Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 16 Mar 2012 23:43 564257 1889
  • #1591 16 Mar 2012 23:43
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Nooo, więc jest odpowiedź: "System Too Lean" - czyli za uboga mieszanka, prawdopodobnie spowodowana nieszczelnością przy zakładaniu "HHO".

  • Texa Poland
  • #1592 16 Mar 2012 23:54
    Artur k.
    Admin grupy audio

    No właśnie, a błąd ten "naprawia się" poprzez zamontowanie EFIE, który to oszukuje ECU i podaje błędny sygnał sondy lambda.
    Dawno temu pisałem, że poprzez generator, silnik dostaje lewe powietrze, ponadto - uboga mieszanka = mniej paliwa, więcej tlenu. Jak mniej paliwa, to i mniejsze spalanie. Tyle, że to może zniszczyć silnik, ale kogo to obchodzi...

    Cytat:
    Silniki o zapłonie iskrowym źle pracują na mieszankach ubogich - podwyższa się temperatura spalin, spalanie jest wydłużone w czasie (przewlekłe) w rosnącej objętości nad tłokiem (spalanie izobaryczne), i wypalać się przy tym mogą przylgnie gniazd zaworowych, nadpaleniu mogą ulec elektrody świecy zapłonowej. Stąd w dawniejszych silnikach z gaźnikiem mieszanka tworzona była raczej w kierunku mieszanki bogatszej, co generowało powstawanie nadmiernej emisji toksycznych spalin i powodowało większe zużycie paliwa.

    Natomiast sam współczynnik nadmiaru powietrza nie jest tak istotny w silniku wysokoprężnym - tu zapłon paliwa następuje samoczynnie i nie występuje zjawisko ubogiej mieszanki. To istotna różnica pomiędzy tymi silnikami. Natomiast duży udział tlenu w masie ładunku sprzyja powstawaniu tlenków azotu, co eliminuje się poprzez układy recyrkulacji spalin.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_nadmiaru_powietrza

  • #1593 16 Mar 2012 23:58
    mastan4
    Poziom 11  

    jankolo napisał:
    Jak się próbuje oszukać czujnik MAF, to tak właśnie się dzieje.

    A od kiedy to MAF jest przed filtrem powietrza ?

  • #1594 16 Mar 2012 23:58
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Artur k. napisał:
    ... że to może zniszczyć silnik, ale kogo to obchodzi...

    Po prostu: sprzedał i uciekł!

  • #1595 17 Mar 2012 00:08
    mastan4
    Poziom 11  

    Rzuuf napisał:
    Nooo, więc jest odpowiedź: "System Too Lean" - czyli za uboga mieszanka, prawdopodobnie spowodowana nieszczelnością przy zakładaniu "HHO".

    Nie ma żadnej nieszczelności ,bo nie ma żadnej ingerencji w układ ,wężyk o śr.6mm jest zamontowany przed filtrem powietrza .

  • #1597 17 Mar 2012 00:27
    mastan4
    Poziom 11  

    Artur k. napisał:
    mastan4 napisał:
    wężyk o śr.6mm jest zamontowany przed filtrem powietrza .

    To już tylko głęboka wiara, albo voodoo pozwala sądzić, że to może działać.


    To myślisz ,że to tylko z powodu tej mojej wiary ten check wyskakuje ?

  • Texa Poland
  • #1599 17 Mar 2012 00:37
    mastan4
    Poziom 11  

    Artur k. napisał:
    Myślę, że wyskakuje, ponieważ elektronika chce uchronić pojazd przed zniszczeniem go przez głupotę użytkownika.

    Ale ja prosiłem o konkrety a nie o jakieś mętne argumenty wzięte z sufitu .

  • #1600 17 Mar 2012 02:12
    SilverFox
    Poziom 2  

    Witam Panowie.

    Starałem się dokładnie analizować kolejne wypowiedzi tego tematu. Jednak moje braki wiedzy z zakresu ww. tematu powodują u mnie mały niedosyt w tych wypowiedziach.

    W jednej z nich padła odpowiedź: że przy zastosowaniu HHO "sonda Lambda wykrywa nadmiar tlenu" - domyślam się, że może to powodować błąd 'check engin'.

    Wskazywałoby to na ubogą mieszankę, tymczasem użytkownicy piszą, że stosują układ elektroniczny zubażający jeszcze bardziej ową mieszankę oszukując komputer w stosunku do danych podawanych przez sondę Lambda.

    Czy moj obecny obraz faktów jest trafny, czy może się mylę?

    Jeśli mam rację - to stąd możliwość wypalenia wtrysków?

    Kolejne pytanie - jaka jest temperatura spalania wodoru w ciśnieniu atmosferycznym i w ciśnieniu wewnątrz cylindra?

    Pojawiła się też na forum teoria spalania stukowego przy stosowaniu HHO na wskutek spalania całej mieszanki na raz, zamiast falowo w kierunku ruchu tłoka.

    Jednak ograniczając ilość dostarczanego paliwa do cylindra zmniejsza się też wytworzoną moc na tłok, co przy jego sile z wektorem skierowanym przeciwnie do wektora siły wybuchu mieszanki (opór tarcie elementów silnika, kół, alternatora, itp.), daje zmniejszenie siły działającej destrukcyjnie na tłok i silnik (mniejsze siły wybuchu - przy tej samej wytrzymałości konstrukcyjnej silnika). Faktem jest, że przy mniejszej sile stukowej otrzymujemy tą samą moc na tłok, co przy większej sile falowej. Idąc dalej tą teorią - mniejsza moc stukowa - mniejsza ilość paliwa = Oszczędności.

    Panowie - ostatni mój wywód potraktujcie raczej jako pytanie. Nie oczekuję wieszania na mnie psów, ale raczej rzetelnej i konstruktywnej dawki wiedzy na powyższe pytania. Jak wspomniałem na wstępie, mam nikłą wiedzę w tym temacie. Jednak, jak z pewnością każdy na tym forum, dostrzegam zbytnią 'potrzebę' dofinansowywania 'Cezara' akcyząmi na tradycyjne paliwa, stąd też pragnienie uszczuplenia jego dochodów, alternatywnymi metodami, lub zamiennymi paliwami. Na forum dostrzegłem u wielu z Was dojrzałe wypowiedzi, bogate w wiedzę a nie 'lanie wody' i to was pragnę prosić o odpowiedzi.

    Szczerze liczę na odzew.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

    P.s.
    Przy tym wszystkim warto nadmienić, że przecież kolejny fakt - silniki obecnie mają do 30% sprawności (gdzie traci się owe 70% - część to na pewno wydzielane ciepło). Być może te HHO w jakiś sposób wyciąga dodatkowe procenty sprawności.

    Odpowiedź na pytanie - dlaczego nikt nie opatentował tego wynalazku?
    A komu na tym zależy? Koncernom paliwowym trzymającym rękę nad każdym tego typu wynalazkiem? A któremu przeciętnemu Kowalskiemu starcza pieniędzy na wykonanie niezbędnych badań, dopracowanie wynalazku i opatentowanie go?

    Przy okazji można dodać poczynania naszego 'Cezara' - dlaczego olej rzepakowy w sklepach kosztuje już minimum 4,99zł/L? A ile kosztuje obecnie akcyza na wlanie go do baku (nawet bez jego przetworzenia na biopaliwo)? W sumie prawie 7zł. Skąd taki nagły wzrost ceny, skoro mamy go nadmiar w Polsce? - To tak dywagując na temat opatentowania HHO.

    Na koniec dodam:
    "Japońska firma Genepax jest w posiadaniu eksperymentalnego samochodu, który na jednym litrze wody porusza się przez 60 minut z prędkością 89 kilometrów na godzinę. " - to cyctat z artykułu jednego z szanujących się portali internetowych.

    Jeszcze raz pozdrawiam.

  • #1601 17 Mar 2012 03:31
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Silver Fox napisał:
    A komu na tym zależy? Koncernom paliwowym trzymającym rękę nad każdym tego typu wynalazkiem?
    Tutaj bym się z Szanownym Przedmówcą nie zgodził. Czy potęga Exxon, Shell, czy Texaco jest większa od potęgi Toyoty, Nissana czy Forda? Gdyby tak było, to nigdy nie powstał by legendarny już Prius. A w oszczędności, jakie daje system hybrydowy Priusa czy innych chyba nie wątpisz? Gdyby instalacja HHO rzeczywiście dawała oszczędności rzędu nawet 10 czy 20%, przy swej prostocie była by (za słoną dopłatą lub nie) montowana już od dawna w seryjnych samochodach. Rzecz jest znana od czasów Faraday'a, a odpowiednie magazyny energii (akumulatory Li Ion czy inne) pozwalające się szybko ładować i rozładowywać -cecha niezbędna w hybrydach, od lat 20 lub 30.A niemal co roku producenci samochodów udoskonalają coś, by zmniejszyć zużycie paliwa. To jednak, co zacytowałem z Twej wypowiedzi jest jedną z najpopularniejszych na tym Forum teorii spiskowej Dlaczego w Brazylii 80% samochodów różnych marek jest fabrycznie przystosowanych do spalania alkoholu etylowego, które to paliwo jest tam o połowe tańsze od benzyny bezołowiowej? I jakoś Petrobras i Schell żyją w zgodzie sprzedając to samo tanie alkoholowe, produkowane na miejscu paliwo. Również w USA, siedzibie tych podłych Siedmiu Naftowych Sióstr, bez problemu zakupisz E85- alkoholowe ekologiczne paliwo po niższej cenie, jezeli tylko posiadasz specjalną instalacje. Coś jak z naszym LPG czy CNG. Nawet u nas, w kraju i jakoś mimo paniki, ceny LPG nie zrównano dotychczas z ceną diesla czy bezołowiowej, a to sprawa podpisu paru urzędników a nie technologii.

  • #1602 17 Mar 2012 08:13
    senio
    Poziom 11  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Dlaczego w Brazylii 80% samochodów różnych marek jest fabrycznie przystosowanych do spalania alkoholu etylowego, które to paliwo jest tam o połowe tańsze od benzyny bezołowiowej? I jakoś Petrobras i Schell żyją w zgodzie sprzedając to samo tanie alkoholowe, produkowane na miejscu paliwo.


    Użyłeś zwrotu "żyją w zgodzie sprzedając ". Skoro produkują coś i sprzedają, mają z tego tytułu dalej dochody. Spirytusu kupować nie muszą, bo go wyprodukują z byle czego. Więc zysk z jego sprzedaży utrzymuje się pewnie na podobnym poziomie co sprzedaż paliw za które muszą płacić, aby dalej je odsprzedać. Gdyby zamiast tego spirytusu użytkownicy samochodów nalali wody, zyski by się skończyły......

  • #1603 17 Mar 2012 08:34
    Artur k.
    Admin grupy audio

    mastan4 napisał:
    Ale ja prosiłem o konkrety a nie o jakieś mętne argumenty wzięte z sufitu .

    A my o co prosimy, począwszy od Twojej pierwszej wypowiedzi w tym temacie 15 Mar 2012 17:54:42
    Odpowiedziałeś konkretnie na choćby jedno pytanie zadane przez jankolo? Ja nie zauważyłem. Dlaczego my Tobie mamy dawać konkretne odpowiedzi, a Ty nam "sprzedajesz" jakiś bełkot?

    SilverFox napisał:
    W jednej z nich padła odpowiedź: że przy zastosowaniu HHO "sonda Lambda wykrywa nadmiar tlenu" - domyślam się, że może to powodować błąd 'check engin'.

    Wskazywałoby to na ubogą mieszankę, tymczasem użytkownicy piszą, że stosują układ elektroniczny zubażający jeszcze bardziej ową mieszankę oszukując komputer w stosunku do danych podawanych przez sondę Lambda.

    Układ elektroniczny jest po to, by przy zbyt ubogiej mieszance, ECU "myślał", że wszystko jest w porządku i nie próbował nic zrobić, ani nie generował błędu.

    Doprawdy ciekawe to wszystko - inżynierowie koncernów samochodowych dwoją się i troją, by w dobie kryzysu zaprojektować samochód jak najtańszy w eksploatacji, stosują coraz bardziej wymyślne urządzenia elektroniczne, sterujące pracą silnika i dawkujące paliwo (żeby spalać jak najmniej i z jak najwyższą sprawnością) itp. Tymczasem okazuje się, że wystarczy zajrzeć do Pana Henia do garażu, on tam montuje termos z drutem w środku oraz magiczne pudełko z układem scalonym linijki LED i dzięki temu oszczędza 30% paliwa, że też duże koncerny na to nie wpadły. Nobel czeka!

  • #1604 17 Mar 2012 18:38
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    SilverFox napisał:
    Na koniec dodam:
    "Japońska firma Genepax jest w posiadaniu eksperymentalnego samochodu, który na jednym litrze wody porusza się przez 60 minut z prędkością 89 kilometrów na godzinę. " - to cyctat z artykułu jednego z szanujących się portali internetowych.

    czy byłbyś uprzejmy podać link to tego artykułu na tym szanującym się portalu internetowym? Bo ja mam link do informacji o wspomnianej firmie również zawartym na szanującym się portalu internetowym, a mianowicie:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Water-fuelled_car
    skąd pochodzi taka oto informacja o wspomnianej firmie:
    In June 2008, Japanese company Genepax unveiled a car which it claims runs on only water and air, and many news outlets dubbed the vehicle a "water-fuel car". The company says it "cannot [reveal] the core part of this invention,” yet, but it has disclosed that the system uses an onboard energy generator (a "membrane electrode assembly") to extract the hydrogen using a "mechanism which is similar to the method in which hydrogen is produced by a reaction of metal hydride and water". The hydrogen is then used to generate energy to run the car. This has led to speculation that the metal hydride is consumed in the process and is the ultimate source of the car's energy, making the car a hydride-fuelled "hydrogen on demand" vehicle, rather than water-fuelled as claimed. On the company's website the energy source is explained only with the words "Chemical reaction". The science and technology magazine Popular Mechanics has described Genepax's claims as "Rubbish." The vehicle that Genepax demonstrated to the press in 2008 was a REVAi electric car, manufactured in India and sold in the UK as the G-Wiz.

    In early 2009, Genepax announced they were closing their website, citing large development costs.

    (wytłuszczenie moje).
    Czy dysponujesz jakąś informacją dementującą to, co zacytowałem?

  • #1605 17 Mar 2012 22:54
    mastan4
    Poziom 11  

    senio napisał:

    _jta_ napisał:

    Coś mam wrażenie, że niejeden naciągacz pisze, że to akurat on jest tym, który doradzi, jak dobrze zrobić HHO... :wink:
    A swoją drogą, piszesz że oni cele robią bez pojęcia, a gdzie sam napisałeś coś o tym, jak ona powinna być zrobiona?
    Jakbyś napisał: cela ma być zrobiona tak i tak, często są robione następujące błędy (tu lista), to by miało to jakiś sens.



    Podstawowe trzy błędy jakie ludzie robią to wejścia i wyjścia z jednej strony, zły dobór płyt neutralnych, brak możliwości wychłodzenia takiej celi później. Do tego dochodzą złe materiały użyte do budowy, źle rozmieszczona i zabudowana cała instalacja w samochodzie, i sporo innych różnych drobnych szczegółów, które są bardzo istotne w całokształcie budowy i montażu takiej instalacji. Wszystko jest to opisane na forach gdzie wskazałem. Kto jest dociekliwy i potrafi, znajdzie i zrobi samodzielnie to prawidłowo. Kto nie to kupi lipę i napiszę nie działa lub działa słabo.

    A teraz co do naciągania. Jak bym miał to komuś odpłatnie wykonać, nie ma takiej możliwości bo nie mam na to ani czasu, ani ochoty, a moim wolnym czasem inaczej dysponuję. Praca włożona bez przygotowania seryjnego jest jak budowanie prototypu, czyli jest jej dużo, pochłania masę czasu, a więc i robi się drogo. Gdybym miał ją wycenić w przeliczeniu na inne zajęcia jakie wykonuję zliczając godziny, cena była by abstrakcyjna i nie do przyjęcia. Tak więc drugiego dna nie ma w moim przypadku jak sugerujesz. Ja nie zrobię nikomu takiej instalacji, za to sam mam i uważam że mam to dobrze zrobione skoro nie tylko działa, ale przynosi korzyści jak dynamika, mniejsze spalanie , lepsza kultura pracy silnika.


    Senio mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedż :
    1.jaka stal na elektrody ,rozmiar elektrod ,odstępy
    2.jaki elektrolit ,stężenie
    3.schemat podłączenia do instalacji w samochodzie ,co zastosowałeś z elektroniki ?

  • #1606 18 Mar 2012 01:02
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    mastan4 napisał:
    Senio mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedż :
    1.jaka stal na elektrody ,rozmiar elektrod ,odstępy
    2.jaki elektrolit ,stężenie
    3.schemat podłączenia do instalacji w samochodzie ,co zastosowałeś z elektroniki ?
    Przecież te dane są ściśle tajne! :cry: Osobiście sądzę, że prezentowany tu kiedyś ,,chinski termos & LEDy + woda z octem spożywczym jako elektrolit" albo najbardziej zaawansowane technologicznie konstrukcje - grafitowe, platynowe lub ze stali nierdzewnej elektrody, obudowa z teflonu i tytanu, z dodatkowym chłodzeniem płaszczem wodnym (dziwne, że nikt na to jeszcze nie wpadł), superseperatory z porowatego kevlaru, elektrolit z wody destylowanej oraz NaOH SC( spektralnie czysty), oraz mikroprocesowy sterownik PWM z OLEDowym wyświetlaczem, koniecznie na Atmega, wraz z laserowym czujnikiem poziomu elektrolitu, mają tylko różnice w wydajności, bo miec muszą, ale i ten najwydajniejszy jest i tak za mało wydajny by spełnić warunek nadsprawności, bo taki spełniony być musi, aby to działało. A że nie da się go spełnić, więc zarówno termos rodem z Chin oraz konstrukcje rodem z NASA lub Lockheed - Martin NIE DZIAŁAJA jako generatory paliwa alternatywnego do silnika o wewnętrznym spalaniu, z niego zasilane, a to dlatego, że prawa fizyki im tego zabroniły.
    PS. Na marginesie nigdzie nie zauważyłem rozwiązania jednej banalnej sprawy : samouzupełniania się zmniejszającego się poziomu elektrolitu w elektrolizerze z głównego zbiornika paliwa - WODY, a to na skutek jego elektrolizy i parowania, za pomocą choćby najprostrzego zaworu pływakowego rodem ze sracza :cry:

  • #1607 18 Mar 2012 10:06
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Jakby ktoś z tych, którzy zrobili instalację HHO, opisał ją wystarczająco dokładnie,
    to ktoś inny mógłby zrobić taką samą i sprawdzić, czy z takim samym rezultatem...
    Skoro nikt nie opisuje, to pewnie rezultat zależy nie od konstrukcji, a od wiary.

    :arrow: Artur k. - Widziałem ofertę przeróbki, która ma dawać 40÷60% oszczędności.

    :arrow: senio - Przejrzałem to, dużo było nie na temat (i z tego powodu moderator
    to wyrzucił), a o tym, o co pytał mastan4, nic (tego by pewnie nie wyrzucił).

  • #1608 18 Mar 2012 14:40
    kybernetes
    Poziom 39  

    mastan4 napisał:
    1.jaka stal na elektrody ,rozmiar elektrod ,odstępy
    2.jaki elektrolit ,stężenie
    3.schemat podłączenia do instalacji w samochodzie ,co zastosowałeś z elektroniki ?


    Stal na elektrody powinna być nierdzewna, chromowa i wystarczy tu zwyczajna kwasówka. Generalnie materiał elektrod powinien mieć zdolność do pasywacji w warunkach elektrolizera..

    Elektrolit tylko zasadowy, kwaśne elektrolity wymagają specjalnych elektrod. Z zasadowych elektrolitów najlepsze (przy sensownej cenie) są elektrolity oparte na KOH i NaOH. Stężenie tych substancji powinno być optymalne - czyli takie przy którym rezystancja elektrolitu jest najmniejsza. W praktyce ok 20%.

  • #1609 18 Mar 2012 15:59
    mastan4
    Poziom 11  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    mastan4 napisał:
    Senio mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedż :
    1.jaka stal na elektrody ,rozmiar elektrod ,odstępy
    2.jaki elektrolit ,stężenie
    3.schemat podłączenia do instalacji w samochodzie ,co zastosowałeś z elektroniki ?
    Przecież te dane są ściśle tajne! :cry:
    PS. Na marginesie nigdzie nie zauważyłem rozwiązania jednej banalnej sprawy : samouzupełniania się zmniejszającego się poziomu elektrolitu w elektrolizerze z głównego zbiornika paliwa - WODY, a to na skutek jego elektrolizy i parowania, za pomocą choćby najprostrzego zaworu pływakowego rodem ze sracza :cry:

    Te dane nie są aż tak tajne jak ci się wydaje ,a pomysł z uzupełnianiem poziomu też można znależć jak ktoś tego potrzebuje, może masz jakieś świeże spojrzenie na ten temat ,to nikt się nie pogniewa jak coś tu dodasz oprócz tych kpin . :idea: :!:

  • #1610 18 Mar 2012 17:41
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Moje kpiny biorą się z Wszej wiary w cuda, niczego więcej, ateistą jestem :cry: Zostało udowodnione teoretycznie ponad wszelką wątpliwość że urządzenia HHO nie nie mogą działać Praktycznie -niezależne komisje, bezstronne opinie świadków, udowadniające coś wprost przeciwnego nie istnieją. Czy wobec tego należy dać wiarę cudotwórcom, na słowo, że u nich działa ???? Wiara na słowo staje się religią i coraz bardziej oddala się od techniki. To cos, jak wiara z napędzanie samochodu energią zgromadzoną w magnesach trwałych. Sąsiedni temat na Elektrodzie. Nie da się, Fizyka, a raczej jej prawa tego zabraniają, pomimo wiary i entuzjazmu potencjalnych konstruktorów.

  • #1611 18 Mar 2012 18:10
    kybernetes
    Poziom 39  

    Krzysztof Kamienski, co też Ty opowiadasz za cuda? Nic nie zostało udowodnione, a tym bardziej "ponad wszelka wątpliwość". Przekonanie nie jest dowodem, nawet Twoje ;)
    Przekonanie to wyraz Twojej wiary w to, że HHO nie działa. Teoretycznie można snuć dywagacje o tym czy tamtym ale żaden z tutejszych teoretyków nie ma dość wiedzy i autorytetu aby te jego dywagacje były wiarygodne. Także - sporawa wciąż jest otwarta.

  • #1612 18 Mar 2012 20:18
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Tak mi przyszło do głowy - przecież są podręczniki projektowania silników spalinowych, może ktoś umiałby taki
    znaleźć i miałby czas, by go poczytać i opisać? Przecież tam jest wiedza pozwalająca ustalić, czy HHO coś da.

  • #1613 18 Mar 2012 20:22
    zybel
    Poziom 12  

    dziś zrobiłem trasę Puławy-> Opole Lub.-> Sandomierz-> Zwoleń- Puławy wcześniej jazda głownie po moim pięknym miasteczku. W każdym razie na 61 litrach gazu przejechałem 420km. Jak na razie najlepszy wynik od 2,5 roku od kiedy jestem posiadaczem samochodu.

  • #1614 18 Mar 2012 20:31
    Artur k.
    Admin grupy audio

    kybernetes napisał:
    Także - sporawa wciąż jest otwarta.

    Sprawa jest otwarta. bo:
    kybernetes napisał:
    żaden z tutejszych teoretyków nie ma dość wiedzy i autorytetu aby te jego dywagacje były wiarygodne.

    Zaś na potwierdzenie praktyczne, w odpowiednim warsztacie, żaden z tych, którzy twierdzą że działa, nie ma odwagi.
    Sytuacja patowa.

  • #1615 18 Mar 2012 22:10
    kybernetes
    Poziom 39  

    Chyba, że ktoś znajdzie w sieci jakieś naukowe publikacje o badaniach pojazdów zasilanych tym "patentem". Wtedy test na warsztacie nie byłby potrzebny. Jednak coś mi mówi, że żaden z naukowców się tym nie zajmował.

  • #1616 18 Mar 2012 22:22
    000andrzej
    Poziom 37  

    Zybel - a czego dotyczy Twoja wypowiedź o spalaniu?

    kybernetes - coś mi mówi, że naukowcy dla ciekawości się tym zajmowali, ale nic godnego uwagi z tego nie wyszło, więc nie było sensu zamieszczać czegoś, co jest wiadome.
    Podobnie jak nikt nie publikuje wyników obliczeń stałej grawitacji na podstawie pomiarów czasu spadania "jabłka z drzewa".

  • #1617 18 Mar 2012 23:07
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pozwalam sobie zamieścić link do dwóch części artykułu dotyczącego testowania auta z instalacją hho:

    http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/gas-mileage/4276846
    http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/gas-mileage/4310717-2


    Jeżeli komuś nie chce się czytać tych artykułów w całości, to zamieszczam kwintesencję testu:

    The total improvement in fuel economy after $1800 plus of expenditure? Bupkis. Too small to measure. Nada. In fact, if you look at the EPA tests with the system switched on and then off, there's a tiny increase in fuel consumption when the system is turned on. I attribute this to the 15 amps or so of current the electrolysis cell consumes to produce hydrogen. That current uses horsepower to spin the generator, and that consumes gasoline. The hydrogen "boost" couldn't even compensate for its own losses.

    Te artykuły nie są rodzynkiem: podobnych jest więcej. Na przykład:
    http://cr4.globalspec.com/thread/22670

  • #1618 18 Mar 2012 23:16
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    zybel napisał:
    61 litrach gazu przejechałem 420km
    Jakiego gazu ?? HHO ??Bo jak LPG wynik ~ 14 l/100km to standard i to kiepski :D i to z HHO ? Ale ok. Może to 8 cylindrowa Toyota Harrier, ale następne pytanie: Ile wody zużyłeś do procesu elektrolizy, bo o piciu, spryskiwaczu i chłodnicy nie wspominam.
    A na serio- ponieważ poruszasz się jak widzę po ,,parafii" mojej Ukochanej, będe w Polsce od 1 lipca do połowy września. Mogę przygotować data-logger zapisujący kilka parametrów w czasie. Tak więc napięcie, prąd (elektrolizera), przepływ gazu(ó) i cieczy w l/min oraz przejechanej drogi i prędkości (jakieś kółko od wózka lub dziecinnego rowerka z enkoderem na patyku do pomiaru prędkości i drogi). W Twej obecności dane z loggera bez obróbki zostaną skierowane na to Forum. Wyrażasz zgode ??. Będą wakacje, może drogą losowania zaprosimy ze dwóch [/b]sceptyków z Tego Forum jako niezależnych Obserwatorów. Co Ty na To ??

  • #1619 18 Mar 2012 23:36
    Rzuuf
    Poziom 43  

    To jedno zdanie daje odpowiedź ambitnym "papierowym badaczom":

    jankolo napisał:
    there's a tiny increase in fuel consumption when the system is turned on

    Jankolo, jak zwykle niezawodny ...

  • #1620 19 Mar 2012 07:24
    zybel
    Poziom 12  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    zybel napisał:
    61 litrach gazu przejechałem 420km
    Jakiego gazu ?? HHO ??Bo jak LPG wynik ~ 14 l/100km to standard i to kiepski :D i to z HHO ? Ale ok. Może to 8 cylindrowa Toyota Harrier, ale następne pytanie: Ile wody zużyłeś do procesu elektrolizy, bo o piciu, spryskiwaczu i chłodnicy nie wspominam.
    A na serio- ponieważ poruszasz się jak widzę po ,,parafii" mojej Ukochanej, będe w Polsce od 1 lipca do połowy września. Mogę przygotować data-logger zapisujący kilka parametrów w czasie. Tak więc napięcie, prąd (elektrolizera), przepływ gazu(ó) i cieczy w l/min oraz przejechanej drogi i prędkości (jakieś kółko od wózka lub dziecinnego rowerka z enkoderem na patyku do pomiaru prędkości i drogi). W Twej obecności dane z loggera bez obróbki zostaną skierowane na to Forum. Wyrażasz zgode ??. Będą wakacje, może drogą losowania zaprosimy ze dwóch [/b]sceptyków z Tego Forum jako niezależnych Obserwatorów. Co Ty na To ??


    Nie widzę przeciwwskazań. Tylko w tygodniu to nie ma szans, ale w którąś sobotę jak najbardziej.
    Sam jestem bardzo ciekaw wyników. przez całą zimę wyniki były niemiarodajne, bo cały czas się zmieniała temperatura, albo na jednym baku jeździłem wokół komina, a na następnym wyjazd w trasę.
    samochód ma przejechane około 500tyś km. jest to automat i jeśli tylko silnik nie oddaje tyle mocy ile powinien przy danych obrotach (np za uboga mieszanka kończące się świece), to skrzynia zaczyna twardo zmieniać biegi. Od czasu jak założyłem elektrolizer zmienia biegi niewyczuwalnie.
    Mój samochód to chrysler grand voyager 3,3 v6 do którego dołożyłem napęd na 4 koła. Waga około 2200kg. Zawsze spalał około 16-18l/100km.