Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 16 Sty 2012 21:18 569288 1889
  • Fabryka prądu
  • #1172
    FJ2
    Poziom 9  
    Nie znalazłem, pamiętam mniej więcej o czym czytałem, ale głowy sobie obciąć nie dam.
  • #1173
    kybernetes
    Poziom 39  
    FJ2, kwestia dodawania wodoru do benzyny wywołuje wiele emocji po obu stronach. Z jednej strony mamy entuzjastów bez przygotowania teoretycznego, którzy wierzą, że takie działanie przyniesie im wymierne korzyści na zaoszczędzonym paliwie, z drugiej strony mamy sceptyków, najczęściej również bez przygotowania teoretycznego, którzy równie głęboko wierzą, że to nie ma sensu i doszukują się w tym jakiegoś spisku czy oszustwa. Fakt, że ostatnio namnożyło się sprzedawców "generatorów na wodę", którzy ewidentnie żerują na ludzkiej naiwności/chciwości, nie sprzyja rzeczowej dyskusji, której poziom, jak na forum techniczne, jest przeważnie na żenującym poziomie. Tak wiec z jednej strony chęć zysku i naiwna wiara, z drugiej podejrzliwość i niechęć (żeby nie napisać - nienawiść i pogarda) nie widzę tu wielkich szans na kompromis.

    Jak dotąd, nie słyszałem o wiarygodnych doniesieniach, aby dodatek wodoru do paliwa dawał jakieś mierzalne oszczedności w spalaniu - tzn. aby miał wpływ na sprawność przemiany energii paliwa na energię mechaniczną w silniku. Teoretycznie jest to możliwe i dające się uzasadnić. Praktycznie - skoro dotąd tego nie zaobserwowano, a przecież wodór jest modny jako obiekt badań już od wielu lat - mało prawdopodobne.

    Dodatkowo, dla ilości jakie proponują zwolennicy tego systemu trudno znaleźć uzasadnienie aby to miało jakikolwiek wpływ na to co się dzieje w silniku.

    Pozdrawiam
  • #1174
    saskia
    Poziom 38  
    Wplyw na pewno jakis jest.
    Ale w ktorym kierunku to pokaze przyszlosc.
    Jesli to HHO podawane jest w postaci gazowej to zmniejsza to ilosc powietrza zasysanego, bo czesc objetosci zassanej zajmuje HHO. (nie wiem jak to wtedy ma sie do np. objetosci O w zassanej objetosci powietrza)
    Ponadto wodor jest gazem o wysokim ( najwyzszym wspolczynniku rozszerzalnosci) wsrod gazow (skojarzenie z najlepszym wypelnieniem gazowym silnika Stirlinga)
    Mam wrazenie ze Sw. pamieci Stirling przewraca sie w grobie podczas naszej i innych dyskusji .
    Moim zdaniem jesli mialbym je tu przedstawic to wtrysk czystej H2O bylby lepiej wykozystany przez silnik spalinowy, ale to tylko moje skromne zdanie, a moze nawet zyczenie :-)
  • #1175
    kybernetes
    Poziom 39  
    Kolego saskia, mała poprawka: wodór jest gazem o najwyższym przewodnictwie cieplnym i najwyższym cieple właściwym, jego rozszerzalność cieplna nie odbiega od innych gazów.
  • Fabryka prądu
  • #1176
    saskia
    Poziom 38  
    Krotko mowiac, z tego wynika ze kol. jta wprowadzil mnie w blad.(nie wnikalem w szczegoly)
    Moze on tu zabierze glos.
    A tak zanim pan jta sie pojawi, to z twojej wypowiedzi powinienem sadzic ze H nie jest najlepszym gazem do wypelniania silnika Stirlinga?
  • #1177
    kybernetes
    Poziom 39  
    Jest najlepszym - wysoka przewodność cieplna powoduje, że jest bardzo efektywnym medium do tego silnika. Jednak ze wzgl. praktycznych stosuje się nieco gorszy od wodoru hel.
  • #1179
    kybernetes
    Poziom 39  
    Rozszerzalność cieplna wszystkich gazów jest mniej więcej jednakowa (różnice są nieistotne).
  • #1180
    zimny8
    Poziom 33  
    saskia napisał:
    Wplyw na pewno jakis jest.
    Ale w ktorym kierunku to pokaze przyszlosc.
    Jesli to HHO podawane jest w postaci gazowej to zmniejsza to ilosc powietrza zasysanego, bo czesc objetosci zassanej zajmuje HHO. (nie wiem jak to wtedy ma sie do np. objetosci O w zassanej objetosci powietrza)

    Część objętości zasysanej powietrza zajmie HHO - jakby nie patrzeć, dodatkowa "kompletna" mieszanka paliwowa. zastąpi ona powietrze potrzebne w procesie spalania benzyny.
    Może to wpłynąć na zmniejszenie porcji/dawek/wtrysku paliwa.
    Wszystko pięknie, tylko skąd za darmo brać HHO ? bo tylko wtedy będzie to miało sens.
    Każde obciążenie silnika np. generatorem HHO spowoduje zwiększone zużycie paliwa i wyjdzie jak zawsze, czyli na to samo, albo nawet gorzej.
  • #1181
    FJ2
    Poziom 9  
    kybernetes napisał:
    ...dyskusji, której poziom, jak na forum techniczne, jest przeważnie na żenującym poziomie


    Fakt, kiedy zainteresowałem się tym tematem i zobaczyłem, że na tym forum też toczy się dyskusja, byłem przekonany, że jak dotychczas przeczytam rzeczowe informacje w pigułce, a wyszła z tego taka trochę DYNASTIA, tyle że nie w wersji dla matek i żon.

    kybernetes napisał:
    skoro dotąd tego nie zaobserwowano, a przecież wodór jest modny jako obiekt badań już od wielu lat - mało prawdopodobne


    Myślałem również i o tym, jednak nie przekonuje mnie to w 100%, a to dlatego, że moim zdaniem ci wszyscy specjaliści od silników pracujący w wielkich laboratoriach opracowujących nowe technologie chyba nie chcieliby marnować czasu na takie głupoty - wiadomo wszak, że źródła paliw kopalnych niedługo się wyczerpią i byłoby to chyba marnowaniem czasu. Lepiej poświęcić pieniądze i czas na opracowanie nowych, alternatywnych sposobów zasilania silników w przyszłości, niż przedłużać agonię benzyny jako paliwa i myśleć o niewielkich oszczędnościach przeciętnego Kowalskiego (plus ewentualne naciski koncernów naftowych).
    Jak pisałem wcześniej, dla mnie ten problem to czyste zainteresowanie tematem, na pewno nic takiego sobie nie zainstaluję i mógłbym wymienić co najmniej 10 powodów dlaczego. Po prostu czytając o tym "wynalazku" (między innymi tu na tym forum) doszedłem do wniosku, że jedyna możliwość, aby to ustrojstwo działało, to powstanie w cylindrze po dodatku wodoru jakiegoś zupełnie nowego związku, czy też mieszaniny, która mogłaby np. powodować poprawę spalania mieszanki (tak jak wtrysk poprawił działanie gaźnika), lub też powstanie nowego związku o innej energii - ale jak pisałem wcześniej, nie mam odpowiedniej wiedzy i stąd moje pytanie.
    Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi - ja wyrobiłem sobie już zdanie na ten temat.

    P.S. Do wszystkich entuzjastów - nie uważacie, że gdyby faktycznie istniała zależność dodawania wodoru do innego paliwa i to bez względu na jego rodzaj (benzyna, olej napędowy, LPG, CNG - bo tak reklamowane są generatory HHO), to osoba, która to zauważyła i zastosowała jako pierwsza była by bardzo znana i bogata? A my wciąż nie wiemy kto wpadł na ten pomysł jako pierwszy. Przecież gdyby to miało działać, to opracowanie profesjonalnej i bezpiecznej instalacji z odpowiednimi pozwoleniami nie byłoby aż tak kosztowne, a na pewno zwróciłoby się z nawiązką - opłacałoby się te pieniądze zainwestować. Chętnych do sfinansowania tego przedsięwzięcia też nie trudno byłoby znaleźć (chyba, że szkodliwe działanie na silnik byłoby nie do przeskoczenia, lub wymagałoby użycia nowych, drogich materiałów - tu znowu mogłoby okazać się się, że to żadna oszczędność).
  • #1183
    Artur k.
    Admin grupy audio
    FJ2 napisał:
    moim zdaniem ci wszyscy specjaliści od silników pracujący w wielkich laboratoriach opracowujących nowe technologie chyba nie chcieliby marnować czasu na takie głupoty

    Owszem, bo już dawno zbadali, nie stwierdzili niczego nadzwyczajnego i teraz się już tym nie zajmują, bo i po co? - Szkoda środków na zajmowanie się głupotami.
  • #1184
    FJ2
    Poziom 9  
    _jta_ napisał:
    :arrow: FJ2 - Zamiast teoretyzować o tym, co by się specjalistom chciało badać, proponuję poszukać
    wyników badań, które były przedstawione na forum, i zobaczyć, co rzeczywiście zbadano.


    Służę.
    Link do opracowania umieszczony już wcześniej w tym wątku przez użytkownika "marcinwpl" dnia 8.01.2009
    http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources/CT/Cz...rzebiegu/pdf/FlekiewiczM_BadaniaPrzebiegu.pdf
  • #1185
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    FJ2, czy we wskazanej przez Ciebie pracy było badane spalanie benzyny bądź ropy z dodatkiem HHO? Bo ja widzę, że wodór (a nie HHO) dodawany był wyłacznie do CNG.
  • #1186
    brofran
    Poziom 38  
    Przeprowadzone na Politechnice badania wykazały jedynie ze istnieje możliwosc pracy typowego silnika z " OPLA" z mieszanką benzyny i innych alternatywnych weglowodorów. Nie podano we wnioskach końcowych ekonomicznej kalkulacji zastosowania takich mieszanek w praktyce użytkowej . Jest to zatem opracowanie wyłącznie akademickie . Czyli reasumując - można tylko po co ?
  • #1187
    FJ2
    Poziom 9  
    jankolo napisał:
    FJ2, czy we wskazanej przez Ciebie pracy było badane spalanie benzyny bądź ropy z dodatkiem HHO? Bo ja widzę, że wodór (a nie HHO) dodawany był wyłacznie do CNG.


    Masz rację, nie było o dodawaniu wodoru do benzyny lub ropy. Czyli dokładnie tak jak pisałem parę postów wyżej. Dokładnie z tego właśnie powodu jeszcze kilka postów wcześniej zadałem na tym forum pytanie, na które dostałem odpowiedź - przeczytaj proszę.
  • #1188
    drzagan
    Poziom 14  
    Witam jak czytam posty co niektórych fachowców to po prostu mi węgiel w piwnicy kiełkuje,siedzi taki filozof przed szkiełkiem i się wymądrza nie mając pojęcia z praktyki wez jeden z drugim coś sam zrób a potem się wypowiadaj,ja nie kupuję nie sprzedaję generatorów HHO sam zrobiłem nie jedną celę po roku zabawy i eksperymentów maja laguna 1,8 LPG zeszła 11L LPG na 5L jeżdżę 4 miesiące non stop auto się szybko zbiera chodzi jak rakieta a Wy Panowie dalej się wymądrzajcie bo w tej kwestii nic wam nie pozostało.Pozdr.
  • #1189
    000andrzej
    Poziom 37  
    Jesteś w stanie udostępnić samochód do badań, aby Twoje subiektywne odczucia zostały potwierdzone na odpowiedniej aparaturze pomiarowej?
  • #1190
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    drzagan: podaj napięcie i natężenie prądu płynącego przez cele oraz zużycie wody na 100 km.
  • #1191
    silvvester
    Poziom 24  
    Przeczytałem tylko część, stwierdzam że jeśli działają "kulki piorące" zastępujące proszek do prania to niektórym pewnie "zadziała" :D :D :D :D dodatni bilans
    silnik spalinowy sprawność 30-40% -> alternator sprawność 80-90% -> elektrolizer sprawnosc ?-> wodór +lpg czy benzyna-> silnik itp.


    Czy nie taniej i prościej kupić butle z wodorem, będzie go więcej niż wytworzy elektrolizer przez całe swoje życie, zamiast niepotrzebnie ścierać klawiature poświęcić czas na coś bardziej pożytecznego.
  • #1193
    Artur k.
    Admin grupy audio
    drzagan napisał:
    siedzi taki filozof przed szkiełkiem i się wymądrza nie mając pojęcia

    No właśnie, siedzi taki przed szkiełkiem (a może przed pleksi, jak ma LCD) i pisze głupoty:
    drzagan napisał:
    maja laguna 1,8 LPG zeszła 11L LPG na 5L


    Napisać można wszystko - trzeba jeszcze to udowodnić.

    000andrzej napisał:
    Jesteś w stanie udostępnić samochód do badań, aby Twoje subiektywne odczucia zostały potwierdzone na odpowiedniej aparaturze pomiarowej?

    Andrzej, nie trzeba aparatury - mamy do czynienia z ponad 50% spadkiem spalania. Tak duży spadek da się wyłapać bez żadnej aparatury. Zużywamy cały gaz, tankujemy litr, resetujemy licznik km, jeździmy w kółko z określoną prędkością aż gaz się skończy. Następnie odłączamy dopływ HHO, tankujemy litr i ponawiamy próbę w takich samych warunkach. Powinniśmy przejechać 2x mniejszy dystans.
    Mogę się założyć, że tak nie będzie. Niech tylko autor tych rewelacji nie tyle udostępni pojazd do testów, co zaprosi kilka osób na przejażdżkę. Za gaz zużyty do testów zapłacimy - zrobimy zrzutkę.
  • #1194
    zimny8
    Poziom 33  
    drzagan napisał:
    maja laguna 1,8 LPG zeszła 11L LPG na 5L jeżdżę 4 miesiące non stop auto się szybko zbiera chodzi jak rakieta

    No kolego, jesteś na forum długo, oświeć nas dobry człowieku, podziel sie wiedzą, też byśmy tak chcieli.
    Prosiemy.
  • #1195
    Jurand1987
    Poziom 9  
    "Ja wciąż siedzę i klepie generator-ki ,liczę pieniążki kupuję furki,oby jak najdłużej,niech myślą że pomykają na wodzie... ej zaraz zaraz a gdzie są testy ?,ktoś mnie kiedyś spytał,po co ci testy ?,przecież jest napisane że działa na 100% nie wystarczy ci ? .... ''

    Panowie,wybiło już 40 stron w tym temacie,z czego większość postów to przekonywanie że działa nie działa a może tak a może sra... ,zauważyłem że tym bardziej doświadczonym wiedzą już nawet nie chce się pisać i tłumaczyć każdemu z osobna że niektórych rzeczy nie da się przeskoczyć.temat się wyczerpał liczby z obliczeń pozostały,zamiast pisać pierdoły o tym wodorze nie lepiej zająć się uwalnianiem świata od ropy naftowej w inny sposób ?.Jest naprawdę tyle "free energii" <---(dałem specjalnie cudzysłów) wokół nas że z pewnością dla każdego by starczyło.
  • #1196
    zybel
    Poziom 12  
    wyjezdzilem 3 zbiornik gazu. spalanie nie spadło, ale też nie wzrosło. samochód wyraźnie szybciej przyspiesza. silnik w kabinie nieslyszalny. popracuje nad większą cela.
    czy dobrze rozumiem, ze akumulator zelowy 120 Ah odda 40 A w ciągu 3 h?. większość czasu jazdy samochodem to 40 min z rana i po południu w międzyczasie można naladowac z sieci lub panelem słonecznym?
  • #1197
    kybernetes
    Poziom 39  
    Zybel, nie odda. Pojemność nabita na akumulatorze to pojemność znamionowa, określana za pomocą testów opisanych w normach technicznych. W normalnych warunkach to raz, że tej pojemności nie uzyskasz (jest mierzona dla wyładowania akumulatora w czasie 20 godzin a nie trzech), a dwa - akumulator nie nadaje się do pracy w takim trybie (cykliczne bardzo głębokie rozładowania). Dla akumulatorów specjalnych - trakcyjnych lub tzw. "deep cycle", przyjmuje się maksymalne rozładowanie na poziomie 80%. Tak więc z tego akumulatora, jeśli jest przeznaczony do głębokich wyładowań, można bezpiecznie pobierać przez trzy godziny mniej więcej 25 A prądu.
  • #1198
    zybel
    Poziom 12  
    Czyli tyle ile zużywam w tej chwili.
    Czy jest możliwość podpięcia takiego akumulatora równolegle do instalacji w samochodzie, a jeśli tak to czy prąd będzie płynął z niego, czy ECU zwiększy obciążenie na alternatorze?
  • #1199
    kybernetes
    Poziom 39  
    Ladowaniem akumulatora, o ile nie jest tu mowa o najnowocześniejszych pojazdach, steruje regulator napięcia, zintegrowany przeważnie z alternatorem. W instalacji samochodu ładowanie odbywa się w sposób napięciowy, tzn. że alternator podaje stałe (mniej więcej) napięcie na instalację. Przy takim typie ładowania, kiedy akumulator jest rozładowany, pobiera bardzo duży prąd. Alternatory zamontowane w autach są obliczone na taki pobór ale jeśli dołożysz tam dodatkowy i bardzo duży akumulator, to w pewnych, niekorzystnych warunkach (w przypadku mocnego rozładowania akumulatorów) może dochodzić do przeciążenia alternatora, co skróci jego żywotność albo nawet, jak będziesz miał pecha, radykalnie ją zakończy. W przypadku gdyby do takich rozładowań nie dochodziło a akumulatory pracowałyby w normalnym trybie, tzn. prawie cały czas w pełni naładowane - to nic złego się nie będzie działo.
  • #1200
    zybel
    Poziom 12  
    Chodzi mi o przypadek poboru prądu np przez elektrolizer powiedzmy 50A. Czy dołożenie drugiego akumulatora spowoduje obniżenie obciążenia alternatora, czy potrzebowałbym jakiejś wymyślnej elektroniki sterującej źródłem zasilania?

    Proszę poprawić pisownię/ początek zdania!
    [_P_]