Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CORSA B 1.0, OPEL, X10XE, "dzwonienie" zaworów

plotr3k 02 Cze 2008 21:23 38468 58
  • #31
    kwok
    Poziom 39  
    goldwinger i viper555 mają właściwy tok myślenia - właśnie po to są łańcuchy żeby w rozrządzie do śmierci silnika nie grzebać a 60000km hahaha niektóre paski producenci zalecają wymianę co 100 a nawet 120kkm
    druga sprawa że nowe nie znaczy dobre - dla przykładu serwisy merca ładują ludziom części z chin żeby zarabiać na usługach
    wniosek - może nowy napinacz jest gorszy od starego i stało się
  • #32
    plotr3k
    Poziom 9  
    Aby sprawdzić czy łańcuch nie "przeskoczył" trzeba zdejmować obudowe? Czy może istnieje jakaś łatwa ( szybsza ) metoda?
  • #33
    wicio2
    Poziom 15  
    wystarczy tylko pokrywe zaworów ale musisz miec blokady do rozrządu
  • #34
    Ambrozy
    Poziom 14  
    Witam.

    A może by zmierzyć ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku. Naprawiałem kiedyś taką Corsę i to z niewielkim przebiegiem poniżej 100kkm, w której zużyła się pompa olejowa. Trzeba było ją wymienić wraz z pokrywą. A objaw jak w temacie plus na bardzo rozgrzanym silniku i wolnych obrotach migająca kontrolka oleju.

    Pozdrawiam Ambroży
  • #35
    plotr3k
    Poziom 9  
    Witam ponownie...

    Co do ciśnienia oleju...U mnie przed wymianą chłodnicy temperatura dochodziła do 107 stopni...Nigdy nie zauważyłem aby chodź troszeczkę żarzyła się żarówka od ciśnienia oleju...również na wolnych obrotach wszystko jest w porządku...

    WAŻNE !

    Podczas normalnego przyspieszania III, IV, V bieg zawory "dzwonią"...
    Zauważyłem jednak gdy przyspieszam bardziej agresywnie np. spod świateł zawory zadzwonią tylko w trakcie ostatniej fazy spuszczania sprzęgła...kiedy to gaz już jest "prawie"(ostatecznie wciśnięty) a sprzęgło juz "prawie" spuszczone...

    Również- jadąc na trasie ze stałą prędkością 85km/h dłuższy czas powiedzmy 1, 2 km zaworów zdaje się nie słychać...Natomiast chcąc z tej prędkości wówczas przyspieszyć (np wyprzedzając ciężarówkę)...Wciskam gaz a zawory stuknął tak jakby ktoś młotkiem przywalił...a potem juz normalne "dzwonienie"

    Wciskając gaz "do dechy" np. na III biegu tylko na początku słychać dzwonienie 2-3 sekundy...a później jest cisza i auto normalnie przyspiesza...

    Mam nadzieje że udało mi się wszystko dokładnie opisać...chodź nie jest to takie proste...

    Pozdrawiam Piotrek
  • #36
    pablo11z
    Poziom 16  
    Witam ponownie.
    Proponuje jednak zmierzyć ciśnienie oleju, jak już wcześniej napisałem. Ciśnienie nie musi jeszcze być na tyle małe żeby powodować zapalenie się kontrolki, ale już na tyle małe żeby nie być w stanie prawidłowo napełnić samoregulatora zaworu.
    Hmmmm, a może to nie zawory, tylko panewki wału ( chociaż przy tym przebiegu to mało prawdopodobne ). Jak są przytarte też lubią stukać szczególnie w pierwszej fazie obciążania silnika.
    Pozdro
  • #37
    Krick1987
    Poziom 24  
    A może jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym ??? albo wypalił się pierścień uszczelniający między rurą a kolektorem???
  • #38
    Ambrozy
    Poziom 14  
    Witam

    Cytat:
    A może jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym ??? albi wypalił się pierścien uszczelniający między rurą a kolektorem???


    w taki razie słoń komuś usiadł na uchu

    pzdr Ambroży

    PS To bardzo dziwny przypadek.
  • #40
    PAW_B
    Poziom 12  
    viper555 napisał:
    Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P

    Dobrze piszesz ale mnie się wydaje że to nie jest usterka rozrządu.To jest wina czujnika przeciwstukowego (styki nie kontaktują, kabelek zerwany lub uszkodzony czujnik ) , albo popychaczy hydraulicznych zaworów ( lubią się zapiekać, szczególnie po zmianach gatunkowych oleju).
    Pozdro. PAW_B
  • #41
    plotr3k
    Poziom 9  
    Witam minęło już sporo czasu. Niestety żaden serwis samochodowy w żaden sposób nie znalazł usterki. Nie ma błędów po podpięciu "techem" wszystkie czujniki sprawne...(tak twierdzi serwis opla) Problem został nierozwiązany...
  • #42
    kwok
    Poziom 39  
    napisz co zbadałeś bo TECH to nie wszystko
  • #43
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #44
    ociz
    Moderator Samochody
    Łańcuszek nie jest częścią ekploatacyjną, wymienia się tylko jeśli zajdzie taka potrzeba ale to bardzo rzadkie przypadki.
  • #45
    Piotr520
    Poziom 22  
    Witam panowie.Korzystając z tematu(by nie zakladać nowego)chcę zapytać co powoduje dzwonienie zaworów przy schodzeniu z obrotów.Autko bmw 520 benzyna.Rozrząd na lańcuchu wymiana co 300tys km pod warunkiem że się odzywa(tyle mogę dodać do tematu lańcucha).
    Pozdrawiam.
  • #46
    Piotr520
    Poziom 22  
    Panowie ponawiam pytanie co do dzwonienia zaworów przy schodzenia z obrotów,czy wskazuje to na wypalone zawory czy wypracowane prowadnice?Barzdo bym prosil o odpowiedz.Pozdrawiam i dziekuje.
  • #47
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #48
    roko1
    Poziom 1  
    Wiec tak, kupilem sobie Corse C 1,0 z przebiegiem 64 tys, klekotalo, stukalo na wolnych obr. na wysokich troszke inaczej ale tez klekotalo, jak w diesel-u (chyba dobrze napisalem :) jezdzilem z tym do 4 warszatow, w 2-ch powiedzieli ze cos moze byc z zaworami, tłokami, w dwoch kolejnych ze rozrzad. Jednym z nich byl serw opla , drugi warszat mech. goscia co w oplu pracowal, zdecydowalem sie na tego 2-giego, wymienili caly rozrzad, napinacze, lancuszek, listwy i cos tam jeszcze, cena 1100 po wymianie MALINOWO cichutko, normalnie miodzio, wiec rozrzad byl trafiony.
    Teraz mam nastukane 108 tys i wczoraj znowu zaczelo kekotac, przy czym poziom oleju minimalny-2ga kreseczka. Wczesniej gdzies czytalem ze w tych silnikach dobrze jest miec poziom oleju praktycznie na maxa i z tym sie chyba zgodze, im mniej pokazywalo oleju na bagnecie tym glosniej i czesciej zaczynalo stukac tak wiec najpierw uzupelnie olej na maxa, moze zrobie sobie wymiane i zobacze jak bedzie. Jesli to nie pomoze to jestem przekonany ze to rozrzad ale tym razem wymienie sobie sam napinacz lancucha no i zobaczymy jak bedzie, o wszystkim postaram sie poinformowac na forum. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    kurcze dopiero teraz zobaczylem ze to starawy temat, hehe no sorki ale moze jeszcze ktos szuka info na ten temat .
  • #49
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #51
    inqo
    Poziom 9  
    u mnie podobny problem, z tym, że silniki to x12xe;
    "zawory grają przy przyśpieszaniu po obciążeniem na rozgrzanym silniku; problem CAŁKOWICIE znika po zalaniu benzyny premium 98; po 95 (Shell, Orlen) zawory grają/klekoczą jak diesel itp);
    Myślicie że w ciemno mogę wymienić czujnik spalania stukowego?
  • #52
    piotrek222
    Poziom 17  
    Witam,

    Mam bardzo podobny problem.
    Silnik C12NZ Corsa B 1.2 95r.
    To dzwonienie (granie zaworów) albo może spalanie stukowe słychać jeżeli dodam gwałtownie gazu lub silnik jest obciążony wjeżdżam pod górkę (tak samo na zimny i rozgrzanym silniku).
    Zauważyłem że jak zaleje paliwo 98 oktanów to te odgłosy się zmniejszają lub ustępują.
    Czy to jest wina złego kąta zapłonu ?
  • #54
    piotrek222
    Poziom 17  
    Gdzieś wyczytałem że przyczyna może leżeć w uszkodzonym sterowniku który za bardzo wyprzedza kąt zapłonu.
    Dodam jeszcze że:
    Kontrolka Check nie świeci.
    Po podłączeniu interfejsu diagnostycznego z laptopem soft nie wykrywa żadnych błędów.
    Jak powinien być prawidłowy kąt zapłonu czy ktoś wie?
  • #55
    piotrek222
    Poziom 17  
    Witam,

    Kąt wyprzedzenia ma być 10'.
    Dowiedziałem się że regulacje w pewnym zakresie można dokonywać kręcąc aparatem zapłonowym.
    Zauważyłem pewną rzecz. Wydaje mi się że mam przestawiony aparat zapłonowy. Ustawiony jest na wyprzedzanie zapłonu chyba. Czy możliwe jest że mechanik który wymieniał wałek za bardzo przekręcił aparat i to powoduje spalanie stukowe (detonacyjne)?
    Bo z tego co pamiętam to wcześniej podłużny wypust (kreska) na silniku pokrywała się z zagłębieniem w aparacie.
    Wstawiam fotkę, czy tak samo jet u was ?

    CORSA B 1.0, OPEL, X10XE, "dzwonienie" zaworów
  • #56
    Wojtek 700
    Poziom 9  
    kiedy był zmieniany olej w silniku i filtry ? nie lej pół syntetyka tylko jaki jest zalecany do tego silnika

    Dodano po 3 [minuty]:

    możliwe że masz przyspieszony zapłon na kopułce wyczyść styki w kopułce i palec rozdzielacza

    Dodano po 1 [minuty]:

    książkowo to 9,5 ale to tylko książka
  • #57
    piotrek222
    Poziom 17  
    Wojtek 700 napisał:
    kiedy był zmieniany olej w silniku i filtry ? nie lej pół syntetyka tylko jaki jest zalecany do tego silnika

    możliwe że masz przyspieszony zapłon na kopułce wyczyść styki w kopułce i palec rozdzielacza

    książkowo to 9,5 ale to tylko książka


    Nie wiem czy to do mnie, ale jeżeli tak to olej i filtr oleju zmieniam regularnie. Używam 10W40 zwykle GM.
  • #58
    wkapela
    Poziom 9  
    Pierwsze pytanie czy przed wymiana łańcucha było tak samo?? I czy wymienione były wszystkie elementy rozrządu? Miałem kiedyś przypadek że pompa wody wydawała strasznie dziwne odgłosy, sprawdź.. dobrze się posłużyć stetoskopem, sa specjalne samochodowe, łatwo wtedy też znaleźć okolice "klepania". Powodzenia!