Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra F c1.4nz problem z przekaźnikiem pompy paliwa

kwok 25 Maj 2008 16:41 3350 9
  • #1 25 Maj 2008 16:41
    kwok
    Poziom 39  

    sam jak w temacie usterka wygląda tak: auto jedzie normalnie i czasami zgaśnie po chwili odpala i dalej jest ok
    sterownik błędów nie wykrywa
    stwierdzone zostało że ginie iskra i jest wyłącza się przekaźnik pompy paliwa czyli wychodzi na uszkodzony cz halla (rozdzielacz bosch)
    czasami bywa że po włączeniu zapłonu przekaźnik pompy drży przez chwilę i jak się uspokoi to zapala normalnie i tu powstaje pytanie czy może to powodować uszkodzony hall czy może sterownik pada i stąd takie objawy

    proszę o radę zanim być może nieporzebnie wymienię halla
    za wszystkie wypowiedzi bardzo dziękuję

    0 9
  • Relpol
  • #2 25 Maj 2008 17:46
    momik12
    Poziom 31  

    do sprawdzenia masy i zasilania sterownika oraz hall do wymiany.

    0
  • #3 25 Maj 2008 19:33
    viper555
    spec od auto-elektro

    Najpierw sprawdź wtyczkę na aparacie -styki lubią śniedzieć.P

    0
  • Relpol
  • #4 25 Maj 2008 19:43
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    viper555 napisał:
    Najpierw sprawdź wtyczkę na aparacie -styki lubią śniedzieć.P

    A i samą wtykę kilka razy spotkałem połamaną

    0
  • #5 25 Maj 2008 22:07
    kwok
    Poziom 39  

    dzięki za wypowiedzi odnośnie czujnika
    wtyczka jest ok przewody też
    pytałem jeszcze czy drżenie przekaźnika pompy paliwa może być spowodowane uszkodzonym czujnikiem halla i w zasadzie to mnie najbardziej interesuje
    dodam że instalacja jest ok i sterownik był już przez kogoś wymieniany (napis markerem na sterowniku "KADETT 1.4")
    może ktoś z forumowiczów się spotkał z takim objawem i byłby skłonny się podzielić wiedzą?
    dzięki za wypowiedzi

    0
  • #6 25 Maj 2008 22:30
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jakie napięcie na przekaźniku, może w nim samym problem

    0
  • #7 26 Maj 2008 16:56
    kwok
    Poziom 39  

    napięcie do pompki ok i na cewkę też ale sprawdzane w trakcie pracy więc może ginie prąd z zapłonu???
    doszedłem do wniosku że podczepię mierniki do sterownika i jakąś diodę na halla i będę jeździł może coś zaobserwuję bo jak na razie auto chodzi a z relacji klienta wynika że usterka pojawia się czasami kilka razy w ciągu dnia a czasami i ze 3 dni nic się nie dzieje
    niepokoi mnie tylko to drżenie przekaźnika może ktoś się z tym spotkał
    przekaźnik drży różnie od terkotu po bzyczenie i jak na razie zrobił mi tak po włączeniu zapłonu nigdy w trakcie pracy
    dzięki za wypowiedzi

    0
  • #8 26 Maj 2008 21:58
    rico37p
    Poziom 28  

    Przekażnik brzęczy wtedy kiedy nie dostaje pełnego napięcia /za niskie /na cewkę .Hall nie ma nic wspólnego z w/w przekażnikiem.

    0
  • #9 26 Maj 2008 23:27
    kwok
    Poziom 39  

    po wnikliwej analizie stwierdziłem padnięty ECU (dzisiaj nawet warczał przekaźnikiem cyklicznie zaczynając od terkotu do bzyczenia, przerwa i od początku terkot do bzyczenia- wyłączyłem zapłon bo mi się zrobiło szkoda pompki po 30sek)
    teraz pojawił się kolejny problem - w tej astrze już ktoś wymieniał ECU i na obecnym jest 16139679 ASHA a markerem KADETT 1.4
    podstawiłem drugi sterownik też od 1.4 ale nie wiem jaki bo nalepka straciła napisy i oszem pracuje ale auto ma moc kaszlaka tzn jakieś pozytywne objawy zaczynają się powyżej 3,5 tys rpm i wyprzedził mnie stary autosan pod górkę :cry:
    moja prośba - jaki sterownik powinien być w tym aucie WIN WOL000058R5100627

    z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc

    0
  • #10 28 Maj 2008 18:18
    kwok
    Poziom 39  

    widzę że ciężko o informację ale znalazłem u wschodnich sąsiadów trochę wiadomości niestety żadnego z rzekomo pasujących sterowników na szrotach nie znalazłem
    nie widząc wyjścia rozkręciłem uszkodzony i poszalałem w nim lutownicą
    efektem jest samochód z jak na razie właściwie pracującym silnikiem
    co będzie dalej zobaczę a jak na razie auto się testuje w rękach klienta z którym się umówiłem na odbiór wynagrodzenia za moją pracę po 2 tyg okresie testowym
    za okazaną pomoc wszystkim bardzo dziękuję i pozdrawiam

    0