Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito - niskie obroty

doolski 24 Maj 2008 18:50 5932 12
  • #1 24 Maj 2008 18:50
    doolski
    Poziom 12  

    Witam!
    Od kilku dni jestem posiadaczem Mercedesa Vito 112CDI i mam pewien problem objawiający się w ten sposób, że mimo wciśniętego pedału gazu do oporu obroty silnika osiągają tylko 3000 obr/min (czyli połowę), gość od którego kupiłem ten samochód stwierdził, że jest to zabezpieczenie przed złodziejem, któremu jeśli sie już uda uruchomić samochód nie ucieknie nim tak szybko :D Aby ominąć to zabezpieczenie należy przekręcić kluczyk stacyjki, poczekać aż zgasną kontrolki od ABSu, poduszki, itd., z wciśniętym pedałem sprzęgła uruchomić silnik, następnie puścić sprzęgło i na chwile wcisnąć gaz do spodu (oczywiście dźwignia biegów w pozycji luz), na pierwszej jeździe wszystko było ok do momentu, gdy obroty silnika przy zwalnianiu spadły poniżej 3000 obr/min, ponowne wciskanie pedału gazu nic nie pomogło - obroty silnika nie wzrosły powyżej tej granicy. Powtarzanie tej procedury też nie pomaga. Bardzo bym prosił posiadaczy tych oto samochodów lub tych którzy się na tym znają aby udzielili mi odpowiedzi na pytanie: czy jest możliwość naprawienia tego "domowymi" sposobami? Czekam na jakieś pomysły z Waszej strony.:D

    Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger

    0 12
  • #2 24 Maj 2008 21:24
    momik12
    Poziom 31  

    Dałeś sobie kolego nawciskać kitów.To o czym piszesz to tryb awaryjny.Ratuje cie tylko dobry elektryk.

    0
  • #3 24 Maj 2008 21:37
    Michu10
    Poziom 32  

    Naprawdę sprzedawca zrobił z ciebie "OSŁA" . Przepraszam że w tyn sposób to określiłem ale gdybyś kupował auto z osobą która trochę chociaż ma pojęcie o tych sprawach to byś wiedział że to tryb awaryjny a nie zabezpieczenie przed złodziejem. Naprawdę nie zła historyjka

    0
  • #4 24 Maj 2008 21:50
    autkom

    Poziom 17  

    Tylko tak zapytam, jakie są sposoby "wgrania softu domowymi sposobami"?
    Potrzebujesz szybko pomocy.

    0
  • #5 25 Maj 2008 21:06
    grzegorzpiotrowski77
    Poziom 12  

    wymień włącznik sprzęgła i problem powinien zniknąć

    0
  • #6 25 Maj 2008 21:13
    momik12
    Poziom 31  

    grzegorzpiotrowski77 napisał:
    wymień włącznik sprzęgła i problem powinien zniknąć


    dlaczego tak uważasz???? jestem bardzo ciekaw.

    0
  • #7 25 Maj 2008 21:24
    grzegorzpiotrowski77
    Poziom 12  

    dlatego że sterownik silnika po uruchomieniu nie zezwala na wkręcanie sie silnika powyżej 3000 obrotów dopiero po sygnale z czujnika sprzęgła do sterownika widzi że samochód będzie miał ruszyć a nie pracować na biegu jałowym

    0
  • #8 25 Maj 2008 23:21
    doolski
    Poziom 12  

    Witam! Dzięki za zainteresowanie, sprzedawcy udało się mnie wkręcić:D no ale trudno, z autem tego typu nie miałem styczności (bo nie miałem jeszcze samochodu z komputerem pokładowym:)) kolega momik12 wspominał o trybie awaryjnym - czy jest możliwość wyjścia z tego trybu, czy muszę wymienić program sterownika?, jeśli tak to czy jest możliwość wgrania tego softu przy pomocy komputera PC, czy jestem skazany na serwis?

    Dodano po 21 [minuty]:

    grzegorzpiotrowski77 napisał:
    wymień włącznik sprzęgła i problem powinien zniknąć

    gdzie jest ten włącznik sprzęgła bo jak pisałem Mercedesa mam od kilku dni i dopiero go poznaje, kto wie może włącznik jest winny temu wszystkiemu:D

    Dodano po 1 [minuty]:

    autkom napisał:
    Tylko tak zapytam, jakie są sposoby "wgrania softu domowymi sposobami"?
    Potrzebujesz szybko pomocy.

    miałem na myśli komputer i jakiś wymyślny kabelek:D

    0
  • #9 26 Maj 2008 10:40
    grzegorzpiotrowski77
    Poziom 12  

    włącznik jest przy pedale sprzęgła tak samo montowany jak włącznik stop

    0
  • #10 26 Maj 2008 11:18
    momik12
    Poziom 31  

    grzegorzpiotrowski77 napisał:
    dlatego że sterownik silnika po uruchomieniu nie zezwala na wkręcanie sie silnika powyżej 3000 obrotów dopiero po sygnale z czujnika sprzęgła do sterownika widzi że samochód będzie miał ruszyć a nie pracować na biegu jałowym


    pisze kolega że jakiś czas jest ok dopiero podczas spadku obrotów w czasie jazdy łapie awarie(przyczyn może być multum),więc zamiast snuć domysły i wymieniac po kolei w ciemno lepiej zrobic zwykłą diagnostykę.

    0
  • #11 29 Maj 2008 23:32
    L9637D
    Poziom 13  

    Kolego, pojedz do kogoś kto ma pojęcie o tym problemie . Szukasz kosmicznych rozwiązań a potrzebujesz usunąć tylko jakiś błahy problem. Pozostaje ci wróżka z kryształową kulą albo porządny warsztat z porządnym testerem który to może sprawdzić . Gwarantuję że wróżka będzie wielokrotnie droższa . Jedz do kogoś kto ma STARDIAGNOSIS albo małego ale równie dużo potrafiącego SPRINT12 a dowiesz się prawdy.Jak mawiał góral " wyjścia są zawsze dwa " .

    0
  • #12 31 Maj 2008 22:59
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    momik12 napisał:
    grzegorzpiotrowski77 napisał:
    wymień włącznik sprzęgła i problem powinien zniknąć


    dlaczego tak uważasz???? jestem bardzo ciekaw.


    To nie jest wyłącznik sprzęgła. Jeżeli byłby uszkodzony, to silnik w ogóle by nie wchodził na obroty powyżej 3000. Jeżeli jest sprawny silnik faktycznie wchodzi na obroty wyższe od 3 tys dopiero po naciśnięciu i puszczeniu sprzęgła. Czyli reakcja jednak jest. Również proponuję diagnozę jakimkolwiek testerem.
    Swoją drogą: jakie to "wciskanie ciemnoty" ludzie wymyślają, żeby tylko ukryć usterki...:D

    0
  • #13 06 Cze 2008 14:01
    doolski
    Poziom 12  

    Witam ponownie!
    Problem rozwiązany, wszystkiemu winien był zawór recyrkulacji spalin w którym naderwała się membranka i komputer wywalał błąd. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo