Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III 1.4 ABD brak kompresji na 2 czlindrach.

28 Maj 2008 21:26 8700 8
  • Poziom 21  
    Witam
    Nagły brak kompresji na 1 i 2 cylindrze i straszny stukot tak jakby ba panewce korbowodu.panewki sprawne. 1 popychacz zaworu zatarty.przyczyną pewnie było brak ciśnienia oleju.niekiedy się włączała.dlaczego niema kompresji na 2 cylindrze??:cry:
  • Poziom 12  
    Witam jak nie masz kompresji to a) zawory nie domykają się lub coś w tym stylu. b) zapieczone pierścienie na tłokach. c) poluzowane świece zapłonowe
    Co do kontrolki ciśnienia oleju to jaki masz jego poziom (czy aby nie za mało) Co do panewek po czym wnioskujesz że sprawne (no chyba że rozebrałeś silnik i zrobiłeś oględziny) a co do stukotu może masz zatarty któryś trzonek zaworu i zawór uderza w tłoka, luz na panewkach wału lub na trzpieniu mocującym tłok do korbowodu.

    PS. jak jeździłeś bez ciśnienia oleju to zobacz ile kosztuje silnik na szrocie może być taniej niż naprawa tego.

    to tyle co mi na szybko przychodzi do głowy

    Pozdrawiam Wojtek
  • Poziom 38  
    brak ciśnienia na dwóch obok siebie cylindrach i do tego stukot świadczy o przedmuchanej uszczelce między nimi.
  • Poziom 12  
    adam7009 napisał:
    brak ciśnienia na dwóch obok siebie cylindrach i do tego stukot świadczy o przedmuchanej uszczelce między nimi.


    Fakt zapomniałem o tej opcji

    Ale powinien mieć objawy że olej w cieczy chłodzącej a nic nie wspomniał na ten temat. co do stukotu to masz rację tylko ten przy wydmuchanej uszczelce ale nie między nimi tylko pod głowicą (w ku ścisłości) a odgłos powinien troszkę syczeć
  • Poziom 38  
    Nie musi byc oleju w płynie chłodzącym,czy każde uszkodzenie uszczelki pod głowicą to zaraz olej w wodzie?
  • Poziom 12  
    Nie. Ja mam wydmuchaną w fiacie tylko mi płynu ubywa z pod uszczelki na pierwszym troszkę niższa kompresja ale silnik ma 250 tys i nie opłaca się naprawa jak dobry mogę mieć za ok 400-500 zł . to tak na marginesie.

    PS. Mówił coś o ciśnieniu oleju i zatartym popychaczu może faktycznie któryś zawór uderza w tłoka ( ten silnik w golfie nie jest chyba jeszcze bezkolizyjny )
  • Poziom 21  
    Panewki na korbowodach ok sprawdzałem.auto jechało może 5 km od odpalenia i zaczło okropnie stukać a po chwili straciło moc.po przyjechaniu do domu nie było kompresji na 2 pierwszych cylindrach. zgadzam się z tą uszczelką pod głowicą. tylko skąd ten stukot?? Ciśnienie oleju traciło się czasami na 5 sekund przy dużych prędkościach. Sprawdzę wieczorem ciśnienie na cylindrach bez wałka rozrządu co się będzie dziać. a potem ściągam głowicę.i mam małe pytanko jak sprawdzić dokładnie czy popychacz jest już do wymiany??pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Moim zdaniem ten popychacz o ktorym piszesz ze zatarty jest zgiety i sie nie domyka.Sprawdz czy pokrywaja sie znaki rozrzadu.Mysle ze zawory uderzyly o tloki i sa pokrzywione.Stad brak kompresji.Jesli wiesz ze zawor sie nie porusza to i tak czeka Cie zdejmowanie glowicy wiec po jej zdjeciu bedziesz wszystko wiedzial.nic tylko do roboty...pozdrawiam
  • Poziom 38  
    pisior1987 napisał:
    zgadzam się z tą uszczelką pod głowicą. tylko skąd ten stukot??
    ten stukot to objaw wydmuchanej uszczelki pomiędzy cylindrami.