Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik położenia wałka BMW

21 Maj 2008 20:35 13352 15
  • Poziom 10  
    Postanowiłem sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu w BMW E36 1.6 M43.
    W książce sam naprawiam napisane jest iż należy zmierzyć oporność na złączu w pinach 1-2 i 2-3. Wartości powinny wynosić odpowiednia dla 1-2 ok 1 ohma a 2-3 powyżej 10M ohmów.
    Na stykach 1-2 mam taką wartość:
    Czujnik położenia wałka BMW

    A na 2-3
    Czujnik położenia wałka BMW
    Może ten miernik nie jest najlepszy ale nic innego nie mam. Nie za bardzo się znam na tym więc wklejam fotki. Co do tego drugiego pomiaru to na każdym zakresie pojawia mi się ta "jedynka". I co o tym sądzicie?
    Mój problem tkwi w zapalaniu. Trochę muszę kręcić zanim zapali. A jak już zaskoczy to tak jak by się dławił ale dodam trochę gazu i po chwili już jest ok.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 31  
    jest dobrze problem nie w tym.
  • Poziom 10  
    Jeśli nie to, to już nie wiem co może być przyczyną. Już wymieniłem świece, kable, cewkę, pompkę paliwa, czujnik temp., regulator ciśnienia paliwa i sondę. Pozostaje mi chyba tylko przepływomierz :|
    Jeszcze tylko dodam że najlepiej pali zaraz po wyłączeniu silnika. Tak do 5min. Bo później już jest lipa:cry:
  • Poziom 17  
    Zgadza się, jest ok. To czujnik fazowo-indukcyjny, jak i oplu na simtecu.
    W simosie zrobili tak samo, ciężko się go sprawdza bez oscyloskopu.
    Tylko nie pytaj czemu tak zrobili, stało się i dupa.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 43  
    Jesli na stykach1-2 opornosc ma wynosic ok 1ohm(w-g jak napisales ksiazki) to nie jest dobrze bo ja widze na mierniku1,3kohma.Chyba,ze pomyliles sie i ma wynosic cos ok.1Kohma
  • Poziom 31  
    bez rzeczowej diagnostyki ciężko będzie,ale zainteresuj się narastaniem ciśnienia paliwa w momencie rozruchu.Na początek filtr paliwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki rocznik?
    MA być 1100 do 1400 Ω
  • spec od auto-elektro
    Po prostu zamiast kΩ wpisali Ω.P
  • Poziom 14  
    Proszę przyjrzeć się jak są włożone przewody pomiarowe w mierniku!!!
    Co miernik mierzy?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    viper555 napisał:
    Po prostu zamiast kΩ wpisali Ω.P

    Dobrze wpisali bo zależy jaki motor, były takie co mają właśnie koło 1,5Ω

    A z przewodami w mierniku faktycznie niezły numer
  • Poziom 10  
    Źle podłączyłem przewody w mierniku? Może i tak. Jak pisałem wcześniej nie znam się za bardzo na tym :cry: Dlatego poprosiłem was o pomoc. Więc jak powinny być dobrze podłączone? Z góry dzięki za pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czarny wsadź tam gdzie pisze COM, na dole
  • Poziom 10  
    Odkopuje temat, bo też mam podobny problem.

    Na stykach 2 i 3 mam 17 MOhm a na stykach 1 i 2 mam tą nieszczęsna jedynkę. i Niezależnie od ustawionego zakresu ciągle jest jedynka i nic się nie zmienia. Przewody mam dobrze podłączone. Czy ten brak reakcji oznacza uszkodzony czujnik?

    Dodam że to silnik 4.4 benzyna 97 r z sekwencją, objawy to gaśnięcie przy dojeżdzaniu do świateł/skrzyżowań oraz wypadanie zapłonu przy wyższych obrotach).

    W książce piszę jw maks 1Ohm czyli mam rozumieć od 0 do 1 Ohm, czy tam jednak musi być jakiś opór i nie może być zero.

    Nie orientuję się w temacie, więc proszę o wyrozumiałość:)

    Z góry dzięki za pomoc!
  • Moderator Samochody
    Nie wiem jaki jest system wtrysku w tym silniku, ale np w M50 było tak, że Bosch miał czujnik indukcyjny z jedną cewką, impedancja ok 1 kΩ,trzecia żyła to ekran kabla, natomiast ten sam silnik sterowany przez Siemensa miał czujniki fazowo- indukcyjne, które miały dwie cewki i pomiędzy środkowym pinem wtyczki a skrajnymi było coś koło 500 Ω