Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1500 "I wersja poloneza"-ustawianie gaźni

ruburak 21 Maj 2008 22:29 8681 8
  • #1 21 Maj 2008 22:29
    ruburak
    Poziom 9  

    Witam ma Polonez 1500 "I wersja poloneza" – zaczyna mi dużo palić paliwa może mi ktoś wytłumaczyć jak mam ustawić gaźnika ( zapłon mam ustawiany dobrze )

    0 8
  • #2 21 Maj 2008 23:03
    Diabeł Tasmański
    Poziom 11  

    Co to jest pierwsza wersja Poloneza ? . Rocznik? Gaźnik 34DCMP, DCHD czy S2C ? Silnik 115C czy AA ?. Tak czy inaczej zobacz czy nie podtapia pływaka, powinien być 7-8 mm od górnego dekla w pozycji zamkniętej, ponadto śrubka składu mieszanki wolnych obrotów - wkręcasz ja, ustalając najniższe obroty na jakich silnik równo pracuje, śróbka przepustnicy (ta ze sprężynką) ma być ustawiona tak aby obroty były ok 850/min

    0
  • #3 22 Maj 2008 12:00
    5150
    Poziom 17  

    DCHD nie było w polonezie, to gaźnik o podciśnieniowym uruchamianiu przepustnicy II przelotu.
    U niego pewnie nie trzyma zawór iglicowy-podtarty stożek

    0
  • #4 22 Maj 2008 21:09
    robokop
    Moderator Samochody

    Rocznik 1978 bodajże miał DCHD, z fajną membranką do otwierania 2-go przelotu. Zresztą autor tak napisał że nie wiadomo co on tam w ogóle ma. A palić więcej może chociażby z powodu przetartej membranki w pompce paliwa.

    0
  • #5 23 Maj 2008 23:01
    ruburak
    Poziom 9  

    Witam jest to polonez 80rok ( nazwy silnika nie znam i nie wiem gdzie mam to oczytać i tak samo gaznika ) - popa paliwowa jest nowa iglica tez jest nowa w gaźniku ( polonez często mi kicha tak mogę nazwać to zjawisko )i jest troche mulasty

    0
  • #6 23 Maj 2008 23:13
    robokop
    Moderator Samochody

    No to jak kicha to może mieć zbyt dużo paliwa, zbyt wysoki poziom w komorze pływakowej, jeśli samodzielnie wymieniałeś zawór pływakowy to nawet na pewno tak będzie.

    0
  • #7 23 Maj 2008 23:17
    mansky
    Poziom 18  

    Taki stary gażnik to sobie już można regulować,nic to nie da chyba że już go ktoś wymieniał na nowy.

    0
  • #8 23 Maj 2008 23:28
    ruburak
    Poziom 9  

    I pierwszy właściciel zrobił generalny remont samochodu bo miał na jego punkcie bzika – fanatyk , ale musiał go sprzedać .Polonez chodził jak żyletka ,ale od 2 miesięcy zaczął cos nawalać

    1
  • #9 24 Maj 2008 01:22
    mansky
    Poziom 18  

    Sprawdż dysze czy na 1 i2 przelocie mmasz prawidłowe wkręcone ,sprawdż z książą napraw .sprawdż czy nie ma luzu na osi przepustnicy,uszczelki pod gażnikiem,nast,epnie poziom paliwa,jeżeli to maszok musi być prawidłowo wyregulowany zapłon i zawory.Różnica ciśnień spręzania na cylindrach nie powinna przekraczać 1 atm.jezeli to wszystko jest ok to możesz przystąpic do regulacji gażnika.Zacznij od linki gazu aby nie była za bardzo naprężona bo będzie ci podwyższać obroty.uruchom silnik ,zagrzej go aż włączy sie i wyłączy wentylator chłodnicy,ustaw śrubą regulacyjną wolne obroty aby nie gasł po puszczeniu gazu nast,,epnie wkręć śrybę regulacyjną mieszanki do oporu\może ci zgasnąć silnik]następnie wykręc ok 3,5 obrotu i teraz kręc powolutku w lewo lub w prawo aż znajdziesz punkt w którym silnik najlepiej pracuje,zbyt duże obroty lub zbyt małe koryguj śrubą regulacyjną wolnych obrotów .po każdej próbie odczekaj chwilę aby ustabilizowały sie obroty silnika.i tak aż do najlepszego efektu.śprawdż przed regulacją czy na śrubie regulacji mieszanki masz dobry oring.Nie wspomnę że najlepiej mieć do tego analizator spalin ale przy odrobinie doświadczenia w ostateczności można i bez niego.powodzenia.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo