Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos - szarpie

marsal 28 Maj 2008 21:59 12689 14
  • #1 28 Maj 2008 21:59
    marsal
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam problem z Lanosem 1.5 16v 2000r tj. szarpie, na benzynie jak i na LPG, na niskich obrotach. Jak jest zimny - nie ma problemu, dopiero po przejechaniu ok. 30 km. jadąc w mieście zachowuje się jak "kangur" (przy obr. ok 1000 - 2000 - nie mam obrotomierza - zgaduję).
    Świece, przewody, filtry - dobre.
    Łączenia komp. i wiązki silnika sprawdziłem - przeczyściłem.

    Pomóżcie, bo ja jakoś sobie radę dam - ale żonka.........

    1 14
  • #2 03 Cze 2008 09:43
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Podłącz go pod komputer .

    0
  • #3 03 Cze 2008 10:06
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, może czyszczenie przepustnicy pomoże, jest taki preparat Wurta do czyszczenia,ale drogi jak zrobisz to ostrożnie może być nitro rozpuszczalnik, wydaje sie że coś jest na dolocie powietrza nie tak?

    Dodano po 1 [minuty]:

    ot zapomniał, szczególnie miejsce styku przepustnica korpus

    0
  • #4 03 Cze 2008 22:43
    oczko69
    Poziom 12  

    witam sprawdz czy nie ma gdzies nieszczelnosci w ukladzie ssacom np.wezyki wychodzace z kolektora ssacego

    1
  • #5 03 Cze 2008 23:06
    marsal
    Poziom 10  

    Przepustnica przeczyszczona, wężyki podciśnienia sprawdzone - szczelne.
    Lanos dalej szarpie jak się rozgrzeje.

    Może coś z lambdą jest nie tak? Jak ją wyeliminować?
    Zapomniałem dodać, że mam wyrzucony katalizator (nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie).

    0
  • #6 04 Cze 2008 21:02
    borma
    Poziom 11  

    witam.
    mam podobny problem, resetuję komputer odłączając akumulator. Jakiś czas jest dobrze, ale pojawiają się jakieś błędy. Brakuje mi czasu, żeby sprawdzić to na komputerze, ale prawdopodobnie są to błędy w układzie zasilania a te można kasować tylko na kompie.
    Odłącz kolego akumulator na chwilkę, zobacz, czy są jakieś zmiany.

    0
  • #7 05 Cze 2008 21:34
    marsal
    Poziom 10  

    Znalazłem przyczynę!
    Uszkodzony zawór RGB.

    0
  • #8 05 Cze 2008 23:51
    borma
    Poziom 11  

    RGB może bliżej co to za skrót

    0
  • #9 06 Cze 2008 17:17
    marsal
    Poziom 10  

    Ten zaworek to jest po stronie kierowcy, przykręcany do głowicy obok cewki.

    1
  • #10 06 Cze 2008 21:33
    waldzior
    Poziom 14  

    Chyba pomyliłeś forum to nie jest RGB tak ja a TV tylko EGR jest to zawór do recyrkulacji spalin , przy określonych obrotach otwiera się i wpuszcza do kolektora ssącego trochę spalin żeby obniżyć o ile dobrze pamiętam związki azotowe w spalinach , troszkę to pogarsza przyspieszanie , ja odłączyłem go całkowicie, a co do twojego problemu to nie stawiam na usterkę tego zaworu tylko na złą emulację sondy lambda , masz rozjechane mapy wtrysku benzyny , wszystko co opisujesz pasuje w 100% do tego ,robisz reset przez zdjęcie napięcia i na jakiś czas jest ok a potem wraca do szarpania na zimnym silniku , instalkę LPG masz pewnie w wersji śmierdziuch 2-gen , miałem tak samo , mam lanka z takim samym silnikiem , emulację można ustawić ale ja miałem dosyć śmierdziucha Lovato i założyłem Staga 300 teraz mogę powiedzieć że na gaziku to on śmiga

    1
  • #11 07 Cze 2008 14:46
    marsal
    Poziom 10  

    Faktycznie pomyliłem to nie RGB tylko EGR. Mam LPG drugiej generacji.
    Szarpał mi na ciepłym silniku - nie na zimnym. Wywaliłem zaworek i jest bardzo dobrze.

    0
  • #12 06 Sie 2009 10:48
    mpanik
    Poziom 1  

    Witam wszystkich.
    Podłączam się pod temat, gdyż mam podobny problem.
    Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od niecałych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu się strzelić na gazie, ale o tym mówił mi już poprzedni wlaściciel. Przwody wysokiego napięcia jeszcze fabryczne, właściciel zmieniał regularnie tylko świece. Instalacja gazowa Bingo S4 założona w 2004 roku.
    Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu w którym zmieniałem sprzęgło (hałasowało łożysko oporowe). Po odbiorze samochód odpalił normalnie, normlanie się także przełączył, bez problemu, na gaz (wcześniej też nie było z tym problemu). Jednak w czasie jazdy, po jakimś czasie, samochód zaczął szarpać, zarówno na gazie jak i na benzynie. Na benzynie ponizej 3 tys. obr. czuć delikatne zawahanie po dodaniu gazu, nawet momentami samochód praktycznie się nie rozpędzał po wciśnięciu pedału gazu, dopiero po przekroczeniu jakichś 3tys. obr. zaczął się zbierać. Na gazie zaczął jeszcze częściej strzelać niż wcześniej, nawet zdarzyło się, że nie reagował w ogóle na wciśnięcie pedału gazu, dopiero przełączenie na benzyne pomogło. Podczas przełączania z benzyny na gaz samochód potrafi zgasnąć wcześniej tego nie było.
    Dodam tylko, ze w warsztacie odłączali akumulator, więc pewnie zresetował się komputer.
    Wymieniłem przewody zapłonowe na nowe (stare miały wyraźne przebicia - jeszcze fabryczne tak jak pisałem), jednak to nie pomogło.
    Tak jak pisałem przejechałem się jeszcze po obwodnicy trójmiasta, podczas przyspieszania czuć szarpanie poniżej 3 tys. obr., no i przy jakichs 120km/h zaświecił się Check Engine.
    Dodam tylko, ze parę dni temu byłem na przejrzeniu instalacji gazowej i regulacji u gazownika, nie było problemów (tylko ciut za bogata mieszanka).
    Jak myślicie w czym tkwi problem?
    Jechać na komputer do ASO czy do gazownika?
    Chociaż nie wiem czy to a związek z gazem. Kumpel obstawia cewkę zapłonową.
    Z góry dzięki za odpowiedzi i pomoc.

    0
  • #13 25 Wrz 2009 15:51
    alex_tom
    Poziom 10  

    mpanik napisał:
    Witam wszystkich.
    Podłączam się pod temat, gdyż mam podobny problem.
    Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od niecałych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu się strzelić na gazie, ale o tym mówił mi już poprzedni wlaściciel. Przwody wysokiego napięcia jeszcze fabryczne, właściciel zmieniał regularnie tylko świece..

    Jeśli świeca dostaje przebicia po zewnętrznej stronie ceramiki to i gumie fajki tez sie dostaje, później założenie nawet nowej świecy niewiele pomaga bo przebicie leci po gumie. Zawsze należy wymieniać świece i przewody jednocześnie, inaczej wyrzucacie pieniądze na świece a samochód dalej prycha.

    0
  • #14 28 Wrz 2009 15:09
    carrambaxx
    Poziom 1  

    Przewody WN jeszcze fabryczne w lanosie na gaz - no nieźle:D
    To przyczyna Twoich kłopotów i myślę, że skoro wymiana nie pomogła, to nie obędzie się bez wizyty w dobrym warsztacie
    Sprawdź przy okazji, czy klocki hamulcowe też jeszcze fabryczne? :D

    0
  • #15 28 Wrz 2009 19:37
    gracjann
    Poziom 2  

    ja bym obstawial walniety czujnik polozenia walu korbowego

    2