Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III gaśnie - podczas jazdy.

Lukas.1 28 Maj 2008 23:35 47370 73
  • #31
    Blicek
    Poziom 26  
    Pompa , albo cewka z modulem. Tak czy inaczej czujnik halla jest raczej ok.
  • #32
    wojtus50
    Poziom 13  
    Albo obwodu wysokiego napiecia z cewka zaplonowa wlacznie.Impulsy na obrotomierz beda a iskry niebedzie
  • #33
    Lukas.1
    Poziom 11  
    więc będe szukał po kablach/złączach i oczewiście przekaźnik. przy pompie jes wszystko ok bo miałem ją w rękach wczraj, ale może coś w nij pada. obstawiam za kablami albo przekaźnikime , bo gdyby pompa to byłby problem z paleniem (nie podawała by cały czas/często) prawda? a tu ewidentnie podczas jazdy - tylko jazdy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    co do iskry to jak na zapalonym silniku ściągałem kable przy kopułce (czyli nie kopało) to iskra przeskakiwała na 2 cm - na każdym, czyli iskra ok.
  • #34
    wojtus50
    Poziom 13  
    Zgadza sie,ale na wszelki wypadek zobacz zlacza przy moduke i cewce
  • #35
    Lukas.1
    Poziom 11  
    jeszcze tak na marginesie - to na elektrodzie można dowiedzieć się czegoś - zarejstrowałem się na forum golf3 i myślałem że są tam jacyś znawcy tematu - w domyśle tego samochodu, a tymczasem okazało się że jednak "myślałem" - czyli nikt nie odpowiedział - ale co zrobić widaocznie tam tylko wiejski tunig...

    Dodano po 3 [minuty]:

    co do złącz to prakrycznie wszstkie pod pokrywą silnika rozłączyłem i "popsykałem" sprayem kontakt sw firmy wurth który wg mnie bardzo odbrze czyści złącza i konektory, i oczewiście na oko były wszystko dobre - nie było zaśniedziałych i nadpalonych.
  • #36
    wojtus50
    Poziom 13  
    Posprawdzaj wszystko a jesli beda nadal klopoty to pisz.Powodzenia
  • #37
    Lukas.1
    Poziom 11  
    jutro wieczorem z pewnością odezwe się, a tymczasem jeśli ktoś będzie miał jakieś jeszcze sugestie to prosze pisać, z góry dzieki i pozdrawiam!
  • #38
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Panowie, jedna kontrolka na pompę , żarówka 21 w druga z jasnej LED na cewkę , to wszystko pociągnąć do kabiny w widoczne miejsce i w drogę, gdybać można do oporu, jak kontrolki nie zgasną a LED będzie pokazywała impulsy to wymienić pompę i działa. A jak zgaśnie coś to będzie wiadomo gdzie szukać!
  • #39
    Lukas.1
    Poziom 11  
    witam, odłączyłem centrale alarmową od odcięcia zapłonu - myślalem że to ona jest winna, niestety nie, przeczyściłem przekaźnik od pompy - był lekko zakopcony - ale to też nie pomogło. dobry pomysł poprzednika (z żarówką i led) - zrobie to dzisiaj. jeśli ma ktoś jeszcze jakieś sugestie albo miał taki problem to proszę o pomoc.
  • #40
    walczak tomek
    Poziom 9  
    może szfankować cewka zapłonowa u mnie był ten sam problem ale tylko gdy był rozgrzany po wymianie cewki problem znikł
  • #41
    Lukas.1
    Poziom 11  
    Witam! nie maiałem dostępu do neta, dlatego nie pisałem. w moim przypadku okazało się że była do wymiany pompa paliwa - kupiłem sam wkład - koszt ok 100zł. ale mam jeszcze 1 pytanie. po wymianie jest wszsytko ok, ale (jest właśnie ale) przy niskim stanie paliwa w zbiorniku (już na rezerwie) outo nie chce zapalić za pierwszym razem, zakręce 2 czy 3 razy i pali. jak silnik jest ciepły to pali od razu, ale jak ostygnie (i jest oczewiście rezerwa) to ma problem z zapaleniam - paliwa nie jest za mało bo jak zapale to może jeszcze przejechać ze 100km - co to może być? czy mam oddać pompe do sklepu - jest na gwarancji.
  • #42
    leszczyk waldek
    Poziom 15  
    witaj miałem taki przypadek w oplu też gasł w czasie jazdy i zaraz jak odpaliłeś to chodził jeździliśmy samochodem z włączoną lampą stroboskobową i co się okazało jak zgasł nie było zapłonu a moduł zapłonowy był gorący aż parzył po wymianie modułu samochód chodził jak złoto sprawdź u siebie może to też moduł ci padł
  • #43
    momik12
    Poziom 31  
    Wladek jak mylisz typowe usterki opla z typowymi usterkami VW to daj na luz.....
  • #44
    KaziuK
    Poziom 10  
    mialem podobny problem w swoim golfie... gasl w czasie jazdy, dopiero ponowne przekrecenie kluczyka uruchamialo silnik. Jak sie okazalo to wystarczylo przeczyscic przekaznik (poprawic luty i zakonserwowac styki)

    Od tamtej pory juz nie gasnie.
  • #45
    PatrykB3
    Poziom 1  
    Witam mam taki problem z golfem 3 1992 rok GL 1.8 benzyna i nie wiem co jest problem jest nastepujacy po przekreceniu zapłonu wogole nie słychac załączenia sie pompy nie iwem o co chodzi co sie dzieje rano jak wstalem pojechalem na misato normalnie wszystko gra po powrocie do chaty odstawilem auto na pare godzin i wogole nei chciał odpalic co moze byc tego przyczyna na sprawdzilem pompę paliwa na wężu dającym paliwo do silnika jest paliwo ale na powrotnym nie ma nie po za tym mam problem nie wiem gdzie sie znajduje Przekaznik POMPY PALIWA W Aucie któren to nie mam pojecia ???? moze ktos mi cos pomoze doradzi nie mam pojecia co sie dzieje odpalam normalnei zakreca rozrusznikiem ale jest tak jak by paliwa nie dostawał ???prosze o pomoc
  • #46
    arektnx
    Poziom 1  
    Witam
    Golf III 1,8 benzyna 1994r silnik AAM
    W moim przypadku było tak: Autko gasło w różnych momentach, po przejechaniu 3km potem 50km, ale zawsze po ok 10-15 sekundach odpalało. Na komputerze żadnych błędów.
    Po dłuższej zabawie doszedłem do układu alarmu (oryginalny z auta) i na płytce znalazłem zimny lut (i to też za drugim podejściem). Wcześniej wymieniona cewka, sprawdzony czujnik Halla, sprawdzona pompka paliwa.
    Może się komuś ta informacja przyda.
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów - jest dobra kopalnia wiedzy.
  • #47
    Arturrroooo
    Poziom 1  
    miałem to samo, wyminiłem pompe i jest ok
  • #48
    kicio163
    Poziom 1  
    Witam
    Posiadam Golf III 1,6 benzyna 1997r 74kw
    podczas jazdy samochód mi zgasł i nie chce odpalic nie wiem co to moze byc moze mi pomoże
  • #49
    tenn87
    Poziom 9  
    Mam podobny przypadek co kolega: Lukas.1
    Golf 1.4 benzyna
    Tez mi gaśnie, co się okazało, możliwe że uderzony był zbiornik paliwa od dołu wypięta była pompa paliwa, i jak łapała powietrza samochód gasł, po chwili zapalał i można było jechać dalej, wyjechaliśmy i znowu zaczął gasnąć, możliwe jest to że pompa się zatarła i teraz nie daje ciśnienia,
  • #50
    katie091
    Poziom 2  
    Hey. Też miałam, czy raczej mam ten problem z VW III Golf 1997,benzyna. Auto gasło w trakcie jazdy, najczęściej w momencie wjechania w kałużę, zaczynał szarpać i kontrolka akumulatora się zapalała i gasł.Potem nie mogłam odpalić kręcił i kręcił ale nie łapał, a jak już odpaliłam to gasł znowu. Myślałam że powodem jest zalewanie silnika czy coś (tak mi powiedział jeden mechanik, który z resztą wymienił mi kabel wysokiego napięcia jako niby "powód") po czym problem był dalej. Aha i miał problem z zapłonem jak stał na deszczu przez długi czas(np noc). Dodam ze przez lato (i jak jest sucho)auto chodziło bez zażutów.
    Poszperałam na necie, i oddałam do innego mechanika,któremu podsunęłam delikatnie pomysły z forum. On wymienił cewkę, bo jak się okazało była minimalnie pęknięta, i myślał że problem z alternatorem ale jak się okazało coś było nie tak przy pompie od wspomagania(buczała) nie alternatorze. I myślałam że jet ok. Niestety dzisiaj znów zgasł mi w trakcie jazdy...dokładnie wygląda to tak: jadę sobie, nie ważne jaki odcinek i nagle auto jakby traci moc....gaśnie, świeci mi się kontrolka od akumulatora (nie wiem czy to problem z aku?), na szczęście nie ma już problemu z zapłonem po zgaśnięciu odpala i mogę ruszyć ale po czasie zaczyna szarpać i póki mam nogę na gazie to zazwyczaj jest ok(ale szarpie troszkę), ale jak już ją ściągnę to momentalnie spadają obroty i gaśnie.... Dodam jeszcze że mój mechanik powiedział że mam problem z termostatem który się nie dogrzewa, auto czasem (szczególnie teraz) zazwyczaj ma temp 70-nie wiem czy ma to jakiś związek...?nie wymieniłam bo brak czasu (wyjeżdżałam) i funduszy :(
    To auto zamienia się powoli w skarbonkę.
  • #51
    Zico63
    Poziom 37  
    katie091 napisał:
    To auto zamienia się powoli w skarbonkę.
    ...raczej jest zaniedbane (obsługowo).
    Nie wiem już który z mechaników, ale dobrze wskazał na kłopoty z prądem (ogólnie rzecz biorąc). Może to być zwykłe zanieczyszczenie czy poluzowanie głównych połączeń, jak i usterka alternatora czy jego regulatora. Tak więc radzę udać się do znanego w rodzinie, solidnego elektryka. Elektryk z ogłoszenia raczej spowoduje koszty większe niż wartość pojazdu.
    Temperatura przy silniku benzynowym, po ok. 3÷5 km jazdy ma osiągnąć +90°C i tak pozostać do wyłączenia auta - bez względu na temperaturę zewnętrzną i używanie ogrzewania oraz styl jazdy (naturalnie w Polsce a nie w Norwegii! :D ). Czyli jeszcze termostat lub włącznik termiczny wentylatora do sprawdzenia.
  • #52
    katie091
    Poziom 2  
    Termostat raczej będzie do wymiany bo na pewno szwankuje. Ze względu na to że przebywam w Belgii i pewnie przez dłuższy czas tak zostanie to czy jest jakiś "domowy" sposób taki tymczasowy na to żeby pomóc się mu dogrzać (coś kiedyś czytałam o jakimś kartoniku ;P).
    Jeśli chodzi o to gaśnięcie to na pewno albo raczej nie jest coś co wyszłoby w testach diagnostycznych (tych rocznych) bo diagnozę miał dwa tygodnie temu....
    Co do tego zaniedbania...hmmm może ale mam go drugi rok a wymieniałam już kostkę w stacyjce(wtedy też gasł), klocki i tarcze hamulcowe, dwa razy wkład do zamka (bo mogłam sobie nim kręcić),przewód wysokiego napięcia, kopułkę, zamek tylnej klapy, cewkę, filtry paliwa i oleju....nie wszystkie z tych napraw są kosztowne bo na szczęście to nie najnowsze auto, jednak irytujące jest to ze zawsze jest COŚ....
    Więc teraz to gaśnięcie.....help.

    Dodano po 4 [minuty]:

    No i dodam jeszcze że auto dzisiaj stoi na dworze i pada deszcz...zobaczymy czy będę jutro miała problemy z zapłonem.
  • #53
    Zico63
    Poziom 37  
    katie091 napisał:
    nie jest coś co wyszłoby w testach diagnostycznych (tych rocznych)

    Naturalnie; to tylko diagnoza pod kątem spełniania norm... :cry:
    No faktycznie, trochę kasy poszło i nie mam zastrzeżeń do Koleżanki a raczej poprzedniego tzw. "właściciela".
    To co można domowym sposobem wykonać, nawet "pod blokiem" - to odkręcenie i wyczyszczenie przewodów na akumulatorze i ewentualnie alternatorze i rozruszniku (tylko ze zdjętymi przewodami z akumulatora!!!). Dalsze testy wymagają najprostszych chociaż mierników.
  • #54
    gerdowski
    Poziom 22  
    Stawiam na cewkę z modułem, jezeli masz od kogoś podmienić to podmień na próbę. Chyba ,że okresowo gubi się sygnał idący na cewkę. Sprawdź przewody we wtyczce w module cewki, czy nie są zaśniedziałe.
  • #55
    katie091
    Poziom 2  
    Napisałam przecież że cewka została wymieniona?
  • #56
    gerdowski
    Poziom 22  
    gerdowski napisał:
    Chyba ,że okresowo gubi się sygnał idący na cewkę. Sprawdź przewody we wtyczce w module cewki, czy nie są zaśniedziałe.

    Wymieniałaś kostkę stacyjki, czy była to ori czy jakiś tani zamiennik?
  • #57
    katie091
    Poziom 2  
    Nie wiem jaka to była kostka...
  • #58
    gerdowski
    Poziom 22  
    Bo jeżeli tani zamiennik to szybko może paść
  • #59
    Zico63
    Poziom 37  
    Czy w chwili zatrzymania się silnika są kierunkowskazy? Jeśli są to nie kostka stacyjki.
  • #60
    ozi-77
    Poziom 16  
    kolego ściągnij kopułke i zobacz czy w aparacie jest zaolejone i zabrudzone bo myśle że to na 99 proc. czujnik halla, miałem teraz taki przypadek z audi 80, a poprzednicy wymieniali pompy paliwa, przekazniki itd.