Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką spawarkę kupić do zastosowań amatorskich?

daro_zory 28 Maj 2008 16:31 80589 46
  • #1 28 Maj 2008 16:31
    daro_zory
    Poziom 15  

Witam!
    Przymierzam się do kupna spawarki, tylko że nic na temat spawarek nie wiem, dlatego mam kilka pytań. Jeśli można to o odpowiedzi proszę również w podpunktach. Dodam jeszcze, że jestem początkującym majsterkowiczem i amatorski sprzęt w zupełności by mi wystarczył. Z tego co wiem to są cztery rodzaje spawarek: transformatorowa, inwektorowa (czy jakoś tak), TIG oraz migomat. Więc:

1. Która z nich jest najtańsza ?
    2. Która z nich jest najlepsza do robót amatorskich ?
    3. Która z nich jest najtrwalsza (nie psuje się) ?
    4. Którą z nich polecacie dla kogoś kto nigdy nie spawał ?

Z góry dzięki za odpowiedź... Pozdrawiam...

4 29
  • #2 28 Maj 2008 16:48
    romoo
    Użytkownik obserwowany

1. transformatorowa
    2.transformatorowa
    3.transformatorowa
    4.transformatorowa

Jakies jeszcze pytania?

-3
  • #3 28 Maj 2008 18:01
    daro_zory
    Poziom 15  

Byłem w dwóch marketach budowlanych i znalazłem 3 interesujące mnie spawarki (wszystkie transformatorowe):

1. Vampire TR-1400 Turbo, prąd spawania: 40-80A, moc: 4 kVA, max. średnica elektrody: 2,5mm, cena: 259zł

2. Bester Extra 1300, prąd spawania: 40-120A, moc: 6,5 kVA, max. średnica elektrody: 3,25mm, cena: 318zł

3. Rockworth RW130, prąd spawania: 55-130A, max. średnica elektrody: 2-3,2mm, cena: 238zł

Którą z nich polecacie ? Czy szukać jeszcze w innych sklepach ? Czy można którąś kupić taniej ?

1
  • #4 17 Cze 2008 19:34
    assan
    Poziom 12  

Dajcie sobie spokoj z transformatorami ,sczegolnie jezeli kolega nie ma zbyt duzego doswiadczenia w spawaniu polecam inwertor.Takim tanim transformatorem na 220 v to tylko mozna sie zniechecic klejenie ,termik itp

1
  • #5 19 Cze 2008 12:44
    dominkaster