Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alternator - problem z napięciem

holy` 26 Sty 2004 16:32 1418 3
  • #1 26 Sty 2004 16:32
    holy`
    Poziom 11  

    Witam!

    Od jakiegoś czasu alternator mi strasznie dzwonił. Napięcie na biegu jałowym
    przy włączonych
    odbiornikach prądu spadało poniżej 13V. było widać delikatne migotanie świateł (przy dużym poborze prądu).
    Okazało się, że łożysko jest wyrobione, i wirnik musiał uderzać o stojan.
    Wymieniłem łożysko w weekend. Wszystko złożyłem do kupy i już nie dzwoni.
    Ale teraz napięcie się waha od 13,5 V do ponad 15-15,5V (a to za dużo!) ! w
    zależności od obrotów i obciążenia (większe obroty, małe obciążenie - duże napięcie; małe obroty, duże obciążenie - małe napięcie). Czy to walnięty regulator? czy może
    efekt złego dopasowania wirnika do stojana?
    mogłem się dziabnąć o milimetr dwa w stosunku do oryginalnego położenia. ale
    czy ma to takie znaczenie?

    wymieniając łożyska, niepotrzebnie odlutowałem kable stojana od diod i regulatora... mogłem je potem źle przylutować. wtedy napięcie też mogłoby być źle regulowane, racja?

    Oryginalny regulator do mojego auta (Nexia) kosztuje ponad 130 zeta.. można
    wstawić jakieś
    zamienniki? ktoś sie orientuje? :?

    pozdrawiam,
    holy`

    0 3
  • #2 31 Sty 2004 17:50
    Darko77
    Poziom 12  

    Wina napewno leży po stronie regulatora. Jeśli chodzi o dopasowanie stojan-wirnik to raczej nie doszukiwał bym się tutaj błędu. Sprawdził bym natomiast czy przez przypadek nie przywarłeś którejś z tzech diód zasilającej regulator podczas montażu, albo może poprostu są zmostkowane. Jeśli chodzi o 6 diód prostowniczych to raczej są w porządku, gdyby coś z nimi było nie tak to napięcie raczej było by za niskie albo wtręcz wogóle by nie było ładowania.

    Regulatory w nowocześniejszych autkach są z reguły zintegrowane ze szczotkotrzymaczem i tutaj pojawia się ograniczenie na zastosowanie innego, natomiast jest mnóstwo firm zajmujących się sprowadzaniem zamienników które są nieco tańsze od oryginałów. Nie znam Nexii za bardzo także konkretów nie podam.

    Jeśli jesteś bardzo zdesperowany jeśli chodzi o koszta to zawsze możesz wyrwać ze szczotkotrzymacza regulator i zastosować zewnętrzny od poloneza (tylko koniecznie wersja na 9 diód - były też wersje na 6), kosztuje koło 15 zeta, ale nie polecam takiego rozwiązanie

    Powodzenia

    0
  • #3 29 Paź 2004 23:30
    kryststgpom
    Poziom 25  

    wzrost napięcia może być spowodowany zwieraniem obwodu wzbudzenia do masy, sprawdź czy któraś ze szczotek nie dotyka masy

    0
  • #4 30 Paź 2004 00:49
    sigi
    Spec od samochodów

    Podejrzewam u ciebie uszkodzenie diody masowej i regulatora napięcia. Nia ma mżliwości zastosowania innego regulatora ( jak pisał poprzednik- w tym typie alternatora ?)

    Pozdrawiam.

    0