Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

halogeny razem ze światłami drogowymi

23 May 2008 11:41 6553 16
  • Level 2  
    Witam Wszystkich! Jestem tutaj nowy i nie wiem czy w dobrym dziale zamieściłem swój temat. A więc chce podłączyć halogeny razem ze światłami drogowymi. Znalazłem na elektrodzie opis podłączenia

    Przekażnik Wystarczy zwykły przekażnik od świateł [od malucha od świateł mijania] mała kostka z napisem 541 styk 30 napiecie może być prosto z akumulatora styk 85 masa styk 86 napiecie z włącznika halogenów a styk 87 wyjście na halogeny tylko trzeba dać bezpiecznik[20A] na tym przewodzie który wychodzi ze styku 87 napiecie na włącznik halogenów najlepiej wżiąsść z włącznika swiateł postojowych życze miłej zabawy

    Nie jestem obeznany w tych sprawach, ale jeżeli pociągne napięcie ze świateł drogowych do włącznika to cała instalacja bedzie działać i nic nie na mieszam w instalacji samochodu? Jeszcze dodam że mam juz zamontowane halogeny fabrycznie to może nie bedzie trzeba tego przekaźnika?
  • Level 14  
    Witam

    Po pierwsze napisz jaki masz samochód bo masz opis jakiś styków ale nie bardzo wiadomo od czego one są

    pozdrawiam elektronik_86
  • Level 2  
    mam passata b4
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    elektronik_86 wrote:
    Witam

    Po pierwsze napisz jaki masz samochód bo masz opis jakiś styków ale nie bardzo wiadomo od czego one są

    pozdrawiam elektronik_86


    A co ma do tego auto i model, to styki przekaźnika?
    Nie wiesz nie pisz...
  • Level 2  
    zgadza sie. styki dotyczą przekaźnika do świateł który podobno musze zamontować, chociaż wydaje mi sie, ale nie jestem pewny, że wystarczyłoby tylko wziąć prąd od długich pod włącznik i dalej do halogenów
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Do Autora: Nic nie namieszasz, napięcie na sterowanie przekaźnika możesz wziąć skąd chcesz, weźmiesz z drogowych halogeny będą działały z drogowymi, weźmiesz z pozycyjnych będą działały z pozycyjnymi. Inna sprawa to przepisy, przegląd, policja...
    Jeśli masz oryginalną instalację to wystarczy się wpiąć w kostki. Czasem trzeba jeszcze włożyć przekaźnik, miejsce i instalacja gotowa.
  • Level 2  
    to jednak musze montować ten przekaźnik?? Bo czytałem na forum passata że wystarczy tylko wziąć prąd z długich do włącznika, a z wlącznika juz do halogenów. Wtedy sam mógłbym decydować kiedy będą sie zapalać razem z drogowymi, a kiedy oryginalnym sposobem razem ze światłami mijania, bo nie wyobrażam sobie jazdy we mgle na światłach drogowych
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    zasilanie halogenów musi być przez przekaźnik, na sterowanie przekaźnika możesz sobie brać prąd skąd chcesz, czy to jasne?
    Drugą sprawą jest to,że jak dasz sterowanie przekaźnika dodatkowo z drogowych to namieszasz, musiałbyś dać dwie diody.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Może warto dać to komuś kto Ci to dobrze zrobi?
    Bez urazy ale jeśli masz problemy z tak trywialną sprawą....

    Dodano po 10 [minuty]:

    Na przyszłość pisz w dziale początkujący a nie serwis!
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Co ty chcesz łączyć z drogowymi, przeciwmgielne?
  • Level 14  
    Pawel wawa wrote:

    A co ma do tego auto i model, to styki przekaźnika?
    Nie wiesz nie pisz...


    No właśnie ma znaczenie, bo w golfie II jako halogeny są uważanie wewnętrzne lampy w grillu chociaż w rzeczywistości są to światła dalekosiężne i w takim wypadku są one włączane dopiero po światłach długich.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Toś się wysilił na temat...
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    No tak, przecie halogeny to od razu przeciwmgielne a dalekosiężne, mijania, drogowe to nie halogeny tylko lampy naftowe
    Ludzie przestańcie czerpać wiedzę z for internetowych! bo tu pełno bzdur wypisują
  • Level 39  
    I samochody wyposażone fabrycznie w grill z lampami mają oryginalną instalację wypuszczoną z świateł długich i z nimi świecą bez wyłącznika i przekaźnika.P
  • Level 35  
    Ale po co chcesz coś zmieniać w instalacji skoro masz fabrycznie zamontowane "halogeny" ? Producent zamontował lampy których nie mozna włączyć ? Nie wierzę.
    Z opisu wywnioskowałem że zamierzasz uzywać świateł przeciwmgielnych razem z drogowymi (potocznie zwanych długimi) ale PO CO ? Takie podłączenie jest bezsensowne.
  • Level 18  
    Zobacz na oznaczenie na szkle reflektora.HB to reflektor halogenowy do świateł przeciwmgielnych ,HR to halogen do świateł długich , HC do mijania.Jeżeli masz HR to sterowanie na przekażnik bierzesz ze świateł dłuich bo mogą one świecić tylko ze światłami długimi,jeżeli HB to sterowanie przekażnika ze świateł pozycyjnych lub mijania i według nowych przepisów kodeksu nie muszą one gasnąć po przełączeniu na światła długie.Kodeks drogowy nie zezwala tylko na używanie świateł przeciwmgielnych jeżeli nie ma mgły.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Wszystkie obecnie produkowane auta jeżeli mają fabrycznie założone światła przeciwmgielne mają podłączone w ten sposób że nie gasną one po przełączeniu reflektorów na światła długie.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    mansky wrote:
    Kodeks drogowy nie zezwala tylko na używanie świateł przeciwmgielnych jeżeli nie ma mgły.

    Nie do końca, jest wyjątek, ale my tu nie o tym
  • Level 18  
    Wyjątki potwierdzają regułę.Ale faktycznie mowa nie o tym.