Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 1.9 diesel wibracje

23 Maj 2008 21:37 5836 6
  • Poziom 10  
    Witam

    Niedawno kupilem poloneza z silnikiem diesla. Paru moich znajomych ma takie poldki i u nich silnik nie wykazuje wyraznych drgan na biegu jalowym wrecz mozna stawiac na nich szklanke, natomiast moj troche sie trzesie, czy jest to oznaka zlej regulacji silnika lub innych problemow? Obroty ma okolo 900 po dodaniu gazu silnikiem nie trzesie.

    Druga sprawa to pompka odpowietrzajaca uklad paliwowy, czy trzeba odkrecic jakas srubke i dopiero pompowac czy mozna od razu oraz jak dlugo?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Witam . To może być wina poduszek silnika , ale ja bym podkręcił odrobinkę obroty ( w ramach tolerancji dla tego typu silnika). O ile się nie mylę to masz silnik Rovera ?
    Co się tyczy drugiej odpowiedzi to przy odpowietrzaniu układu paliwowego stosuję dwie metody .
    Pierwsza , to naciskam kilkakrotnie ( aż do wyczuwalnego oporu ) taki czarny przycisk na pompce , a następnie przekręcam kluczyk i kręcę rozrusznikiem .operację powtarzam kilkakrotnie Zazwyczaj zapala za trzecim razem .
    Druga metoda (potrzebna pomoc drugiej osoby) ,to na pompie znajduje się odpowietrznik , który należy poluzować ( na końcówkę zakładam wężyk , aby nie pochlapać silnika i drugiej osoby) , i kręcić rozrusznikiem , jak zaskoczy, należy zakręcić odpowietrznik i po zawodach. życzę owocnego odpowietrzania .
  • Poziom 16  
    Kolego krzych1-b w polonezach nie było silników diesla Rovera były montowane silniki PSA Reno. Co się tyczy wibracji w pierwszej kolejności sprawdź poduszki silnika i czy układ wydechowy nie jest podgięty i nie dotyka elementu zawieszenia lub nadwozi.Obroty zostaw są prawidłowe.
  • Poziom 21  
    Przepraszam , małe sprostowanie -były robione testy na OBR na dieslach .
    Mam pytanie co do poduszek -Jaki typ? gumowo- olejowe (górną stosuje Renault np.w Lagunie ),czy zwykłe ? Chodzi mi oto ,czy guma nie jest już za "stara" co powoduje twardość zawieszenia silnika i stąd te wibracje .
  • Moderator Samochody
    Kolega mówi o tym, że silnik się trzęsie bardziej, niż w innych, znanych mu Polonezach. Poduszki są odpowiedzialne za przenoszenie drgań na nadwozie, a nie za wielkość drgania samego silnika i ich stan nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli silnik trzęsie na prawdę mocno, to szukał bym usterki w złej pracy jednego z cylindrów. Winny może być lejący wtryskiwacz, zbyt niskie ciśnienie z sekcji pompy, lub problemy z kompresją na cylindrze, spowodowane np. wypalonym gniazdem zaworowym. Takie sprawy zawsze najbardziej są wyczuwalne na biegu jałowym.
  • Poziom 30  
    Stanisław 1 napisał:
    Kolego krzych1-b w polonezach nie było silników diesla Rovera były montowane silniki PSA Reno. Co się tyczy wibracji w pierwszej kolejności sprawdź poduszki silnika i czy układ wydechowy nie jest podgięty i nie dotyka elementu zawieszenia lub nadwozi.Obroty zostaw są prawidłowe.

    W polonezach niema silników reno tylko citroena,peugota a co do drżenia sprawdź ciśnienie na cylindrach,bo tak jak mówił moderator może być wina np;wypalonego gniazda.
    http://