Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 02 Kwi 2012 17:31 569720 1889
  • Fabryka prądu
  • #1683
    cojac1
    Poziom 12  
    ...wczoraj na BBC HD leciało o sposobie postrzegania rzeczywistości przez ludzki mózg, dyskusję należałoby zacząć od tego. HHO to iluzja, widzimy, wierzymy, dzieje się czy nie to łepetyna i tak sama dorabia co chce do tego w co wierzy.
    Tutaj zachodzi podobna zależność, zaczynamy od wiary, że w końcu będziemy mniej wydawać ukochanej gotówki na paliwko do ukochanego samochodziku. Moja rada: żeby mniej wydawać proszę kupić sobie hybrydę lub elektryka.
    Silnik spalinowy został moi Drodzy skonstruowany dość dawno i dopracowany przez lata do zasilania benzyną czy dieslem. Jeśli chodzi o wodór to zdaje mi się, że już ktoś opracował do perfekcji jego spalanie w ogniwach, które silnika spalinowego nie przypominają w żadnej mierze. Więc spalanie go w ten sposób może stanowić tylko poprawienie jakości spalania podstawowego paliwa i na krótko poprawić osiągi, jak sławetny już wtrysk wody, a nie wydatne zmniejszenie spalania.
    Przeczytałem całość powyższych sprzeczek i wypocin. To jest drodzy Panowie bełkot o dawno już stwierdzonych faktach i jak ktoś zauważył to nie jest forum dla fanatyków, którym życzę powodzenia, szczególnie w wydatkowaniu napraw nie tanich w końcu alternatorów ;-), a może nie???
    Proszę moderatorów a zakończenie tego tematu, bo wstyd to czytać, wszystko zastało powiedziane
  • Fabryka prądu
  • #1684
    Artur k.
    Admin grupy audio
    cojac1 napisał:
    Proszę moderatorów a zakończenie tego tematu, bo wstyd to czytać, wszystko zastało powiedziane

    Problem polega na tym, że w momencie zamknięcia tematu, zostaniemy oskarżeni o współpracę z lobby paliwowym i świadome działanie na jego korzyść. Takie oskarżenia już pojawiły się w tym temacie, ale dotyczyły usuwania postów nie na temat.
    Dopóki społeczeństwo będzie głupie i naiwne, dopóty ten temat musi pozostać otwarty.
  • #1686
    maniek150215
    Poziom 11  
    to w końcu mam do was pytanie czy ten generator działa w samochodzie w celu obniżenia spalania a jedli tak to co jeszcze trzeba przerabiać?
  • #1687
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Rzuuf napisał:
    Czy wklejenie pełnego tłumaczenia tego tekstu będzie celowe i zgodne z Regulaminem?

    Będzie zgodne. Sugerowałbym pełny tekst w załączniku a streszczenie (jedno-dwa zdania dla każdego punktu) w treści postu.
  • #1688
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Text oryginalny w załączniku do poczytania: The Unlucky 13 HHO Lies (pechowa "13" kłamstw o HHO). Google przetłumaczy.
    Tu skrót w tłumaczeniu na PL:
    1: "15% (lub 20% lub 30%) paliwa nie ulega spaleniu" - zwykłe kłamstwo!
    2: HHO poprawia spalanie - nieporozumienie!
    3: HHO po prostu dodaje dodatkowe paliwo dla silnika, które to paliwo zostało uzyskane z wody "bezpłatnie" ... - zwykłe kłamstwo!
    4: Istnieje "nadmiar prądu" produkowany przez alternator ... - zwykłe kłamstwo!
    5: Wynaleziono sposób rozkładu wody 2 - 5 - 50 razy skuteczniejszy niż "zwykła" elektroliza - zwykłe kłamstwo!
    6: "Rozhuśtanie" molekuł z zastosowaniem impulsów o częstotliwości "x", lub pradu zmiennego, rezonans ... - zwykłe kłamstwo!
    7: "A ja mam poprawę o 50% lub 100% mimo, że głupie typy naukowców myślą, ze to nie działa ..." - głębokie nieporozumienie, złe metody badań, psychiczna niestabilność, efekt placebo, zwykłe kłamstwo?
    8: Śmierdzący jajogłowi uniemożliwili by latanie braciom Wright ... - głębokie nieporozumienie ! Bracia Wright byli klasycznymi naukowcami ...
    9. Stanley Meyer został skazany za oszustwa z powodu spisku firm paliwowych przeciwko niemu. Głębokie nieporozumienie!. Oszukał inwestorów, którym obiecał samochód na wodę ...
    10. "Wynalazca" proponuje Perpetuum Mobile, zarzekając się, że to nie jest PM - głębokie nieporozumienie!
    11. "Gdyby to miało przynosić straty, to bym to zauważył, ale tak nie jest ..." - niewielkie nieporozumienie.
    12. HHO jest jednoatomowe, o zupełnie innych właściwościach niż H2 ... - zwykłe kłamstwo, lub głęboka ignorancja!
    13. Dawka HHO powoduje, ze komputer pokładowy ma symulację pracy silnika na paliwie ubogim więc zwiększa przepływ paliwa. Dlatego należy manipulować z systemem emisji... - Zwykłe kłamstwo!.

    Przyjemnej lektury!
  • #1689
    mastan4
    Poziom 11  
    Jest tylko jeden problem z tym tekstem ,że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.
  • #1690
    zimny8
    Poziom 33  
    mastan4 napisał:
    że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.

    Było wcześniej:
    http://www.aardvark.co.nz/hho_fraud.shtml
    tylko patrz tam- "This report PDF" /wystukaj:
    TECHNICAL PAPER FOR STUDENTS AND YOUNG ENGINEERS
    albo po prostu:
    http://www.fisita.com/education/congress/SCpapers/sc11.pdf
    Więc poprawa sprawności cieplnej 15%( badany silnik) przy większym zadymieniu?, skąd brać za darmo "takie" ilości HHO?.
  • #1691
    mastan4
    Poziom 11  
    zimny8 napisał:
    mastan4 napisał:
    że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.

    Było wcześniej:
    tylko patrz
    http://www.fisita.com/education/congress/SCpapers/sc11.pdf
    Więc poprawa sprawności cieplnej 15%( badany silnik) przy większym zadymieniu?, skąd brać za darmo "takie" ilości HHO?.

    Tak ,ale nie w tym tekście .
    Co do wyników testów w tym pdf ,to eksperymentatorzy popełnili kilka błędów ,mimo to jeszcze udało im się osiągnąć pozytywny wynik dodawania HHO.
  • #1692
    zimny8
    Poziom 33  
    Im wyszło pozytywnie, ale jeśli myślimy o wytwarzaniu HHO w samochodzie i dodawaniu go do paliwa to wyjdzie nam to co autorowi wyliczeń (tych z linka), czyli ekonomicznie to będzie mocno (kopniak) w plecy albo tam gdzie już tracą swą szlachetną nazwę.
  • #1693
    mastan4
    Poziom 11  
    A czy to nie jest pozytywny efekt HHO,cytat z pdf :
    When a diesel engine runs with a small amount of hydrogen addition (repeatedly smaller than in the present investigation) the NOx emissions are very lower in comparison with the case without hydrogen addition (4). The NOx reduction with hydrogen addition might be attributed to superior combustion characteristics of hydrogen that burns more rapidly and cleanly than hydrocarbon fuels (4), because its amount is smaller and enters combustion reactions at higher velocity, has lower activation energy, and incurs more molecular collisions than heavier hydrocarbon molecules. These characteristics may not only improve combustion process but also enhance transport processes reducing hot spots in combustion chamber that are one of the major contributors to NOx emissions in IC engines.
  • #1695
    mastan4
    Poziom 11  
    Rzuuf napisał:
    mastan4 !
    Popatrz do Normy na spaliny ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin ) i zobacz, o ile da się poprawić zawartość NOx - ich obecność ma znaczenie dla "zżerania" układu wydechowego.

    Może nie przeczytałeś tego ze zrozumieniem :
    When a diesel engine runs with a small amount of hydrogen addition (repeatedly smaller than in the present investigation) the NOx emissions are very lower in comparison with the case without hydrogen addition (4).
  • #1696
    zimny8
    Poziom 33  
    mastan4 napisał:
    repeatedly smaller than in the present investigation

    O ile wtedy poprawi się sprawność, wzrośnie moc/spadnie zużycie paliwa?
    Jeśli o emisję NOx chodzi, to gra nie warta świeczki, tyle tych pozytywów co kot napłakał.
    Zobaczmy o jakich mocach silników mowa, jakie ilości HHO są potrzebne do wzrostu sprawności o 15%, a jakie wydajności mają koledzy ze swoich "termosów" i innych cudów:
    Cytat:
    The engine in that paper was producing around 6.5HP at 1,500RPMs and needed 240 liters per hour (4 liters per minute) of H2/O2 gas.

    An average auto engine will be capable of around 200HP and so a simple scaling would indicate that 30 times the 4lpm figure (or 120lpm) would be required to see the same 15% increase at full throttle. Of course we don't drive around at full throttle all the time so a safer figure to use would be the 20HP or so that an average-sized car requires to cruise at highway speeds.

    20HP / 6.5HP = 3 times the horsepower so we'll need 3 times the fuel and three times the H2/O2 gas to see the same effect. That brings our H2/O2 requirement to 12.0 lpm.

    Dajcie mi taki elektrolizer co wytworzy "choć" tyle HHO, i policzcie ile do tego trzeba energii?
  • #1697
    Rzuuf
    Poziom 43  
    Norma na NOx dla silników wysokoprężnych BEZ DODATKU HHO przewiduje odpowiednio : <0,25% (EURO4), <0,18% (EURO5) i <0,08% (EURO6).
    Nie znam wyników wpływu dodatku HHO, ale obniżenie emisji NOX z 0,08% do 0% daje zysk tylko 0,08%. Ponieważ "produkcja" NOx jest energochłonna, więc jej wyeliminowanie może dać zysk mocy na takim właśnie poziomie (<0,1%).
    Czy pomiar mocy na hamowni pozwala na taką dokładność?
    W atmosferze powstają NOx bez udziały samochodów, a z kolei obecność NOx (które są utleniaczem) w spalinach może pomagać w dopalaniu HC (węglowodorów).
  • #1698
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda
    mastan4 napisał:
    A czy to nie jest pozytywny efekt HHO,cytat z pdf :
    When a diesel engine runs with a small amount of hydrogen addition (repeatedly smaller than in the present investigation) the NOx emissions are very lower in comparison with the case without hydrogen addition (4).

    mastan4 napisał:
    Jest tylko jeden problem z tym tekstem ,że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.
  • #1699
    zimny8
    Poziom 33  
    jankolo napisał:
    mastan4 napisał:
    A czy to nie jest pozytywny efekt HHO,cytat z pdf :
    When a diesel engine runs with a small amount of hydrogen addition (repeatedly smaller than in the present investigation) the NOx emissions are very lower in comparison with the case without hydrogen addition (4).

    mastan4 napisał:
    Jest tylko jeden problem z tym tekstem ,że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.

    jankolo- zostało poparte:
    http://www.fisita.com/education/congress/SCpapers/sc11.pdf
  • #1700
    mastan4
    Poziom 11  
    jankolo napisał:
    mastan4 napisał:
    A czy to nie jest pozytywny efekt HHO,cytat z pdf :
    When a diesel engine runs with a small amount of hydrogen addition (repeatedly smaller than in the present investigation) the NOx emissions are very lower in comparison with the case without hydrogen addition (4).

    mastan4 napisał:
    Jest tylko jeden problem z tym tekstem ,że nie zostało to poparte żadnymi wynikami z przeprowadzonych badań ,wykresami itp.

    :?: :idea:
  • #1702
    zimny8
    Poziom 33  
    zimny8 napisał:
    jankolo- zostało poparte:

    Napisałem bo wiedziałem ze zostanie "to" użyte przeciwko, i zostało hehe.
    Co do znacznego obniżenia emisji NOx to- hehe.
  • #1703
    zimny8
    Poziom 33  
    maniek150215 napisał:
    to w końcu mam do was pytanie czy ten generator działa w samochodzie w celu obniżenia spalania a jedli tak to co jeszcze trzeba przerabiać?

    Przeczytałeś chyba tylko swój post z tego tematu.

    mastan4 napisał:
    Hehe jakoś nikt nie pisze o HHO ,więc nie ma komu demonstrować wiedzy z podstawówki

    cojac1 napisał:
    Proszę moderatorów a zakończenie tego tematu, bo wstyd to czytać, wszystko zastało powiedziane

    Artur k. napisał:
    Problem polega na tym, że w momencie zamknięcia tematu, zostaniemy oskarżeni o współpracę z lobby paliwowym i świadome działanie na jego korzyść. Takie oskarżenia już pojawiły się w tym temacie, ale dotyczyły usuwania postów nie na temat.

    Są tu podobne/pokrewne tematy, wielkiej straty by nie było:
    "Elektrolit do HHO, regulator EFIE czy MAP"
    "Elektroliza wody ...+wytwarzanie wodoru"
  • #1705
    mastan4
    Poziom 11  
    :spoko:
    zimny8 ,ale ten tekscik o tych 13 kłamstwach na temat HHO nie jest poparty żadnymi dowodami w tym tekście lub choćby linkami do tekstów ,które by w naukowy sposób potwierdzały wypociny autora tekstu .Dla mnie jest to jak mówią typowa wierszówka na zamówienie .
  • #1706
    000andrzej
    Poziom 37  
    mastan4 napisał:
    Dla mnie jest to jak mówią typowa wierszówka na zamówienie .


    Wreszcie się wydało, że jesteśmy opłacani przez wielkie koncerny naftowe i lobby samochodowe, które to też jest opłacane jak wyżej, żeby tylko jeździć na petrodolarach.
    Zaś ci wszyscy postępowi wynalazcy nie mogą się przebić ze swoim wynalazkiem (znanym od wieku). W dodatku nie mają żadnego udziału w tym, żeby montować elektrolizer. Użyczają go za symboliczne kwoty.
    Nie ma na świecie nauki, jesteśmy w epoce kamienia łupanego, natomiast genialni wynalazcy termosa z którego otrzymuje się opary dziwnego gazu, są światowymi geniuszami. Od czasu do czasu tylko niektórzy są szykanowani przez sądy, które każą im zwracać bajońskie pieniądze zainwestowane przez nabitych w butelkę biznesmenów.
  • #1707
    kybernetes
    Poziom 39  
    Jak już mowa o Stanleyu Meyerze - czy ktoś z was próbował zbudować ten jego generator? Jeśli tak, to pochwalcie się rezultatami.
  • #1708
    Daszuta
    Poziom 13  
    Witam,wątek nieźle się przeciągnął w czasie,proszę zobaczyć na początek tematu w 2008 i spojrzeć na temat z doświadczenia 4 lat,dziś już fabrycznie produkuje się samochody na wodór choć do seryjnej produkcji jeszcze daleko a to z prostej przyczyny,wodór sprężony jest bardzo wybuchowy przy zgnieceniu i przy takiej ilości blondynek na drogach to tragedia.
    Osobiście w swojej BMW testuje (testuje bo ciągle coś nowego wprowadzam) od roku mały generator zrobiony na bazie amerykańskiego projektu
    http://www.youtube.com/watch?v=9qgdgewuFDc
    i sprawdza się całkiem nieźle jak na warsztatową produkcję,z 8-9l zużycia paliwa zużycie z wodorem spadło do ok 5,5 zależnie od ciężkiej nogi,jeśli ktoś chce zrobić auto tylko na wodór i pracować na samej wodzie to bajka,każde auto pobiera mniej lub więcej paliwa zależnie od mocy potrzebnej,więc każdym autem które pali średnio 6l paliwa ja potrafię pojechać aby paliło 11l i w moim przypadku to większe zużycie pokrywa wodór,który cały czas jest podawany do silnika,jeszcze nie opracowałem (i nie mam zamiaru) systemu wtrysku czy dozowania wodoru do silnika bo to dla mnie tylko zabawa i taką pozostanie(mam rodzinę i chcę żyć),jeśli chodzi o szczegóły i doświadczenie moje to do wody dodać trzeba jak już każdy wtajemniczony nieco wie odpowiednie dodatki aby przyspieszyć syntezę wodoru no i ważne jest oczyszczenie przez bubbler,dodatkowo jeszcze zamiast jednego wlotu i wylotu wody do celi zastosowałem 2,znacznie wzrosła wydajność,bardzo ważne jest aby zrozumieć co wytwarza płytka minusowa a co plusowa w celi i co chcemy uzyskać(ważne jest jakie napięcie podajemy do celi nie mówiąc już o prądzie) i nie wierzcie że im większa ilość płytek w generatorze to większa wydajność-ilość płytek musi być odpowiednio właściwa
    Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br
  • #1709
    Dzikii
    Poziom 2  
    Na początek witam wszystkich entuzjastów technololgii wykorzystujących HHO. Tematem interesuje się od dawna, ale dopiero niedawno zgłebiam wiedze do zastosowania praktycznego.

    Tak więc: jedni tworząc elektrody z płytek, dodatkowo je "matują" szlifierkami, żeby zwiększyć powierzchnię, ergo wytwarzanie gazów, inni demonstrowali szybsze wytwarzanie gazów przy płytkach powycinanych jak grzebień(ostre krawędzie, przyspieszające proces), a jeszcze inni przypominają o dokładnym wypolerowaniu(np. generator Meyera) w celu lepszego odrywania się pęcherzyków gazów. No i jak to jest w ostateczności? Niby na logikę im bardziej matowe tym więcej powinno miec powierzchni aktywnej, z drugiej strony faktem jest, iż łatwiej odczepią się pęcherzyki z gładkiej powierzchni.
    Wpadłem na pomysł zrobienia elektrody z 4 rurek i pręta w taki sposób, że w rzucie z góry wygladaloby to mniej więcej tak:
    +(((-)))+.
    Biorąc pod uwagę, że to walce, gdyby je rozłożył na siatkę dwuwymiarową to wyglądałoby to jak elektroda z plytek +nnn-nnn+. Dodatkowo pręt ponacinać w jak najbardizej optymalny sposób a rurki nadziurkować na 1/3 powierzchni. I w taki sposób zbudować 7 elektrod i umiescić 6 naokoło jednej. Wydaje mi się to dosć sprytną kompresją powierzchni (jescze tylko kwestia pienienia się). Duża ilość ostrych krawędzi, przyspierzy produkcję gazów. A duża ilość mniejszych elektrod- jak mi się wydaje- wpłynie na kontrolę temperatury. Zawsze można zrobić jeszcze mały układzik który będzie włącząć pokolei elektrody, tak, żeby się zabardzo nie nagrzewały/chłodziły a ciągle produkowały gaz.
    Oczywiście te przemyślenia są całkowicie hipotetyczne, nie poprzedzone obliczeniami ani doświadczeniami. Własnie jestem w trakcie, przypominania sobie wiedzy z poczatku studiów :)

    I jescze jedna rzecz! Nigdzie nie znalazłem informacji o tym czy ktoś wpadł na szatański pomysł i podłączenia układu generatora HHO do instalacji sekwencyjnej gazu zamiast LPG. Wszyscy u nas opisują jak robią tzw. boostery HHO, któe zmniejszają spalanie. A widziałem samochody, które (ponoć, mam nadzieje, że naprawdę) chodziły wyłącznie na mieszanke tlenowodorową. Bo jakby mieć samochó z sekwencją to tylko podpiąc węzyk z generatora i jedziemy! bez kombinownia z sondami i komputerami pokładowymi.

    I czy ktoś robił dokładniejsze obliczenia jak się mają do wynalazku prawa Faradaya, bo wg drugiego prawa, dla ilości wyprodukowanych jonów nie jest ważna powieszchnia elektrody tylko napięcie.

    (I przepraszam jeśli, jakaś odpowiedź na moje wątpliwości padła, widocznie przoczyłem...)
  • #1710
    Daszuta
    Poziom 13  
    Hej,jeśli chodzi o pracę silnika tylko na wodór to mój kolega ma taki generator a właściwie kilka zespolonych w swoim jeep-ie ale ma niezłe gabaryty około metra i zamontował dodatkowy alternator tylko do hho,a jeśli chodzi o gaz to ja w swoim autku właśnie testuję połączenie gazu z wodorem ale autko jest słabe i prędkości mniejsze ale to chyba wina gazu sekwencyjnego i czujnika Lambda,prościej jest w silnikach ze zwykłym gaźnikiem tam nie ma problemu z mieszaniem gazu i wodoru,gaźnik zasysa wszystko co mu się poda,nawet na spirytusie pojedzie.
    Kolejna sprawa to płytki matowe czy szlifowane,ja wiem jedno w generatorze zachodzi reakcja chemiczna i mamy do czynienia z kwasami,więc ja stosuję płytki z blachy kwasowej nie dla wyglądu a po to aby mi sie nie wytrącały z metalu płytek szkodliwe związki które dostaną się do silnika no nie wspomnę już o trwałości celi ze zwykłej blachy czy takiej po szlifierce.