Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyj±tek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renualt Espace lll 2,2 DCI 2002r czujnik ci¶.na magistrali

marekfiesta 27 Maj 2008 22:08 5360 9
  • #1 27 Maj 2008 22:08
    marekfiesta
    Poziom 19  

    Temat jest taki sprawdziłem testerem silnik bł±d jest od czujnika na magistrali zakłucenia działania.Auto dopiero sprowadzone jak się dodaje po mału gazu do oporu jest ok ale jak się raptownie doda do dechy to silnik zga¶nie.Bł±d idzie skasować ale po raptownym dodaniu gazu zga¶nie bł±d powraca.Teraz do panów dizlowców czy ten czujnik nadaje się do wymiany podobno jest razem z listw± w serwisie i troche kosztuje ale nie o to chodzi,trzeba to naprawić.

    0 9
  • TermoPasty.pl
  • #2 28 Maj 2008 23:09
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Podaj kody błędów.

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 28 Maj 2008 23:54
    cardiag
    Poziom 30  

    to raczej nie wina czujnika, bez tego czujnika silnik pali! Zobacz jaka będzie sytuacja gdy odł±czysz czujnik. Powinna renóweczka palić. Gdy bedzie gasła nadal to wina w braku paliwa co raczej mało prawdopodobne, jak nie bedzie gasła to zawór reg ci¶nienie. I finał.

    0
  • #4 29 Maj 2008 00:30
    hyper2000
    Poziom 16  

    Podaj dokładnie co to za defekt np "df205 1.def"
    Bo może być bł±d czujnika, a dokładnie nieodpowiednie ci¶nienie na rampie. A przyczyny trzeba wtedy szukać w rampie, wtryskiwaczach lub pompie ci¶nieniowej. Może być również zapchany filtr paliwa, co bym sprawdził w pierwszej kolejno¶ci.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 29 Maj 2008 15:11
    psit
    Poziom 13  

    sprawdz cisnienie na magistrali testerem oczywiscie jak bedzie za duze czujnik na listwie do wymiany jest boscha i wystepuje osobno i nie w serwisie

    0
  • #6 29 Maj 2008 22:35
    marekfiesta
    Poziom 19  

    gdzie znajduje się ten zawór regulacji ci¶nienia na rampie czy gdzie¶ przed ramp±.

    0
  • #7 30 Maj 2008 09:07
    cardiag
    Poziom 30  

    psit napisał:
    sprawdz cisnienie na magistrali testerem oczywiscie jak bedzie za duze czujnik na listwie do wymiany jest boscha i wystepuje osobno i nie w serwisie



    A dlaczego my¶lisz ze winę za zbyt wysokie ci¶nienie na listwie ponosi czujnik? Przeciez on tylko odczytuje, a steruje zawór.

    0
  • #8 30 Maj 2008 10:23
    Michu10
    Poziom 32  

    Dokładnie tak czujnik tylko odczytuje zmierzone ci¶nienie a za nie odpowiadać może regulator na pompie

    0
  • #9 03 Cze 2008 22:47
    marekfiesta
    Poziom 19  

    sprawdziłem dzi¶ przy wtryskach i okazało się że leci ropa z 3 wtrysku i to może być powodem łapania błędu od ci¶nienia rail chyba będzie uszkodzony pęknięty.Ale dzięki za podpowiedzi.

    0
  • #10 03 Wrz 2008 10:38
    techlock
    Poziom 11  

    To witam w klubie. Mam ten sam problem. Jak się wci¶nie pedał gwałtownie silnik ga¶nie, odcina wtrysk paliwa, zapala się ikonka - układ sterowania wtryskiem. Wył±czam stacyjkę na ok. 5 sek. wł±czam i silnik znów odpala (bez rozrusznika - na biegu). Na zimnym silniku przyspiesza normalnie. Jak tylko osi±gnie 3 kreski na wy¶wietlaczu temp. płynu chłodz±cego to już nie ma jazdy. Po diagnozie na NXR wy¶wietla kod błędu DF 005 - zbyt niskie ci¶nienie paliwa. Wymiana filtru paliwa nic nie dała. W serwisie stwierdzili żeby jeĽdzić aż co¶ przestanie działać, gdyż trudno okre¶lić jednoznacznie co jest uszkodzone. Ja stawiam na regulator ci¶nienia - wbudowany w pompę. Ci¶nienie na pompie niskiego ci¶nienia można jeszcze sprawdzić 2,5 - 4 Bar (1 Bar = 1,013 Atm), ale na pompie wtryskowej to już problem 250 do 1350 Bar. Czujnik ci¶nienia jest sprawny oporno¶ć prawidłowa w stanie spoczynku czyli między stykiem 1 i 2 oraz 1 i 3 4,3 MOhma, a między 2 a 3 1050 Ohm. Rezystancja regulatora powinna wynosić 5 Ohm przy 20 stopniach Celcjusza. Jak kto¶ już rozgryzł problem prosze o post.

    3