Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OBD2 w VW, SEAT, skoda, Toyota i inne z OBD2

KULA101 26 Jan 2004 17:04 52290 35
  • #1
    KULA101
    Level 13  
    Oferuje pomoc w diagnozowaniu samochodów ze złączem OBD2. Mam juz w tym troche praktyki, wiec jeśli ktos ma jakies pytania to zapraszam. KULA
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    oskimos
    Level 15  
    Zapaliła się kontrolka od poduszek w VW Passat B4 kombi 94r silnik AAZ
    Jakim programem to sprawdzić?? Gniazdo połączeniowe jest po prawej stronie kierownicy. Czy wykonany kabelek na Max 232 da rade się połączyć??
  • #4
    siepan
    Level 11  
    Pytanie do Kula101

    Jestem w posiadaniu seata Toledo II, kupiłem interfejs OBD II ale bez wtyku - są cztery kabelki - linia K, L, +12 V, i zapewne maasa. Pali mi sie w aucie kontrolka od silnika - auto pali i jezdzi bez problemu wiec chce to zdiagnozować. Zlokalizowałem gniazdo w aucie. Problem w tym ze nigdy tego nie robiłem wiec jesli masz doswiadczenie to poradz mi od czego powinienem zaczać zeby nie uwalić ani interfejsu, kompa ani tym bardziej komputera auta. Mam zamiar dzisiaj sie za to wziac wiec jesli mozesz szybko odpowiedziec to czekam na dobre rady osoby znającej temat.

    Pozdrowienia
    siepan
  • #5
    tom321
    Level 14  
    A poradzisz cos do BMW 523 2.5l 1996r. zgubione kluczyki (immobilizer jednokodowy, czip PHILIPSA) jak wejsc w komputer?, jak kasowac immo?
    POZDRO
  • #6
    mars212
    Level 18  
    tom321 wrote:
    A poradzisz cos do BMW 523 2.5l 1996r. zgubione kluczyki (immobilizer jednokodowy, czip PHILIPSA) jak wejsc w komputer?, jak kasowac immo?
    POZDRO



    .ja też mam podobny problem...ciężki temat..
    druga sprawa to czy podpiąć się do Toyoty Hiace 2004r. silnik diesla
  • #7
    mclinux
    Level 2  
    Czy ktoś mi powie, czy da się "robić" OBD2 Opla agile ?
  • #8
    mars212
    Level 18  
    "ENGINE" zgasisz, ale nic poza tym...... :/
  • #9
    ciesiu
    Level 12  
    NIE PRAWDA
    - zgasisz MIL
    - sprawdzisz parametry w trybie rzeczywistym
    - sprawdzisz kalibracje zegarow itp

    Wsjo robisz przez złącze OBDII + interfejs na ELM323 + ogólnodostępne programy (np ScanTool108)

    Natomiast w woli ścisłości "mars212" ma rację - ten przestarzały, szybkordzwewny wóz drabiniasty - OPLOzłom AGILA to nie OBD2. Jest to EOBD.
  • #10
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Czy OBD2 nadaje sie do Saab 95 ?
  • #11
    Jacek79
    Level 37  
    nie obd2/eobd obowiazuje od 2000r
  • #12
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    dzięki. a czy ma ktoś spis samochodów w jakich mozna wykorzystywać OBD2 ? jeśli mozna to bardzo by sie przydał i to pewnie nie tylko mnie :)

    pozdrawiam
  • #13
    r_gustaw
    Level 12  
    Panowie ! OBD II to złącze ( gniazdo) więc nie można pytać czy ktoś ma listę gdzie je można wykorzystać ;-)
  • #14
    Jacek79
    Level 37  
    gustawku polecam troche literatury OBD to on board diagnostic OBD2 to normy na ameryke EOBD to normy na europe
    a te złacze które wszyscy mylnie nazywaja OBD2 nosi nazwe DLC i jest znormalizowanym typem złącza wykorzystujacego protokoły transmisji danych w/g standardu EOBD/OBD2 , stosowany równiez w pojazdach starszych nie uwzgledniajacych norm obd (np VW)
    w ameryce OBD2 obowiazuje od 96r a w europie EOBD od 2000r (mowimy o samochodach nowych).
    Najistotniejsze elementy tej standaryzacji zostały zawarte w sześciu publikacjach zgodnych z zaleceniami SAE i EPA (z ang. Recommended Practice):
    • J1930 - wspólne terminy i skróty do określania krytycznie emisyjnych elementów dla wszystkich wytwórców sprzedających samochody w USA;
    • J1962 – Wspólne złącze transmisji danych diagnostycznych (DLC) i jego położenie w samochodzie;
    • J1979 – Wspólny czytnik informacji diagnostycznych (SAE Scan Tool);
    • J2190 – Tryby pracy systemu diagnostycznego;
    • J2012 – Wspólne oznaczenia niesprawności (diagnostyczne kody niesprawności DTC);
    • J1850 – Protokół transmisji pomiędzy komputerem pokładowym a czytnikiem informacji diagnostycznej.
    przed pisaniem bzdur polecam najpierw troche poczytac literatury

    a jesli chodzi o spis samochodów to tak jak napisalem wyżej samochody produkowane po 2000r spelniaja norme EOBD/OBD2
  • #15
    Bartek_Wosik
    Level 27  
    Dzięki kolego Jacek79 za konkretną odpowiedź.

    Pozdrawiam, Bartek
  • #16
    gedeon
    Level 13  
    Może nic nie wniose nowego do tematu...ale kula1 mnie rozwalił.tak sie zaoferował i nic nie napisał.
    Co do tego OBD2 to jaki najlepiej kupic zestaw i gdzie zeby serwisowac samochody VW group miedzy 90-98 rokiem?
    Gdzie znajde spis jaki samochod jakie ma zlacze i jaki kabel?
    pozdrawiam
  • #17
    Tomek Leszczynski
    Level 15  
    Mam nie dyskretne pytanie GDZIE KUPIC ELM 323,ELM327 :?:
    posiadzam szchematy i programy demo

    Moderated By ankuch:


    Po co tyle znaków zapytania :?:
    Wszystkie zbędne usunąłem.

  • #19
    Pati
    Level 27  
    Co można zrobić tymi demo programiami dostępnymi na powyższych linkach?

    I czy udało się kupić gdzieś te układy do budowy interface CAN?

    Może jak razem zaczniemy budowe i podzielimy sie spostrzeżeniami to pójdzie nam łatwiej i szybciej.


    Pozdraiwiam!
  • #22
    nsz
    Level 14  
    Zamiast durne skanery obd2, ktore w mnostwo przypadkach
    nie funkcjonuja z powodu ze producent zabezpieczyl sie
    na taka ewentualnosc, albo wogole nie ma protokolu obd2-
    kupic przenosny podreczny oscyloskop typu np. seintec.
    Kupilem tez kiedys taki maly skaner obd2, pieniadz wyrzucony w bloto.
  • #23
    Sciema90
    Level 1  
    Witam mam taki problem uzywajac interfejsu na zlacze OBD 2 i programu VAG-COM 409 chcac sprawdzic ABS bo pali mi sie kontrolka wyskakuje mi okienko z taka informacja: to many communication errors to continue (to chyba znaczy za duzo bledow zeby kontynuowac) wie ktos co moze byc nie tak z tym ABS-em albo czemu program nie moze sie polonczyc ? Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc
  • #24
    gary2007
    Level 14  
    Mam Passat 1991 rok. Posiada 2 złącza dwu-pinowe. Jedno to pewnie do zasilania GND, +12V; natomiast drugie to pewnie z linią k i l, ale nie wiem i dlatego pytam: Jakie sygnały są w tym drugim złączu, na którym pinie jest jaki sygnał i jak zidentyfikować 1 pin w złączu?
  • #25
    rafalak1
    Level 10  
    Witam wszystkich:))
    Jestem nowy i mam pytanko a mianowicie dostałem interfejs USB do VW z wtyczką OBD2, a chciałbym go przerobić żeby współpracował z Oplem Vectra z 98r. Z tego co mi wiadomo w tym interfejsie są dwie linie K i L. Moja Vectra obsługuje tylko jedną linie K.Czy da radę sie go przerobić Z góry dziękuje za odpowiedź.
  • #26
    gary2007
    Level 14  
    Nie wiem czy pomogę Ci w czymś, ale na innym forum dowiedziałem się, że musze zewrzeć końcówki K i L w interfejsie i dołączyć do złącza 2-pinowego w aucie i robi się z tego jedna linia, ale szczegółów nie znam, ponieważ nie mam dokładnych informacji nawet jakie linie są wyprowadzone na złącze w aucie. Domniemuje tylko, że są to linie K i L. Nigdzie znaleźć jakich kolwiek konkretów. W dodatku w sieci informacji na temat OBD po polsku nie ma zbyt wiele, choć to by się znalazło, jednak ze specyfiką interfejsu w samochodzie gorzej
  • #27
    bestia
    Level 12  
    Witam,
    interesuje mnie wykorzystanie vag-a do przeprogramowania z anglika np:
    passat i audi
    lusterka
    szyby
    licznik
    moduł komfortu

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc.
  • #29
    brandy-p
    Level 31  
    Nie wszystkie silniki. Polecam AB-com
  • #30
    tomuchpc
    Level 10  
    Ale fejs z linka powyżej będzie w ogóle pasował do opla?