Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 28 Lut 2012 08:19 564089 1889
  • Texa Poland
  • #1352 28 Lut 2012 09:51
    MariuzsG
    Poziom 8  

    Witam ponownie.
    Myślę że kolega Artur zareagował zanim się zastanowił. Po pierwsze spalanie to nie to samo co mieszanina piorunująca, np. proch jest materiałem wybuchowym a na wolnym powietrzu spala się dosyć spokojnie. Drugą rzeczą na którą zwracam uwagę to "uwarstwienie" mieszanki jest jednym z podstawowych zysków płynących z zastosowania wtrysku bezpośredniego paliwa do cylindra. Jezeli kolega ma zamiar korzystać wyłącznie z wiedzy zawartej w Wikipedii to w tym temacie niewiele znajdzie. Na przyszłość życzę głębszego zastanowienia a do dyskusji zapraszam kolegów którzy więcej wioedzą o temacie niekoniecznie z YouTube.
    Pozdrawiam.

  • Texa Poland
  • #1353 28 Lut 2012 10:38
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Wtrysk bezpośredni powoduje, że nie trzeba ograniczać stopnia sprężania z powodu możliwości samozapłonu mieszanki, i to jest główny zysk.

  • #1354 28 Lut 2012 11:00
    Artur k.
    Admin grupy audio

    MariuzsG napisał:
    Myślę że kolega Artur zareagował zanim się zastanowił. Po pierwsze spalanie to nie to samo co mieszanina piorunująca, np. proch jest materiałem wybuchowym a na wolnym powietrzu spala się dosyć spokojnie.


    Zacytuję raz jeszcze to, do czego się odniosłem:
    MariuzsG napisał:
    Moim zdaniem przemawia za tym właśnie fakt że wodór wybucha w o ile dobrze pamiętam od 4 do 98%-owej mieszance z powietrzem.

    Ja to napisałem? Ja napisałem, że wodór wybucha w takich proporcjach?

    Ja twierdzę za Wikipedią, że wodór wybucha w połączeniu z tlenem w proporcjach 2:1 objętościowo, lub 1:8 wagowo, lub z powietrzem w proporcjach 2:5 objętościowo.

    To Ty twierdzisz, że wybucha z powietrzem przy zawartości 4-98% wodoru w powietrzu...

  • #1355 28 Lut 2012 13:49
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    saskia napisał:
    Zaciekawila mnie nazwa mieszanki piorunujacej w linku, ktora znam z innej dziedziny, a ktora jest do dzis uzywana, choc nie ma nic wspolnego z HHO.

    Ciekawe, ciekawe... mieszanina piorunująca nie jest tym samym co hho? A może byś tak zajrzał do angielskojęzycznej wersji tej samej strony wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen, żebyś się nie naszukał zbytnio) i przeczytał tam, że:
    Oxyhydrogen is sometimes referred to as "Brown's Gas" after Yull Brown who claimed that it could be used as car fuel, or "HHO gas" after the claims of fringe physicist Ruggero Santilli.

  • #1356 28 Lut 2012 17:04
    MariuzsG
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Widzę że tak naprawdę chodzi o pyskówkę dot. drobiazgów. Jak zaznaczyłem "o ile pamiętam" po to żeby nie wdawać się w głupie dyskusje na temat dokładnych składów mieszanek wybuchowych. Sugeruję ponowną lekturę mojego pierwszego postu i zwrócenie uwagi na sens całościowy. O ile się nie mylę to stosunki objętościowe i masowe które podaliście nie są jedynymi w których wodór będzie się spalał a jedynie optymalnymi (http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza). Nie będę się wdawał w szczegóły i objaśnienia ale nadal czekam na konstruktywną dyskusję na temat wpływu odrobiny wodoru na spalanie paliwa w cylindrze. Swoja drogą dziwię się że Moderator wdał się w dyskusję chyba nawet nie czytając mojego postu. Gdyby wszystko było takie proste jak się kolegom po przeczytaniu paru artykułów w Wikipedii wydaje to rozwój silników spalinowych zakończyłby się w czasie II wojny światowej. Przykład: teoria mówi że silnik diesla powinien "odpalać" znacznie łatwiej niż benzynowy a jest dokładnie odwrotnie.
    Jeszcze do kolegi jta: uwarstwienie mieszanki powoduje możliwość spalenia jej przy współczynniku nadmiaru powietrza poniżej jednego tzn przy niewielkim obciążeniu silnika uzyskujemy wyraźne oszczędności. Natomiast "spręż" ograniczony jest właściwościami paliwa. To że w ostatnich latach wzrósł jest wynikiem coraz dokładniej kontrolowanego spalania (m. in. wtrysk bezpośredni). Tu odsyłam kolegę do artykułów dot. liczby oktanowej, cetanowej, spalania detonacyjnego, itd.. Co do uwarstwienia mieszanki to dla laików dobrze jest poczytać o silnikach GDI Mitsubishi.
    Aby uciąć dalszą dyskusję cofam wybuchowość wodoru w wcześniej wymienionej mieszance a wstawiam palność.
    Pozdrawiam

  • #1357 28 Lut 2012 18:31
    Artur k.
    Admin grupy audio

    MariuzsG napisał:
    Przykład: teoria mówi że silnik diesla powinien "odpalać" znacznie łatwiej niż benzynowy a jest dokładnie odwrotnie.

    Która teoria tak mówi? Logika podpowiada, że jest inaczej, zwłaszcza przy zimnym silniku. Nie dość, że rozrusznik musi się bardziej napracować żeby zakręcić wałem silnika i wytworzyć odpowiednio wysokie ciśnienie, to jeszcze przy zimnym silniku i tak może nie odpalić - dlatego są tam świece żarowe, które podgrzewają powietrze doprowadzane do komór spalania, żeby ułatwić samozapłon.

    MariuzsG napisał:
    Nie będę się wdawał w szczegóły i objaśnienia ale nadal czekam na konstruktywną dyskusję na temat wpływu odrobiny wodoru na spalanie paliwa w cylindrze.

    Trzeba byłoby się zastanowić jak dużo tego wodoru musiałoby być, żeby miał on jakikolwiek wpływ. Może i ma jakiś wpływ, ale na pewno nie w takiej ilości, jaką jest w stanie dostarczyć (realnie) pokładowy generator wodoru.

  • #1358 28 Lut 2012 18:34
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MariuzsG napisał:
    nadal czekam na konstruktywną dyskusję na temat wpływu odrobiny wodoru na spalanie paliwa w cylindrze

    Zatem słuchamy, kolego.

  • #1359 28 Lut 2012 20:28
    saskia
    Poziom 38  

    jankolo napisał:
    saskia napisał:
    Zaciekawila mnie nazwa mieszanki piorunujacej w linku, ktora znam z innej dziedziny, a ktora jest do dzis uzywana, choc nie ma nic wspolnego z HHO.

    Ciekawe, ciekawe... mieszanina piorunująca nie jest tym samym co hho? A może byś tak zajrzał do angielskojęzycznej wersji tej samej strony wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Oxyhydrogen, żebyś się nie naszukał zbytnio) i przeczytał tam, że:
    Oxyhydrogen is sometimes referred to as "Brown's Gas" after Yull Brown who claimed that it could be used as car fuel, or "HHO gas" after the claims of fringe physicist Ruggero Santilli.


    Niepotrzebnie sie rozpisales.
    Po prostu nazwa jest uzywana w innej dziedzinie, a ta dziedzina, oraz material tak nazywany nie ma nic wspolnego z HHO.
    To wszystko.

  • #1360 28 Lut 2012 20:45
    _jta_
    Specjalista elektronik

    MariuzsG: Sugeruję ponowną lekturę mojego pierwszego postu i zwrócenie uwagi na sens całościowy.
    Nie udaje mi się doszukać żadnego sensu całościowego w wypowiedziach MariuzsG - czy ktoś go widzi?

  • #1362 28 Lut 2012 20:59
    saskia
    Poziom 38  

    _jta_ napisał:
    Wtrysk bezpośredni powoduje, że nie trzeba ograniczać stopnia sprężania z powodu możliwości samozapłonu mieszanki, i to jest główny zysk.


    Ale nie jedyny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    _jta_ napisał:
    MariuzsG: Sugeruję ponowną lekturę mojego pierwszego postu i zwrócenie uwagi na sens całościowy.
    Nie udaje mi się doszukać żadnego sensu całościowego w wypowiedziach MariuzsG - czy ktoś go widzi?


    Kogo??? MariuzsG?

  • #1363 28 Lut 2012 21:58
    MariuzsG
    Poziom 8  

    Witam ponownie
    Wychodzi na to że muszę się zachować nieco mniej grzecznie.
    Po pierwsze chciałbym zwrócić uwagę że nie próbuję Was uczyć elektroniki czy biologii, lecz poruszam się w temacie o którym nie macie pojęcia a chcecie udowodnić że jest inaczej.
    Do kol. Artura: diesel-silnik o zapłonie samoczynnym-powietrze sprężone w cylindrze pod ciśnieniem (praktycznie powyżej 3MPa, granica odpalania silnika to ok. 1,8:2,0MPa) rozgrzewa się do kilkuset °C, paliwo wtryśnięte do cylindra (lub komory wstępnej) "samo się zapala" i wykonuje pracę. Po co tu świeca żarowa? Logika? Nie wspomnę o dokładności co do mieszanki wodoru z powietrzem.
    Do kol. jta i saskia: bezpośrednio stopień sprężania wynika z możliwości paliwa-już wcześniej pisałem liczba oktanowa w etylinach i cetanowa w olejach napędowych- po prostu w silniku o wyższym sprężu paliwo spala się wybuchowo i go niszczy. Nadal nikt z Was nie rozumie co daje bezpośredni wtrysk paliwa. Otóż dzięki niemu uzyskujemy możliwość bardzo dokładnego dawkowania ilości paliwa oraz jego rozmieszczenie w cylindrze. Np w silniku benzynowym możemy uzyskać bogatszą mieszankę wokół świecy i uboższą w dalszej części cylindra. Korzyść niezaprzeczalna - mniej paliwa w cylindrze - mniejsze spalanie. W silniku diesla jest jeszcze "fajniej". Możemy wtrysk podzielić na kilka etapów - np. wtrysk pilotażowy - paliwo podane przed końcem sprężania "podgrzewa" cylinder i ułatwia zapłon dalszych dawek. Jednocześnie możemy paliwo podawać "po trochu" czyli de facto odrobinę podnieść rzeczywisty spręż a co za tym idzie sprawność.
    A wracając do tematu pytanie brzmi: Jaki wpływ może mieć niewielka ilość wodoru na wydajność spalania w cylindrze? Nie pytam tutaj o bilans energetyczny bo wszyscy już wyczytali w Wikipedii że jest ujemny. Sugeruję rozpatrzenie tego pod kątem "katalizatora reakcji" tak jak np. podanie spalin do cylindra podczas ssania również jest z punktu widzenia bilansu energetycznego mało sensowne a mimo to daje wymierne i określone efekty.
    Myślę że pytanie jest już zrozumiałe.
    Pozdrawiam i czekam na kogoś "kumatego w temacie".

  • #1364 28 Lut 2012 22:36
    Artur k.
    Admin grupy audio

    MariuzsG napisał:
    Do kol. Artura: diesel-silnik o zapłonie samoczynnym-powietrze sprężone w cylindrze pod ciśnieniem (praktycznie powyżej 3MPa, granica odpalania silnika to ok. 1,8:2,0MPa) rozgrzewa się do kilkuset °C, paliwo wtryśnięte do cylindra (lub komory wstępnej) "samo się zapala" i wykonuje pracę. Po co tu świeca żarowa? Logika?

    Po co tu świece żarowe? No właśnie, ciekawe po co od zarania dziejów producenci aut z silnikiem Diesla, w kolektorze dolotowym montują świece żarowe. Pewnie dla picu, żeby były. Jak chcesz, to odłącz świece i zobacz czy Ci odpali. Ja już wyrosłem z takich zabaw.
    Na zimnym powietrzu, silnik Diesla będzie działał bardzo dobrze, ale pod warunkiem że jest rozgrzany. Po to właśnie stosuje się intercooler-y. Powietrze celowo się ochładza, żeby podnieść sprawność silnika (termodynamicznego), ale w czasie jego pracy, a nie podczas rozruchu...

    MariuzsG napisał:
    bezpośrednio stopień sprężania wynika z możliwości paliwa-już wcześniej pisałem liczba oktanowa w etylinach i cetanowa w olejach napędowych- po prostu w silniku o wyższym sprężu paliwo spala się wybuchowo i go niszczy.

    Mam rozumieć, że przez lata dokonał się rozwój procesu rafinacji ropy naftowej, a nie rozwój technologii produkcji silników oraz ich zasilania paliwem?
    Wniosek z tego taki, że 20 letni samochód z silnikiem Diesla, z wtryskiem hydraulicznym powinien spalać tyle samo i zachowywać się tak samo, jak nowoczesny pojazd z silnikiem Diesla z elektronicznie sterowanym wtryskiem paliwa?
    Zapewne tak, bo zmieniły się możliwości paliwa, a to od możliwości paliwa zależy stopień sprężenia...

    MariuzsG napisał:
    Sugeruję rozpatrzenie tego pod kątem "katalizatora reakcji"

    Sugeruję rozpatrzeć czym jest w reakcji chemicznej katalizator.

    MariuzsG napisał:
    podanie spalin do cylindra podczas ssania również jest z punktu widzenia bilansu energetycznego mało sensowne a mimo to daje wymierne i określone efekty.

    A kto dodaje spalin do cylindra i w jakim celu? Może i ja się na tym nie znam, ale jedyne co jest mi znane i ma związek ze spalinami, to turbosprężarka. Tyle że ona spalin do cylindra nie podaje.

  • #1365 28 Lut 2012 23:04
    MariuzsG
    Poziom 8  

    Witam.
    Widzę że nie macie zamiaru niczego się nauczyć. Pytania też nikt nie zrozumiał.
    Katalizator – substancja chemiczna, która dodana do układu obniża energię aktywacji reakcji chemicznej, czego efektem jest wzrost szybkości reakcji chemicznej (tak właśnie działają spaliny dodane do spalanej mieszanki-ułatwiają zapalenie i obniżają temp. spalania).
    Spaliny trafiają od lat do cylindra (np. znany większości właścicieli Opli zawór EGR). Już samo to świadczy o braku elementarnej wiedzy w temacie o którym piszecie. Jeżeli niedostatecznie wyjaśniłem skąd wziął się przyrost sprężu w ciągu kilkunastu ostatnich lat to znaczy że za mało wiecie na ten temat. Róznica jest taka że ja piszę o czymś czego uczono mnie na Politechnice i od 20 lat to praktykuję. Wy jesteście nadal na etapie dolewania do ON denaturatu i benzyny żeby w zimie zapalił. A jako ciekawostkę dodam że z trzech diesli które posiadam dwa odpalają bez grzania świec przy -25°C (Stilo JTD 932A1000 i Master 2,8dTi).
    Miałem nadzieję że i ja się czegoś nauczę ale niestety nic z tego.
    Życzę trafienia na temat na którym się znacie.
    Pozdrawiam.

  • #1366 28 Lut 2012 23:04
    1086839
    Użytkownik usunął konto  
  • #1367 28 Lut 2012 23:17
    000andrzej
    Poziom 37  

    Artur k. napisał:
    A kto dodaje spalin do cylindra i w jakim celu?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
    Artur k. napisał:
    MariuzsG napisał:
    MariuzsG napisał:
    Sugeruję rozpatrzenie tego pod kątem "katalizatora reakcji"


    Sugeruję rozpatrzeć czym jest w reakcji chemicznej katalizator.

    Autor określił to jako katalizator, aczkolwiek nie do końca jest to poprawna nazwa, ponieważ sam również bierze czynny udział w reakcjach. (Dotyczy wątku z wodorem jako "katalizatorem reakcji".
    Przy okazji - jest jakieś określenie na taki związek, który przyspiesza reakcję ale również sam bierze w niej udział?

  • #1368 28 Lut 2012 23:27
    Artur k.
    Admin grupy audio

    degename napisał:
    Spaliny (do 25% całości ładunku w silniku benzynowym i do 50% w silniku diesla) podaje się do cylindra w celu podgrzania mieszanki co spowoduje lepsze odparowanie paliwa, zmniejszy się temperatura spalin i tym samym spaliny będą czyste niczym świeże, górskie powietrze a sam silnik mniej awaryjny. Tak przynajmniej zakładano.

    I wszystko w porządku, tylko że to ma na celu obniżenie zawartości tlenków azotu w spalinach, a nie poprawę wydajności/sprawności (w sensie spalone paliwo - osiągi) silników spalinowych. Dlatego z punktu widzenia wydajności o której pisze MariuszG, nie ma to sensu, a wręcz szkodzi. Ma sens z zupełnie innych powodów.
    EGR stosuje się po to, by spaliny mieściły się w normach, a nie po to, by obniżyć spalanie. Zastosowanie EGR umożliwiły nowoczesne, elektroniczne systemy dawkowania paliwa, bez tego samochód z EGR po prostu by nie jechał, bo paliwo nie jest w stanie się spalać w obecności spalin.
    Pytanie było nieco na podpuchę, bo mam wrażenie, że Kolega inż. Mariusz myli pewne fakty. Rozmawiamy tu o dodawaniu HHO do mieszanki, żeby zaoszczędzić, a Kolega Mariusz pisze o sprężu w silnikach Diesla, łatwiejszym ich uruchamianiu (co jak wszyscy wiemy jest tylko marzeniem) oraz na koniec - właśnie o EGR, które nie ma na celu oszczędzania paliwa.
    Z całym szacunkiem, ale mnie to wygląda na wypowiedzi kogoś, kto coś wie, ale nie do końca rozumie co wie i co pisze.

    Przy okazji mamy kolejny przykład na to, że modna ostatnio ekologia tylko utrudnia wiele rzeczy, a na dodatek ma skutki uboczne w postaci podwyższonych kosztów eksploatacji. Gdyby nie ograniczenia ze strony ekooszołomów, mielibyśmy pojazdy spalające 3l/100, zamiast 5l/100 przy tych samych osiągach.

  • #1369 01 Mar 2012 21:35
    HaaQ
    Poziom 9  

    Artur k. napisał:

    EGR stosuje się po to, by spaliny mieściły się w normach, a nie po to, by obniżyć spalanie. Zastosowanie EGR umożliwiły nowoczesne, elektroniczne systemy dawkowania paliwa, bez tego samochód z EGR po prostu by nie jechał, bo paliwo nie jest w stanie się spalać w obecności spalin.

    zgadza sie, zawór EGR jest otwarty (dodaje spalin do kolektora ssącego) tylko na wolnych obrotach, właśnie po to aby samochody mniej kopciły w korkach, a nie dla podgrzania mieszanki. jeżeli zawór się nie zamyka to nie daje się jechać bo silnik się dusi

  • #1370 02 Mar 2012 21:47
    kybernetes
    Poziom 39  

    Artur k. napisał:
    Zastosowanie EGR umożliwiły nowoczesne, elektroniczne systemy dawkowania paliwa, bez tego samochód z EGR po prostu by nie jechał

    1. Samochód doskonale jeździ z systemem EGR i bez elektronicznego dawkowania paliwa.
    Zanim wprowadzono do użytku elektroniczne systemy sterowania dawkowaniem paliwa w silnikach diesla to już od dawno stosowano systemy recyrkulacji spalin. Sterowanie odbywało się w funkcji obciążenia i temperatury silnika, za pomocą stycznika na dźwigni pompy wtryskowej i prostego modułu z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.

    Artur k. napisał:
    bo paliwo nie jest w stanie się spalać w obecności spalin.

    2. Paliwo w obecności spalin spala się bez żadnych przeszkód. Jedyny warunek - ilość powietrza a konkretnie tlenu zassanego do silnika razem ze spalinami musi odpowiadać wtryśniętej w tym czasie dawce paliwa i zabezpieczyć pełne (w miarę) jej spalenie. A to zależy jedynie od konstrukcji i dostrojenia systemu EGR dla danego silnika, co można wykonać w prosty sposób bez wyszukanej elektroniki i automatyki - patrz p. 1.

    HaaQ napisał:
    zawór EGR jest otwarty (dodaje spalin do kolektora ssącego) tylko na wolnych obrotach

    3. To również nie jest prawda, tak było w systemach opisanych w p.1. Nowoczesne elektroniczne systemy recyrkulacji spalin potrafią skutecznie sterować recyrkulacją również w strefie obrotów użytkowych silnika.

    HaaQ napisał:
    właśnie po to aby samochody mniej kopciły w korkach

    4. Sam system EGR o ile ma wpływ na zadymienie spalin to tylko negatywny (zwiększa jego stopień). Celem tego systemu jest ograniczenie emisji tlenków azotu. Tlenki te są w dużej mierze odpowiedzialne za powstawanie smogu fotochemicznego. "Kopcenie" diesli spowodowane sadzą i wielkocząsteczkowymi węglowodorami nie ma tu wiele do rzeczy (jego wpływ jest minimalny na to zjawisko). "Kopceniem" zajęto się dopiero od niedawna i do jego ograniczania służą tzw. "filtry cząstek stałych".

  • #1371 02 Mar 2012 22:09
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Proszę nie kontynuować dyskusji o zawracaniu części spalin do cylindra. To nie ma nic wspólnego z tematyką wątku.

  • #1372 02 Mar 2012 23:11
    saskia
    Poziom 38  

    A moze ktos ze znawcow (pesymistow) tematu jest w stanie przedstawic polaczenie reakcji wodoru z tlenem z jednoczesna reakcja spalania mieszanki paliwa w cylindrze.
    Dla ulatwienia podam fragment z linku podanego przez Artura K.

    Sumaryczne równania reakcji spalania wodoru nie wyjaśniają jej przebiegu od strony mikroskopowej; nie nadają się również do badania tej reakcji od strony kinetycznej. W rzeczywistości, spalanie wodoru ma charakter reakcji łańcuchowej, złożonej z wielu reakcji elementarnych, zachodzących współbieżnie.

    O2 → 2O
    O + H2 → OH + H
    OH + H2 → H2O + H
    H + O2 → OH + O
    H + O2 → HO2
    HO2 + H2 → H2O + OH

  • #1373 03 Mar 2012 00:35
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    saskia napisał:
    Dla ulatwienia podam fragment z linku podanego przez Artura K.

    Sumaryczne równania reakcji spalania wodoru nie wyjaśniają jej przebiegu od strony mikroskopowej; nie nadają się również do badania tej reakcji od strony kinetycznej. W rzeczywistości, spalanie wodoru ma charakter reakcji łańcuchowej, złożonej z wielu reakcji elementarnych, zachodzących współbieżnie.

    O2 → 2O
    O + H2 → OH + H
    OH + H2 → H2O + H
    H + O2 → OH + O
    H + O2 → HO2
    HO2 + H2 → H2O + OH

    Dlaczego - cytując źródło - nie zacytowałeś dokładnie? Dlaczego nie podałeś, że przy tym kompecie reakcji jest napisane, że poszukiwane jest źródło, co oznacza, że ktoś sobie taki komplet reakcji naskrobał i nikt nie wie, skąd to zostało wzięte.
    W innych wersjach językowych tej strony tylko jeszcze w wersji niemieckojęzycznej podany jest jakiś zbiór reakcji, ale inny.
    Zatem uwiarygodnij swój cytat źródłami.

    saskia napisał:
    A moze ktos ze znawcow (pesymistow) tematu jest w stanie przedstawic polaczenie reakcji wodoru z tlenem z jednoczesna reakcja spalania mieszanki paliwa w cylindrze.

    A jest takowe połączenie?

  • #1374 03 Mar 2012 00:40
    saskia
    Poziom 38  

    Przeciez wiki nie moze pisac nieprawdy. Poza tym cytat jest w calosci.
    Ta informacja o ktorej pisales swiadczy tylko o tym ze temat jest ale nie ma jeszcze linku do rozwiniecia tematu.

    Czy wedlug ciebie reakcja spalania HHo i mieszanki paliwowej w jednym cylindrze beda zachodzily oddzielnie?
    Jak to sobie wyobrazasz?

  • #1375 03 Mar 2012 08:38
    Artur k.
    Admin grupy audio

    saskia napisał:
    Ta informacja o ktorej pisales swiadczy tylko o tym ze temat jest ale nie ma jeszcze linku do rozwiniecia tematu.

    Niestety nie. Dopisek "potrzebne źródło" na Wikipedii oznacza, że dana informacja została zamieszczona, ale nie zweryfikowana i poparta stosownymi opracowaniami naukowymi. Ktoś zauważył, że jest jakaś informacja nie wiadomo skąd i dopisał tam "potrzebne źródło".
    Poczytaj:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Weryfikowalno%C5%9B%C4%87

  • #1376 03 Mar 2012 10:27
    _jta_
    Specjalista elektronik

    "Czy wedlug ciebie reakcja spalania HHo i mieszanki paliwowej w jednym cylindrze beda zachodzily oddzielnie?"
    Raczej będą zachodziły razem, ale bilans całości będzie sumą bilansów każdej z nich oddzielnie. ;)

  • #1377 03 Mar 2012 11:29
    kybernetes
    Poziom 39  

    Panowie, niepotrzebnie się spieracie, to, że reakcja spalania wodoru, węglowodorów i innych paliw gazowych w tlenie ma charakter rodnikowy jest wiadome od dawna (od bardzo dawna).

  • #1378 03 Mar 2012 12:17
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Wiadomo, ale co to ma do rzeczy? Nie zmienia bilansu energii, ani ilości tlenu zużytej do spalenia paliwa.

  • #1379 03 Mar 2012 13:41
    kybernetes
    Poziom 39  

    _jta_ napisał:
    Nie zmienia bilansu energii


    Zanim zaczniemy o tym rozmawiać, dobrze byłoby wiedzieć ja Ty rozumiesz to pojęcie w odniesieniu do silnika spalinowego. Bo to, że na silnikach, ich działaniu i zachodzących tam zjawiskach się nie znasz to już wiemy. Czy traktujesz taki silnik jak kalorymetr do którego ładujemy substraty i odbieramy energię mechaniczną?

  • #1380 04 Mar 2012 02:24
    saskia
    Poziom 38  

    _jta_ napisał:
    "Czy wedlug ciebie reakcja spalania HHo i mieszanki paliwowej w jednym cylindrze beda zachodzily oddzielnie?"
    Raczej będą zachodziły razem, ale bilans całości będzie sumą bilansów każdej z nich oddzielnie. ;)


    Nie chodzi mi o bilans energetyczny tylko o rownania takiej mieszanej (polaczonej) reakcji chemicznej w cylindrze.