Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlenie schodów LED + fotokomórka i automat schodowy

jolsz 26 Maj 2008 12:23 28961 5
  • #1 26 Maj 2008 12:23
    jolsz
    Poziom 2  

    Witam,

    chaciałbym na poczatku prosić o wyrozumiałość gdyż elektronikiem nie jestem aczkolwiek od kilku tygodni nurtuje mnie nastepujący problem.
    Przed montazem schodów chciałbym wykonac oswietlenie trepow w nastepujacy sposob:
    - na klatce chce zamontowac ok 8 oczek LED;
    - oswietlenie mialoby byc wlaczane za pomoca fotokomorek (zarowno z dołu jak i z góry)
    - wszystko ma byc podpiete do automatu schodowego, ktory bedzie wylaczal oswieltelnie po uplywie ok 1,5 minuty.

    Interesuje mnie jak sie za cos takiego w ogole zabrac. Jakie fotokomórki mozna zastosowac w takim przypadku? Jak taki obwod mialby wygladac? Czego potrzebuje do realizacji wyzej wymienionego pomyslu?

    Za wszelkie pomocne sugestie podane w przystepny sposob (jak na zielonego ;-)) z gory bardzo dziekuje i wszystkich pozdrawiam.

    0 5
  • #3 26 Maj 2008 13:34
    jolsz
    Poziom 2  

    Rzuuf napisał:

    A dlaczego akurat fotokomórka?


    Akurat wybor na fotokomorke padl glownie ze wzgledu na potrzebe dosc precyzyjnej reakcji. Schody lacza ze soba dwa przedpokoje na parterze i uzytkowym poddaszu a dodatkowo klatka jest 'ciemna', bez okna. Boje sie ze czujnik ruchu bedzie wlaczal oswietlenie w momencie przechodzenia obok klatki lub gdy ktos np. stanie przy balustradzie na gorze... zatem ze wzgledu na problem z odpowiednim umiejscowienie takiego czujnika wolalbym jednak fotokomorki umieszczone na lini miedzy trepem a istniejacym lacznikiem schodowym...

    2
  • #4 28 Lip 2008 21:38
    mkjarzylo
    Poziom 1  

    Witaj
    Jeżeli uporałeś się z tym problemem, proszę podziel się rozwiązaniem, sam również próbuję zrobić coś takiego samego. Sprawdziłem czujnik ruchu ale niestety nie działa tak jakbym sobie tego życzył. Jeżeli masz jakiś dobry sposób proszę o pomoc, mój kontakt mkjarzylo(malpa)wp.pl

    0
  • #5 22 Sty 2009 15:57
    wzo4168
    Poziom 10  

    Witam

    Czy udało się rozwiązać problem.? Mam podobny problem i zastanawiam się uda się to jakoś zrealizować. Znalazłem na allegro czujke ktora ma regulowana czulosc czujnika ruchu i mysle ze moze sie to sprawdzi ale moze dowiem sie komus udalo.

    Pozdrawiam

    0
  • #6 27 Sty 2009 16:33
    Oli360
    Poziom 12  

    kup czujke na allegro za 13 zł i ta czujka ma regulacje od 3 sekund do 13 minut tylko zamiast glosniczka musiał byś podłączyć te diody.

    0