Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piszczenie w prawym przednim kole VW TRANSPORTER rok 96

dawid_188 26 May 2008 21:24 10184 14
  • #1
    dawid_188
    Level 10  
    Witam forumowiczów !!!

    Mam problem z piszczeniem który pojawił się w prawym przednim kole !!!


    Otóż:

    Piszczenie pojawiło się nagle , auto zostało oddane do mechanika w celu wykluczenie tegoż piszczenia , mechanik wymienił mi praktycznie cały przód jednak piszczenie dalej nie ustąpiło . Lista części jakie kazał mi kupić i które wymienił:

    - amortyzatory przód ( wymieniał 3 razy ponieważ gdy kupowałem nowe miał zawsze wadę fabryczną)
    - łożyska kół
    - łączniki i końcówki drążków
    - sworznie wąchaczy

    Po wymianie jak już pisałem piszczenie dalej nie ustąpiło !!!

    Dodam jeszcze że podczas bardzo ulewnych dni piszczenie ustępuje natomiast gdy się już wypogodzi piszczenie to powraca ! Piszczenie występuje tylko gdy występują jakieś nierówności drogi, natomiast jak jest idealna gładka droga piszczenie znika !


    Czy ktoś miał podobny problem i czy mógł by mi pomóc ?!

    Bardzo liczę i czekam na odpowiedź !!!


    (Myślę że jest to odpowiedni dział dla tego problemu )
  • #2
    kusiu27
    Level 14  
    A może hamulce piszczą, sprawdź okładziny.
  • #3
    dawid_188
    Level 10  
    Właśnie też tak myślałem , mam zamiar to jutro sprawdzić jednak myślę że to nie to ponieważ piszczenie jest tylko w jednym prawym przednim kole !!!

    Jednak dzięki za informacje jutro to zrobię , to znaczy sprawdzę okładziny i spróbuje je przeczyścić papierem ściernym.
  • #4
    kusiu27
    Level 14  
    Niema sensu przecierać je papierem ściernym sprawdź tylko czy okładziny nie są zdarte lub nie są luźne.
  • #5
    adam7009

    Level 40  
    zazwyczaj swożnie górne wachaczy powodują takie piski,były też wymieniane ?,czy tylko dolne.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pytanie czy piszczenie zmienia sie w zależności od prędkości, może od skrętu? Jeśli nie to hamulce wykluczasz. Jeśli się zmienia, oglądasz tarcze(ranty) klocki(prowadnice) tłoczek w zacisku czy lekko się cofa i czy gumka na nim cała. Jeśli jednak zawieszenie to tak jak pisał adam7009 patrzysz na zawieszenie zwłaszcza bloki wahacza dolnego a także oglądasz drążek stabilizatora dokładnie.
  • #7
    niutat
    Level 36  
    Witam
    miałem podobny przypadek, piszczenie też zanikało gdy koła były mokre i też piszczało na wybojach, i teraz uśmiejecie się co było przyczyną - otóż plastikowe kołpaki ocierały o oponę, myślę że u Ciebie jest to samo.
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Kolega Adam 7009 ma rację, tak piszczą górne sworznie. Naprawiam bardzo dużo transporterów i to jest bardzo częsta usterka.
    Można ją łatwo zlokalizować bujając samochodem na postoju i osłuchując górne sworznie stetoskopem. Osobiście myślę,że gdyby ten samochód trafił do warsztatu usterka byłaby już usunięta.
  • #9
    dawid_188
    Level 10  
    Właśnie dokładnie tak jak napisał "trans-serwis" zacząłem bujać samochodem i słychać piszczenie . Co do wachaczy z tego co pamiętam były wymieniane tylko dolne, więc myśle że czas wymienić górne sworznie i wtedy się dowiemy czy to było to przyczyną....
  • #10
    dawid_188
    Level 10  
    Witam ponownie.

    Dość długo się nie odzywałem bo na moje nieszczęście w moim transporterze pękł pasek rozrządu... i musiałem odstawić samochód do mechanika nie zastanawiając się narazie nad piszczeniem !

    Otóż samochód już jeździ wszystko jest zrobione natomiast piszczenie dalej występuje, podczas prac związanych z silnikiem na koniec swojemu mechanikowi kazałem wymienić górny sworzeń, wymienił i piszczenie dalej występuje już jestem po prosty bardziej niż załamany. Mechanik już twierdzi że on sam nie wie co jest przyczyną tego piszczenia .

    Myśle że pora na zmiane mechanika ....

    Może wy wpadniecie jeszcze na jakąś rade dla mnie ...

    Bardzo dziękuje.
  • #11
    rado1
    Level 10  
    A co z drążkiem stabilizatora a raczej jego mocowanie? Sprawdzałeś to bo nic o tym nie piszesz a ktoś już o tym wcześniej wspominał
  • #12
    facio41
    Level 13  
    Kolego kopnij się do apteki ,nabądź drogą kupna strzykawkę i igłę.Do strzykawki naciągnij oleju silnikowego i wstrzyknij go poprzez osłonę gumową sworzni wachacza do wewnątrz sworznia.Jak pisk ustąpi to znaczy że sworzeń do wymiany.Sposób sprawdzony i pewny.Z doświadczenia wiem że i nowe sworznie potrafią piszczeć ,nawet te dobrych firm.
  • #13
    Jacko9
    Level 15  
    Kiedy słychać to piszczenie? Przy jakiej prędkości?
  • #14
    dawid_188
    Level 10  
    Witam wszystkich ponownie !

    Zapomniałem napisać o tym że mój problem już znikł !!!

    Powodem były jednak AMORTYZATORY !!!

    Były Polskiej firmy Hart , radze ich nie kupowac wymieniałem je 3 razy i wszystkie piszczaly, postanowiłem że dołoże i kupie lepsze amortyzatory za 250 zł za sztuke najlepsze jakie były i pomogło !!!

    Więc rada na przyszłośc lepiej dołożyć troszke więcej pieniędze a nie słyszeć piszczenia !! :)

    Wasze rady były równiez pomocne !!!


    Dziękuje i pozdrawiam
  • #15
    trans-serwis
    Level 39  
    Przecież ten Hart o którym piszesz to brend hurtowni w Opolu. To są chińskie wyroby niskiej a niekiedy katastrofalnej jakości. Moim zdaniem montowanie tych części do zawieszenia samochodu "grozi śmiercią lub kalectwem"