Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

wyszpa 06 Sty 2010 14:55 565109 1889
  • #241 06 Sty 2010 14:55
    waldekalu
    Poziom 2  

    Witam
    Dzieki za podpowiedz, odezwe sie gdy kupie ecumaster i przestawie zaplon.

  • Relpol
  • #242 12 Sty 2010 07:33
    Chris_W
    Poziom 37  

    wojwrobel napisał:
    a slyszeli panowie a rozkladzie czasteczek wody przez jonizacje ?

    otoz polega to na takiej zasadzie ze woda poddana jest na dzialanie pola elektrycznego wytworzonego przez wysokie napiecie rzedu kilkudziesieciu KV jony dodatnie H+ "leca" do negatywnej elektrody a jony ujemne OH- do pozytywnej elektrody po czym nastepuje zmiana pozycji elektrod ,w miejsce ujemnej -dodatnia, dodatnej -ujemna i znowu poddajemy wode na dzialanie pola elektrycznego wiec znowu jony leca odpowiednio i caly pic w tym ze jony sa dokladnie po przeciwnej stronie elektrod do ktorych leca wiec musza pokonac cala odleglosc pomiedzy elektrodami lecz na swojej drodze maja jony przeciwnego znaku wiec nastepuje kolizja jonow i rozbicie ich na atomy

    wojsciech

    Mikrofalówka robi podobnie - tylko jony nie zdążą gdziekolwiek dolecieć bo już muszą wracać. Powoduje to efekt grzewczy - jak cząsteczka wody (lub te jony) kręcą się raz tu, raz tam, to rozgrzewają otoczenie - kręcąca się cząsteczka wody (np. ruch obrotowy) to jedna z cech mikroskopowych 'ciepła'. Nigdzie nie obserwuje sie w mikrofalówkach efektu wydzielania HHO, a zderzeń tam musi być mnóstwo, pole też jest bardzo silne.

  • #243 13 Sty 2010 16:09
    4dim
    Poziom 14  

    Witam, widzę, że temat nieco ewoluował.. :)

    Temat opisałem obszernie Link

    Od przeszło miesiąca przeprowadzam doświadczenia nad zastosowaniem generatora HHO w samochodzie i niniejszym chciałem zaprezentować wyniki moich prac oraz podzielić się wnioskami.
    Jako obiekt do doświadczeń posłużył mi samochód Vauxhall Tigra z silnikiem 1.4l, rok produkcji 1998. Przebieg na liczniku samochodu (potwierdzony dokumentacją z przeglądów technicznych) 97635 mil. Przebiegi będę podawał w milach… ponieważ tak mi łatwiej, a gdy ktoś chce sobie przeliczyć to na kilometry to można zastosować mnożnik 1.6.
    W czasie testów pokonałem łącznie odległość 1130 mil. Przebieg ten był wykonany mniej więcej po połowie z włączonym i wyłączonym HHO. Bez HHO testowałam samochód dlatego, że kupiłem go tuż przed rozpoczęciem testów i nie miałem pojęcia ile realnie spala.
    Generator HHO wykonywałem na „roboczo”, tzn. miał on spełniać swoją funkcję, natomiast nie skupiałem się na jego praktycznej - pod kątem instalacji konstrukcji. Dlatego ostatecznie znajdował się on w miejscu na nogi pasażera :). Na podstawie obejrzenia setek filmów i przeczytania dostępnych w necie informacji przyjąłem, maksymalną wydajność do testów na poziomie 5l/minutę. Uzyskałem ją przy poborze prądu 28A i napięciu 12.9V. Generator zasiliłem poprzez generator PWM z doświadczalnie dobranymi parametrami przebiegu impulsów zasilających. Niektórzy producenci generatorów HHO uzyskali nieco lepsze wydajności, jednak ich informacje reklamowe mogą być nieco bardziej optymistyczne od realnych. Ci, którzy zaprezentowali pomiary wydajności swoich generatorów uzyskiwali wyniki bardzo podobne do moich. Być może przy dokładniejszym wykonaniu ta wydajność byłaby lepsza, jednak różnice w samej wydajności generatora nie przekraczają 6%, więc nie mają aż tak dużego wpływu na końcowe wnioski.

    Samochód z HHO spalił o 19.1 % mniej benzyny. (wszystkie wyniki badań Link)


    Wnioski…. Dużo kolejnych pytań :). Przede wszystkim zastanawia mnie spadek temperatury pracy silnika. Dlaczego on nastąpił ? Świadczy to o poprawie sprawności silnika, a więc to mogłoby wyjaśnić mniejsze zużycie paliwa. Szukałem informacji na temat przebiegu spalania HHO w cylindrze. Nic nie znalazłem na ten temat. Wysnułem taką teorię. Czy nie jest to tak, że w wyniku spalania HHO powstaje woda, która następnie odparowuje…? Może ktoś wie coś więcej na ten temat.
    Ja obecnie rozbudowuję moje układy pomiarowe w samochodzie. Będzie to rejestrator obrotów, temperatury i położenia przepustnicy. W samochodzie wymienię żarówki kierunkowskazów i stop na LED. Ponadto przygotowuję inny sposób załączania generatora HHO. Następowało by ono po przekroczeniu 830 obrotów, lecz prądem 5A, który wzrastał by liniowo do wartości 23A przy 1100 obr/min.
    Zysk polegający na różnicy w zużyciu benzyny wydaje się być bardzo obiecujący, choć podchodzę do tego ostrożnie, gdyż każdy popełnia błędy… i być może wyniki moich badań nie są rzetelne.
    Dlatego chcę dopracować układy pomiarowe i sterujące generatorem.

    Nawiążę kontakt z ludźmi zainteresowani współpracą i pomocą przy dalszych badaniach oraz z tymi, którzy prowadzili własne doświadczenia. Czekam też na wszystkie opinie.

  • Relpol
  • #244 13 Sty 2010 17:13
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Koniecznie sprawdź, jak sprawność silnika zależy od ustawienia wyprzedzenia zapłonu
    - jest całkiem prawdopodobne, że optimum przesuwa się, kiedy włączasz instalację HHO.

  • #245 13 Sty 2010 17:19
    4dim
    Poziom 14  

    _jta_
    Dzięki za konkretną uwagę. Przeanalizuję to. Ja właśnie umówiłem się na testy przyśpieszenia samochodu. Na szczęście u nas temperatura jest dodatnia i będę je mógł wykonać bezpłatnie. Na tej podstawie określę wpływ HHO na moc silnika. Niestety hamownia jest trochę droga i na razie nie przewiduję tam wizyty.

  • #246 15 Sty 2010 16:31
    bartek1606
    Poziom 2  

    Dałbyś kilka fotek tego generatora bo ja mam w swoim aucie i zero efektów ,Nie winem czy cos z moim autem nie tak ,czy to Worgule nie działa

  • #247 21 Sty 2010 12:30
    Kenichi_
    Poziom 10  

    To wszystko i tak ma zamałą sprawnosc, nalezało by pomysleć o zamontowaniu jakieś wydajnej pradnicy/alternatora tak aby przy nacisnieciu hamulca uracahmiał by się mechanizm załaczajacy owo urzadzenie, zamiast energie tracić na klockach hamulcowych to mogła by ona posłuzyc do dodatkowego maxymalnego zasilenia dodatkowego generatora hho o bardzo duzym stęzeniu KOH.
    Fabryczne samochody hybrydowe maja uprosczone zadanie ponieważ tam silnik/pradnica jest umieszczona jest na łaczeniu skrzynia,sprzegło a silni spalinowy, silnik/pradnica ta ma bardzo duzy wirnik przez co moze wytworzyć w miare duzy prad słuzący do ponownego ładowania akum, w konwencjonalnych samochodach trza by było cos kombinować aby jakoś gdzieś doczepić jakąs pradnice

  • #248 21 Sty 2010 13:08
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Przy dobrej sprawności hamowanie samochodu z 60km/h do 0 powinno wyprodukować 1g wodoru... dobrze policzyłem?
    (energia samochodu o wadze 1.08 tony jadącego z prędkością 50/3 m/s = 150kJ, to może nawet wyjdzie 1.1g wodoru)

  • #249 21 Sty 2010 15:28
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Warto czasem popatrzeć do tablic własności fizyko - chemicznych, zamiast snuć kolejne fantazje:

    - Jeden litr par benzyny (C8H18) daje 17 razy więcej energii, niż 1 litr gazowego wodoru.

    - Jeden litr płynnej benzyny daje 4 razy wiecej energii, niż 1 litr skroplonego wodoru.

    - Wyprodukowanie 1 litra gazowego wodoru w układzie: silnik spalinowy (na wodór) - prądnica - elektrolizer,
    wymaga zużycia 4 litrów gazowego wodoru.

    Problem zbiornika paliwa: 1 g wodoru daje 3 razy wiecej energii, niż 1 g benzyny, ale zajmuje 10 razy więcej miejsca, jeśli jest płynny, albo prawie 9 000 razy wiecej miejsca, jeśli wodór jest gazowy , a benzyna płynna.

  • #250 21 Sty 2010 19:29
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A ja tak myślę: żeby uzyskać te 1.1g wodoru przy hamowaniu, trzeba na samochodzie wozić z kilkanaście kilo
    dodatkowego sprzętu, i z tego powodu spali on więcej paliwa - czy aby nie więcej, niż te 3g do zaoszczędzenia?
    I jeszcze osobna sprawa - nawet jeśli będzie jakaś oszczędność - ile przejedziemy, zanim pokryje ona koszt
    wyprodukowania nawet tylko materiałów, z których się ten dodatkowy sprzęt wykona? czy przejedziemy tyle?

  • #251 21 Sty 2010 21:44
    Kenichi_
    Poziom 10  

    Czyli pomysł z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu nie ma sensu :)
    Ale chciałem powiedzieć do kolegi Rzuufa i innych osób sceptycznie nastawionych do tego paliwa, że wodór ma przyszłość i to cholendryczną przyszłość, szkopuł tylko w tym, że prywatne osoby nie maja za bardzo zaplecza, środków i naukowców do dyspozycji. Takie jakie mają duże koncerny, tyle że różnica jest taka, że jak zrobią to duże koncerny, to my będziemy za to płacić, a w dodatku państwo wlepi jeszcze akcyzę.
    Co do przyszłości to sami popatrzcie: http://www.youtube.com/watch?v=pQoQWy5UpYU
    I mimo wielu niepowodzeń, to naprawdę szanuje ludzi którzy się tym zajmują :) i w związku z tym znalazłem ciekawy profil, jeżeli właściciel odwiedza to forum, to serdecznie Cię pozdrawiam :) http://www.youtube.com/user/Chomalek

  • #252 23 Sty 2010 14:25
    szczypiorhahaha
    Poziom 10  

    stworzyłem ten temat by się dowiedzieć jakie są sposoby na pozyskiwanie darmowej energii takiej jak np: (hho) pozyskiwanie z wody wodoru który morze posłużyć do napędu silników spalinowych (lub obniżający spalanie paliwa i emisi spalin)
    lub urządzeni obniżające spalanie paliw

    a co do instalacji hho która pozyskuje z wody wodór jest to prawda sam sprawdzałem
    jedyny błąd który popełniłem to nawinołem jako elektrode drut stalowy 1.2mm (od migomatu) i się rozpłynoł w wodzie a powinien być kwasoodporny
    poniżej zdjęcia

    Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br Generator hho - wodór z wody dodany do paliwa - "Gas Br

  • #253 23 Sty 2010 18:37
    _jta_
    Specjalista elektronik

    To informuję: nie ma takiej możliwości. I szkoda czasu, by o tym dyskutować. Polecam lekturę podręczników.

    A, kolega ma 14 lat - uczy się w gimnazjum. No to jeszcze z 8 lat nauki, jak się postara - zgromadzono dużo
    wiedzy, i poznawanie tego zajmuje "trochę" czasu - te zagadnienia będą lepiej omówione dopiero na studiach,
    wcześniej to raczej będzie że się nie da, ale bez porządnego wyjaśnienia, dlaczego tak jest, że się nie da.

  • #254 23 Sty 2010 19:03
    brofran
    Poziom 38  

    _jta_ napisał:
    nie ma takiej możliwości. I szkoda czasu


    No , nie tak radykalnie do młodzieży. Niech sobie kombinują , na pewno cos z tego pożytku będzie ( przy zachowaniu ostrożności może nie zrobi się " buuum " ) . Gdy sami dojdą do prawdy , to przynajmniej nie wyrzucą pózniej w błoto kilku tysięcy , na gotowy generator sprzedawany w sieci . Dojście do czegoś samemu wiele daje ! Lepsze eksperymenty w piwnicy , aniżeli demolka mienia publicznego na ulicach ...

  • #255 23 Sty 2010 19:12
    jankolo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    brofran napisał:
    Lepsze eksperymenty w piwnicy

    Tylko nie w piwnicy!! Chcesz żeby im się budynki poskładały?

  • #256 23 Sty 2010 19:35
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Jakiś znany chemik (już zapomniałem, który - jest w książce Anegdoty o uczonych) robił próby na strychu - przy którejś próbie
    wyleciał kawałek dachu, a zaraz potem młody chemik wyleciał z pracy. Ale to go nie zniechęciło, już się zainteresował chemią,
    wziął się do nauki i wkrótce został słynnym naukowcem. Tylko wtedy było dużo mniej do uczenia się, łatwiej się coś odkrywało
    - dziś trzeba chyba dziesiątki lat śledzić to, co zrobili inni, żeby znaleźć coś nowego, a nie powtarzać to, co już zrobił kto inny...

  • #258 25 Sty 2010 10:35
    _jta_
    Specjalista elektronik

    A co tam konkretnie jest, bo podajesz linki, ale bez informacji do czego - napisz jakieś streszczenie...

  • #260 26 Sty 2010 15:59
    shadowofeclipse
    Poziom 9  

    DELETE (proszę administratora o skasowanie moich postów)

    Opracowałem coś lepszego od elektrolizy w łuku elektrycznym, pewien rodzaj silnika ale tylko na własny użytek.

    PS. Na youtube jest wszystko.

  • #261 04 Lut 2010 22:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #262 04 Lut 2010 22:35
    _jta_
    Specjalista elektronik

    Jak tyle palił (16l/100km), to musiał być strasznie rozregulowany. Podregulowałeś, więc pali mniej.

  • #263 06 Lut 2010 14:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #264 06 Lut 2010 16:04
    _jta_
    Specjalista elektronik

    :arrow: michalmierzynski
    ... a dobry samochód na benzynę pali poniżej 5l/100km - ale jak jest dobrze wyregulowany.
    Oczywiście, mam na myśli samochód do jazdy po normalnej szosie, a nie wyścigowy Formuły I,
    i nowoczesny, a nie staroć, co ledwie jedzie, a benzynę pije jak smok - takiego to do muzeum...
    a do jeżdżenia kupić nowy - pewnie szybko zaoszczędzi się na paliwie więcej, niż on kosztuje.
    (no, chyba że się jeździ tylko sporadycznie - wtedy można używać i takiego "muzealnego")
    A może trzeba wymienić uszczelki w silniku? Jak są mocno zużyte, to pali dużo więcej.
    A może któraś świeca wysiadła, i z jednego cylindra leci mieszanka do rury wydechowej?

    16lgazu to jazda 15km droga krajowa(80-90km/h), 50km autostrady 150km/h i 8km droga krajowa
    Nie rozumiem: te litry gazu to w jakich warunkach mierzone? w stanie gazowym? czy może skroplony?
    A te km na 16 litrów gazu? czy te 16 litrów to suma zużycie na tych trzech odcinkach? Niejasno napisałeś.

    dobiera sie cele wg zaleznosci 1/2l HHO/min na 1l pojemnosci silnika [...]
    nie zmieniam biegu przy 2,3 czy 4tys ale to akurat nie jest wazne w tym poscie
    Może jest istotne, na jakich obrotach się jeździ, bo można by wyliczyć, ile jest HHO w mieszance.

  • #265 06 Lut 2010 16:51
    J. Kleban
    Poziom 25  

    !6 litrow tyle ze diesla pali moje prawie 3 tonowe autko (2920 kg) +750 kg zaladowana przyczepa przy szybkosci 150/h i tez nie mam lekkiej nogi.
    Musze tylko uwazac aby przyczepa nie odrywala sie za czesto od asfaltu.:-)

  • #266 20 Lut 2010 07:17
    jacek_1958
    Poziom 11  

    Do Bartek.
    jesli masz generator HHO to musisz miec efekty,spawdz czy masz sode kaustyczna w wodzie,i powiedz z ilu plytek masz elektrode.Ja mam 11 plytek i osiagam bez zadnej elektroniki i zadnego PWM 3,5 litra na minute.i efekty sa 2litry mniej pali.Jesli masz z plexi obudowe to zobacz czy sie cos nie zanieczyscilo jakimis osadami,moze uzywasz nie sody kaustycznej tylko soli ,a ona robi jakies osady,rozbiez generator i wyplucz i poszlifuj blaszki papierem sciernym zeby byly chropowate.No i mysle ze trzeba tyle samo blach podlaczyc na plus i na minus bo niema sensu podlaczac wiecej blach na plus,bo wodoru i tak sie nie uzyska wiecej jesli rozbijesz czastke wody ti tak beda 2 atomy wodoru i jeden tlenu ,Bo wiekszosc elektrolizerow maja 2 blachy na plus i jedna na minus to mysle ze to tez robi go mniej wydajnym.

  • #267 20 Lut 2010 10:28
    _jta_
    Specjalista elektronik

    3.5 litra / minutę wymaga prądu 335A, elektrolit z sody kaustycznej napięcia około 2V - do zasilania 12V
    wypadałoby połączyć 6 cel szeregowo, wtedy będzie 12V 56A; w ciągu minuty powinno zużywać prawie
    2g wody. Jeśli prąd jest znacznie mniejszy, to znaczy, że elektrolit rozpuszcza elektrody...

    Sól sama z siebie nie zawiera nic, z czego by powstawały osady, ale zawarty w niej chlor rozpuszcza
    metalową konstrukcję, i w dalszych procesach elektrochemicznych może z tego powstawać osad.

    Aha, mam pytanie - jak jest z legalnością używania takich urządzeń? (sprawa bezpieczeństwa - jeśli
    instalujemy w samochodzie jakąś samoróbkę bez atestu, to narażamy się na dodatkową możliwość
    awarii, i narażamy innych na szkodę, a ubezpieczyciela na straty - ktoś może mieć zastrzeżenia).

    Poza tym pisz z użyciem polskich znaków diakrytycznych (przy pisaniu na forum są dostępne, nawet jak
    nie masz ich na klawiaturze), i bez błędów ortograficznych - jest taki przycisk 'Pisownia", żeby sprawdzić.

  • #268 20 Lut 2010 11:50
    jacek_1958
    Poziom 11  

    Michal mierzynski ma napewno racje, musisz dac ten oszukiwacz komputera bo sonda daje sygnal ze za duzo tlenu i zwieksza dawke .
    Ja mam jednopunktowy i napewno bym mial wieksze oszczednosci,ale nie mam kasy na ten Efie.

  • #269 20 Lut 2010 11:52
    Rzuuf
    Poziom 43  

    Niechęć szanownych Kolegów - entuzjastów do skorzystania z elementarnej wiedzy dostępnej z lekcji fizyki i chemii w zakresie szkoły podstawowej i średniej jest zdumiewająca.

    Jeden litr wodoru zawiera ok. 0,09 grama tego paliwa.
    W jednym litrze par benzyny jest ok. 6,5 grama benzyny.
    Prawda, że 1 gram wodoru ma wartość kaloryczną 3 gramów benzyny, ale 1 litr gazowego wodoru zawiera ok. 20 razy mniej energii, niż litr par benzyny - pary benzyny są kilkadziesiąt razy cięższe.
    Tak więc, zastąpienie 1 litra par benzyny 1 litrem gazowego wodoru powoduje dostarczenie do silnika znacznie mniejszej energii.

    Szkoda, że tyle entuzjazmu marnuje się na skutek braków w podstawowym wykształceniu.

  • #270 20 Lut 2010 11:55
    bartek1606
    Poziom 2  

    Efie mam, ale nie pomogło znacznie spadło spalanie tylko o 0.4 l, ale to wydaje mi się bardziej oszczędną jazdą .