Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez GSI -sprawdzanie interfejsem....

Stereo 28 Maj 2008 12:27 3842 6
  • #1 28 Maj 2008 12:27
    Stereo
    Poziom 13  

    Auto juz od zarania mialo problemy z rowna praca na benzynie i gazie. Na gazie chodzilo jeszcze gorzej.. instalacja była prosta.. emulator + mikser.... servisy torunskie nie potrafiły sobie z tym problemem poradzic i mojego przedużytkownika namówili do sprzedaży tego auta... kupiłem go bo myslalem ze problem jest bardziej banalny.... postanowilem w nim pogrzebać.. okazało sie, że problemy były z elektroniką od instalacji gazowej.. jednym slowem spiepzyli ja jak zakładali.... póżniej nie potrafili usunąć licznych usterek...., nierówna praca na niskich obrotach.. głupiał komputer, zle podłączony emulator... zła praca głównie na średnic h obrotach... szarpania, kichania itp.. kolo czestosprzeglo w nim zmieniał.. hehe
    Wypieprzyłem cała elektronike, nawet sie pokłucilem z jednym z servisow na temat instalacji gazowej i sam zalozylem mu pelny wtrysk gazu easy-jet ( w miejsce orginalnych wtryskow na tej samej szynie-dlatego easy jet- bo pasowały w otwory a chcialerm koniecznie tak bo jest to wtrysk bezposredni..) bez elektroniki zewnetrznej, zrobilem sam parownik bo tamten sie nie nadawal i byl tez do kitu, mialem nowy orginalny reduktor-parownik do sekwencji gazu- ale okazalo sie ze nie regulował cisnienia.. rozebralem go i stwierdzilem ze gowno.. reduktory na butle turystyczne sa lepiej skonstruowane i lepiej dzialaja a kosztuja mniej niz 10zl... wkurzylem sie i zrobilem sam reduktor elektroniczny na zaworze valteca sterownaym impulsowo z mojego drobnego ukladu sterowania cisnienia gazu ... wszystko podlaczone pod komputer od benzyny (podobno nie mialo dzialac-tak stwierdzily servisy).jednak było cos jeszcze nie tak.. po licznych moich rozwazaniach doszedlem do wniosku , ze pewnie komp mi jeszcze szwankuje..
    (objaw.. na srednio-wysokich obrotach silnik jakby trac ł zapłon - ale zapłon był ok!)
    Wkoncu na elektrodzie znalazlem cos na temat interfejsu i postanowilem zdiagnozowac co mowi komp...

    I teraz pytanie bo.. znalazlem gniazdo interfejsu.. zwarlem najpierw rezystorem 2k pin A z B i nic.. wkoncu polecialem na krotko.. i na niskich obrotach silnik odrazu podskoczyl z obrotami na jakies 1500.. zapalil sie blad wtrysku i nic dalej.. zadnych migan.( wskazan).. odlaczylem zworke.. i silnik zaczął poprawnie pracować.... no sie troche slabo wkreca powyzej 130km/h, ale to pewnie teraz musi sie komputer dostosowac do nowych warunkow...
    Czy jest mozliwe, ze po zwarciu A z B mogł sie zresetować komp.???bo z tym akurat nie mam doświadczenia...

    Nadmieniam ze instalacja obecnie zahowuje sie wzorowo, silnik pracuje rowno, pali na dotyk nawet zimny ( rozruch juz tylkko gaz) tylko jest jeszzce troche slaby na gorce... ale pewnie musze troche nim pojezdzic... bo narazie przekulał 30km

    0 6
  • Pomocny post
    #2 28 Maj 2008 15:47
    adam7009
    Poziom 38  

    Kolego jak diagnozujesz migowo to włączasz tylko zapłon,nie uruchamiasz silnika to ci coś wymiga.

    0
  • #3 28 Maj 2008 22:08
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam.Przy załączonym silniku pokazywał bogatą lub ubogą mieszankę ale już nie pamiętam kiedy świeciła się kontrolka.zresetować możesz odłączając (-) zacisk akumulatora.

    0
  • #4 28 Maj 2008 23:06
    Stereo
    Poziom 13  

    Ten typ ma eeproma i nie resetuje sie przy odłączonym aku.. ( hehe- tyle wiem, mialem kiedys diagnostyke w innym caro i w serwisie sie nawet zdziwili...)
    Jutro z rana porobie proby z interfejsem, ale auto zaczyna chodzic coraz lepeij, wiec pewnie komp był rozjechany....
    I dzieki za wszelkie podpowiedzi...

    0
  • #5 30 Maj 2008 22:40
    Stereo
    Poziom 13  

    Wiec auto znowu zaczęło gorzej chodzic:

    Porobiłem odczyty i okazało się że wyswietla następujące kody:
    ( hehe..no już więcej chyba nie mogło być.....:)..)

    85
    44
    35
    34
    24
    13

    Szukałem w necie tabeli kodow i natknąłem sie na cos, ale nie mam pewnosci...
    Wg. mojego rozpoznania to są to bledy zwiazane z:
    93- Moduł sterujący QUAD (w ECU)
    85-Immobilajzer - zły sygnał
    44-Sonda lambda - mieszanka uboga
    35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków
    34 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego [MAP] - niskie napięcie
    24 - Czujnik przebytej drogi [VSS] - brak impulsów
    13 - Sonda lambda - Brak zmian napięcia / obwód otwarty

    Moja diagnoza... pewnie głównym problemem, ze nie wchodzi na wysokie obroty to moze byc przyczyna kodu 93 oraz24 lub 34
    Powiem szczeze, ze nawet nie wiem gdzie sa te czujniki (24 orAz 34)
    Najbardiej stawiam na błąd 34.. bo auto raz mogło być przegrzane...

    Proszę o jakies wskazówki...
    i pewnie powinienem zacząc od resetu koimpa.... ale jak to zrobic, na noc rozłacze klemy aka, ale obawiam sie ze to nie pomoze w tym modelu...

    Pozdrawiam All
    sondą lambda,

    0
  • #6 01 Cze 2008 00:02
    almati
    Poziom 10  

    Czujnika MAP szukaj na doplywie powietrza filtr lub przewod od filtra a czujnika VSS - predkosc pojazdu szukaj w liczniku lub w napedzie licznika

    0
  • #7 03 Cze 2008 10:13
    Stereo
    Poziom 13  

    dzieki almati. tzn. czujnik na filtrze swego czasu był nie podłączony, pojawił się błąd wiec go wsadziłem.. potem zniknął.. wiec pewnie ten jest ok.. zreszta auto zaczelo lepiej dzialac.. a blad wyskoczył bo był był pewnie zapisany w pamieci. z tym czujnikiem przebytej drogi moze byc cos nie tak.. ale najpierw sprubuje go zlokalizowac...

    Odłączylem klemy aka i faktycznie komputer przestał pokazywać błedy...może ich już tyle nie ma. Dzieki wszystkim za cenne podpowiedzi.. myśle, że w koncu zapanuje nad tym autem....

    Pozdro All

    0