Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 1,9 TDI -problem z odpaleniem na zimno

walczewskia 20 Maj 2008 20:53 9662 20
  • #1 20 Maj 2008 20:53
    walczewskia
    Poziom 15  

    Autko jeździ normalnie ,ale po kilkuminutowym postoju lub rano nie chce odpalić.Świece,rozrząd jest Ok -wszystko sprawdzone.Mechanik sugeruje głowicę na pompie wtryskowej.Jest to dość drogi zakup i dlatego chciałbym sie upewnić czy to jest to co podejrzewa mechanik.Auto podpięte było do Vag-a i jest wszystko OK-poza tym zapalaniem na zimno,natomiast jak sie rozgrzeje i zgaszę auto na chwilę to pali bez problemu.Podczas rozruchu rano ,aby go odpalić musze zdjąć kostkę czujnika świec i wtedy zapali,ale bardzo ciężko.Proszę o jakieś sugestie w tym temacie.Dziękuję z góry.

    1 20
  • #2 20 Maj 2008 21:14
    mark200
    Poziom 13  

    a jaki kąt wtrysku, a jaka dawka rozruchowa, napewno nie głowica

    1
  • #3 20 Maj 2008 21:19
    walczewskia
    Poziom 15  

    Wiem że wszystko jest ustawione tak jak podaje producent,dawka i kąt jest napewno dobrze.

    0
  • #4 20 Maj 2008 21:53
    mark200
    Poziom 13  

    dobrze to znaczy jakie wartosci, a na zwiększenie dawki nie reaguje?

    0
  • #5 20 Maj 2008 22:07
    adam7009
    Poziom 38  

    A dymi jak nie chce zapalic?

    1
  • #6 20 Maj 2008 22:19
    walczewskia
    Poziom 15  

    Tak dymi przy odpalaniu na zimnym i dopóki nie zdejme wtyczki da świec żarowych to nie chce wogóle odpalić.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na zwiększenie dawki reaguje ,ale nie daje sie jeżdzić -ma brak mocy.

    0
  • #7 20 Maj 2008 22:30
    adam7009
    Poziom 38  

    Wygląda na problemy z rozrządem,proponuje sprawdzic dolne koło rozrządu na wale czy się nie obluzowało.

    0
  • #8 21 Maj 2008 07:43
    walczewskia
    Poziom 15  

    Rozrząd tak ja pisałem wcześniej jest Ok -był sprawdzany.Kolo na wale też.Podaczas próby z komputeram nic sie nie dzieje -ustawienie zostaja bez zmian.

    0
  • #9 21 Maj 2008 08:37
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przy zwiększaniu dawki brakuje mocy? Troche dziwne. Wrzuć odczyty lub lodi z Vaga

    0
  • #10 21 Maj 2008 08:47
    adam7009
    Poziom 38  

    walczewskia napisał:
    Rozrząd tak ja pisałem wcześniej jest Ok -był sprawdzany.Kolo na wale też.Podaczas próby z komputeram nic sie nie dzieje -ustawienie zostaja bez zmian.
    a gdzie pisało wcześniej ?

    0
  • #11 21 Maj 2008 09:02
    jarecki04
    Poziom 25  

    Rozrząd OK to co masz na myśli koło rozrządu na wałku rozrządu jest pływające (brak klina) a na wale potrafi poluzować się. Usterka wygląda na tą co pisano wcześniej . Czy sprawdzałeś ustawienie początku wtrysku dynamicznie jak nie to trzeba to zrobić w bloku nastaw podstawowych 04 i wybrać nr grupy 000 i obserwować pole 2 początek wtrysku i 9 temperaturę paliwa.

    1
  • #12 21 Maj 2008 09:39
    kamyczek
    Poziom 34  

    Ja stawiam na klin na kole. To częsta przyczyna awarii w tych autach i pływających parametrów działa lepiej jak nastawnik ( ma większy zakres ) ;)

    0
  • #13 21 Maj 2008 09:41
    walczewskia
    Poziom 15  

    Koła i rozrząd są napewno dobrze -sprawdzano mi to kilka razy w osobnych sewisach.Postaram sie wrzucić odczyty z Vaga.Wiem że parametry odczytu sie nie zmieniają i sa napewno dobre.

    0
  • #14 21 Maj 2008 18:01
    walczewskia
    Poziom 15  

    Diagnozę pierwszego mechanika potwierdził drugi .Wszyscy stawiaja na głowice w pompie wtryskowej.Trudno musze zaryzykować i wymienić pompę-dam znać po jej wymianie czy to okazało sie trafne.

    1
  • #15 22 Maj 2008 12:27
    AdamWro
    Poziom 18  

    Ściagnij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj zapalić go. Jak zapali bez problemu to wina pompy-za mała dawka wstępna.

    1
  • #16 22 Maj 2008 17:04
    walczewskia
    Poziom 15  

    Tak jak mówisz to robię cały czas bo inaczej w ogóle nie chce zapalić.Niemniej jednak nie pali bez problemu ,lecz ciężko.

    0
  • #17 27 Maj 2008 22:06
    walczewskia
    Poziom 15  

    Awaria zlokalizowana przez przypadek,okazało sie że uszkodzony został zawór wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej.Zamykam temat.

    0
  • #18 29 Maj 2008 17:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Zawór wysokiego ciśnienia w twojej pompie to coś nowego. Możesz dokładniej to opisać?

    0
  • #19 29 Maj 2008 21:25
    mark200
    Poziom 13  

    też się zastanawiałem o który to zawór chodzi

    0
  • #20 15 Sty 2009 10:26
    walczewskia
    Poziom 15  

    Dla kolegów którzy prosili co cos wiecej -przedstawiam obrazek tego zaworka znajdującego sie w pompie wtryskowej.
    VW Sharan 1,9 TDI -problem z odpaleniem na zimno

    2
  • #21 23 Sty 2009 09:49
    walczewskia
    Poziom 15  

    Sprawa wyjaśniona -zamykam temat

    0