Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator obrotów do wiertarki

mnaimad 24 May 2008 13:49 10348 25
Altium Designer Computer Controls
    mnaimad
    Level 10  
    Witam.

Potrzebuję schemat regulatora obrotów do wiertarki. Przeczytałem już sporo tematów na ten temat, jednak jestem totalnie zielony w sprawach elektroniki. Jednak mam nadzieje że mi pomożecie.
    Zastanawiałem się nad wykorzystaniem czegoś takiego jak:
    1)http://sterownikspawarka.republika.pl/
    2)Regulator obrotów
    3)Regulator napięcia

Chcę później ten układ wykorzystać jako regulator do spawarki elektrodowej.
    Zależy mi na płynnej regulacji napięcia, jednak zastanawiam sie czy przy zmianie napięcie-obrotów wiertarka nie straci zbyt dużo swojego momentu obrotowego.
    Chce zmniejszyć obroty z 700/min na ok 160/min czy coś takiego w ogóle wchodzi w grę ?
    Może jakiś inny sposób regulacji - jednak nie drogi.

Zależy mi aby ten układ wytrzymywał 3,5kW,pracował na 230 i 400V-( spawarka w przyszłości) miał soft-start itd.
    Podobne cechy jak w układzie numer 2.

Proszę o dokładny schemat, spis części potrzebnych do budowy i przybliżony koszt najlepiej <100zł.

Z góry dzięki za pomoc.

PS: Jak coś pomyliłem to proszę mnie od razu poprawiać :)

[Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY, ...". Mariusz Ch.]
  • Altium Designer Computer Controls
    Dioda52
    Level 27  
    Najlepszym układem jest układ pierwszy, bo nadaje się do regulacji obrotów i do stosowania do spawarek. Jest to typowa aplikacja układu scalonego U209B. Pozwala na każde zastosowanie o mocy zależnej od triaka. Posiada łagodny start oraz pozwala na stosowanie każdych napięć zasilających. Ten układ znajdziesz na elektrodzie, był wielokrotnie opisywany. Układ drugi jest przeznaczony w zasadzie do regulacji tylko obrotów silnika. Niektórzy stosują do spawarek, ale układ ten nie jest odpowiedni do tego zastosowania.
    mnaimad