Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 - Problemy z silnikiem

23 Maj 2008 23:08 19973 43
  • Poziom 22  
    Witam
    Mam kolejny problem i proszę o pomoc.
    Poprosił mnie bardzo dobry kumpel abym mu pomógł przy samochodzie.
    Jest to Peugeot 306, około 1993 rok, benzyna 1.4.
    Sprawa się ciągle już dosyć długo i różni już grzebali ale nikt mu nie pomógł.
    Po zapaleniu silnka silnik pracuje nie równo. Obrotomierz czasami pracuje a czasami nie, dzisiaj dojrzałem, że prędkościomierz nie działa. Licznik już był wymieniany. Nie równa praca silnika nie występuje nie zawsze. Czasami jest dobrze a czasami nie. Ostatnio pojechał z Łodzi do Krakowa i tylko po drodze raz mu się zadławił, w drodze powrotnej tuż przed łodzią, stracił moc i miał ochotę na zgaśnięcie. Kiedy pojawia się problem zapala się lampka z literą K.
    Wymieniłem przewody WN, filtr paliwa i powietrza, zostały wymienione świece, założyłem dodatkową masę do silnika. Po wymianie przewodów i filtra paliwa nawet ładnie działał ale następnego dnia świrował. Kiedy wymieniłem kable działał dobrze ale potrafiła zapalić się lampka z literką K ale kiedy przygazowałem gasła. Innym razem kiedy dodałem gazu obroty nie rosły powyżej 3.5 tyś. wyglądało tak jakby coś odcinało paliwo.
    Nie wiem czy to jest na wtrysku jedno punktowym czy na gaźniku. Proszę o weryfikację. Jest tam kupa różnych czujników na silniku.
    Proszę o pomoc. Gdzie mam szukać usterki ? Jak zdiagnozować problem ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 17  
    jezeli chodzi o układ zasilania silnika to pewnie wtrysk jednopunktowy marelli lub bosch .trzeba na początek zrobić badanie komputerowe {odczytać błedy }i sprawdzić czy odczytane usterki pokrywają sie z rzeczywistościa.
  • Poziom 38  
    Odczytac błędy bo tak można się zaszukac ,zapalająca się lampka sygnalizuje błąd w układzie sterowania silnikiem .
  • Poziom 22  
    A czy w tak starym samochodzie jest interface do kompa ?
    A co może być z tym prędkościomierzem ?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 38  
    zobacz czy nie można wymigac?
  • Poziom 22  
    Miałem takie złącze w sierce i dokumentacje do tego. Wiecie może gdzie tam jest ta wtyczka do podłączenia lampeczki albo gdzie można znaleźć dokumentacje do tego ?
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam serdecznie.Złacze diagnostyczne to 2 pinowa kostka przy wlewie płynu do spryskiwacza.Musisz mieć diodę LED z rezystorem 1,5k by działała na 12V.+ od niej łączysz z akumulatora.Reszta zgodnie z opisem.Pozdrawiam i życzę sukcesów.
    Peugeot 306 - Problemy z silnikiem

    Peugeot 306 - Problemy z silnikiem
  • Poziom 22  
    Witam
    No i witek pomógł.
    Kilka uwag. Nie było żadnej złączki koło zbiornika spryskiwacza. Natomiast były dwie jedna koło akumulatora z jednym przewodem i druga koło komputera, tuż przy zbiorniczku płynu hamulcowego.
    Kluczyk przekręcony, błąd silnika na desce.
    Kilka prób i znalazłem prawidłową złączkę oraz kabelek. Trochę się to różniło od rysunku ale w końcu zadziałało.
    Teraz - Podłączyłem pin do masy na 3 - 5 sekund i diodka zamrygała pierwej raz potem 2 razy co według mnie oznacza 12 czyli początek testu.
    Następnie znów kabelek do masy na 3 - 5 sekund i led znów zapalił najpierw 3 przerwa i znów 3 razy. Kumam, że to kod 33. Krótki rzut do instrukcji i wyszło "czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze" co by się zgadzało z innych dyskusji na forum. Proszę o potwierdzenie moich działań.
    Teraz niech mi ktoś wytłumaczy gdzie ten czujnik i czy można go jakoś sprawdzić, obejrzeć, przejrzeć, naprawić albo coś takiego ?
    W sierce to chyba było czujnik przepływu powietrza i był w przelocie powietrza ale tu tego nie widzę. Może coś innego wpływa na ten czujnik, że twierdzi, że jest beee.
  • Poziom 11  
    jeżeli masz gaźnik to po rozkręceniu i przeczyszczeniu powinno być lepiej ale najważniejsze to odkręcić silnik krokowy taki okrągły i wystaje z niego na bok taki bolec który trzeba oczyścić z nagaru( brudu) i po oczyszczeniu obroty powinny być mniejsze i równomierna praca silnika tak było w moim przypadku a co do prędkościomierza to może nie łączyć linka przy liczniku musiałbyś zobaczyć jak ona wygład z dwóch stron czy końcówki nie są objechane a powinny być płaskie
  • Poziom 22  
    Zgoda, ale gdzie jest ten czujnik co mógł bym go sprawdzić. Szukałem na allegro i wygląda on jak kostka, ale takiej pod machą się nie dopatrzyłem, no chyba że źle patrzyłem.
  • Poziom 38  
    Jest to czujnik który połączony jest wężykiem z kolektorem ssącym lub dolnej części układu wtryskowego z tyłu silnika patrząc od przodu po otwarciu maski,najczęściej jest on w okolicach podszybia.
  • Poziom 28  
    Witam.Może to pomoże w Twoim problemie.Pozdrawiam.
    Peugeot 306 - Problemy z silnikiem
  • Poziom 12  
    Darek jeśli to jest system Bosch to na 100% potencjometr przepustnicy jest do wymiany.
  • Poziom 22  
    Cześć chłopaki
    Wczoraj rozebrałem ten gaźnik i go umyłem. Kupa brudu tam była.
    Co do czujnika to wielkie dzięki za dokumentacje, dzisiaj powrócę na miejsce zbrodni i go obadam. Ale fakt, że go znalazłem. jest po lewej stronie i jest podłączony do kolektora ssącego pod gaźnikiem. Gdy po złożeniu gaźnika po moim myciu uruchomiłem samochód samochód zmienił objawy. Silnik cały czas zmienia obroty zwiększa i zmniejsza na przemian. Jak odłączę rurkę gumową od tego czujnika obroty spadają niepokojąco nisko ale nie zmieniają się.
    Namierzyłem ten silnik krokowy ( dla mnie jest to zwykły elektromagnes tu dzież zwany solenoidem ale to kwestia nazewnictwa ) i go wyjąłem.
    Oto foto: ( znaczy szkic )
    https://obrazki.elektroda.pl/86_1212132793.jpg
    Nazewnictwo jest całkowicie przypadkowe ale trochę zgodne.
    Złącze jest cztero-pinowe ( w sierce miałem dwa )
    Jak dla mnie to jest odpowiedzialne za powietrze. Ten trzpień powinien być ruchomy i zatykać otwór wlotowy do powietrza. I teraz pytanie ruchoma w tym systemie jest tulejka w której jest sprężyna a według mnie powinno to całe się ruszać. Czy mam rację ? Trzpień można wykręcić bo na końcu jest gwint. Jak dla mnie powinien się wkręcać pewnie w ruchomy rdzeń w środku ale może jest tam coś zapieczone albo coś nie tak, że da się trzpień wkręcić a nie można go poruszać w górę i w dół. Przez chwilę zastanowiło mnie dlaczego 4 przewody. Może ten rdzeń jest ruchomy tylko w tedy kiedy ECU nim steruje. Proszę o weryfikację moich podejrzeń. A może ten trzpień po to ma gwint żeby dokonywać wstępnych regulacji. Naprawdę nie wiem. Proszę o weryfikację.
    Nauczyłem się jeszcze odczytywania kodów. Można odczytywać kilka kodów po sobie na raz a potem led mryga 11 aby poinformować, że koniec testów.
    I znalazłem kolejne informacje. Oprócz wcześniej opisywanego 33 komputer nadał błąd w stylu " nieprawidłowa mieszanka paliwo-powietrze" czyli 52 i 31.

    Jak stwierdzić czy to system BOSCH ?

    Proszę o kolejne info.
  • Poziom 22  
    No ja wiem, że pisze. Ale nie wiedziałem, że na jak chociaż jednym elemencie jest napis to wszystko jest jakby powiedzieć systemowe.
  • Poziom 38  
    System bosch jest bez silniczka krokowego.
  • Poziom 28  
    Witam.W/g moich paierów jest to Marelli.W Boschu nie czujnika ciśnienia w kolektorze.Pozdrawiam.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Witam.W/g moich papierów jest to Marelli.W Boschu nie czujnika ciśnienia w kolektorze.Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    mi też się wydaje że to magneti mareli tu masz link http://peugeot.mainspot.net/engines.shtml a jeżeli on ci nie pomoze to za aku w obudowie plastykowej możesz po odłączeniu kabli wyjąć i sprawdzić będzie pisało co to jest pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Dzięki chłopy
    Sporo się wyjaśniło, silnik mam do wymiany i jest to krokowiec.
    To teraz podpowiedzcie czy wymieniać ten czujnik ? Co może być przyczyną utraty mocy lub braku wchodzenia na obroty ? Co mogę jeszcze sprawdzić ?
  • Poziom 38  
    A pompeczka paliwa sprawdzona i filterek?,bo ten krokowy to nie ma wpływu na brak mocy.
  • Poziom 11  
    ja u siebie wstawiłem po przecięciu przewodu paliwowego filtr taki zwykły jak do malucha przed samym gaźnikiem i mam zawsze widoczność czy paliwo jest podawane do gaźnika bo normalnie to filtr paliwa znajduje się z prawej strony jak jest środkowy słupek pod spodem auta w metalowej obudowie także nie widać w jakim jest stanie a ja go usunąłem wstawiając kawałek rurki takiej do paliwa.
  • Poziom 17  
    sprawdz napiecie wyjsciowe z czujnika według tego wykresu wyżej napiecie powinno zmieniac sie płynnie .jeżeli bedzie sie zmieniało to jest ok .Dalej :poszukaj złącza od sądy rozgrzej silnik podłacz miernik i sprawdz co dzieje sie z mieszanką przy dodawaniu gazu jezeli sygnał spada na ubogo[0V,0,2V,0,3V -jest ubogo] to znaczy ze silnik niedostaje paliwa -filtr ,pompka itd.

    Dodano po 1 [minuty]:

    warto też sprawdzić podciśnienie w kolektorze ssącym na jałowym
  • Poziom 22  
    Dzięki za uwagi w poniedziałek spróbuje.
    Filterek paliwa już wymieniłem, nie wiem jak sprawdzić pompkę. Miałem kiedyś dostęp do miernika ale już nie mam.
    Sonde lambda ktoś już przedemną wymienił więc myślę że pomiary będą w miarę wiarygodne.
    Nie mam czym zmierzyć wartości podciśnienia ale obadam napięce na czujniku i dam znać.
  • Poziom 38  
    Żeby sprawdzic pompkę domowym sposobem ,to zdejmij wężyk przelewowy przy układzie wtryskowym i zapal,jeżeli nie leci paliwo to pompa mało wydajna.Robic to na zimnym silniku,żeby czegoś nie zapalic.
  • Poziom 28  
    Witam.Panowie litości nie mówi się pisze tylko jest napisane tak samo jak narysowane.
  • Poziom 11  
    WITEK1952 napisał:
    Witam.Panowie litości nie mówi się pisze tylko jest napisane tak samo jak narysowane.

    moim skromnym zdaniem tu nie chodzi o poradę jak co się piszę tylko o pomoc w konkretnej sprawie pozdrawiam:D
  • Poziom 22  
    Witam ponownie.
    Kupiłem silnik krokowy wolnych obrotów. Gość mnie zapewniał ( po podaniu wszystkich danych ) że ten zamiennik na pewno będzie pasował. Po założeniu wolne obroty to 3000. Czyli na mój gust silnik nie pracuje. Czy jest jakaś procedura wymiany takiego silnika ?
    Oczywiście silnik dalej ma problemy.
    Dodatkowo co zauważyłem to że przez większość czasu nie pracuje poprawnie obrotomierz i prędkościomierz.
    Wspominałem że to rocznik 1996 a nie jak wcześniej twierdziłem 93.
    Zauważyłem ponadto, że po moich kilku testach na betonie zostaje czarna plama po spalinach. Czy to nie wina składu mieszanki ?
    Pomóżcie proszę.
    Czujnika podciśnienia jeszcze nie mierzyłem.
  • Poziom 38  
    Bo jak ma działac jak masz błąd czujnika podciśnienia ,a ty wymieniasz silniczki krokowe,a tego co jest przyczyną to nawet nie sprawdziłeś.