Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Maluch , przy zwięszkaniu obrotów znika bas .

24 Maj 2008 22:38 2997 13
  • Poziom 21  
    Witam,

    Mam Problem z tylną półką w maluszku... zamontowałem głośniki na tylnej półce wykorzystując "Kanał" którym dostaje się powietrze z zewnątrz do silnika... oczywiście kanał uszczelniłem pozatykałem a silnik pobiera powietrze zupełnie inną drogą;] więc można powiedzieć ze z tego "kanału" zrobiłem zamkniętą budę dla tych głośników...
    Głośniki to owalne Magnaty LS 639
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic997154.html
    Zasilane są radiem Clarion DB358 RPM (radio posiada moc 4x51W max i 4x26W sinus). Wszystko gra super Bass jest znakomity;] do czasu gdy...
    zwiększą się obroty silnika:/ jak radio gra na wyłączonym silniku bądź silnik chodzi na wolnych obrotach max 2.000obr/min jest ok. ale jak zwiększam obroty bas zanika :/. Czym większe obroty tym mniej basu ale wysokie tony grają bez zmian. jak na jałowym biegu wcisnąłem gaz do dech to tylko soprany wydawały sie grac.

    Niżej schematyczny rysunek pokazujący sposub montażu głośników i odizolowania komory
    Maluch , przy zwięszkaniu obrotów znika bas .

    Czego to wina?? Moj maluszek to elx(elegant) 97r nie posada juz aparatu zapłonowego tylko elektroniczny moduł zapłonowy. Dlatego raczej nie muszę szukać przyczyny w zakłóceniach powodowanych rozdzielaczem??

    Proszę o pomoc, Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Nie sądzę, żeby konstrukcja samochodu (twoja komora na głosniki) miała jakikolwiek wpływ na zanik niskich tonów.
    Cytat:
    tylko soprany wydawały sie grac.
    więc to jest sugestia, czy stwierdzony fakt? Wydaje ci się, czy bas znika?

    Sprawdź na wszelki wypadek poziom ładowania alternatora podczas zwiększania obrotów silnika.
  • Poziom 21  
    ładowanie ok:D akumulator jest nowy (2 tyg) i na dodatek większy o 10Ah (45)

    co do zaniku na 100% jadę 80km/h i nie słyszę basu wcale:/ a jade 30km/h na 3 biegu to jest jeszcze ok
  • Poziom 34  
    Prawdopodobnie poziom hałasu wewnątrz jest tak duży, że zagłusza znikomy bas jaki wydobywa się z tych głośników.
    Skoro piszesz, że uszczelniłeś budę dla głośników, to zatkałeś przy okazji tą okrągłą dziurę, przez którą silnik pobierał powietrze? Tamtędy przedostaje się najwięcej hałasu.

    Polecam kiedyś w wolnej chwili wytargać silnik (mnie zajmowało to 30min) i wykleić ścianę za silnikiem matami bitumicznymi. Podobnie tą samą ścianę za tylną kanapą. Dodasz mu co prawda kilka kg, ale efekt będzie zauważalny.
  • Poziom 21  
    moj maluszek juz fabrycznie miał maty bitumiczne oddzielające komorę silnika od wnętrza jak i podłogi ;] tylko drzwi, dach nie są wygłuszone.

    radio gra na 3/4 zakresu to nie mozna wytrzymać w aucie a jak dam gaż robie sie "cicho". sprawdzałem czy to nie wina hałasu silnika ale przy 80km/h wyłączyłem radio i w aucie nie było na tyle głośnio żeby nie słyszeć takiego basu. przy pozamykanym aucie dzwoni mi tylna tablica rejestracyjna;]

    oczywiście zatkałem także tą dziurę ;)
  • Poziom 17  
    z tego co kiedys slyszalem to ktos z moich znajomych jechal maluchem kolo 130km/h ( paranascie lat temu, kiedy w prl'u przewazaly 126 i 125p) i swiatla mijania przygasaly :D bo chyba silnik bral za duzo pradu z akumulatora :P
    ale nie wiem dokladnie jak to bylo... bo bylem wtedy dzieckiem, kiedy mi to opowiadano :D

    i moze male napiecie jest dla radia wtedy :P
  • Poziom 21  
    masz rację przy szybkiej jeździe przygasały światła ale to w maluchu z prądnicą i archaiczną instalacją elektryczną.
    W nowszych maluchach montowano juz alternator i styczniki dla świateł dodatkowo wiązka przewodów jest solidniej wykonana. Dlatego dzisiaj to raczej juz przeszłość z przygasaniem czegokolwiek ;] Tak jak pisałeś działo sie to dobre pare lat temu;)

    Może silnik imituje jakieś pole magnetyczne?? (chociaż wątpie)??
    Myślałem też, że wibracje powodowane przez silnik mogą wpłynąć na dźwięk|??

    nie mam pojęcie gdzie szukać przyczyny

    P.S. Dzisiaj wykluczyłem prawie wszystkie mozliwosci tzn...
    1. alternator.. odłączyłem go i tak samo
    2. wentylator z powietrza... zdjąłem pasek klinowy i tez bas zanikał
    3. podłączyłem radio pod inny akumulator nie połączony z instalacją..to samo
    4. wyłożyłem komore gąbką akustyczną.. i tu 2 spostrzeżenia.. a) bas był gorszy nawet na wyłączonym silniku b) ae w aucie nie było słychać silnika :P


    kolega pisał wyżej ze moze sie nakłada chałas z silnika i nie słysze basu.. i to chyba prawda... bo dałem na tylną kanapę subwoofer i podłączyłem pod radio (bez wzmacniacza) i efekt bardzo podobny
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego nie powtarzaj czestego błedu.
    Tylna półka wchodzi ci w rezonans spróbuj poluzować spręzyne zawieszenia silnika bądź ją dokręc lub poduszki na skrzyni.
  • Poziom 21  
    romoo napisał:
    Kolego nie powtarzaj czestego błedu.
    Tylna półka wchodzi ci w rezonans spróbuj poluzować spręzyne zawieszenia silnika bądź ją dokręc lub poduszki na skrzyni.


    Kolego Przeczytaj uważnie moj pierwszy post;) zobacz rysunek:)

    Moje słowa z pierwszego postu:
    "oczywiście kanał uszczelniłem pozatykałem a silnik pobiera powietrze zupełnie inną drogą;] więc można powiedzieć ze z tego "kanału" zrobiłem zamkniętą budę dla tych głośników... "

    ;)

    pozdrawiam
  • Użytkownik obserwowany
    Czyli zanika ci wychył membram, czy coś wprowadza przeciwfazę np. tylna szyba która drga????
  • Poziom 21  
    cos takiego;] znaczy tak:) jak jechałem jako pasarzer z tyłu to membramy drgają tak samo... cos albo "niweluje" tą falę dzwiękową albo jązagłusza.. Tylko co???
  • Poziom 20  
    Wiem. Kiedy wchodzisz w nadświetlną, fale basu nie nadążają do Ciebie dolecieć, bo je wywiewa z auta. Czyli jak jedziesz, to za Tobą ciągnie basem, a Ty w środku nic nie słyszysz. Kiedy nagle przyhamujesz, to basy Cię dogonią wszystkie na raz i wtedy przez chwilę będzie bas nie do wytrzymania! :O

    ;)
  • Poziom 12  
    do maluszka to ja proponuje zrobić z płyty wiurowej półkę ksztełtem przypominającą trapez (ja taką miałem ) rewelacyjnie gra w końcu niema to jak drewniana obudowa a może też być kształt trójkąta łatwiej zrobić a co do twojego problemu skoro mówisz że elektroniką już testowałeś to to coś z rezonansem albo inne cuda
  • Poziom 15  
    U mnie w Tico sprawa jest podobna. Jeśli nie włączę podbicia basu i nie dam na Volume 14 minimalnie (przy podbiciu basu na vol. 18 kończy się moc radia) to nie słychać basu przy jeździe (praktycznie dowolna prędkość). Sprawa jest prosta - silnik skutecznie zagłusza bas ponieważ sam jest od niego głośniejszy tym bardziej, że z tego co wyczytałem głośniki masz w obudowie zamkniętej zasilane z radia.

    Aha, też mam Clariona :) Tylko model DB-179RGMP