Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Kupie] Zasilacz/przetwornice z 230V na stale 12V min. 20A

maku_ 25 May 2008 11:43 2933 14
  • #1
    maku_
    Level 12  
    Tak jak w temacie. Potrzebuje kupić przetwornicę z 230V na stale +12V około 20-25A. Szukałem już na różnych aukcjach/ sklepach internetowcy. Proszę o kontakt priv lub gadu: 9912736
  • #2
    MirekCz
    Level 35  
    W tme.pl popatrz na:
    SP-320-12 (12v,25A) firmy mean well

    Używam trochę mniejszego (15V-10A) zasilacza tej firmy i jestem bardzo zadowolony.
    W razie czego zobacz na stronę mean well, mają tam bardzo szeroki wybór... może coś innego tobie się spodoba i da radę przez tme czy innego dystrybutora sprowadzić.
  • #3
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Troszkę za mało danych jeszcze - do czego konkretnie ma być i jakie warunki pracy.

    Można kupić takowe zasilacze impulsowe dużo taniej niż w tme, a może po prostu wystarczy zwykły zasilacz z PC :?:

    Czy ma posiadać wbudowane wskaźniki U i I :?:
  • #4
    maku_
    Level 12  
    Chce uruchomić w domu wzmacniacz samochodowy i dlatego potrzebuje aż 20A na 12V. Najlepiej żeby miał jakieś zabezpieczenia, mam aktualnie zasilacz AT ale on siada kiedy chce głośniej posłuchać. Zastanawialem sie nad zrobieniem takiego ale boję się pózniej że moge coś uszkodzić. Dlatego chcę kupić jakis gotowy wyrób ale nie aż taki drogi jak w tme.
  • #5
    MirekCz
    Level 35  
    Stare zasilacze do AT miały mocną szynę 5V i słabą 12V.
    Rozejrzyj się za nowszym zasilaczem do ATX, powinien mieć przynajmniej 12V/10A do płyty i dodatkowy kabel 12V/10A do karty graficznej... jak to połączysz to powinno wystarczyć :)
    (Sprawdź płytkę z opisem na zasilaczu, tam masz podane napięcia i prądy możliwe do uzyskania)
  • #6
    maku_
    Level 12  
    sam mam zasilacz AT i ma na 12V 10A mam 2 zasilacze ATx i maja po 17A ale w jednym byly popuchniete kondensatory to wyminilem na takie same i jak odpalilem go na sucho to bezpiecznik padl , wymienie go i sprawdze co nie tak jest , a drugi to tez ma bezp walniety ale to niewiem od czego;/ czekam na sprzet pomiarowy i bede sie z tym bawil , a co do tych szyn 12V to mozna je laczyc tak sobie bezkarnie?
  • #7
    mdm150
    Level 27  
    :arrow: maku_
    To,że masz popalone bezpieczniki wynika z tego że masz w zasilaczach prawdopodobnie spalone tranzystory kluczujące i diody w mostkach prostowniczych. Musisz to sprawdzic.
  • #8
    maku_
    Level 12  
    Tak, mów mi dalej ;) aż taki to ja zaawansowany nie jestem , lutownicy sie nie boję ale jakby miał mi ktośwy tlumaczyc , pokazac to bym zalapal o co chodzi , jestem tzw. "samoukime" i mnie wciaga powoli ten "sport"
  • #9
    Mariusz G.
    Level 19  
    Pytanie czy chcesz go tylko uruchomić czy też go używać poza samochodem. Najprostszym wyjściem będzie postawić jakiś akumulator samochodowy, może być nawet lekko zdezelowany. Gdyby miał za słabą wydolność to można mu jeszcze dodać ładowanie.
    Zasilacz od kompa nie spełnia wymogów z dwóch powodów. Ma napięcie niższe niż samochodowe 13.8..14.4V oraz zbyt małą wydajność prądową dla sekcji 12V (AT 5..6A, ATX 6..10A). Przeróbka mija się z celem bo oprócz wymiany prostownika na bardziej wydajny prądowo dochodzi sprawa przewinięcia sekcji wtórnej trafo. Bo mocowo to jest wszystko OK.
    Można jeszcze spróbować skonstruować taki zasilacz. Potrzebne trafo musi mieć moc 250..300W czyli jest dużo większe niż te stosowane do zasilania domowych halogenów. Ale można też połączyć równolegle (tylko w fazie!) np dwa jednakowe trafa po 120..150W lub trzy po 100 i sprawa z głowy. Teraz prostownik. No tutaj to może być kłopot z dostaniem tak mocnych mostków Graetza, więc od razu zaproponuję żeby każdy trafo (tym razem bez połączenia równoległego) miał indywidualny mostek 10A. Teraz sprawa filtracji. Trzeba użyć porządnej baterii ogromnych kondensatorów, ja bym zaczynał od razu od wartości około 47mF/25V (na 16V może być za słaby) a tak w ogóle to przy tak dużym prądzie wypadałoby postawić filtr LC typu Pi a więc doszła by sprawa wykonania porządnego dławika. Przy prostej baterii kondensatorów niestety będą dość duże tętnienia. Napięcie z tego zasa będziesz miał wyższe niż 12V bo wyniesie jakieś 15V a wydajność że hoho. No i nie zapomnij dać odpowiedniego bezpiecznika na wyjściu (może być typu samochodowego 30A) na wejściu sieciowy 4..6A i jakieś kontrolki np neon na pierwotnym i LED na wyjściu no i oczywiście wyłącznik i porządne zaciski.
    Całość zamontuj w jakiejś porządnej obudowie, mostkom nie zapomnij dać porządnych radiatorów (nie zapomnij że na każdym wydzieli się jakieś 15..20W mocy) i sprawa z głowy, na bank wyjdzie cię taniej niż kupny.

    No to jak nie boisz się lutownicy i ten sport cię wciąga to :arrow: do roboty :!: :-) Masz wszystko podane jak na tacy więc będziesz wiedział co i jak zrobić.
  • #10
    bonzo jan
    User under supervision
    Allegro szukaj jest sporo xbox360 zasilaczy 203W.
    12V.
  • #11
    maku_
    Level 12  
    Mariusz G. dziekuje za wyjaśnienie , juz sie pytalem o trafo itp to koszt takiego traf to od 150zl to nieiwem czy wyjdzie taniej , teraz mam duzo wolnego czasu wiec zainwestowalem w sprzetpomiarowy i lutowniczy , troche czesci mam wiec bede sie bawil , tylk zoe to troche "duzy" prad i nie zdziwie sie jak cos padnie zanim to uruchonie , a co do zasilaczy atX to mam 2 zasilacze po 17 i 18A a teraz mam podpietego AT z 10A ale no niestety sie wylacza pow 25% Wzmacniach chce odpalic po za samochodem, a dokladnie w pokoju a to dlatego ze sa to male gabaryty a jakis przemyslowy bedzie napewno wiekszy niz taki o ATX. a niebardzo widzi mi sie akku w pokoju i unoszace sie z niego opary kawasu czy czegos tam , juz rozwazalem ten wariant
    troche oczytalem sie na temat ale i tak ze mnie jest laik,

    a co do zasilaczy od xbox360 16,5A zyskam tylko o jakies 20% wiecej volum. wiec nie iwem czy sie to nadaje,
    musze sie popytac w moim otoczeniu czy jakiegos elektronika niema to by patrzyl czy to bedzie sie kupy trzymalo, po technikum podstawy mam ale to i tak za malo aby budowac takie zasilacze na takie "prady"
  • #12
    Mariusz G.
    Level 19  
    Poradzisz sobie. Każdy kiedyś zaczynał i nie ma co na wyrost wywlekać lęków. I trochę wiary we własne siły. Daj znać o efektach, nawet cząstkowych.
  • #13
    Uszol 1990
    Level 29  
    Nie zgodzę sie z tym że z ATX'a da sie tylko do 10A wyciągnąć. W swoim zasilaczu firmy fell model 300w po wymianie diód (zastosowałem 2 podwójne diody, każda po 15A) zasilacz pociągnie 350w obciążenia a są to halogeny 10szt każdy po 35w. Diody wystarczy zamontować na innym radiatorze i po kłopocie.
    Pozdrawiam
  • #14
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przypominam, że to dział Bazar Podzespoły.
    :evil:
  • #15
    maku_
    Level 12  
    zastanawiam sie na d tym http://tmankows.republika.pl/power.html
    tam jest ladnie opisane tylko ze dal mnie te schematy sa nie czytelne ,
    co do zasilaczy AT to mam teraz 10A a w dwoch ATX po 17A tylko ze w jednym brak kondensatorow i sa uwalone bezpieczniki, w jednym wymienialem kondensatory i odpalilem na sucho i strzelil bezpiecznik, narazie czekam na sprze , kolega ma mi kupic ale jakos dojechac nie moze ;/


    Proszę w swoich wypowiedziach używać polskich znaków diakrytycznych - ą, ę, ś, ł itd.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znaki_diakrytyczne
    Zdania zaczynamy z wielkiej litery.
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!
    9:44 27.05.2008
    [_P_]