Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 1.8 RP, niewchodzący bieg 2 i 3.

KOGUT111 23 Maj 2008 17:57 6188 10
  • #1 23 Maj 2008 17:57
    KOGUT111
    Poziom 12  

    Witam wszystkich:)
    Ma passata jak w temacie i ostatnio zaczęły ciężko wchodzić 2 i 3 bieg:cry: , a mianowicie drugi bieg wchodzi tak na dwa schodki, a trzeci jak próbuje go wbić z drugiego to nie wchodzi, ale jak cofnę lewarek i z powrotem wbije to wejdzie. Ostatnio przy energicznej jeździe udało mi się kilka razy przez przypadek zgrzytnąć, ale usterka pojawiła się dopiero po pewny czasie i nie winem czy to ma na cos wpływ:?::idea:. Sprzęgło odpowietrzałem i nic nie pomogło, a bierze strasznie w podłodze . Wysprzęglik da się jakoś regulować , czy tylko odpowietrzając ? N sucho jest podobna sytuacja tak samo się przycinają i ja myślę że to wina aparatu wybierającego na skrzyni 18-letni ząb czasu go trochę nadszarpnął i jest trochę rozklekotany i pytania tu: Czu wystarczy tylko drobna regulacja? Czu wymiana aparatu? Boje się sam tego dotykać, bo mogę całkiem biegi rozregulować . Ciężko to się reguluje? Bo wiem ze oryginalnie to robi się specjalnymi liniałami. Wiecie kto może to w okolicach Elbląga wyregulować? A i jeszcze czasami nie wpada tak od razu jedynka, ale to można zwalić na brak synchronizacji, nie winem czy to ma jakieś znaczenie więc pisze.

    0 10
  • #2 23 Maj 2008 18:54
    Hrabia322
    Poziom 16  

    A nie lepiej kupić skrzynie ? Przy Twojej "energicznej" jeździe zapomniałeś chyba dobrze wysprzęglić i mogło dojść do uszkodzenia trybów. A jak jest z olejem w skrzyni?? Bo po rozbieranie skrzyni to nie takie proste...

    0
  • #3 23 Maj 2008 19:05
    KOGUT111
    Poziom 12  

    A powiesz mi że ta skrzynia którą miałbym kupić będzie na bank dobra!!??? Ile ludzi się tak sparzyło, a ja jestem pechowcem. Liczyłem na doświadczenia ludzi co się z ty spotkali, a nuż wystarczy drobna regulacja, a linki i tak trzeba regulować przy wymianie skrzyni – pewnie nie masz nawet bladego pojenia jak to wygląda – piszesz mi tu o rozbieraniu skrzyni. A jeździć umiem i nie pcham biegów na „chama” jak zgrzytają tyko odpuszczam jak zgrzytnie i od tego to tryby mogły się tylko obradować, a naprężenia na mechanizmie jednak występują. A jak by tryby padły to by chrobotało i biegi by raczej wyskakiwały!!

    0
  • #4 27 Maj 2008 00:14
    romanb777
    Poziom 11  

    Drogi kolego. jestem posiadaczem passata b2 i tutaj z kolei nie wchodzi mi bieg wsteczny do końca. Diagnozą było dwie sprawy: pierwsza - wyrobiony wodzik od biegu wstecznego lub druga - o wiele mniej prawdopodobna - wyrobione łączenie drążka zmiany biegów ze skrzynią.
    Co do biegów to o ile dobrze pamiętam bieg 2 i 3 mają chyba wspólny wodzik (to taki element który w rzeczywistości porusza tryby w skrzyni biegów - piszę na wszelki wypadek gdyż nie znam twego rozeznania w temacie) Zgadzam się z Tobą iż bardzo dziwnym byłoby uszkodzenie kół zębatych skrzyni - te akurat są bardzo bardzo odporne na uszkodzenia. Pozdrawiam
    Roman

    0
  • Pomocny post
    #5 27 Maj 2008 00:32
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Hrabia322 napisał:
    A nie lepiej kupić skrzynie ? Przy Twojej "energicznej" jeździe zapomniałeś chyba dobrze wysprzęglić i mogło dojść do uszkodzenia trybów. A jak jest z olejem w skrzyni?? Bo po rozbieranie skrzyni to nie takie proste...

    Może porada, Kup Pan sobie Nowe autko.... Po co pisać coś co ćię ośmiesza i pokazuje całą niewiedzę.
    "Lepiej milcząc wychodzić na głupka niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości." Pomyśl nad tym cytatem....

    A do autora:
    Kolego intuicja Cię nie myli, wystarczy regulacja, powinien to zrobić każdy warsztat, w którym pracują kumaci mechanicy. W razie czego odpowiednie zabawki dokupisz w serwisie, nie jest to wysoki koszt.

    0
  • Pomocny post
    #6 27 Maj 2008 09:45
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Pawel wawa napisał:
    Hrabia322 napisał:
    A nie lepiej kupić skrzynie ? Przy Twojej "energicznej" jeździe zapomniałeś chyba dobrze wysprzęglić i mogło dojść do uszkodzenia trybów. A jak jest z olejem w skrzyni?? Bo po rozbieranie skrzyni to nie takie proste...

    Może porada, Kup Pan sobie Nowe autko.... Po co pisać coś co ćię ośmiesza i pokazuje całą niewiedzę.
    "Lepiej milcząc wychodzić na głupka niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości." Pomyśl nad tym cytatem....

    A do autora:
    Kolego intuicja Cię nie myli, wystarczy regulacja, powinien to zrobić każdy warsztat, w którym pracują kumaci mechanicy. W razie czego odpowiednie zabawki dokupisz w serwisie, nie jest to wysoki koszt.

    Tak zgodzę się z Pawłem ale kolega coś wspominał o pedale sprzęgła przy podłodze może się okazać że jeszcze jest sprzęgło do wymiany.

    0
  • #7 27 Maj 2008 23:25
    KOGUT111
    Poziom 12  

    Witam i dziękuje za zainteresowanie.

    Trochę się pogrzebałem z tą regulacją linek i rezultatu żadnego . Skrajne ustawienia linki która przesuwa wybierak miedzy sekcjami biegów ( np. między 1 a 2) w ogóle nic nie zmienia i przesuwając wybierakiem na skrzyni wybierakiem biegi wchodzą normalnie. A więc nasuwa mi się myśl że „skończyło” się mocowanie linki przy lewarku (bo tak mi podejrzanie lata) .Pytanie tylko co tam mogło się uwalić?? I czy konieczne jest zwalanie wydechy żeby tam się dostać, bo niestety mam cały zaspawany. (Miałem kanał na wiosnę pobudować, a teraz przydałby się jak znalazł, nawet niema jak tam zajrzeć. Heh) :cry:

    A nawiasem mówiąc w mechaniorów nie wieżę, no tak w 2/3 nich , albo chcą kogoś naciągnąć na kasę albo przykleją tak żeby odpadło, no i znowu trzeba się u nich pojawić. Nie licząc tych co psuja a nie naprawiają, więc w trosce o swoje życie swój samochód sam sobie serwisuje. Bo samochód z 90 roku to nic skomplikowanego. :D

    0
  • #8 27 Maj 2008 23:57
    klimosz
    Poziom 18  

    Myśle iż problem tkwi w sprzęgle(bierze w podłodze,bardzo niski pedał,czasem zgrzytnie bieg przy szybszym wkładaniu)Sprzęgło nie może być w podłodze(nisko)Źle wchodzi bieg drugi i trzeci(to najczęściej używane biegi)wyrobiony synchronizator.A i skrzynia faktycznie swoje przeżyła.A jeśli jeszcze sprzęgło pogorszyło się wraz z problemami biegowymi to wiadomo co wymieniać.Jedno jest pewne...sprzęgło musi "brać" wyżej...pozdrawiam Janusz


    P.S. tylko nie spawaj tam niczego,to nie wydech.

    1
  • #9 28 Maj 2008 19:34
    KOGUT111
    Poziom 12  

    Pisałem że na sucho jest to samo, wiec sprzęgło odpada. Było takie same przed usterką i działało dobrze.
    A jak trzeba będzie To i pospawam, przecież to jedna z głównych metod regeneracji części.

    0
  • #10 28 Maj 2008 22:35
    kwok
    Poziom 39  

    sprawdzić olej i jeździć hehehe to tak odnośnie podwójnego skoku dwójki
    ja tak mam już przez 50kkm i to już na wszystkich bo i 5-tka też czasami ma takie coś - po prostu trza się naumieć wkładać biegi a może raczej pilnować żeby bieg wszedł i jeździć aż skrzynia nie padnie na amen - po prostu starość i kilometry hehehe
    odnośnie 2 i 3 to już sprawa wybieraka

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jeśli wsteczny wchodzi bez zgrzytu to nie wina sprzęgła

    0
  • #11 28 Maj 2008 22:41
    KOGUT111
    Poziom 12  

    Wsteczny wchodzi normalnie, a olej ostatnio sprawdzałem i jest stan odpowiedni. No chyba że się skończył heh (upewnię się jutro)

    Długo nie pisałem.

    Olej zdążyłem sprawdzić i był ok. :D A mianowicie po trzech dniach usterka sama ustąpiła, co mnie mile zaskoczyło :D :D . Grzebać dalej więc nie będę, bo po co psuć co dobrze działa :!: Na razie dzięki za wszelkie rady. A jak będzie cos się działo to temat odgrzeje.

    0