Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ile lakieru do pomalowania omegi

22 Maj 2008 19:17 17146 31
  • Poziom 10  
    Siema. mam omege b sedan i mam zamiar ją pomalować, może ktoś mi powie jak krok po kroku dobrze położyć lakier, łącznie z szpachlą natryskową bo takiej musze użyć na jeden element auta, ile potrzebuje lakieru na całe auto? czekam na dobre porady
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeżeli nigdy tego nie robiłeś (z opisu tak wynika) to możesz pomalować wałkiem efekt będzie podobny a może nawet lepszy
    Z całym szacunkiem ale z brakiem wiedzy w tym temacie nie zabieraj się do tej roboty bo szkoda czasu pieciędzy i samochodu
  • Poziom 38  
    Takich rzeczy uczy się latami ,a ty chciałeś w jeden dzień .Praktyka czyni mistrza.
  • Poziom 19  
    to jak wkoncu cały samochód chcesz malowac czy jeden element ,moze z tym jednym elementem da rade jakim sprzetem dysponujesz ,jak nie jest wielkie uszkodzenie to moze szpacha natryskowa nie bedzie potzrebna a tylko kit i podkład wypełniajacy ,zreszta koledzy maja racje jak tego nigdy nie robiłes to moze byc problem, co to za lakier metalik jaki perła bazy maja rózne krycie ,pozatym element bedzie cieniowany czy cały w podkładzie itd to wszystko ma wpływ na okreslenie ile lakieru bedzie potrzebne tak w skrócie :D .pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Widze ze temat o malowaniu to ja sie podlacze z pytaniem do fachowcow: Ile kosztuje pomalowanie calego auta Audi A4 i jaki czas na to potrzebny ? Wiem ze to roznie bywa ale potrzebuje taki sredni czas zeby wiedziec na ile auta nie bede mial. Auto nie jest poturbowane tylko podrapane i drzwi lekko zagiete
  • Specjalista grupy V.A.G.
    No to policz około 1 tygodnia.
    A koszty różne, zależy od lakiernika.
  • Poziom 10  
    doświadczenia nie mam, ale od czegoś trzeba zacząć żeby je zdobyć i powiedziałem sobie że już nigdy do żadnego mechanika auta nie wstawie, raz jak mi lakiernik pomalował maske to lepiej bym to zrobił "wałkiem" ,a znowu na dobrego lakiernika mnie nie stać, wiec metodą prób i błędów pomaluje auto. Na jednych drzwiach mam dziure po spotkaniu z dzikiem, tą dziure zaszpachlowałem i niewiem czy kłaść jeszcze na to szpachle natryskową.
  • Poziom 12  
    Zależy z jaką dokładnością to poszpachlowałeś.
    Szpachla natryskowa ma za zadanie wypełnić głębokie rysy po papierze i ewentualne małe ubytki w szpachli. Więc jeżeli poszpachlowałeś to tardzo dokładnie i nie docierałeś papierem od cykliniarki to możesz pominąć szpachle i odrazu położyc podkład. Nie piszesz czym zamierzasz to pomalować, czy to jest lakier jedno czy dwu warstwowy. Nie zapomnij pochwalić sie jak to ubielisz. Życzę powodzenia.
  • Poziom 19  
    To ma byc zmiana koloru dlaczego całe auto chesz malowac jak jest jeden element uszkodzony , zacznij malowanie od tego uszkodzonego elementu dla próby jak ci wyjdzie mniej materiału zepsujesz w razie gdy cos nie wyjdzie .Całe auto mozesz pomalowac etapami nie musisz całego na raz np wybudujesz drzwi maska tylna klapa i malujesz pojedynczo elementy bo jak masz słaby kompresor to braknie ci powietrza na cały wózek.Pistolet jak jeszce nie kupiłes to moze cos ze sata np KLC RP . pozdr.
  • Poziom 10  
    auto mchcę całe pomalować bo na każdym elemencie jest jakaś wada, oprucz dachu króry myśle zostawić, a łatwiej jest mi cały element malować z braku doświadczenia niż miejsce uszkodzenia. Kolor pozostaje ten sam, już zaczełem malowanie, zaczełem od tylniego błotnika bo był w najgorszym stanie i tylniego zderzaka, na błotnik była kładziona szpachla do wyruwnania wgnieceń, przytarłem ja i położyłem szpachle natryskową którą też przytarłem i jest teraz gładka powierzchnia i mam pytanie czy muszę teraz kłaść podkład, czy ta szpachla natryskowa też może robić za podkład dla bazy, sprężarke mam chyba wystarczającą ustawiona jest na 8bary, pistolet mam słaby ale do szpachli wystarczył.
  • Poziom 11  
    Jeżeli masz pistolet to efekt może być niezły. Napisz jaki kolor bo w metalicu zwraca się uwagę na więcej szczegółów.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    8 bar to za dużo jeżeli tyle będzie na pistolecie
  • Poziom 19  
    na szpachle natryskową musisz dac podkład wypełniajacy i to najlepiej pod kolor bazy albo mozna dolac bazy do podkładu bo metalic moze zmienic kolor w tym miejscu i wyjda ci plamy , na kompresorze ustaw na reduktorze 4 bar dla pistoletu wysokocisnieniowego lub 2 bar dla niskocisnieniowego
  • Poziom 10  
    kolor to złoty metalik, dobrze wiedzieć że trzeba jeszcze położyć podkład na szpachle natryskową bo zrobił bym inaczej. A jakie to są szczegóły przy tym metaliku i jakie byście mi rady dali co do kładzenia bazy, a jak juz położe baze to są jakieś kryteria do położenia lakieru i czy podkład wypełniajacy trzeba potraktować jakimś papierem jak tak to jakim?
  • Poziom 38  
    Kolego złoty metalik,bardzo ciężki kolor do pomalowania,ze względu na krycie lakieru i cieni podczas malowania bez dobrego pistoletu będzie ciężko,ale powodzenia,najlepiej zrobic tło w jednym kolorze przed malowaniem orginalnym kolorem,a lakierem jak baza dobrze wyschnie i najlepiej w HS bez rozcieńczalnika ,żeby nie było plam .Do szlifowania przed lakierem papierek wodny 1000 jeżeli robisz to ręcznie.
  • Poziom 12  
    Widzę że nie masz za dużo wiedzy. Szpachle natryskową powinienes zetrzeć prawie całkowicie tak żeby została tylko w "zagłębieniach", bo jak zostawisz za grubą warstwę to będzie Ci się lakier mocno obijał. Tu nie musisz przesadzac ze zbyt drobnymi papierami wystarczy 150-180-ka. Na to musisz położyć podkład. Najlepiej żeby był pod kolor samochodu. Jak nie bedzie takiego koloru to możesz kupić biały i zabarwić odrobiną bazy. Podkładu też nie musisz kłaść na cały element, możesz położyć tylko na te miejsca naprawiane, po uprzednim zmatowaniu całego elementu. Następnie podkład musisz dotrzeć, możesz użyć papieru wodnego 400.
    To że sprężarka daje 8 atmosfer to jeszcze o niczym nie świadczy, ważna jest jej wydajność i wielkość zbiornika. Na reduktorze ustaw sobie stałe ciśnienie, bo przy metaliku to ma duże znaczenie.
    To kilka rad ale oczywiście każden lakiernik ma swoją technikę. Życze powodenia.
  • Poziom 19  
    moge ci jeszce doradzic aby nie rozcienczac bazy rozpuszczalnikiem typu nitro ,do matowania moze ci sie przydac włóknina i płyn do mycia naczyn którego mozesz dodac do wody unikniesz wtedy tzw 'oczek ' przy malowaniu .Przed samym malowaniem dobrze tzreba wyczyscic materiał i wydmuchac sprezonym powietrzem mozna uzyc scierki antystatycznej .pozdr.
  • Poziom 10  
    dzięki koledzy, dużo z tych rzeczy mi się przyda czyli muszę jeszcze troche poszlifować tą szpachle natryskową, teraz za bardzo nie mam czasu na robienie przy aucie tak więc kontynuował malowanie będę gdzieś za tydzień, pozdrawiam
  • Poziom 10  
    witam, dawno nie pisałem, właśnie skończyłem malowanie 3 elementów - przednich lewych drzwi, tylniego prawego błotnika i tylniego zderzaka, efekt jak na pierwszy raz i pistoletem za 80zł wyszedł jak dla mnie niezły, z tym że na drzwiach bardziej od góry wyszły mi cienie i lakier jest jak by skóra od cytryny- czy ten efekt cytryny da się z polerować, jak tak to jak i czym. A tu są adresy moich fotek https://obrazki.elektroda.pl/77_1213973845_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/58_1213975276_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/75_1213975369_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/86_1213975430_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/92_1213975508_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/90_1213975648_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/56_1213975732_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/76_1213975806_thumb.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/97_1213975862_thumb.jpg
  • Poziom 12  
    Żle położyłeś lakier. Oczywiście da się to trochę spolerować. Papier 2000 na wodę, pasta polerska farecla i dysk z gąbką na polerkę (ewentualnie wiertarkę). Tylko nie poprzecieraj lakieru.
  • Poziom 10  
    to jak powinienem był kłaść lakier, kładłem go tak samo jak baze, a baza przed lakierem była głatka, tzn . bez efektu skórki od cytryny.
  • Poziom 38  
    napisz jak malowałeś lakierem:jaki lakier ,jakie proporcje z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem ,ile warstw itp...?
  • Poziom 10  
    nie wiem jaki to lakier, dali mi w sklepie cały zestaw czyli baze, utwardzacz, rozcienczalnik i lakier, do lakieru dodałem tylko utwardzacza tak 3/4, a rozcienczlnika nie dawałem i to może tu był mój błąd, a jakie są prawidłowe proporcje? Lakieru położyłem ze 3 warstwy, najpierw jedną warstwe na jeden element, później na drugi i trzeci, tak zrobiłem trzy razy, a może za długie odstępy były w nakładaniu kolejnych warstw?
  • Poziom 38  
    za dużo warstw lakieru połozyłeś dlatego taki efekt ,jeżeli malujesz bez rozcieńczalnika to tylko1,5 warstwy,czyli raz lekko zapylic i drugim razem do rozpłynięcia się lakieru i wystarczy.
  • Moderator Samochody
    Przesadziłeś z utwardzaczem - lakier twardniał zanim się rozpłynął. "Pic" przy lakierowaniu polega na nałożeniu płynnej powłoki, która powinna zlać się w jednolita warstwę,a następnie zacząć równomiernie i powoli zacząć twardnieć, a przy tym sie kurczyć. Do prawidłowego rozcieńczenia lakieru do właściwej gęstość służą tzw kubki Forda, lejki z podziałką wewnątrz i kalibrowanym otworkiem, mierzy się czas wypływu określonej ilości lakieru. Do tego bardzo ważne są temperatura malowanych blach i otoczenia, średnica dyszy pistoletu i ciśnienie robocze, rodzaj i ilość warstw lakieru, no i doświadczenie i "oko" czego żaden opis nie zastąpi.
  • Poziom 38  
    Dodam jeszcze ,że co do proporcji lakieru z utwardzaczem musisz pytac sprzedawcy ,bo są różne proporcje w zależności od lakieru,czy zastosowanego utwardzacza ,przeważnie 1do 2,ale również 1do4 ,czy 1do 3.
  • Moderator Samochody
    Adam, przeważnie na litr lakieru dostajesz 100g utwardzacza.
    Czyli proporcja 10:1. Przy zbyt dużym stężeniu utwardzacza lakier będzie szybciej sechł, będzie odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne ale dużo trudniej będzie uzyskać gładka jednolita powłokę, pozbawiona wad (kaszka, pomarańczowa skórka, czy zmatowienie).
  • Poziom 38  
    nie spotkałem się z proporcją 1:10
  • Moderator Samochody
    nie widziałem żeby ktoś pisał jak się powinno kłaść bazę, najczęsciej ludzie robią błąd że nakładają za dużą warstwę na raz i wtedy wychodzą cienie a powinno się tak ją kłaść żeby zawsze była matowa nie na połysk