Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault megane kombi 1,6 16V, 99r - stuki z przodu

27 Maj 2008 22:53 16443 13
  • Specjalista AGD
    mam taki problem, pojawiają się stuki w przednim zawieszeniu po przejechaniu około 20-30km. Dziwne jest to że nic nie stuka przedtem. Jeżeli jest na dworze temperatura niska np. zimą nie stuka wcale, a w ciepłe dni stuka mocniej. Sprawdzano to w kilku warsztatach i żaden mechanik nic nie odkrył, jeden podejrzewał przekładnię kierowniczą ale nie był pewny. Stuki nie zależą od nawierzchni po której sie jedzie, stuka tak samo na równym asfalcie jak i na bruku, nie ma wpływu czy samochód jest w zakręcie czy na prostej
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Co do lokalizacji stuku masz pewność.Czy czasem stuk nie pochodzi z układu wydechowego.(kolektor,początkowe fragmenty wydechu).Takie przypadki się zdarzają.Jedno jest pewne,coś się nagrzewa.pozdrawiam Janusz.
  • Poziom 26  
    Chyba jedyne co moze sie nagrzac w czasie pracy zawieszenia to olej w amortyzatorze.
  • Specjalista AGD
    wydech nagrzewa się tak samo niezależnie od temperatury zewnętrznej i był dokładnie sprawdzany, amortyzatory,sprężyny, łożyska amortyzatorów i poduszki są wymienione.
    Jeszcze jeden szczegół - po podniesieniu samochodu kiedy koła się opuszczą, nic nie słychać, kiedy stoi na ziemi i się nim rusza (trzęsie na boki, naciska na przód )- wtedy słychac gdzieś te stuki
    Czy nowe amortyzatory mogą stukać?
  • Poziom 18  
    Kolego Blicek grzeje się wszystko co pracuje i się rusza czyli całe zawieszenie.(tarcie).
    Wydech pracuje inaczej w chłodne dni a inaczej w upały.
    Wydech potrafi wydawać bardzo głośne stuki(szybka zmiana temperatur)
    A co do amortyzatorów to wszystko jest możliwe..pozdrawiam Janusz

    P.S
    może pamiętasz po jakiej naprawie auta zaczęły się problemy.
  • Specjalista AGD
    dokładnie nie pamiętam ale chyba amortyzatory były już wymienione a na pewno gumy drążka stabilizatora.
    Stuki są takie same czy auto jedzie na luzie jak i na wysokich obrotach silnika
  • Poziom 28  
    Jesteś absolutnie pewien że to przednie zawieszenie?
    Zrób taki test - prowadź jedną ręką, drugą trzymaj na dźwigni zmiany biegów, i ostro operuj pedałem gazu i biegami. Jak będziesz czuł poruszającą się dźwignię to zużyta jest poduszka silnika, pod skrzynią biegów.
    Mam już drugi samochód (poprzednio vectra, teraz megane), w którym za wszelkie hałasy odpowiada właśnie ona. I nasilają się właśnie po pewnym dystansie.
  • Specjalista AGD
    poduszkę silnika w kształcie kości wymieniłem ponieważ dźwignia przy dodawaniu lub puszczaniu gazu mocno się ruszała ale nadal coś stuka
  • Poziom 11  
    Witam.
    sprawdz gumy wewnetrzne stabilizatora,oraz jeszcze raz gumy
    zewnetrze stabilizatora.
    Najlepiej na kanale. popros kogoś żeby autem bujał na boki,a druga
    osoba obserwuje od spodu pojazdu.
    Możesz mieć "wytarty" stabilizator w gumach zewnętrznych.
    Najlepiej jakbys pod opaskę zaciskową włożył kawałek np.paska klinowego,i dobrze skrecic.

    Sprawdz również sworznie wahacza.Też lubią stukać,mimo że
    się wydaje że niemają luzu.
    Niezapomni o końcówkach drązków kierowniczych.
    To tyle.

    pozdrawiam.
  • Specjalista AGD
    wymienione gumy stabilizatora i dalej to samo, po 20 km jazdy zaczyna stukać
  • Poziom 2  
    Mam dokładnie taki sam samochód, 99 rocznik. Też tępe ale silne stuki w zawieszeniu od jakichś 2 lat, trafia mnie po prostu szlag. To chyba niestety cecha tego typu i rocznika. Szef warsztatu Renault, były kierowca wyścigowy Renault, przejechał się nim i stwierdził, że to luzy na wyrobionych końcówkach drążka stabilizatora. Wymiana samych gum nie pomaga, bo jak mi tłumaczył, wyrabiają się końcówki samego drążka, czyli metal nie tylko gumy. On mi owinął te końcówki drążka specjalną, cienką taśmą z wysokojakościowej gumy i dopiero na to założył gumy właściwe. Taki patent likwiduje te tępe ale silne stuki na jakieś 4 miesiące, potem znowu wracają. Przy okazji jakichś prac przy samochodzie proszę go znowu o zajrzenie do tego drążka, robi to co przedtem i znowu na 4 miesiące mam spokój, i tak już ze 3 razy. Sam drążek podobno jest dość drogi jesli nowy.
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich.

    Wiem, że to już dość stary temat, ale mam identyczny problem jak kolega schnauzerman z tym jednym wyjątkiem, że moje autko to Ford Escort kombi 1.6 16V. Jak jest chłodno autko chodzi przyzwoicie ale jak tylko temperatura powietrza wzrasta przód huczy niemiłosiernie i tak jak u Schnauzerman'a nieważne po jakiej nawierzchni jadę i czy to jest luz czy auto jest na obrotach.
    Na postoju po naciskaniu na przód słychać te stuki, ale są one bardzo ciężkie do zlokalizowania. Jak auto postoj 20min stuków już nie ma.

    Z góry dzięki za pomoc
  • Poziom 17  
    Witam aj też mam podobny problem z tym autem. Jeśli chodzi o stuki tępe to trzeba wymienić cały drążek stabilizatora. Bo jak kolega wyżej pisał rdza zmniejsza jego średnice i gumy które go opatulają są za duże. Ja za używany w dobrym stanie dałem 50zł. nowy to 300-500zł. po wymianie samochód jak nowy jeździł.
    Teraz mam inny problem bo przy hamowaniu mocniejszym słyszę zgrzyt (y) a potem jak ruszam znowu. zauważyłem też jak samochód stoi na górce na biegu i nacisnę na maskę to też zgrzyta. Wymieniłem amortyzatory lecz poduszki i sprężyny zostawiłem z łożyskami. Samochód ma 165 tyś przejechane. Zauważyłem też że jak pare razy kołami na sucho kręciłem to bardziej zgrzytało. Przymierzam się do poduszek jak coś będę wiedział to dam znać.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Muszę dodać że miałem w CLIO I ten sam problem i pamiętam że wymieniłem sprężyny na progresywne z amortyzatorami SACHSa i nowymi poduszkami i problem miną. Podobno sprężyny lubią pękać albo się skręcać

    Dodano po 9 [minuty]:

    A w renault wszystkich modelach lubi rura od tłumika walić o tylną belkę zawieszenia bo przechodzi nad nią. Szczególnie jak się pogubi gumy trzymające tylni tłumik i daje tępy odgłos przerabiałem to przed wymianą wydechu. Trzeba uważać bo ja w Clio straciłem tak hamulce w czasie jazdy. Rura przetarła przewód hamulcowy sztywny na belce uderzając w niego.

    Można to łatwo sprawdzić trzeba złapać za koniec tłumika i góra duł nim potrząsnąć jak uderzy o belkę to będzie słychać i czuć