odpięcie aku itp
    dzis chciałem wymusic zapalenie kontrolki - przejechałem 50 km i nie zapaliła sie - wiem ze to jeszce nic nie znaczy ale kolejne ruchy bedę robił jak się zapali,
    a podpowiedzi mam takie :
    1. litr mixolu na zbiornik paliwa
    2. lekko podnieść ciśnienie wew. pompy - od min do max jest 1 bar - podnieść od 1/4 do 1/2 obrotu wewnetrznym torxem na pompie

    odłącze też ARF

    a sprawa z powietrzem wygląda tak ze kiedyś zawsze po nocy były pęcherzyki w wężyku między podgrzewaczem na filtrem paliwa - po wymianie oringów miesiąc temu jest juz tylko około 1 cm powietrza na długości (po nocy)- ale nigdy nie było problemów z porannym odpalaniem


    a i jeszcze ceny - normalne - uszczelnie pompy 300 zł. nienormalne od 900 w góre,
    np. zawór stop - znalazłem za 70 zł - a u jednego pompiarza 900 zł.
    itd
    LUCAS - to piękna kasa dla nieutrzciwych pompiarzy, tylko słowo i "nowe" pompy czekają na wymianę

    0
  • #8 31 Maj 2008 13:35
    moogio
    Poziom 10  

    Sprawa wygląda tak - mechanicznie ta pompa jest bardzo prosta - ma na sobie tylko trzy dokręcane elementy "elektroniczne" dwa czujniki i komplet solenoidów z zaworkiem stopu.
    U mnie konkretnie jest prawdopodobnie tak ze wirnik nie wraca w czasie ustalonym do poczatkowego polozenia(dawka dla wolnych obrotow)
    i dlatego blad i praca awaryjna - tylko ze na tym co jest jeszcze moznaby pojezdzic z 5lat modyfikujac soft-jesli ktos cos takiego zrobil to pewnie tylko Rosjanie.....

    u nas robi sie to tak ze wymienia sie czujnik połozenia wałka i kalibruje go podkładkami do wirnika

    - niektórzy pompiarze za samo programowanie czujnika chcą 700 zł. - niby wgrywanie :)
    czujnik najtaniej z tego co się dowiedziałem sprowadzic z Francji - 400- 500 zł.

    nie wiem jeszce w którym z czujników jest zintegrowany czujnik informujący o temperaturze ON czy w tym od tylnym czy bocznym

    pozdrawiam

    0
  • #9 01 Cze 2008 22:33
    diagnosta.mb
    Poziom 12  

    Czujnik w pompie EPIC jest faktycznie programowany i robi to niewiele firm . Można kupić taki czujnik dość tanio ale efekt widać zaraz po podłączeniu testera do pojazdu. Brak danych/ konieczne programowanie czujnika.

    0
  • #10 02 Cze 2008 08:09
    moogio
    Poziom 10  

    ......czy mogę prosić o namiar na miejsce zakupu tego czujnika - chodzi mi o ten od połozenia wałka - jaka cena?
    a moze spotkałeś się z takim błędem?

    pozdrowienia

    1
  • #11 02 Cze 2008 21:56
    diagnosta.mb
    Poziom 12  

    Owszem tak , niestety czujnik wymagał programowania . Nie pamiętam dokładnie ale kosztował chyba coś około 300 zł

    0
  • #12 03 Cze 2008 07:55
    moogio
    Poziom 10  

    ....to mnie dziwi jak czujnik moze wymagac programowania jak on nie ma w sobie pamięci, moze wymagał kalibracji czyli mechanicznego dostrojenia, prosze o info na pw gdzie go moge kupic w takiej cenie i czy mozna kalibrowac czujnik kóry się rozkalibrował czy tylko nowy?

    0
  • #13 03 Cze 2008 18:36
    diagnosta.mb
    Poziom 12  

    Niestety tak . Na schematach MB widać tylko cewki i czujnik temperatury , natomiast sam osobiście rozpuściłem żywicę i w środku znajduje się mikroprocesor z pamięcią !!!! Nikt o tym nie pisze !!! ale prawdopodobnie wsadzili tam dane kalibracji tego czujnika .Kalibrację robi stół firmy DELPHI ale ten sprzęt kosztuje naprawdę duże pieniądze więc proszę się nie dziwić serwisom pomp że chcą ten wydatek odpracować

    0
  • #14 03 Cze 2008 21:11
    moogio
    Poziom 10  

    ...dzieki za ważną wiadomość - prosze jeszce o info gdzie go moge kupic w takiej lub podobnej cenie

    pozdrawiam

    0
  • #15 07 Cze 2008 14:03
    moogio
    Poziom 10  

    ........diagnoza wszystkich pompa do wymiany - ja juz mam doktorat z tej pompy :)

    usterka naprawiona - koszt robocizny 0, koszt części 0 , koszt wiedzy 500zł.
    czas naprawy jak się wie co - 5 minut

    podpowiem - ze to fakycznie usterka pompy - ale zeby ją "zlikwidowac" - pompy mozna nie dotykać :)

    a i kazdy pompiarz bedzie wymieniał pompe - i fakt to tez pomoze :)
    wiedza pompiarzy jesli chodzi o tą pompę słabiutka

    zamykam temat

    1
  • #16 28 Cze 2008 23:46
    emo25
    Poziom 2  

    Witam Możesz kolego napisać co było przyczyna tej usterki.Bardzo bym prosił bo szukam różnych rozwiązań kupiłem takiego mercedesa i tez mam taki problem z pompą.

    1
  • #17 29 Cze 2008 07:37
    moogio
    Poziom 10  

    .....opisz szcegóły - jakie auto - rocznik itd co sie dzieje i jakie błedy

    1
  • #18 17 Lip 2008 14:26
    dooominik
    Poziom 1  

    Czołem,

    Przyczepię się do Waszego wątku z pytaniem jeśli można.
    Mam taką pompę w xantii i może ktoś jest w stanie mi powiedzieć co się mogło stać (bo mechanior jeszcze na urlopie).
    Jadąc furą nagle zaczęło pod maską terkotać dużo głośniej niż zwykle. Taki klekot diesla, ale spotęgowany. Niestety było to 800km od domu, więc jechałem dalej po pobierznym obejrzeniu tego co pod machą widać. Po paruset km zacząło terkotać jeszcze trochę głośniej i zaczęła spadać moc. Potem już auto zaczęło kopcić i gasnąć przy odpuszczaniu pedału gazu. Do domu dojechałem, ale teraz już trudno silnik zapalić. Coś tam próbuje podawać paliwo, bo z wydechu kopci, ale nie chce zaskoczyć.

    Jakiś pomysł? Czy to na 100% pompa? Bo klekot dochodzi jakby z jej okolic.

    Pozdro
    Dominik

    0
  • #19 27 Lip 2008 21:33
    daro78
    Poziom 11  

    do moogio wielike pytanie:(?
    Witam i pomocy....
    Mozesz powiedziec co bylo przyczyna u ciebie tego bledu pompy. Widze ze problem rozwiazales.. ja ma podobny a nie potrafie tego rozgrysc. Przy delkikatnym puszczniu pedalu gazu jest ok przy gwaltownym zapala sie epc i silnik jak traktor chodzi.
    prosze pomoz bo nie mam juz slow. silnik 2.2 zwykly pompa lucas

    moze na pw. dziekuje i pozdrawiam

    1
  • #20 01 Sie 2008 05:35
    adamk101
    Poziom 12  

    W mercedesie problem rzeczywiscie lezy poza mechanika pompy i usterka jest powtarzalana.
    Czujnik pompy jest programowany dopiero w PHASE III , a w PHASE I i PHASE II jest normalny inducyjny cewkowy.
    W Xantii natomiast jest pompa do naprawy , o ile nie rozwaliła sie juz do konca? .
    Do Xantii mam mnostwo czesci do tych pomp i mogę też zrobić naprawe lub sprzedać pompe i starą wziąć w rozliczeniu.
    pozdro Adaś

    0
  • #21 05 Sie 2008 21:21
    burmistrz665
    Poziom 10  

    Mam ten sam problem z moim Mercedesem i nie moge sobie z nim poradzić:( \

    Proszę o sazybką pomoc!!!

    0
  • #22 24 Paź 2008 16:04
    siemianek
    Poziom 15  

    moogio proszę napisz jak to rozwiazałes bo mam ten sam problem :( możesz na maila oteczek(malpa)poczta.onet.pl

    0
  • #23 24 Paź 2008 17:40
    moogio
    Poziom 10  

    .....opisz szczegóły - jakie auto - rocznik itd co sie dzieje i kiedy i jakie błedy , im więcej info tym lepiej

    1
  • #24 25 Paź 2008 14:39
    siemianek
    Poziom 15  

    idealne objawy jak u ciebie. jak silnik się rozgrzeje wtedy epc i brak mocy, sprawdzałem wszystkie czujniki i ich oscylogramy i opornosci sa ok, pada wiec na pompe, ale ty napisałes ze rozwiazales problem bez zadnych kosztow więc chciałbym się dowiedzieć. dodam iż pali jak zimny od dotknięcia i nie ma żadnych objawów padania pompy, powietrze też się napewno nie dostaje do układu bo sprawdzałem wielokrotnie
    (zreszta rano by mial ciężko palić). proszę doradź na co mam zwrócić uwagę bo napewno jest to samo co u ciebie, bo objawy identyczne
    pozdrawiam i dzięci z góry za zainteresowanie

    0
  • #25 27 Paź 2008 15:47
    siemianek
    Poziom 15  

    moogio i co mógłbyś pomóc???
    pozdrawiam

    0
  • #26 27 Paź 2008 16:03
    moogio
    Poziom 10  

    ......przecież poszło info na priv...........

    3
  • #27 12 Mar 2009 13:40
    czarnyzg7
    Poziom 1  

    witam moogio mam podobny problem z pompa lucasa w mercedes e 97r 2.2 d z tym ze auto raz odpala normalnie i jak juz odpali to jezdzi cały dzien dobrze a raz odrazu przy odpaleniu zapala mi sie kontrolka epc (moge odpalac wielokrotnie i to samo sie dzieje) na kompie u mechanika wywaliło mi bład P0180 prosze o pomoc

    0
  • #28 09 Kwi 2009 01:50
    kudlaty61
    Poziom 2  

    Witam!
    Mam XM z pompą Lucasa. Na mocno rozgrzanym silniku po ściągnięciu nogi z gazu obroty nie spadają , a po chwili zapala się kontrolka silnika i motor gaśnie. wymieniłem oringi ektrozaworów, bo trochę z nich ciekło, ale nie pomogło. POMOCY !!!

    0
  • #29 23 Sie 2009 09:25
    herr5
    Poziom 10  

    Witaj moogio mam podobny problem z pompa lukasa.przy uruchomieniu nie gasnie lampka epc blad 1227.Przy wlaczeniu zaplonu izgasnieciu lampki podgrzew swiec ponownie wlaczam zaplon i uruchamiam. lampka gasnie i silnik pracuje bez zarzutu/to moj sposob na oszukanie tego problemu/.Podobno znasz inny sposob na zlikwidowanie tego bledu.Prosze o rade.A moze ktos z kolegow zna przyczyne problemu.Mercedes C-Klase 220 D 1997 r

    3
  • #30 01 Wrz 2009 09:59
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Witam
    Mercedes C220 Epic Lucas wywala błąd czujnika położnia wału korbowego błąd KTS nr "5".
    Czujnik wymieniony,ciągle to samo ,oscyloskop ładnie pokazuje prawidłowy sygnał,auto nie odpala.Czy komus padł komp Lucasa??
    Pozdrawiam

    1