Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciągnik Ursus C-385A problem

daniel812 26 May 2008 13:09 8115 6
IGE-XAO
  • #1
    daniel812
    Level 10  
    Witam szanownych elektrodowiczów :)

    Mój problem jest dość złożony i jak w temacie dotyczy ciagnika C-385A. Wiec najlepiej zaczne od poczatku.

    Luzy wspomagania układu kierowniczego:
    Na początkek sprawdziłem wszystkie drążki i wymieniłem te które wg. mnie powodowały luzy. Niestety nie pomogło to, a raczej pomogło ale w niewielkim stopniu. Oczywiście luzy wystepują w samym układzie wspomaania. Jeszcze nie rozbierałem tego(od góry). Znajomy powiedział mi, że istnieje możliwość dokręcenia jakiejś śruby która może zniwelowac luzy w kierownicy. Mowa tu o luzach okolo 20 stopni więc przy prowadzeniu ciagnika jest to bardzo uciążliwe. Mógł by mi ktos poradzić coś w tym kierunku.


    Elektryka:
    Ciągnik nawet na gorącam silniku bardzo ciężko bądz wcale nie pali(słychać stycznik ale nie kręci). Akumulatory są dobre, właśnie niedawno wymieniane. Podejżewam, że przyczyną są tulejki w rozruszniku.
    Sprawdzałem tez ładowanie: Podczas pracy silnika odłączyłem całkowicie akumulatory. Silnik pracował na małych obrotach. Ładowana nie było(włączyłem światła i nie paliły się wcale nawet minimalnie) do piero gdy ostro przegazowałem do 1200 obrotów załączyło sie ładowanie-zapaliły sie światła.
    Nie wiem czy to normalne czy uszkodzony jest może regulator alternatora bądz coś innego.

    Będę wdzieczny za rady w obu sprawach.

    Proszę przeczytać regulamin forum, szczególnie pkt. 11 i poprawić temat postu (problem w temacie).
    Proszę o korzystanie z przycisku "Pisownia" przed wysłaniem postu. Błędy ortograficzne nie będą tolerowane, regulamin pkt. 15.
    Nie kasować wpisów moderacyjnych!.
    13:12 26.05.2008
    [_P_]
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • IGE-XAO
  • #2
    kusiu27
    Level 14  
    Wymień szczotki w alternatorze. A w rozruszniku rzeczywiście tulejki mogą być przyczyną.
  • IGE-XAO
  • #3
    daniel812
    Level 10  
    Właśnie odkręciłem rozrusznik, pomijam już fakt, że przy odkręcaniu elektrowłącznika (tak to sie chyba nazywa) urwała się śruba z elektrodą plusową. Założyłem nowy elektrowłącznik używany ale raczej sprawny i podłączyłem na biurku rozrusznik pod akumulator 12V oczywiście. Minus na masę plus pod drugą śrubę razem z tym małym zaciskiem pomiędzy śrubami. Efekt taki, że bendiks ładnie dociska to małe koło zębate ale wirnik nie pracuje. Szczotki w rozruszniku są jak najbardziej OK tak samo ich przewody.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A tak przy okazji mam paczkę schematów elektrycznych do:
    C-330, C-330M, C-360, C-385A.
    Wszystkie pliki w formatach JPEG.
    Może się komuś przyda.
    Attachments:
  • #4
    andrzej0769
    Level 19  
    Napisz jaką masz instalację 12v czy 12v rozruch 24v. Alternatora nie sprawdza się tak jak to robiłeś ,tak to możesz spalić alternator. Alternator na razie masz dobry.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    a) pod żadnym pozorem nie wolno odłączać akumulatora gdy silnik jest uruchomiony
    b) spróbuj zasilić rozrusznik z pominięciem elektrowłącznika, aby wyeliminować ew. wypalenie jego styków.
  • #6
    rico37p
    Level 28  
    Czy wirnik możesz obrócić palcami ,czy lekko chodzi,czynie ma oporu.Podaj plus na tą linkę co wchodzi do rozrusznika. A przy alternatorze naciąg pasek.
  • #7
    _PREDATOR_

    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wykonanie polecenia moderatora, zgodnie z regulaminem forum, kwalifikuje temat do zamknięcia.