Witam.
Potrzebuję schemat regulatora obrotów do wiertarki. Przeczytałem już sporo tematów na ten temat, jednak jestem totalnie zielony w sprawach elektroniki. Jednak mam nadzieje że mi pomożecie.
Zastanawiałem się nad wykorzystaniem czegoś takiego jak:
1)http://sterownikspawarka.republika.pl/
2)Regulator obrotów
3)Regulator napięcia
Chcę później ten układ wykorzystać jako regulator do spawarki elektrodowej.
Zależy mi na płynnej regulacji napięcia, jednak zastanawiam sie czy przy zmianie napięcie-obrotów wiertarka nie straci zbyt dużo swojego momentu obrotowego.
Chce zmniejszyć obroty z 700/min na ok 160/min czy coś takiego w ogóle wchodzi w grę ?
Może jakiś inny sposób regulacji - jednak nie drogi.
Zależy mi aby ten układ wytrzymywał 3,5kW,pracował na 230 i 400V-( spawarka w przyszłości) miał soft-start itd.
Podobne cechy jak w układzie numer 2.
Proszę o dokładny schemat, spis części potrzebnych do budowy i przybliżony koszt najlepiej <100zł.
Z góry dzięki za pomoc.
PS: Jak coś pomyliłem to proszę mnie od razu poprawiać
[Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY, ...". Mariusz Ch.]
Potrzebuję schemat regulatora obrotów do wiertarki. Przeczytałem już sporo tematów na ten temat, jednak jestem totalnie zielony w sprawach elektroniki. Jednak mam nadzieje że mi pomożecie.
Zastanawiałem się nad wykorzystaniem czegoś takiego jak:
1)http://sterownikspawarka.republika.pl/
2)Regulator obrotów
3)Regulator napięcia
Chcę później ten układ wykorzystać jako regulator do spawarki elektrodowej.
Zależy mi na płynnej regulacji napięcia, jednak zastanawiam sie czy przy zmianie napięcie-obrotów wiertarka nie straci zbyt dużo swojego momentu obrotowego.
Chce zmniejszyć obroty z 700/min na ok 160/min czy coś takiego w ogóle wchodzi w grę ?
Może jakiś inny sposób regulacji - jednak nie drogi.
Zależy mi aby ten układ wytrzymywał 3,5kW,pracował na 230 i 400V-( spawarka w przyszłości) miał soft-start itd.
Podobne cechy jak w układzie numer 2.