Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CORSA B 1.0, OPEL, X10XE, "dzwonienie" zaworów

plotr3k 23 Maj 2008 20:58 37511 58
  • #1 23 Maj 2008 20:58
    plotr3k
    Poziom 9  

    Witam...
    Posiadam corse 1.0 B z 1999r,silnik X10XE, mój problem jest nastepujący:
    Podczas przyspieszania, najczęściej tuż po zmianie biegów odzywają się dziwne "dzwoneczki". Dzieje się tak na wyższych biegach III,IV,V.(na ciepłym silniku). Dodam iż wymieniony został rozrząd kompletny z napinaczem, slizgami itp....przepływomierz powietrza, silnik krokowy, świece oraz termostat.
    Dziwne jest jeszcze to że temperatura pracy silnika na trasie przy temperaturze otoczenia około 22 stopni waha się w granicach 98-100 stopni...(wszystkie wloty powietrza w zderzaku i na atrapie wolne)Jak wcześniej wspomniałem termostat jest nowy, również płyn uzupełniony-nowy.
    "Czasami"- raczej na ciepłym silniku na wolnych obrotach silnik zaczyna dziwnie "klekotać" Klekoty ten można porównać z dźwiękiem silnika diesla...Po lekkim dodaniu gazu- "klekot" znika.
    Gdzie szukać przyczyny?Za wszelkie porady z góry dziękuję.

    Dodano po 2 [minuty]:

    rozrząd był wymieniony w serwisie opla więc wykluczam źle założony rozrząd...dzwonienie zauważyłem około 3000km po wymianie rozrządu.

    0 29
  • #2 23 Maj 2008 23:29
    dawson444
    Poziom 10  

    Napisz czy po wciśnięciu sprzęgła klelot zanika?Bo moim zdaniem trzeba się przyjżeć skrzyni biegów.

    1
  • #3 23 Maj 2008 23:47
    Krick1987
    Poziom 24  

    Jaki jest przebieg auta??? na jakim oleju jeździsz???

    0
  • #4 24 Maj 2008 08:25
    Emilian52
    Poziom 11  

    Jeżeli wykluczymy rozrząd, to można jeszcze sprawdzić `knock sensor` czyli czujnik spalania stukowego. Najlepiej sprawdzić skanerem błędy.
    Powodzenia

    0
  • #5 24 Maj 2008 09:47
    plotr3k
    Poziom 9  

    Podczas wciskania sprzęgła klekot nie znika...
    Jeżdżę na oleju półsyntetycznym 10w40 Mobil.
    Przebieg auta to 85000 km.

    Byłem w serwisie opla na "techu" - oczywiście 0 błędów...
    Diagnoza mechanika: że to na pewno nie czujnik spalania stukowego.
    Powód: (cytuje) "Te czujniki nigdy się nie psują...Jeszcze nigdy w żadnym aucie nie wymieniali takiego czujnika...(?)(?)(?)"....
    Kazali dolać oleju na 3/4 miarki, miałem (1/2)

    Co do temperatury silnika, sądzę że to wina chłodnicy...(choć nie jestem tego taki pewny)...Nie jestem pierwszym właścicielem tego samochodu i podejrzewam chłodnicę zalaną jakimś preparatem do redukowania nieszczelności lub innym tego typu.

    Chłodnicę zamówiłem wymienię ją 31.05.2008r.(sobota)

    0
  • #6 24 Maj 2008 22:11
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam
    Jakiś czas temu czytałem, że silniki te miały problemy z utrzymaniem prawidłowego ciśnienia oleju. Przy pracy na wolnych obrotach może powodować to klekotanie zaworów. Proponował bym zmierzyć ciśnienie oleju.
    Pozdro

    1
  • #7 25 Maj 2008 11:12
    GOWOMB
    Poziom 12  

    a może kolego hydraulika w głowicy, wymieniłeś olej trochę na nim pojeździłeś zrobił się odrobinę rzadszy, ale ople to głównie mają ten problem po zapaleniu że przez chwilę dzwonią zawory. tak Ci się też dzieje?

    0
  • #8 25 Maj 2008 11:54
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    GOWOMB napisał:
    ople to głównie mają ten problem po zapaleniu że przez chwilę dzwonią zawory.

    Nie zauważyłem

    0
  • #9 25 Maj 2008 13:22
    plotr3k
    Poziom 9  

    Usterka dokładnie została opisana w poscie na górze. Gdyby jeszcze się coś działo z pewnością bym o tym "Was" poinformował...

    0
  • #10 26 Maj 2008 09:20
    adam7009
    Poziom 38  

    Jeśli występuje to podczas zmiany biegów i dodawania gazu to tak jakby zapłon za szybki był,może jednak ten czujnik spalania stukowego uszkodzony,albo coś rozrządem,w serwisie też pracują zwykli ludzie i mogą się pomylic.

    0
  • #11 26 Maj 2008 12:50
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zatankuj paliwo na innej stacji, zobacz co będzie się działo.

    1
  • #12 01 Cze 2008 13:54
    lajkonic
    Poziom 16  

    witam, moze rozrzad byl zalozony dobrze ,ale przejechales iles km i moglo przeskoczyc,pozdrawiam Zdzislaw ps. temperature reguluje wentylator /przez czujnik/, a moze wskaznik, sprawdz czy weze sa twarde moze termostat nie otwiera do konca

    0
  • #13 01 Cze 2008 17:04
    plotr3k
    Poziom 9  

    Witam. Po wymianie chłodnicy i termicznego włącznika wentylatora temperatura silnika jest "książkowa".

    Niestety zawory "dzwonią" nadal...Wkrótce wymienię czujnik spalania stukowego... Czy ktoś wie jakim momentem dokręca się ten czujnik w tej corsie? Dla każdego auta różne są to wartości...

    P.S. Tankuje na różnych stacjach...

    0
  • #14 01 Cze 2008 21:30
    kwok
    Poziom 39  

    dzwoneczki przy zmianie biegu występują jak już dodasz gazu czy w momencie gdy silnik spada z obrotów??

    0
  • #15 01 Cze 2008 22:51
    plotr3k
    Poziom 9  

    Dzwoneczki występują gdy dodam gazu...

    0
  • #16 01 Cze 2008 23:00
    kwok
    Poziom 39  

    więc tak po mojemu to przyczyną jest niewłaściwe ustawienie zapłonu (za wczesny) ale niestety robi to sterownik wtrysku i jeśli on sam jest sprawny to robi to z jakiegoś powodu i tutaj należy przyjżeć się czujnikowi stuków i sprawdzić ustawienie rozrządu (pasek może przeskoczyć) i to chyba w pierwszym rzędzie

    0
  • #17 01 Cze 2008 23:12
    adam7009
    Poziom 38  

    W tym silniku nie ma paska !

    0
  • #18 01 Cze 2008 23:23
    plotr3k
    Poziom 9  

    Rozrząd jest po wymianie i silnik pracował świetnie...Co do rozrządu wątpię aby to on przeskoczył ponieważ jest to łańcuch z nowymi kołami, ślizgami i napinaczem...A gdyby coś takiego miało miejsce to na pewno bym to usłyszał...Jeżdżę tym autem bardzo spokojnie...i jestem jego jedynym kierowcą....

    Zamówiłem ten czujnik spalania stukowego- niestety trzeba na niego czekać tydzień ponieważ przysyłają go z Niemiec... Zobaczymy co się będzie działo po wymianie...

    0
  • #19 01 Cze 2008 23:26
    kwok
    Poziom 39  

    a jeśli łańcuch to już nie może przeskoczyć?
    a w mercedesach nie zdażało się? zazwyczaj przy gaszeniu silnika i wcale nie słychać

    0
  • #20 01 Cze 2008 23:45
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwok napisał:
    a jeśli łańcuch to już nie może przeskoczyć?
    a w mercedesach nie zdażało się? zazwyczaj przy gaszeniu silnika i wcale nie słychać

    chyba mało widziałem w swoim życiu.... merc i przeskakujący łańcuch....

    1
  • #21 01 Cze 2008 23:50
    kwok
    Poziom 39  

    no to chyba mało widziałes hehe w starszych mercach bywało (sam robiłem 3 ) tyle że diagnoza była prostrza bo albo nie zapalał albo jeśli zapalił to dzwonił jak holera
    a swoją drogą to co ile w takiej corsie wymienia się rozrząd ? i ile ta corsa ma przelatane skoro właściciel zdecydował o wymienie?

    0
  • #22 02 Cze 2008 10:46
    pablissimo
    Poziom 10  

    Witam,
    W tych corsach rozrząd zmienia się co około 60 000km.

    0
  • #23 02 Cze 2008 11:22
    wopor
    Poziom 32  

    witam, zawory dzwonią to są tylko takie możliwości, PALIWO!! NIE TA LICZBA OKTANOWA, zapłon, miejscowe przegrzanie-zakłóca prawidłowy moment zapłonu, podeśle opis i sposób sprawdzenia czujnika spalania stukowego, i taka uwaga- serwis tam też pracują ludzie mieliście Panowie napewno negatywne opinie o pracy serwisów ot taka mała dygresja, pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    ponieważ jest to duży plik wraz z obrazem oscyloskopowym będzie na dowlandzie

    1
  • #24 02 Cze 2008 17:34
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    pablissimo napisał:
    Witam,
    W tych corsach rozrząd zmienia się co około 60 000km.


    Nic tam się nie zmienia

    0
  • #25 02 Cze 2008 18:46
    WITEK1952
    Poziom 28  

    chyba mało widziałem w swoim życiu.... merc i przeskakujący łańcuch...Witam serdecznie.W latach 80 mój braciszek miał merca beczkę 240D.Kupił go z Niemiec z taryfy i sam jezdził nim na taksówce.Autko miało pod koniec prawie milion km i przynajmniej braciszek łańcucha rozrządu nie zmieniał bo nie było z nim zadnych problemów.Może wcześniej niemcy coś w tym temacie robili.Pozdrawiam.

    0
  • #26 02 Cze 2008 20:40
    wicio2
    Poziom 15  

    goldwinger napisał:
    pablissimo napisał:
    Witam,
    W tych corsach rozrząd zmienia się co około 60 000km.


    Nic tam się nie zmienia


    można troszke jaśniej czego sie nie zmienia??

    0
  • #27 02 Cze 2008 20:43
    pablissimo
    Poziom 10  

    Drogi przyjacielu goldwinger

    Błądzisz błądzisz błądzisz. Przejechałem tą corsą 180 000. Zaufaj mi znam ten samochód na wskroś.

    Jak to się nie wymienia :P.
    Zanim coś napiszesz to zastanów się.

    0
  • #28 02 Cze 2008 20:53
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie ma nad czym się zastanawiać

    0
  • #29 02 Cze 2008 20:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    Oj koledzy błądzicie a nie kolega goldwinger chyba po to wrócili do łańcucha aby nie było go trzeba wymieniać jak zwykły rozrząd , praktycznie powinien wytrzymać razem z żywotnością silnika ale zdarzają się usterki ale tylko dotyczące napinaczy które są hydrauliczne. Pomimo że to nie moja działka to uważam że usterka jest właśnie w rozrządzie.P

    -1
  • #30 02 Cze 2008 21:01
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo ja nie mówie o usterkach występujących w tym układzie tylko o samej obsłudze

    0