Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Warcaby c++. Szukam prostego algorytmu. Jak zacząć?

27 Maj 2008 19:46 7174 3
  • Poziom 2  
    potrzebuję prosty algorytm do gry w warcaby, ewentualnie źródeł, gdzie mogę znaleźć opisy jak taki projekt należy wykonać. Znam C w stopniu zaledwie średnim (teoria tak, praktyki za to stanowczo za mało do tej pory) i C++ jedynie podstawowe zagadnienia, stąd mój problem, bo nie za bardzo wiem, od czego zacząć, jak się takie rzeczy pisze etc. a potrzebuje takowy projekt stworzyć w miarę szybko. Z góry serdecznie dziękuję za wszelkie porady, linki lub wszelkie informacje!
  • Poziom 42  
    dla stworzenia algorytmu nie trzeba znać żadnego języka programowania ;)
    http://www.zpcir.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2006_projekty/warcaby3/

    Generalnie algorytmów może istnieć tak dużo, jak dużo będzie pomysłów. Owszem, istnieje już algorytm optymalny, jednak co to za zabawa? :)
  • Poziom 2  
    aha:) dzięki, a algorytm o tyle jest mi potrzebny, co do stworzenia tego programu właśnie, może mi w czymś ułatwi, choć nie bardzo mam pojęcie jakie funkcje zadeklarować, jak to wszystko w ogóle poskładać i rozwiązać rzecz graficznie, całkowity brak praktyki i styczności z tego typu programowaniem ;/ A termin nagli, ojj .. ;/
  • Poziom 42  
    Nawet analiza pojedynczego ruchu w stylu - ruszyć się pionkiem na zbicie przeciwnika, czy takim, po którego ruchu nie będzie jego zbicia, a w ostateczności któryś z możliwych do wykonania ruchów - też będzie jakimś tam algorytmem :D Prostym w zaprojektowaniu i prostym w implementacji. Może warto zrobić coś takiego, a jak czas pozwoli - zacząć analizować ruchy w głąb i zliczać "punkty" każdego z posunięć.