Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra II - zalety i wady

kenion 27 Maj 2008 20:29 50174 20
  • #1 27 Maj 2008 20:29
    kenion
    Poziom 19  

    Witam! Co myslicie o samochodzie Astra II w wersji kombi. Chciałbym taką kupić. Jakie wersje silnikowe polecacie a jakich nie warto kupować? Co z wytrrzymałością takiego auta i cenami części zamiennych? Czy może w podobnej cenie kupić Vectre B lub cos innego? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!

  • #2 27 Maj 2008 20:41
    dlojek
    Poziom 12  

    Witam,
    W porównaniu do Vectry B, Astra G ma prostszą konstrukcję zawieszenia - tańsz eksploatacja. Z silników godne polecenia są 1.6 8V - idealny do zagazowania, 1.6 16V - w miarę żwawy, a dla osób z cięższą nogą - 1.8 16V (Z18XE)- i właśnie taki posiadam od niedawna. Należy dbać przede wszystkim o rozrząd (zmiana co 60 tkm oraz bezpośrednio po zakupie). średnie spalanie dla silnika 1.8 16V - około 8.5 l/100 km przy ruchu mieszanym - 250-300 km po mieście (poznańskie korki) oraz reszta na trasie z prędkością 120-130 km/h. Polecam Astrę G

  • #3 27 Maj 2008 22:10
    kenion
    Poziom 19  

    A jak się sprawują silniki Diesla w Astrach II? Są w miare wytrzymałe i bezproblemowe?

  • #4 27 Lip 2008 16:56
    mateo669
    Poziom 9  

    Witam,
    mam astre 2 2.0 di 16v 82km mam przejechane 200tys. od nowości.
    Auto przez ten czas mnie nie zawodziło ale ostatnio osłabły hamulce i wymieniłem pompę vacuum i jak narazie jest wszystko ok. silnik w zimie przy ujemnych temperaturach pali na dotyk. spalanie w okolicach 5,5-6l

  • #5 13 Wrz 2008 22:02
    piotrsat
    Poziom 2  

    Ja poruszam się Asterką z motorem 1,7 TD prawie od nowego i do tej pory mnie nie zawiódł mam przejechane 120 tyś km lecz problemy stwarzają czujniki które są pomontowane przy silniku. Wymieniałem już dwa razy przepływomierz powietrza i raz czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.

  • #6 14 Wrz 2008 20:13
    swir2701
    Poziom 9  

    trzy lata jeździłem astrą II 1,4 16V 66KW/90KM
    z tym silnikiem autko śmigało przyzwoicie
    nie miałem z nim problemów, miałem wersję hatchback i po powiększeniu się rodziny musiałem sprzedać gdyż zrobił się przyciasny
    zwróć uwagę gdyż niektóre modele nie miały klimy (nawet manualnej)
    na pewno można było trafić na autko bez klimy przy silnikach 1,4 16V oraz 1,7 diesel
    kiedyś widziałem też astrę z silnikiem 1,2 i mocy coś ok.80KM
    nie jest demonem prędkości ale mocowo odpowiada ropniakom
    aaa i jeszcze jedno, sprawdź jak wyglada sprawa z katalizatorem
    ja miałem to nieszczęście że mój był połączony z kolektorem wylotowym
    w razie awarii trzeba wymieniać całość. Nie jestem pewien ale były też egzemplarze które miały to imaczej rozwiązane

  • #7 26 Wrz 2008 18:38
    GrześW
    Poziom 9  

    Witam, mam pytanie jakie polecacie silniki Diesla w Oplu Astra II 1.7 lub 2 litrowy ? Bo chcę zakupić takie auto ale nie wiem z jakim silnikiem.
    Pozdrawiam

  • #8 05 Paź 2008 10:59
    ss11
    Poziom 11  

    Ja mam 1.6 8v - bezpieczny silnik "bezkolizyjny" prosty ekonomiczny ,tania instalacja gazowa. Ponoć najlepszy silnik opla co do 16.16V to juz nie to samo może i dynamiczniejszy ale tak jak poprzednik pisał trzeba dbać o rozrzą(60tkm) więcej pali i bierze olej.
    Co do DISLA to 1.7 ISUZU !!!!!!!

  • #9 06 Paź 2008 00:26
    kenion
    Poziom 19  

    A dlaczego z diesli to tylko silnik 1.7 ISUZU? Nie są lepsze silniki 2.0 dti lub 1.7cdti?

  • #11 12 Paź 2008 10:43
    darek640
    Poziom 13  

    benzyna 1,4 8 lat wymieniony 2razy rozrząd reszta bez problemów,natomiast diesel na isuzu i oplu dtl,dti od 180 do 280 tys padają sterowniki pompy wtryskowej.

  • #12 10 Lis 2008 14:28
    ss11
    Poziom 11  

    Następny na pewno będzie DIESEL ISUZU gaz zaczyna mi bokiem wychodzic. Jeżdziłem VECTRĄ A z ISUZU 82KM 220tyś rewelacja!!!!!!!!! Mój 1.6 benzyna( 100tys) nie ma szans z tym DIESLEM .

  • #13 11 Lis 2008 08:21
    gromleon
    Poziom 31  

    A moja koleżanka ma kombi z 1.6 ecotec jeszcze nie widziałem samochodu który by się tak psuł no mówię wam coś strasznego zaczęło sie od zawieszenia a teraz po kolei silnik elektryka
    rok produkcji tej astry to 2003

  • #14 14 Lis 2008 19:10
    Artur h
    Poziom 19  

    Wiem że jeśli chodzi o disle w astrach a mam na myśli 2.0 dtl to kosztowne są naprawy pomp wtryskowych .Chodzi głównie o potęcjometry i sterowniki .Przy przebiegach ok 180 tyś km często padają i naprawa w zależności od usterki i rodzaju pompy ( bosch lub lucas)wacha się od 2 do 4 tysięcy zł.Specjaliści twierdzą że jakośc paliwa ma spory wplyw na żywotnośc pomp ale też słyszałem opinie że to wada fabryczna.Dlatego nie polecałbym tych silników.

  • #15 03 Gru 2008 10:45
    Damian1988
    Poziom 11  

    Co do wszytkich rodzajów Asterków to dużą wadą jest karoserja, a dokładnie jej jedzenie przez rdze :( Astre trzeba konserwować dokładnie :) miejsca szególne to nadkola i drzwi :( a co do zalet jest ich sporo nie bede wymieniał bo to przyjemnośc je przetestowac :) pozdrawiam

  • #16 03 Gru 2008 12:35
    NoomRevlis
    Poziom 10  

    podstawowa wada - CENA!!!! i szybko się rozlatują ;)

  • #17 03 Gru 2008 16:44
    kenion
    Poziom 19  

    Cytat:
    Co do wszytkich rodzajów Asterków to dużą wadą jest karoserja, a dokładnie jej jedzenie przez rdze Astre trzeba konserwować dokładnie miejsca szególne to nadkola i drzwi
    A ja znowy słyszałem że blachy Astra II ma bardzo dobre (ocynk a od 99' ocynk z dwoch stron)

  • #18 09 Gru 2008 22:49
    swir2701
    Poziom 9  

    Astra II którą posiadalem miała 2 stronny ocynk

    w oplach słabe były blachy ale tylko do 96
    potem ich stan sie znacznie poprawił
    koledzy maja astre 1 i 2 z 98 i śladu rdzynie ma mimo ze auta stoją pod chmurką

  • #19 26 Gru 2008 22:45
    gcdn
    Poziom 9  

    Na szczeście "bylem" nieszczęśliwym posiadaczem Astry 2.0 DTH 100 KM diesel
    1.Trzech elektryków nigdy do końca nie zdiagnozowalo problemu zapalającej się kontrolki chodzenia - a wówczas zalączaly się dwa wentylatory /od klimy i chlodzenia/
    2. problem ze światlami wstecznymi /czujnik ok, obwód ok - po zamontowaniu czujnika do skrzyni - nie dziala/
    3. światla przeciwmgielne /klops - nie dzialaly/ naprawa usterki wiązala sie z kosztowną wymianą modulu chlodzenia /ciekawy obwód prądowy/
    4. jedno lożysko kola tylnego 400zl /bo z czujnikiem abs/ - to już ich wymianę sobie podarowalem bo:
    5. zaczęla się zapalć kontrolka silnika i zacząl tracić moc w tym momencie jade do elektryka a on na to: weź pan w końcu sprzedaj ten samochód
    6. a ja na to co jest: komputer pokazal że czujniki recyrkulacji spalin tylko, ale żeby się przekonać czy to to na 100% to trzeba wymienić - nie wymienilem tylko WD 40 przeczyścilem zawór spalin na kolektorze odlotowym
    ten co idzie do czujnika recyrkulacji- przez tydzien bylo ok

    i go sprzedalem. ale jeździlo się fajnie - tyle pamietam - acha czasami klima się blokowala po dluższej jeździe. A opla i tak już nie kupie
    ten byl trzeci i ostatni.

    blachy byly ok - żadnej rdzy - rok 12/1999
    zawiszenie wytrzymale
    elektryka porażka
    silnik najgorsza padaczka /uwaga na pompę wtr bosch w tych modelach z wadą wrodzoną- naprawa 2000/

  • #20 07 Sty 2009 17:03
    ss11
    Poziom 11  

    dlatego polecam 1.6 8V +LPG lub 1.7 ISUZU oczywiście model II czyli G
    i zdajsie 10 lub 12lat gwarancji na perforacje nadwozia

  • #21 07 Sty 2009 22:46
    plwro
    Poziom 11  

    Jeździłem zafirą 2,0 dti i nie było z nią żadnych kłopotów - nie rdzewiała , silnik prawie bezproblemowy - łańcuch rozrządu ale po 200000km po dłuższym postoju (ponad 24h) miałem kłopoty z odpaleniem - prawdopodobnie drobiazg (gumowe wężyki przelewowe przy wtryskiwaczach) ale w końcu ją sprzedałem znajomemu - przejechał 50000km i nie narzeka . W sumie niezłe auto .

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME