Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V40 silnik ben.1.8 GDI gaśnie na wolnych obr.

25 Maj 2008 16:14 10899 7
  • Poziom 12  
    Witam,
    mam problem z gasnącym silnikiem na wolnych obr. ,gaśnie po nagrzaniu kiedy chwile popracuje na wolnych obrotach np. w korku.Czasmi 2 min czasmi troszke dłuzej. Diagnostyka nie wykazuje zadnych błedów w ECU. Cisnienie paliwa jest ok,filtr paliwa wymieniony, przepustnica po czyszczeniu i adaptacji. Problem ciągle istnieje niestety. Nie mam pojęcia zo dalej z tym fantem robić:(. Moze ktoś z szanownych kolegów juz sie spotkał z takim problemem.
  • Poziom 31  
    jarekter napisał:
    sonda lambda????


    Zasada:nie wiem ,nie kompromituje się wciąż aktualna.

    Jeżeli siedzi tam GDI mitsubishi to problem najprawdopodobniej w przepustnicy.
  • Poziom 12  
    Sonda lambda jest ok. Również żadnych błedów w ECU. to jest silnik mitshubishi 1.8 GDI. Przepustnica jest ok (podobno) po regenaracji i adaptacji, tak twierdzi facet który ja regenerował skasował za to 1700 zł.(nie wiem na czym polegała ta regenarcja). Zaczynam mieć watpliwości co do skuteczności tych zabiegów.
  • Poziom 26  
    1700 PLN za regeneracje przepustnicy? - a co facet ci tam takiego zrobil??
    To GDI, czyli pewnie wrazliwy na wszelkie niedomagania ukladu wtryskowego.
    Jak nie ma pomyslu to trzeba szukac na piechote: zmierzyc cisnienie spreżania, sprawdzic testerem cewek przebieg impulsu wysokiego napiecia, oscyloskopem czy nie gubi impulsow z czujnikow położenia, czasy wtryskow, falowanie sondy, nastawnik wolnych obrotow, nieszczelnosci w ukladzie, itd.
    Cos musi nie pasowac.
  • Poziom 12  
    No własnie sam nie wiem co mi tam regenrowała, niestety nie posiadam ani oscyloskopu ani testera cewek. Na początek myslę że zaczne od nastawnika wolnych obrotów czyli silnika krokowego może tutaj tkwi przyczyna, generalnie samochód jeżdzi normalnie-:( tylko to gaśniecie po chwili postoju czasami nie daje sie uruchomic przez dłuższą chwile po takim zgaśnieciu a czasami odrazu.Niestety nie wystpępuje zadna regularność. A co koledzy sądzicie o mozliwości błednego działania czujnika temperatury mimo ze zadnych błedów nie widać?
  • Poziom 26  
    Herbatnick napisał:
    A co koledzy sądzicie o mozliwości błednego działania czujnika temperatury mimo ze zadnych błedów nie widać?


    Pisales ze samochod byl diagnozowany; nieprawidlowy sygnal z czujnika temperatury bylo by widac w "wartosciach biezacych"
  • Poziom 12  
    Witam,
    wyczyściłem przepustnice,nastawnik wolnych obrotów, oraz wszystkie styki i złącza sterowania silnikiem. Działa nie gaśnie :) ,ustąpiło również falowanie obrotów biegu jałowego. Mam nadzieje że na zawsze. Pozdrawiam