Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford nie odpala - problem z immobilizerem.

dwoje19 24 Maj 2008 06:31 8112 4
  • #1 24 Maj 2008 06:31
    dwoje19
    Poziom 25  

    Nie bardzo wiem czy dobrze umieściłem temat jeśli nie to przepraszam i proszę o przeniesienie.
    Chodzi o forda fiestę 1.8TDDI 2000rok. Po przekręceniu stacyjki w punkt 2 (grzanie świec) miga szybko kontrolka od immobilizera. Po przekręceniu jeszcze dalej (rozruch silnika) rozrusznik kręci ale kontrolka nadal miga i auto nie odpala. Włożyłem więc "czerwony kluczyk" w celu przeprogramowania kluczyków (myślałem, że może to pomoże) ale po przekręceniu "metki" również miga kontrolka od immobilizera a powinna się chyba zaświecić na stałe. Próbowałem kilka razy i czekałem z pół minuty i ciągle miga. Proszę o pomoc.

    Zastanawiam się nad ominięciem "anenki" immo co odczytuje kluczyki ale nie wiem czy to coś w ogóle może pomóc bo lektury o usunięciu immo na forum oczywiście nie znajdę (z wiadomych przyczyn). A tak swoją drogą to myślę że ci co chcą ukraść samochód to te rzeczy mają w jednym palcu i nie szukają pomocy na forum. Więc może ktoś odpowie mi na PW. czy w ogóle jest sens bawienia się z tą "antenką"?.

    1 4
  • #2 24 Maj 2008 12:22
    marek1977
    Poziom 33  

    Serwis i programowanie immo od nowa.

    1
  • #3 24 Maj 2008 14:43
    kamyczek
    Poziom 34  

    Zacznij od sprawdzenia bezpieczników wiązki silnika i skrzynki bezpieczników.

    0
  • #4 24 Maj 2008 20:30
    dwoje19
    Poziom 25  

    Już posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i kable i są OK. Chciałbym się jeszcze was poradzić. Rozmawiałem z naprawde dobrym elektrykiem (co mi robił wcześniej sterownik w pompie) i mówił że może być taka sytuacja że "wysypało" się wszystko z immo czy coś takiego. Powiedział że w takiej sytuacji będzie trzeba wymienić całe immo i na nowo zaprogramować pompę wtryskową komputer silnika itp. koszt tego minimum - immo 700zł + robota i nie przewidziane wydatki. Czy jeśli faktycznie się wszystko "wysypało" to czy w takiej sytuacji nie da się przeprogramować tego immobilizera w ASO? i czeka mnie jego wymiana?. Pytam bo mechanik z niego jest dobry ale strasznie drogi i nie chciałbym aby mnie "naciągną" na wydatki których można byłoby uniknąć.

    A jeszcze jedno, mechanik mówił że można usunąć immo ale to nic nie da bo pompa ma też immo i będzie chciała nadal kody z immobilizera. A ja się tak zastanawiam czy nie można w jakiś sposób oszukać pompy?, nie wiem może jakiś inny zaworek bądż inny myk. Bo pewnie immo w pompie odcina paliwo jakimś elektrozaworkiem.

    2
  • #5 24 Maj 2008 23:34
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam.Nie robilem tego ale znam z relacji.W VW po dość brutalnym potraktowaniu można dobrać się do zaworka w pompie i podłączyć go bez immmo.Pompy to przeważnie Bosch więc może być analogicznie.Pozdrawiam Witek.

    0