Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 - Problemy z silnikiem

Dariusz Goliński 18 Cze 2008 08:46 20066 43
  • #31
    Dariusz Goliński
    Poziom 22  
    Wczoraj trochę pogmerałem, obroty ustabilizowały się ale błąd czujnika i zła mieszanka paliwo powietrze jest nadal. czyli 33 i 52.
    Zrobiłem nawet testy "siłowników" ( taki stary samochód a jakie bajery ma jak się wie jak się do nich dobrać )
    A teraz pokrótce wyniki pomiarów. Są trzy przewody, nazwijmy je L, S, P ( lewy, środkowy, prawy ). Środkowy na 100 % to masa.

    1. Zgaszony silnik, włączony zapłon, czujnik odłączony, rurka zdjęta - 5, 0, 5 ( oczywiście voltów zgodnie z kolejnością )
    2. Zgaszony silnik, włączony zapłon, czujnik podłączony, rurka zdjęta - 5, 0, 4.7
    3. Silnik odpalony, rurka zdjęta, wolne obroty - 6, 0, 4.9
    4. Silnik odpalony, rurka zdjęta, podwyższone obroty - 6, 0, 4.9
    5. Silnik odpalony, rurka założona, wolne obroty ( ok 1000 ) - 6, 0, 2.3 - 2.5
    6. Silnik odpalony, rurka założona, zwiększanie obrotów - 6, 0, 2.5 - 5.0

    Wczoraj wziąłem go na jazdę testową ( tak na ostro ) i nie mógł wyjść poza 5000 obrotów, w pewnym momencie musiałem zawrócić. Podczas manewru zawracania zapaliła się lampka "K" błędu i coś jakby mu się odblokowało i szedł jak burza. Zauważyłem jeszcze, że podczas wchodzenia na obroty w okolicy 4500 a 5500 obrotów występuje taki głuchy dźwięk jakby przyduszenie albo rezonans w filtrze powietrza, nie wiem jak to opisać. Jeśli miało by to bardzo pomóc mogę nagrać. Nie wiem czy to normalne.

    Więc w podsumowaniu jak dla mnie czujnik na starcie nie powinien mieć stanu wysokiego ale się nie znam. Czy czujnik jest do wymiany ? Jak się reguluje skład mieszanki ?
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    siwuchman
    Poziom 10  
    Witam,
    Wznowie trochę temat..
    Mam problem z testem diagnostycznym (kody błyskowe) w Peugeocie 306 sedan 1.6 benzyna rocznik 1994.
    Zmajsterkowałem sobie coś takiego
    Peugeot 306 - Problemy z silnikiem
    LEGENDA:
    1. do PLUSA na akumulatorze
    2. do MINUSA na akumulatorze (MASA)
    3. do złącza diagnostycznego pin 2

    Przekręcam kluczyk na pozycje 2 (zapłon) potem kabelek nr 2 stykam z MINUSEM na akumulatorze na 3.. do 5 sekund.
    I nic, nic się nie dzieje.
    Czy coś robię źle.
    Proszę o pomoc.
  • #33
    Dariusz Goliński
    Poziom 22  
    Po primo.
    Zauważ, że na schemacie masz oznaczenie LED a nie żarówkę. Sterownik może mieć problem z wysterowaniem żarówki. Zastosuj diodę LED z rezystorem około 1 kohma wstawionym pomiędzy + a LED. Powinno działać o ile sterownik nie uległ padowi.
    Druga rzecz którą zauważyłem to że czasami nie zgada się pin na wtyczce diagnostycznej i trzeba użyć tego drugiego pinu.

    I zlituj się zmniejsz proszę zdjęcie.
  • Sklep HeluKabel
  • #34
    siwuchman
    Poziom 10  
    Taki sam sposób widziałem z żarówką. I ponoć miało też działać.
    Z zamianą PINu na wtyczce diagnostycznej też próbowałem (zgodnie co wyżej w tym poście sugerowałeś).
    Więc popołudniu z montuje cały zestaw z diodą i spróbuje. wynikiem się pochwale..
  • #35
    kybernetes
    Poziom 39  
    Pewnie juz upaliles komputer ta zarowka..
  • #36
    siwuchman
    Poziom 10  
    Oj nie. Działa wszystko jak należy. Orzed chwilką zmajstrowałem tester na diodzie, według schematu co jest na fotce wyżej.
    Idę przetestować. Pochwale się wynikiem.
  • #37
    Daniel de
    Poziom 2  
    Hej jestem tu nowy na tym forum,przypadkiem natrafilem na ten temat.Mam taki sam problem z tym autkiem(peugeot 306 1,6).Silnik po odpaleniu odrazu wskakuje na 2500 obrotow,a gdy sie nagrzeje sä problemy z uruchomieniem.sprawdzilem silniczek krokowy jest dobry,ale dziala nie poprawnie,po za tym zrobilem takie same urzädzenie jak kolega pokazal na zdjeciu tylko z diodä i opornkiem.Podläczylem wedlug wskazuwek i lipa albo sie swieci,albo nie ,ale nic nie miga.Pomocy!!!
  • #38
    Dariusz Goliński
    Poziom 22  
    Zmień pin we wtyczce albo to nie ta wtyczka.
  • #39
    Daniel de
    Poziom 2  
    Hej podläczylem w inny pin i zadzialalo!!!
    Kod 42 (OBWÖD WTRYSKIWACZA).Ale co dalej???
    Czyli gdzie szukac co robic???
    Z göry dzieki za odpowiedzi.
  • #40
    siwuchman
    Poziom 10  
    ten wyżej opisywany na razie mi nie wyszedł ale znalazłem błąd w moim wykonaniu, jutro spróbuje uskutecznić.. trochę w ten testerek "z prawdziwego zdarzenia" zainwestowałem czasu więc szkoda go tak zmarnować.
    Peugeot 306 - Problemy z silnikiem

    znalazłem inny sposób łatwiejszy, szybszy do wykonania.
    Wystarczy jeden kabelek i 2 osoby lub dwa dłuższe kabelki i jedna osoba.
    METODA 1
    Jeden koniec kabelka do złącza diagnostycznego PIN2 (lub PIN1 jeśli nie zadziała), a drugi będziemy zwierać do masy (minus akumulatora).
    Naszym sygnalizatorem jest lampka CHECK ENGINE przy zegarach.
    Jedna osoba zwiera pod maską, druga obserwuje w kabinie.
    METODA m2
    Końcówkę jednego kabla zwieramy do masy (minus akumulatora), a drugi kabel do PIN2 (lub PIN1). Wolne końce obu kabli przeprowadzamy sobie do kabiny autka i tu przeprowadzamy zwieranie kabelków wraz z obserwowaniem lampki CHECK ENGINE.

    PROSTE i DZIAŁA :)

    Przejdę do wyniku moich testów miałem kod 31, co oznacza stosunek powietrze/paliwo po za zakresem. Rozebrałem filtr powietrza i złożyłem z powrotem. Skasowałem błąd, po przez wypięcie klemy z plus akumulatora (I TU PYTANIE CZY TAK SIĘ TO ROBI?) i błąd zniknął. :) jestem happy.
    Tylko czy filtr powietrza może być przyczyną błędu 31.

    i jeszcze jedno pytanko, czy ten błąd może być przyczyną zwiększonego spalania ?
    Z góry dzięki za zainteresowanie i porady..
  • #41
    Sel
    Poziom 15  
    Sprawdź układ zasilania paliwem,czy paliwo powraca do zbiornika.Bywa,że zatyka się regulator ciśnienia paliwa i idzie za duże ciśnienie na wtryskiwacz czego układ elektroniczny nie jest w stanie skorygować.Ciśnienie wtrysku paliwa w jednopunktowym wtrysku około 1 bar,a pompka potrafi podać ciśnienie 2,5 do 3barów.Po odpięciu wężyka powrotnego i włożeniu do butelki przekręcasz zapłon i sprawdzasz ile paliwa znajdzie się w butelce.Gdy silnik jest nie zapalony powinno napompować dość sporo.
  • #42
    Daniel de
    Poziom 2  
    Sprawdzilem uklad powrotny paliwa i jest oki.Prawdopodobnie ma uszkodzony ecu,albo zalozony nie wlasciwy.Nadmieniam ze kupilem ten samochod pare dni temu z usterkä.chce kupic inny sprawny ale nie mam pojecia jaki jest model do mojego.
  • #43
    Sel
    Poziom 15  
    Najpewniejszy sposób to wizyta z numerem nadwozia i silnika w serwisie, taką informacje powinieneś uzyskać bezpłatnie.
  • #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto