Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 05 Gru 2009 20:50 564335 1889
  • #211 05 Gru 2009 20:50
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kajoss napisał:
    Jak tylko bede w domu (jeszcze nie wiem kiedy zjade do kraju

    To kolega poza krajem aktualnie przebywa? A gdzie, jeśli nie tajemnica?

  • Texa Poland
  • #212 05 Gru 2009 21:11
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Jak komuś nie wychodzi, to zawsze można powiedzieć, że ten ktoś nie wysilił swoich szarych komórek, tak?
    Czy to unowocześnione wydanie baśni "Nowe szaty cesarza" Andersena? to popełniasz plagiat... ;)

  • Texa Poland
  • #213 06 Gru 2009 11:47
    4dim
    Poziom 14  

    Witam, miałem wczoraj bardzo pracowite popołudnie i wieczór.
    Chciałem jak najszybciej uzyskać jakieś efekty, dlatego jakość wykonanych przeze mnie urządzeń jest fatalna, jednak można się już pokusić o pewne wnioski.
    Podłączyłem mój HHO generator ustawiony na stole do silnika (vauxhall 1.4 66kW) w samochodzie. Generator zasiliłem przez złożony przeze mnie regulator PWM. Regulatora nie podłączałem pod oscyloskop (jak napisałem wyżej chciałem jak najszybciej...) i wszelkich regulacji dokonywałem orientacyjnie.
    PWMem ustawiłem prąd zasilania generatora na poziomie 5A. W bublerze wdać było "bulgotanie" gazu, jednak silnik w żaden sposób nie zareagował. Kilkakrotnie załączałem i wyłączałem genertor, jednak silnik cały czas pracował równomiernie, nie "zauważając" żadnej różnicy.
    Odpiąłem wężyk doprowadzający gaz do kolektora, wstawiłem w słoik z wodą i spróbowałem "zapalać bąbelki". Wybuchały, więc jednak to było HHO.
    Ponownie podłączyłem gaz do kolektora i zacząłem zwiększać prąd zasilający.
    Pierwszy efekt, tj. wzrost obrotów silnika pojawił się przy prądzie... 33A! Podwyższyłem prząd do 35A i znowu kilkakrotnie wyłączałem i załączałem generator. Powodowało to wzrost obrotów silnika (wartości orientacyjne bo odczytywane z obrotomierza samochodu) z 800 do niecałych 900, a potem następował powolny spadek jednak wyglądało na to, że stabilizowały się na poziomie około 850, czyli już był jakiś efekt dodania HHO.
    Postanowiłem zwiększyć prąd. Prąd rósł a silnik bardzo powoli reagował aczkolwiek zauważalnie. Niestety przy wartości 42A mój PWM poszedł z dymem ;).

    Zdaję sobie sprawę, że moje doświadczenia są jeszcze na bardzo amatorskim poziomie, jednak po nich, nie wierzę, że przy prądzie zasilającym generator na poziomie 5A uzyska się jakikolwiek wymierny efekt.
    W połowie tygodnia będę miał znowu czas i wtedy dopracuję moje urządzenie i postaram się zoptymalizować przede wszystkim zasilanie poprzez PWM.

    Chciałbym napisać jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie, która przez wszystkich "twórców" jest pomijana bądź nie traktowana z należytą powagą. Mam na myśli BEZPIECZEŃSTWO!! HHO to jednak wybuchowy gaz tutaj widać efekt wybuchu HHO w kolektorze samochodu.
    Każdy, kto miał do czynienia z instalacjami LPG wie dobrze, że czasem gaz zbierał się w kolektorze i dochodziło do samozapłonu. Z tego powodu montowane były specjalne zawory w kolektorze.

  • #214 06 Gru 2009 13:20
    Rzuuf
    Poziom 43  

    4dim !
    Twoje pomiary - mimo, że bardzo orientacyjne - są jednak wartościowe.
    Silnik na biegu luzem zużywa ok. 10% tego, co "normalnie", zakładam że produkuje również 10% "normalnej" mocy, która jest równa o. 1/3 mocy nominalnej (66kW). Mam skalę porównawczą, gdyż komputerek w moim samochodzie wyświetla mi zużycie paliwa: na biegu luzem 0,6 litra, normalnie ok. 6 litrów, a w pobliżu mocy maksymalnej ok. 18 litrów/100km. Tak więc na biegu luzem mamy ok. 2,2kW (0,1 x 0,33 x 66kW) - ta moc jest zużywana do pokonania tarcia i napędu urządzeń "towarzyszących" (alternator, pompa wodna, pompa oleju, ...).
    Jeśli doprowadzenie "hho" dało przyrost obrotów z 800 na 850, czyli o 6%, to możemy przypuszczać, że o tyle samo wzrosła moc silnika na wolnych obrotach: 6% z 2,2kW=132W.
    Twój generator HHO pobierał 12V x 33A = 396W, zatem sprawność tego "pomysłu" jest 132/396=33%, co jest logiczne, gdyż +/- taka jest sprawność silnika spalinowego (teoretycznie ok. 40%, a w/g opinii niektórych kolegów tylko 25%).
    Dla uzyskanie wyników "legalnych" należało by też dysponować odpowiednią aparaturą, w tym m.in. hamownią z pomiarem mocy.

    Czuję, że niestety, znów okazało sie, że kolejne Perpetuum Mobile nie spełnia oczekiwań ...

  • #215 09 Gru 2009 09:39
    4dim
    Poziom 14  

    1heniu1 - idąc dalej Twoim tokiem rozumowania, jeżeli zamontuję instalacje HHO do mojego samochodu i na stacji benzynowej nadal będę wlewał tyle samo paliwa co przed montażem to mam tego nie uwzględniać lecz uwierzyć w to co mówią hurra optymiści i przyjąć, że mam 70-cio procentowy zysk...

    A już na poważnie. Analizowałem moje dotychczasowe doświadczenia i to, że HHO uzyskane z elektrolizy, do której użyjemy prądu 5A otrzymanego z alternatora nie ma szans na jakikolwiek wpływ na poprawę ekonomii wykorzystania silnika jest oczywiste.
    Zysków można dopatrywać się (będąc niepoprawnym optymistą) w jakimś cudownym zwiększeniu efektywności silnika przy spalaniu HHO. Ale czy jest możliwe, żeby ten przyrost był aż tak duży ? Tu teoretycznie nie jestem dobry więc pozostają BADANIA i doświadczenia.

    A teraz coś miłego dla zwolenników HHO. Wydaje mi się, że tak czy inaczej, HHO będzie można wykorzystać w samochodzie, do poprawy jego parametrów. Oczywiście nie mam na myśli urządzeń zbudowanych na bazie słoików i stale podających gaz. Niezbędne jest zbudowanie układu sterowania ściśle zintegrowanego z silnikiem.
    No i znowu BADANIA muszą wykazać jakie są realne koszty koszty takiego paliwa.

    A teraz idę zjeść ogórka (kiszonego) ;)

  • #216 09 Gru 2009 10:00
    Chomal
    Poziom 12  

    Rzuuf napisał:
    4dim !

    Czuję, że niestety, znów okazało sie, że kolejne Perpetuum Mobile nie spełnia oczekiwań ...


    Nie ma perpetuum mobile

  • #217 10 Gru 2009 16:23
    Andrew5
    Poziom 9  

    Drodzy,
    Wiedzę, że aż wrze od pomysłów i cieszy mnie fakt, że większość z Was to praktycy a nie teoretycy. Mam dla Was do pożyczenia kilka książek jak budować te systemy, tyle że po angielsku w formie pdf. Mogę wysłać na skrzynkę. Proszę tylko napisać że chodzi o HHO. Mój adres: wilman5(malpa)tlen.pl
    Pozdrawiam Was serdecznie.

  • #218 10 Gru 2009 16:30
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Andrew5 napisał:
    Mam dla Was do pożyczenia kilka książek jak budować te systemy,

    A czy mógłbyś opowiedzieć nam, co zbudowałeś na podstawie tych polecanych książek, jak to działa i czy można to zobaczyć (tylko nie na youtube)?

  • #219 10 Gru 2009 19:49
    STZaba
    Poziom 2  

    A ja nie rozumiem jednego. Ten powstały wodor, gdzie sie przyłacza?? do układu dolotowego powietrza?? Bo jak tak to skoro jest on tak wybucowy to czego nie reaguje on odrazu z tlenem z powietrza??

  • #220 10 Gru 2009 20:48
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Do zapoczątkowania tej reakcji (wodoru z tlenem) jest potrzebna odpowiednia temperatura.
    Inna sprawa, że z atomowym tlenem wodór pewnie by reagował i w niskich temperaturach -
    z cząsteczkowym nie reaguje, bo w reakcji H2+(1/2)O2->H2O trzeba rozdzielić cząsteczkę
    tlenu, co wymaga włożenia energii, i to sporej - energia wiązania cząsteczki O2 jest 5.16eV,
    a energia cieplna na stopień swobody w temperaturze pokojowej jest około 0.026eV, czyli
    prawie 200 razy mniejsza. W reakcji z atomowym tlenem tego rozdzielania nie potrzeba.

  • #221 10 Gru 2009 21:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #222 10 Gru 2009 23:14
    Chris_W
    Poziom 37  

    STZaba napisał:
    A ja nie rozumiem jednego. Ten powstały wodor, gdzie sie przyłacza?? do układu dolotowego powietrza?? Bo jak tak to skoro jest on tak wybucowy to czego nie reaguje on odrazu z tlenem z powietrza??

    Bo jeszcze nikt nie skończył w całości projektu. Mieszanka może wybuchać sama sobie - ale najczęściej trzeba inicjacji.

  • #223 10 Gru 2009 23:20
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Liberty napisał:
    A ludzie w Polsce staja na glowach i pomimo tego sa uwazani za szarlatanow: http://h2omobil.pl/site/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=5&Itemid=9

    Trzy pytania:
    1. Tyle zainstalowanych urządzeń i tylko jedna rekomendacja?
    2. Firma która dała rekomendację nie zamówiła natychmiast urządzeń do wszystkich posiadanych samochodów?
    3. Co ma pokazać test na hamowni? Przy okazji: hamownia prowadzi testy i nie interesuje się specjalnie co jest pod maską samochodu.

  • #224 10 Gru 2009 23:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #225 11 Gru 2009 21:34
    J. Kleban
    Poziom 25  

    Chris_W napisał:
    STZaba napisał:
    A ja nie rozumiem jednego. Ten powstały wodor, gdzie sie przyłacza?? do układu dolotowego powietrza?? Bo jak tak to skoro jest on tak wybucowy to czego nie reaguje on odrazu z tlenem z powietrza??

    Bo jeszcze nikt nie skończył w całości projektu. Mieszanka może wybuchać sama sobie - ale najczęściej trzeba inicjacji.


    Najlepsza jest iskra z przewodow WN. jonizuje tlen i odpala jednoczesnie mieszanke.

  • #226 11 Gru 2009 22:32
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Liberty napisał:
    na overunity.de mozna kupic open source generator HHO skonstruowany przez OU-Team, za jedyne 275 EUR

    Ciekawa koncepcja: open source za pieniądze. Jeżeli to jest naprawdę open source, to kompletna dokumentacja powinna być dostępna za darmo. Gdzie ona jest?

  • #227 11 Gru 2009 23:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #228 12 Gru 2009 19:00
    wojwrobel
    Poziom 10  

    witam

    panowie radze szukac innych sposobow pozyskiwania wodoru niz elektroliza bo w ten sposob duzo nie osiagniecie

    proponuje zaczerpnac wiedze jak to sie dzieje w przyrodzie i oczywiscie budowa zawartosc pojedynczej moleculy wody a dokladniej zerknac na orbite elektronow i co ma wplyw na ta orbite .....

    wojsciech

  • #229 12 Gru 2009 19:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #230 12 Gru 2009 19:27
    wojwrobel
    Poziom 10  

    witam

    do wszystkiego trzeba dorosnac !!!

    dokladnie rok temu sam wypisywalem o elektrolizie i ze to mozliwe nawet wrzucilem extra alternator do bryczki ale po dlugiej lekturze z H2O potwierdzam ze elektroliza to najgorszy sposob pozyskiwania wodoru ....

    moze najlatwiejszy ... ale i najgorszy !!!!

    wojsciech

  • #231 12 Gru 2009 21:35
    brofran
    Poziom 37  

    wojwrobel napisał:
    elektroliza to najgorszy sposob pozyskiwania wodoru


    Raczej nalezałoby uznać że nieefektywny. Rozbijajac czasteczkę wody ZAWSZE musimy dostarczyć większej energii aniżeli otrzymamy z ponownego połaczenia TYCH SAMYCH ATOMÓW ( nieuniknione straty procesu). I wszelakie zaklęcia nic tu nie pomogą. Producenci tych wodorowych patentów np. przywolane tu " OVERUNITY" wykazują oszczednosc paliwa , nie bilansując energii włożonej i uzyskanej.

  • #232 12 Gru 2009 23:03
    4dim
    Poziom 14  

    Panowie, ja jestem po paru dniach intensywnego testowania HHO w moim samochodzie.
    W ciągu najbliższych dni opiszę wszystkie zaobserwowane zjawiska i pomiary jakie wykonałem oraz wnioski... ;).
    Dlatego w ciągu paru dni a nie dziś, bo samochód, w którym przeprowadzałem testy kupiłem na trzy dni przed montażem instalacji HHO i nie jeździłem nim zbyt wiele. Dziś odłączyłem HHO i pojeżdżę trochę tym samochodem na samej benzynie, żeby porównania były jak najbardziej rzeczywiste.

    Mam jednak ważne pytanie do forumowiczów posiadających odpowiednią wiedzę teoretyczną (lub lepiej praktyczną).
    Czy ktoś mógłby opisać przebieg spalania w cylindrze mieszaniny benzyny, powietrza i HHO. Przydałoby mi się to do dokładniejszej analizy zaobserwowanych zjawisk.

  • #234 13 Gru 2009 16:50
    4dim
    Poziom 14  

    Ok, ja przepraszam za miejsca w których Cię uraziłem. Postaram się opanować ironie.

    Wróćmy do meritum, czyli HHO. Znam Cię na tyle, na ile pokazałeś swoją wiedzę na forum. Wypowiedziałeś się autorytatywnie na temat HHO podpierając swoje stwierdzenia reklamami firmy sprzedającej HHO.
    To co oni tam napisali to nieprawda. Nie piszę tego na podstawie tylko ogólnej wiedzy technicznej, lecz żmudnie przeprowadzanych doświadczeń.

    Zastosowanie HHO w samochodzie.... nie ma ekonomicznego uzasadnienia, choć pewne pozytywne zjawiska zauważyłem, dlatego w poście z 12 Gru 2009 23:03 poprosiłem o pomoc, aby móc rzetelniej sformułować wnioski i podjąć decyzję, czy dalsze doświadczenia mają sens.

    Bardzo chętnie i od Ciebie przyjmę każde prawdziwe informacje dotyczące doświadczeń z HHO.

    Ponawiam swoją prośbę o pomoc:

    Czy ktoś mógłby opisać przebieg spalania w cylindrze mieszaniny benzyny, powietrza i HHO. Przydałoby mi się to do dokładniejszej analizy zaobserwowanych zjawisk.

    Dodano po 9 [minuty]:

    wojwrobel, nie ten temat, aczkolwiek ciekawe jest samo wykorzystanie ciepła, które jest traconą energią. W ten sposób podnosimy sprawność silnika.
    Wiem też coś o tym ale to nie ten temat... :). Gdybyś chciał o tym porozmawiać to na priv albo w odpowiednim temacie.

  • #235 14 Gru 2009 12:56
    neewton
    Poziom 11  

    Witam.
    Czy wam się wydaje iż firmy sponsorujące uczelnie będą popierały taki kierunek techniczno technologiczny oficjalnie ?
    Jak skończy się ropa mają już lepsze techniki, proste do kontroli i opodatkowania.
    Państwo NIE MA BIZNESU gdy jeden z drugim i tysięcznym podatku nie płaci !
    Przecież nie dopuści do bankructwa jak w Islandii, a działanie takich jak my do tego prowadzi.

    HOH jest dziwnym gazem. Dosłownie i w przenośni.
    Szukając informacji o zimnej fuzji natrafiłem na analizę z jakiegoś laboratorium. Wyniki badań energii biorącej udział w rozkładzie wody były zwyczajne jak na zimną fuzje. Zaciekawił mnie fakt że woda po scaleniu z fazy gazowej posiadała większy ciężar. Proces rozkładu i syntezy wody w próżni.
    Cuda, czy może celowo przemilcza się nisko energetyczne reakcje jądrowe ?

    Wrzuciłem kilka stron wcześniej link do gościa co uruchamia silnik na samym HHO.
    Facet mówi wyraźnie, elektrolizer pobiera z alternatora 120-140A, to jest moc nie przekraczająca 2kW.
    Jak to się ma gdy uruchomimy silnik powiedzmy 50kW ?
    Czy ktoś z was badał energię kinetyczną tego gazu ?
    Ciągle czytam wypociny o kaloryczności, sile wiązania itd itp. Czy ktoś napisał w jakich warunkach to obowiązuje ? Czym są warunki NORMALNE reakcji a czym nie są.
    Zróbcie to samo doświadczenie w obecności pola EM i bez niego. Czemu ilości energii reakcji są różne ? Oczywiście licząc wszystkie składowe.
    Tematem zajmuję się jakiś czas i wiem, że to co robię ma się nijak do tego co piszą w "poważnej literaturze".

    Krytyka jest potrzebna wyśmiewanie innego poglądu na sprawę nie. To po prostu nie rozwija tylko uwstecznia.

    http://free-energy-info.co.uk/PJKBook.html
    Polecam pobrać tego PDF i postudiować.
    HHO opisane jest wyczerpująco w chapter10. Jak przestroić silnik również.
    Znając mechanizm poradzimy sobie z większością silników benzynowych.
    Gdyby coś nie działało, ściągnijcie z tej stronki sam chapter10

    Pozdrawiam

  • #236 19 Gru 2009 22:31
    wojwrobel
    Poziom 10  

    a slyszeli panowie a rozkladzie czasteczek wody przez jonizacje ?

    otoz polega to na takiej zasadzie ze woda poddana jest na dzialanie pola elektrycznego wytworzonego przez wysokie napiecie rzedu kilkudziesieciu KV jony dodatnie H+ "leca" do negatywnej elektrody a jony ujemne OH- do pozytywnej elektrody po czym nastepuje zmiana pozycji elektrod ,w miejsce ujemnej -dodatnia, dodatnej -ujemna i znowu poddajemy wode na dzialanie pola elektrycznego wiec znowu jony leca odpowiednio i caly pic w tym ze jony sa dokladnie po przeciwnej stronie elektrod do ktorych leca wiec musza pokonac cala odleglosc pomiedzy elektrodami lecz na swojej drodze maja jony przeciwnego znaku wiec nastepuje kolizja jonow i rozbicie ich na atomy

    wojsciech

  • #237 20 Gru 2009 15:13
    brofran
    Poziom 37  

    wojwrobel napisał:
    a slyszeli panowie a rozkladzie czasteczek wody przez jonizacje ?

    W laboratorium można rożne eksperymenty przeprowadzać . Ale generator HHO musi zdać egzamin w praktyce i przede wszystkim być ekonomicznie opłacalnym.:cry:

  • #239 06 Sty 2010 07:11
    waldekalu
    Poziom 2  

    Witam
    Włączam się do dyskusji ponieważ mam problem z instalacją hho w swoim samochodzie.
    Otóż podłączyłem instalacje , wytwarza wodór, ale nie ma żadnych oszczędności
    w paliwie. Silnik 2.5 v6 benzyna, podłączony regulator EFIE, podłączony regulator czujnika ciśnienia i nadal nic. Podobno trzeba przestawić zapłon, jeżeli tak to o ile stopni?
    pozdrawiam i proszę o pomoc

  • #240 06 Sty 2010 10:15
    neewton
    Poziom 11  

    Zalecam od 2 do 10 stopni za górnym martwym najlepiej ustawić eksperymentalnie.
    Pozdrawiam