Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1997 1.4 Benyzna Za duże zużycie oleju

27 Maj 2008 01:49 11861 7
  • Poziom 9  
    Po zimie samochód zaczął mi się grzać, okazało się że wentylator nie był podłączony (raz temperatura na liczniku podjechała mi do 107 stopni) podłączyłem wentylator, włącza się (wg licznika)gdy jest ok 100 stopni
    następuje duże zużycie oleju 1 litr na jakieś 800 km, Moc nie spadła, odpala jak złoto, spalanie jest takie samo jak było, z prawej strony głowicy silnik jest "obrzygany" olejem, do niedawna pod korkiem robił się majonez (co mogło by świadczyć o niedogrzaniu), teraz juz się nie robi. Nie wiem co robić ?? Pomóżcie :cry:
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    pewnie dostał temperatury i poszły uszczelniacze na trzonkach zaworów, majonez się robi jak jest zimno i uzywasz auta na małych dystansach
    .
  • Poziom 9  
    Czy jest to kosztowna naprawa?? Jeżdżę na różne dystanse ale z reguły ok 50 km w jedną stronę kręcę, czasami dłuższe trasy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Głowica do zdjęcia i obróbki, warto zerknać na rozrząd przy okazji. W 1000 się zmieścisz spokojnie. /ceny wawa/
  • Poziom 9  
    rozrząd był niedawno wymieniany, zarówno pasek jak i napinacze, a czy nie ma jakiejś łagodniejszej wersji??:D
  • Poziom 24  
    Zawsze mozna zrobić we własnym zakresie ;)

    Radził bym wymienić uszczelkę pod głowicą ( nie podoba mi się ten majonez na korku, a teraz już nie jest tak zimno, żeby się tworzył samoczynnie - koszt uszczelki od 40 - 70zł + planowanie głowicy ok 100zł )

    Uszczelka pokrywy zaworów - 6zł

    Wymienic odrazu uszczelniacze - koszt 40zł za 8 sztuk

    Pewnie pierścienie olejowe się przegrzały i straciły sprężystość i dlatego bierze olej ( ja dokładnie tak miałem ) - koszt ok 160zł za komplet

    Uszczelka pod miske olejową - ok 12zł

    + ewentualnie uszczelniacz wałka rozrządu i wału

    To by było na tyle z kosztów części :)

    Pozdro
  • Poziom 9  
    Ok dzięki, no tak czy tak muszę jechać do mechanika i przygotować się na spory wydatek :(
  • Poziom 9  
    Zgodnie z instrukcją powinien żreć 0,075l/100km, co przekłada się, jak umiem liczyć, na 3/4 litra na 1000 km. Moim zdaniem to strasznie dużo, ale mi pali 1L/1000km. Twój 1,25/1000, czyli prawie dwa razy więcej niż norma.

    Moje i Twoje zużycie przypisywałbym tylko i wyłącznie pierścieniom (jeśli nie ma wycieków, a tylko przepalanie). Zrobiłem głowicę, i uszczelniacze zaworów i z robocizną wyszło mnie 700zł. Pierścieni nie ruszyłem bo kasy nie miałem. Po tym remonciku - bez zmian - 1L/1000km. Oczywiście jak robić pierścienie to i głowicę. Takie jest moje wrażenie, ale specem nie jestem

    I tak już zostawiam :)