Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

AUDI 80 problem z hamulcami!

23 May 2008 20:18 8445 9
  • Level 9  
    Witam!
    Jestem amatorem i nowicjuszem na tym forum.Mam problem z samochodem .Stał 3 miesiace niestety w stajni(duzo azotu, garaz zajety przez innego złomka).Odpaliłem ale nie wyjechałem zapiekło hamulce z tyłu i troche z przodu .Wszystko wyczysciłem tam gdzie trzeba było powymieniałem w zaciskach gumki i oringi.Auto ma ABS ale odpowietrzałem na wyłaczonym silniku.Domowym sposobem jeden pompuje drugi popuszcza i patrzy czy jeszcze powietzre wychodzi.Cały układ niby odpowietrzylismy zaczynajac od prawego tylnego koła.Niestety hamulec bierze przy spodzie jest miekki.Do lałem płynu i znowu najpierw delikatnie reka a potem noga.Ale efekt ten sam.Serwo to chyba nie jest bo po właczeniu silnika jest wiekszy skok pedału hamulca.Moze ktos podpowie co to moze być?moze pompa padła ,ale jak to sprawdzić?a ,mozew trzeba odpowietzryc inaczej?Z góry dzieki.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 21  
    Odpowietrzałeś prawidłowo . Spróbuj jeszcze w ten sposób , że luzujesz wszystkie odpowietrzniki i co jakiś czas dolewasz płynu do zbiorniczka -jedna butelka wystarczy( w tym czasie nie naciskaj pedału hamulca) . Dobrze by było ,gdyby przód samochodu stał wyżej jak tył . Jest to tzw. odpowietrzanie grawitacyjne stosowane już bardzo rzadko ale skutecznie .Dopiero po tym odpowietrzaniu zastosuj tradycyjną metodę , z wężykiem na końcu odpowietrznika a drugim końcu zanurzonym w słoiczku lub butelce z płynem hamulcowym . Pamiętaj aby nie puszczać za szybko pedału hamulca po kilkakrotnym , szybkim naciśnięciu . Dla pewności sprawdź klocki w prowadnicach i jak zachowują się tłoczki podczas pompowania . Jeżeli to nie da dobrego rezultatu , podstaw dobrą pompę Nie napisałeś jak zakładałeś nowe gumki ? .Jeżeli na sucho to na pewno któryś cylinderek stoi . Ja np. zakładam nowe gumki na .........krem NIVEA ( nie absorbuje wilgoci i ma tzw. poślizg). Pozdrawiam .
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Pompę masz do wymiany, choćbyś i 1000 razy odpowietrzał efektu nie będzie.
  • Level 12  
    Najlepiej założyć zaciski na przewody elastyczne wszystkich kół i sprawdzić czy pompa jest sprawna i odpowietrzona. Jeśli tak, to luzujemy kolejno zaciski na wężykach i ustalamy gdzie jest pies pogrzebany. Pozdro
  • VAG group specialist
    krzych1-b wrote:
    Jeżeli na sucho to na pewno któryś cylinderek stoi . Ja np. zakładam nowe gumki na .........krem NIVEA ( nie absorbuje wilgoci i ma tzw. poślizg). Pozdrawiam .

    :shocked!: :shocked!:
    Człowieku, jest coś takiego jak smar do tłoczków hamulcowych, kosztuje całe 5 zł a jest bardziej odpowiedni do takich napraw. I przynajmniej się nie zapieka.
  • Level 30  
    Odpowietrzaj na zapalonym silniku,prawy tył, lewy tył, prawy przód ,lewy przód.
  • Level 9  
    Dzięki za podpowiedzi!
    Cylinderki wszystkie pracują,grawitacyjnie tez odpowietrzałem i nawet przy pompie.Efekt ten sam.Czyli pozostaje pompe wymienić.Niestety w silniku o dużej mocy nie bedzie to mały wydatek.Pozdro.
  • Level 15  
    ptaszek1975 wrote:
    Odpowietrzaj na zapalonym silniku,prawy tył, lewy tył, prawy przód ,lewy przód.


    A skąd ta teoria.
    Zastanów się co to da.

    Masz na 100 procent uwaloną pompę, jaki dałeś płyn bo ostatnio słyszałem że niektóre płyny rozpuszczają uszczelki w pompie jak nie nalejesz takiego jak trzeba.
    Ale nadal sądzę że to bujda, więc może warto się upewnić.
    Pompę możesz sprawdzić tak.
    Zakręcasz zamiast rurek odpowietrzniki i odpowietrzasz tak samo i jak pedał się podniesie to pompa dobra.

    Mogłeś też nie odpowietrzyć przy pompie.
    Robi się to zanim się koła odpowietrzy ale płyn musi być w rurkach do kół.
    Najlepiej jak auto postoi i pęcherzyki się zejdą w jedno miejsce.

    Jak się upewnisz że to pompa to ładnie się wymienia gumki w niej co prawda trochę roboty ale warto.
    Gumki stare się sćiąga a nowe nakłada nie rozkręca się pompy do samego końca, zwłaszcza skręconych sprężyn z gumkami.
    Bo potem ich nie ustawisz, to ważne.
    Sprężynkę ściskasz i wymieniasz gumki na tłoczku.

  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wykonanie polecenia moderatora, zgodnie z regulaminem forum, kwalifikuje temat do zamknięcia.