Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

tuning gaznika simson pomozcie

mlody-motocross 24 Maj 2008 15:40 8606 6
  • #1 24 Maj 2008 15:40
    mlody-motocross
    Poziom 2  

    Witam mam male pytanie gdyz mam simsona s51 ktory ma gaznik 16N3-5 i tu gdzie laczy guma gaznik z filtrem sa tam 3 takie male dziurki i jedna z nich jest zalepiona.Slyszalem ze jezeli sie ja wyjmie to simson lepiej bedzie chodzil czy to prawda?? Niechce sobie zepsuc gaznika wiec pytam sie prawdziwych znawcow!!! I jezeli mozecie to podajcie mi jak mozna stuningowac simsona zeby do niego nie wkladac moze byc tylko gaznik!!! Z gory dzieki!!!
    Pozdro!!!

  • #2 24 Maj 2008 19:11
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    W 16N3 nic nie da, te połączenie służy chyba do ustalania dawki paliwa przy otwieraniu i zamykaniu przepustnicy. Jest ono wyprowadzone po lewej stronie gaźnika (strona sprzęgła).
    W 16N1 to niby daje poprawę. Nie powiem dokładnie do czego służy, ale na pewno jest to podawanie powietrza pod dyszę iglicową, tak jak to jest w przypadku gaźnika do Rometa.
    W internecie jest dużo nie sprawdzonych informacji które są kopiowane z jednej strony na drugą...

  • #3 24 Maj 2008 21:38
    mlody-motocross
    Poziom 2  

    Czesc wyjolem ta plabe i tak jak by lepiej ale niepowiem na 100% ze akurat to poprawilo jego chodzenie poniewaz jescze zmniejszylem mu na plywakach dawke ale teraz chodzi zarabiscie we dwuch to smiga bez wysilku z biega na bieg ;-) A ten moj gaznik to dokladnie 16N3-4 tylko ta 4 tak jak by ktos wyryl!!!
    Pozdro!!!

  • #4 24 Maj 2008 23:07
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Nie wolno zubażać mieszanki w 2T!!! To ma bardzo duże znaczenie:
    1. uboga mieszanka powoduje wzrost temperatury spalania oraz możliwość samozapłonów
    2. w smarowaniu mieszalnikowym powoduje zmniejszenie smarowania - mniej oleju dostaje się do silnika wraz z mieszanką.
    3. przez w.w. powody można zatrzeć silnik.

    Co do efektu pracy gaźnika 16N3 z wyjętą plombą - jakoś nie jestem przekonany.

  • #5 25 Maj 2008 00:11
    Moon voyager
    Poziom 21  

    W gaźniku simsona nie można i NIE POWINNO SIĘ nic zmieniać jest skonstruowany optymalnie dla TEGO rodzaju silnika. Pozorne ulepszenia mogą doprowadzic (i doprowadzają) najczęściej do niekorzystnej zmiany parametrów, i (lub) do skrócenia zywotnosci silnika. JEDYNE co należy i POWINNO się zrobić to, perfekcyjnie wyregulować gaźnik w/g zaleceń producenta. Poziom paliwa, skład (proporcje) mieszanki. krzywizny iglicy wielkość otworów, wypolerowanie kanałów itp. itd. a jeśli do tego dołożysz jeszcze perfekcyjnie dobrany dla twojego stylu jazdy zapłon oraz właściwą jakość paliwa, oleju (olejów) to, Twój Simsonek BĘDZIE śmiał jak nigdy. Jeśli już bardzo chciałbyś "pogrzebać" przy silnku i popróbować zman parametrów to, polecam zastosować inny gaźnik (również perfekcyjnie dopasowany i wyregulowany, bo to jest podstawa), potrafiący wykorzystać ewentualne rezerwy konstrukcji silnika (a nie ma ich znowu tak dużo). Wskazane jest popracować nad wydobyciem ukrytych (często ze względów na przepisy homologacyjne) parametrów silnika A NIE GAŹNIKA. Niektóre z nich można podwyższyć tylko nieco skracając życie (zawsze jest coś za coś) niektórym innym elementom konstrukcji. To takich należy np. lepsze napełnianie cylindra, lepszy rezonans wydechu tzn powiększenie jego zakresu (to bardzo ważne) itp.Podstawą jest wiedza, że z silniczka Simsonka NIE ZROBISZ porcelanowego silnika Hondy z owalnymi tłokami i podwójnym korbowodem. Niestety. Może jednak to i dobrze? Firma "Simson" jest firmą o wieloletniej tradycji w produkcji ZNAKOMITYCH motocykli. Należąc do grupy fabryk pracujących również dla przemysłu zbrojeniowego, ma dostęp do najnowszych i najlepszych technologii oraz materiałów. Posiada świetnie wyposażone labolatoria i kadrę konstruktorów. Dlatego tak niewiele mozna jeszcze zmieniać bezkarnie w ich produktach. Pozdrawiam i życze frajdy z uzytkowania tego motorka.

  • #6 25 Maj 2008 09:41
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Całkowicie zgadzam się z wypowiedzią Moon voyager.
    Ale zawsze można zrobić tuning, ale kosztem elastyczności (tzw. gorszego dołu). Wystarczy dobrze szukać, ale nie na takich stronach gdzie piszą że tłumik pseudosport za 80zł da 1 KM więcej i doskonałym tuningiem jest założenie cylindra almot 60 cm3 z tym badziebianym ciężkim tłokiem AK12.

    Jeśli chcesz zainwestować w gaźnik - jest jedna opcja. Nazywa się AMAL. Jest produkowany ze średnicą gardzieli 16, 18, 19 mm. Do cylindra DDR najlepszy jest 16 mm, ale jest on bardzo rzadko kupywany ze względu na mały przelot i osiągi identyczne do zwykłego gaźnika. Do cylindra almota najlepszy jest 18 mm. Gaźnik ten ma dwa wady: pierwsza - wysoka cena ok. 230zł, druga - luz i przecieki na łączeniu króćca. Więcej nie będę rozpisywał się, wszystko znajdziesz w internecie.
    Dużo osób pisze że gaźnik Bing 17 o średnicy przelotu 15mm jest super tuningiem. To nie jest prawda, a w dodatku części do niego są trudno dostępne.

  • #7 25 Maj 2008 11:31
    motomis
    Poziom 15  

    Dodam tylko ze jezdze własnie na gaźniku 16n3,mam go od zawsze,jedyne co robie to co pół roku przegladam jego zabrudzenie,no i ewentualnie koryguje iglicę,jej ustawienie(zastanawiam sie czy nie powinienem jej wymienić)powiem o tym gazniku tylko dobrze,ale ja mam cyl. 50cm,fakt ze org. z tłokiem też org.(skąd mój szlifierz je bierze naprawde nie wiem)silnik chodzi b. dobrze a co ważne jest ekonomiczny co w dzisiejszych czasach jest ważne,2,5l/100km a jak koledzy wiecie silnik ten mam w duo (co mnie martwi to słabe chłodzenie jedna strona duo zasłania pełny dostep powietrza)O gazniku 16n3 (org.)powiem tylko dobrze.cześć wszystkim.